کد خبر 1105928
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۷
کرونا آمریکا

نزدیک به ۳۰ میلیون نفر از ۲۴۹ میلیون شرکت کننده در یک نظر سنجی در آمریکا در پی تشدید شیوع کرونا در این کشور گفته اند در یک بازه زمانی غذای کافی برای خوردن نداشته اند.

به گزارش مشرق، نهاد سرشماری آمریکا نتایجی را از یک نظرسنجی منتشر کرده که نشان می‌دهد نزدیک به ۳۰ میلیون نفر از ۲۴۹ میلیون شرکت کننده در این نظر سنجی گفته اند که در هفته قبل از ۲۱ ماه جولای غذای کافی برای خوردن نداشته اند.

این تعداد بیشترین تعدادی بود که از زمان شروع این نظرسنجی در اوایل ماه می، اعلام کرده بودند تغذیه کافی نداشته اند.

به گزارش «سی ان ان»، براساس اطلاعات منتشر شده، حدود ۲۳ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر گفته اند که «بعضی وقت‎ها» تغذیه کافی نداشته اند.

بیشتر بخوانید:

افزایش ۹۰ درصدی ابتلای کودکان به کرونا در آمریکا

موضع‌گیری آمریکا درباره ساخت واکسن کرونا توسط روسیه

این در حالی است که حدود ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر گفته اند که معمولا تغذیه کافی ندارند.

تاثیر نامتناسب عدم امنیت غذایی بر جوامع رنگین پوست

نداشتن امنیت غذایی معادل دسترسی ناکافی به مواد غذایی برای داشتن یک رژیم غذایی سالم است.

این جدا از گرسنگی است که دپارتمان کشاورزی آمریکا می‌گوید نداشتن امنیت غذایی می‌تواند به گرسنگی که وضعیتی فیزیولوژیکی است، منجر شود.

طبق گفته‌های «کیتی فیتز جرالد»، مدیر عامل شرکت تغذیه آمریکا که یک شبکه ملی متشکل از ۲۰۰ بانک غذا و ۶۰ هزار خیریه اهدای غذا و برنامه‌های غذایی است، قبل از همه گیری ویروس کرونا، تخمین زده می‌شد که حدود ۳۷ میلیون آمریکایی در ناامنی بالقوه غذایی بوده اند.

«جرالد»، می‎گوید «ما فکر می‌کنیم در ۱۲ ماه آینده تعداد افرادی که در ناامنی غذایی به سر می‌برند به حدود ۵۴ میلیون و سیصد هزار نفر برسد؛ این ارقام حاکی از افزایش ۱۷ میلیون نفری یا به عبارتی دیگر افزایش ۴۶ درصدی است.»

وی همچنین گفت «عدم امنیت غذایی مانند بیکاری و فقر و همچنین ویروس کرونا به طور نامتناسب جوامع رنگین پوست، زنان، کودکان، سالمندان و افراد دارای معلولیت را تحت تأثیر قرار می‌دهد. »

به گفته این مقام آمریکایی، «عدم تناسب‌ها با این بحران تشدید شده است که دقیقاً مانند ویروس کرونا که روی افراد رنگین پوست تأثیر نامتناسب گذاشته است.»

همچنین عدم امنیت غذایی در بین افرادی که در صنایع خاصی فعالیت می‌کنند به طور دسته جمعی دیده می‌شود.

«فیتز جرالد» به ایالت‌هایی نظیر نوادا و هاوایی اشاره کرد که صنایع خدماتی بزرگی دارند که به دلیل همه گیری ویروس کرونا دچار افت شدیدی در زمینه گردشگری شده اند و ضربه خورده اند.

به گزارش «سی ان ان»، در ایالت یوتا، صدها خانواده ساکن در دره «سالت لیک» از کشاورزان غیر دولتی، غذا دریافت کرده‎اند.

بر اساس این گزارش، تقریبا ۱۵۰۰ خانواده اخیرا از بانک غذای منطقه‌ای لس آنجلس بسته‌های هفتگی غذایی دریافت کرده اند.

افزایش تقاضاها از بانک‌های غذایی

«فیتزجرالد» می‌گوید که با این حال، بانک‌های مواد غذایی در مواجهه با این بحران با چالش‌های زیادی سر و کار دارند؛ یکی از این چالش‌ها افزایش تقاضاهاست؛ از زمان شروع همه گیری ویروس کرونا، ارائه تغذیه توسط بانک‌های مواد غذایی آمریکا در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است.

بانک‌های مواد غذایی تخمین می‌زنند که تقریبا از ۳۰ درصد از افرادی که اخیرا به آنها خدمت رسانی می‌شود برای اولین بار است که به دنبال کمک غذایی هستند.

همچنین بانک‌های غذایی با کمبود داوطلب مواجه هستند.

به گفته «فیتز جرالد»، «برخی از مراکز داوطلبانه به دلیل وجود ویروس کرونا مجبور به تعطیلی شدند؛ حدود ۵۲ درصد از بانک‌های غذایی آمریکا به پشتیبانی داوطلبانه بیشتری احتیاج دارند که این عدد نشان دهنده افزایش ۳۷ درصدی در ماه می‌، است.»

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس