برنی سندرز

سناتور ایالت ورمونت آمریکا در پیامی نوشت: درحالیکه میلیون‌ها آمریکایی در دوران کرونا شغل خود را از دست داده و در تکاپو برای دستیابی به غذای روزانه خود هستند، میلیاردهای آمریکایی، ثروتمندتر شدند.

به گزارش مشرق، «برنی سندرز» سناتور دموکرات ایالت ورمونت به انتقاد از شرایط کنونی بیکاری و تلاش مردم آمریکا برای دست‌یابی به مایحتاج روزانه خودشان پرداخت.

وی در پیامی در توئیتر نوشت: «ما امروز سیستمی داریم که میلیون‌ها نفر شغل خود را از دست داده و در تلاش برای فراهم کردن غذا هستند و توانایی پرداخت هزینه‌های آموزشی و درمانی را ندارد (این در حالی است که) میلیاردرها در دوران همه‌گیری (ویروس کرونا) ۵۶۵ میلیارد دلار ثروتمندتر شدند. این سیستمی است که ما نمی‌توانیم بپذیریم.»

بیشتر بخوانید:

سندرز: تبعیض نژادی در آمریکا بسیار فراتر از برخورد وحشیانه پلیس با سیاهپوستان است

این سناتور آمریکایی پیشتر نیز در پیامی در توئیتر نوشته بود: «ده‌ها میلیون آمریکایی بیمه درمانی ندارند و حدود ۴۰ میلیون آمریکایی در فقر به سر می‌برند و ۵۰۰ هزار نفر نیز در خیابان‌ها می‌خوابند.»

آمار وب سایت worldometers نشان می‌دهد که از تعداد ۲ میلیون و ۲۶ هزار و ۵۹۷ نفر مورد مبتلا به ویروس کرونا در آمریکا، تا کنون ۱۱۳ هزار و ۶۱ نفر جان خود را از دست داده‌اند. 

بحران شیوع کرونا در آمریکا سبب شده تا ده‌ها میلیون آمریکایی بیکار شده و برای دریافت بیمه کاری اقدام کنند. همچنین شیوع فقر در این کشور باعث شده تا هزاران نفر برای دریافت غذای رایگان به موسسات خیریه مراجعه کنند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس