کد خبر 1072649
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۲
بیمه بیکاری

وزارت کار آمریکا از ثبت حدود ۳ میلیون تقاضای جدید برای دریافت مستمری بیکاری طی هفته منتهی به ۹ می (۲۰ اردیبهشت) و رسیدن آمار متقاضیان بیمه بیکاری در این کشور به بیش از ۳۶ میلیون نفر خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه خبری ان‌بی‌سی، اداره آمار وزارت کار آمریکا روز پنج‌شنبه در گزارشی اعلام کرد که طی دوره یک‌هفته‌ای منتهی به ۹ می (۲۰ اردیبهشت) حدود ۳ میلیون تقاضای جدید برای دریافت مستمری بیکاری در این کشور به ثبت رسیده است.

بیشتر بخوانید:

اقتصاد آمریکا در لبه سقوط به ناامیدی

بر اساس گزارش‌های رسمی اداره آمار وزارت کار آمریکا، از اواسط ماه مارس (اواخر اسفندماه) تا پایان هفته منتهی به ۹ می (۲۰ اردیبهشت) حدود ۳۶.۵ میلیون نفر در آمریکا برای دریافت مستمری بیکاری فرم پر کرده‌اند که ثبت این میزان تقاضای بیکاری طی کمتر از دو ماه، در تاریخ آمریکا بی‌سابقه است.

در پی تشدید بحران کرونا در آمریکا و بیکار شدن تعداد زیادی از نیروی کار این کشور طی هفته‌های اخیر، شمار متقاضیان مستمری بیکاری در این کشور به‌طور بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است.

ببینید:

فیلم/ نابودی دستاوردهای ده‌ها سال در یک ماه!

شیوع ویروس کرونا در آمریکا نه‌تنها بخش بهداشت و درمان این کشور را دچار بحران جدی کرده، بلکه فعالیت بسیاری از کسب‌وکارها را به میزان چشمگیری کاهش داده و حتی برخی از آنها را به تعطیلی کشانده است، به‌طوری که طی این مدت چندین میلیون نفر از کارگران آمریکایی مشمول تعدیل نیرو شده‌اند.

اداره آمار وزارت کار آمریکا هفته گذشته اعلام کرد که تنها در ماه آوریل بیش از ۲۰ میلیون نفر در این کشور شغل خود را از دست داده‌ و نرخ بیکاری به ۱۴.۷ درصد رسیده است؛ رقمی که بالاترین نرخ بیکاری در آمریکا طی بیش از ۸۰ سال اخیر به شمار می‌رود.

بر اساس آمارهای رسمی دولت آمریکا، تاکنون بالغ بر ۱.۴ میلیون نفر در این کشور به ویروس کرونا (بیماری کووید-۱۹) مبتلا شده‌اند که از این تعداد حدود ۸۵ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

آمریکا هم از لحاظ تعداد مبتلایان و هم از لحاظ تعداد قربانیان کرونا، با اختلاف بسیار فاحشی نسبت به سایر کشورها در رتبه اول جهان قرار دارد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس