کتاب جاسوس بازی - حمید داودآبادی - نشر  شهید کاظمی - کراپ‌شده

یک ماشین مدل بالا که راننده آن زنی تنها بود با سر و وضعی بسیار زننده، به پست بازرسی نزدیک شد. بسیجی ها جلوی او را گرفتند و درخواست مدارک شناسایی خودرو و شخص خودش را کردند.

گروه جهاد و مقاومت مشرق - حمید داودآبادی، رزمنده و نویسنده دفاع مقدس که تا کنون حدود ۴۵ کتاب با موضوع تاریخ و دفاع مقدس نوشته است، این بار با تغییر نسبی جهت کاری اش به سراغ زندگی چند جاسوس رفته تا خودفروختگی شان را در یک کتاب مستقل، نمایش دهد.

داودآبادی در این کتاب، ۱۷ جاسوس را با نام های خودشان و در برخی موارد با نام مستعار معرفی کرده و پرونده شان را رو کرده است. جاسوس هایی که برخی شان را به اسم می شناسیم اما حتما اطلاعاتمان درباره آن ها کم است.

داودآبادی در کتاب ۲۸۴ صفحه ای اش تلاش کرده تصاویری از این جاسوسان را نیز به متن هایش الصاق کند تا هم کتابش خواندنی تر شود و هم شناخت مخاطب به بیشترین حد برسد.

چند معرفی کتاب دیگرهم بخوانیم:

چند دقیقه با کتاب «طبس تا سنندج»؛ / ۸۰

درخواست اعزام فوری نیرو به سنندج!

چند دقیقه با کتاب «سه نیمه سیب»؛ / ۷۹

تکلیف شادی‌های خانم «شاد» چه شد؟ + عکس

چند دقیقه با کتاب «دلم پرواز می خواهد»؛ / ۷۸

باران گلوله به آمبولانس پرستار اصفهانی

چند دقیقه با کتاب «ناآرام»؛ / ۷۷

شیطنت‌های طلبه مدرسه حاج آقا مجتهدی + عکس

چند دقیقه با کتاب «برای زین‌أب»؛ / ۷۶

سفارش تانک و تفنگ به «محمد بلباسی» + عکس

چند دقیقه با کتاب «از برف تا برف»؛ / ۷۵

شهید زین‌الدین اهل کدام کشور بود؟ +‌ عکس

چند دقیقه با کتاب «یک روز بعد از حیرانی»؛ / ۷۴

شهیدی که برای کار سراغ «آقای قرائتی» رفت + عکس

چند دقیقه با کتاب «فرمانده تخریب»؛ / ۷۳

کشیده‌ فرمانده به گوش جانباز اعصاب و روان + عکس

چند دقیقه با کتاب «ساده‌رنگ»؛ / ۷۲

چه کسی وصیت‌نامه شهید مهدی باکری را بالا پایین کرد؟ + عکس

چند دقیقه با کتاب «فرمانده در سایه»؛ / ۷۱

کدام مترجم مذاکرات مقامات ایرانی را تغییر می‌داد؟ + عکس

چند دقیقه با کتاب «تا ابد با تو می مانم»؛ / ۷۰

خبر «اصغرآقا» را چگونه به «زیبا خانم» دادند؟!

چند دقیقه با کتاب «بلدچی»؛ / ۶۹

شایعه اعزام الاغ‌ها به میدان مین + عکس

چند دقیقه با کتاب «کابوس در بیداری»؛ / ۶۸

اهالی چه کشوری به حجاج ایرانی کمک کردند؟ + عکس

چند دقیقه با کتاب «راهی برای رفتن»؛ / ۶۷

پیام شهیدِ ۱۰ساله برای امام خمینی چه بود؟

چند دقیقه با کتاب «محبوب حبیب»؛ / ۶۶

کت و شلوار «محمود» به چه کسی رسید؟ + عکس

چند دقیقه با کتاب «صباح»؛ / ۶۵

جان دادن پای چتر منورهای عراقی! + عکس

انتشارات شهید کاظمی این کتاب را به تازگی در شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و با قیمت ۳۵۰۰۰ تومان منتشر کرده است.

در بخشی از این کتاب با نام «مترجم آقای رئیس» می خوانیم:

سال ۱۳۶۸ که آتش جنگ عراق علیه جمهوری اسلامی یک سالی خاموش شده بود، کشورهای غربی به خصوص آمریکا که برای شکست نخوردن عراق در برابر ایران، از هیچ کمکی فروگذار نکردند، دست به فعالیت های مخرب زدند.

استخدام جاسوس در مراکز حساس مملکتی و در سطوح مختلف، یکی از شیوه های نفوذ آمریکا در ایران بود که زمان جنگ شدت بیشتری یافته بود. افرادی که در دفتر شخصیت های سیاسی و نظامی کشور شاغل بودند، از اهداف مهم سازمان جاسوسی آمریکا سی.آی.ای بودند.

بهمن آقایی دیبا

با شکست منافقین در عملیات مرصاد، بدیهی بود که همچون گذشته به ترور کور و بی هدف و بمب گذاری در میان مردم بی گناه روی بیاورند. این شیوه ای بود که در طی هشت سال دفاع مقدس، هرگاه ارتش عراق شکست سختی از رزمندگان اسلام می خورد، منافقین مأموریت محوله از طرف صدام مبنی بر انتقام خونین از ملت ایران را انجام می دادند.

یکی از شب های سال ۱۳۶۸، در یکی از خیابان های شمال شهر تهران، تعدادی از نیروهای بسیجی پست بازرسی برپا کردند تا امنیت شهر را تأمین کنند. یک ماشین مدل بالا که راننده آن زنی تنها بود با سر و وضعی بسیار زننده، به پست بازرسی نزدیک شد. بسیجی ها جلوی او را گرفتند و درخواست مدارک شناسایی خودرو و شخص خودش را کردند. زن که ظاهرا حالت چندان عادی نداشت با عصبانیت به تهدید بسیجی ها پرداخت. این مسئله باعث شد تا اتومبیل او را در کناری متوقف کنند.

زن که وضعیت را این گونه دید، شروع کرد به تهدید و فحاشی و مدام می گفت: شما غلط می کنید جلوی من رو بگیرید. من میدم پدرتون رو دربیارن.

اعتماد به نفس زن از اینکه قدرت این را دارد تا با بسیجی ها برخورد کند، شک فرماندهان را برانگیخت. وقتی او را بازداشت کرده و به مقر بسیج بردند، زن با توپ پر گفت: «من آشنای مترجم خصوصی آقای ... هستم. میدم پدر همه تون رو دربیاره.» مدعی شد که از آشنایان بهمن آقایی، مترجم خصوصی یکی از مسئولین رده اول مملکتی است. شماره تماس او را که داد، به وی اطلاع داده شد تا با مدارک و شناسایی به پایگاه بسیج بیاید و...

سرانجام مشخص شد خانم که کارمند سفارت سوئیس (حافظ منافع آمریکا) در ایران است، معشوقه بهمن آقایی است. خانم و آقایی دستگیر شده و به زندان اوین منتقل شدند. زن در اظهارات خود گفت: «من در سفارت سوئیس با بهمن آشنا شدم. او به استخدام سازمان جاسوسی سی.آی.ای درآمده بود و برای دادن اطلاعات به عوامل سیای آمریکا که در سفارت سوئیس مستقر بودند، زیاد به آنجا تردد می کرد. در همین رفت و آمدها رفیق شدیم.»

بهمن آقایی دیبا کارمند وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران بود که به عنوان کارشناس حقوقی انجام وظیفه می کرد. وی مترجم ویژه آقای ... بود و در دیدارهای محرمانه او با سران و شخصیت های کشورهای خارجی حضور داشت. ظاهرا پس از حضور در جلسات فوق محرمانه، برای ارسال اطلاعات به نماینده سی.آی.ای در ایران در سفارت سوئیس مراجعه می کرد و از همین طریق به استخدام آنها درآمده و حقوق بالایی هم دریافت می کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    50 10
    الان زرنگتر شدن دیگه گیر نمیوفتن
    • IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
      40 10
      لابد ما همونجوری موندیم!! خب ما هم زرنگتر شدیم گیرشون میندازیم :)))))))
    • احمد IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
      33 2
      در پاسخ به 10:43: نخیر ما زرنگتر نشدیم. به دار و دسته جاسوسها رای می دیم و میذاریم تو دولت. بعد هم میریم تو خیابون براشون میرقصیم و اگر هم گند جاسوسیشون دربیاد ازشون دفاع می کنیم.
  • IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    7 4
    بهمن آقایی دیبا
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    12 9
    من همان جا بودم . زنه شلوار سفید پوشیده بود و ظاهر بدی داشت از نظر پوشش اما برای ما خط و نشان میکشید . این خیلی تعجب اور بود. گفت پدر همتون را در میاورم . نمیدونم چرا این همه مطمئن بود به خودش
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    25 5
    ایران بهشت جاسوسلن چرا
    • IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
      12 0
      علی برکت الله......!؟
  • وطن پرست DE ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    9 0
    خب چرا اسم مسول رو سانسور کردید! مگه تو متن گفته که فلان مسول هم مقصر بوده! بعد از ۳۰ سال هنوز هم سانسور می کنید. بزارید ملت با تاریخ معاصر درست اشنا بشن. وقتی تو دفتر جانشین رهبری جاسوس بوده خب قطعا خیلی از جاهای دیگه هم بوده و مردم هم درک می کنن که مسول مستقیم شاید اصلا هیچ وقت هم متوجه نشده باشه.
  • حسین IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    13 2
    به نظر نمیرسه این خاطره درست باشه. آقای داودآبادی رو از بلاگفا میشناسم و به وبلاگهای هم سر میزدیم‌. ولی اینجا حس میکنم خاطره ای که نوشتن صحیح نیست. چه دلیلی داره یک کارمند سفارت که ظن بر جاسوس بودنش هم هست، انقدر راحت خودشو لو بده. بنده بارها گفتم، باز هم میگم، جاسوس رو نه در بین بدحجاب و کراواتی، که در بین چفیه اندازها و یقه سفیدها باید جستجو کرد...
    • IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
      5 0
      فعلا که دربین یقه سفید کنار اقای مسول پیدا کردن نه کراواتی بوده نه بی حجاب. متن را کامل بخون شکلات
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    13 0
    مهمتر از بهمن آقایی اون آقای سه تا نقطه ست که متاسفانه انگار مصلحت نیست بدونیم کی بودن!!!
  • سرباز IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    10 0
    قوانین یکم شل نیستن به نظرتون یارو جاسوس بوده الان مثل خان رفته اونور عشق میکنه 4 یا 5 سال حبس برای یه جاسوس که نشد حبس یه جاسوس بسته به کارش باید بین 20 تا 25 سال یا حتی شاید اعدام پیش بره امنیت ملی که الکی نیست
  • جاویدایران ID ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    13 1
    بله ایران بهشت جاسوسان هست دلیل هم داره، چون حکومت برخورد به یادماندنی ومحکم با اینهانمیکنه، دستگیرمیکنه زندانی میکنه و آخرش هم مبادله میکنه، حالاهرکسی که برای جاسوسی به ایران اعزام میشه میدونه که خطری تهدیدش نمیکنه. کی اومد جاسوس های اعزامی رو مثلاً اعدام کنه، همین جیسون رضائیان. پایین آوردن هزینه جاسوسی برباد دادن منافع ملی هستش
  • IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    10 0
    الان هم : روحانی و دار و دسته اش : به نحوی دیگر : مشغول به : خوش خدمتی به غربی های منفور و منحوس و منفعت طلب : خصوصا: آمریکای پلید و خبیث و قلدر و زورگو و استعمارگر بی وجدان ، می باشند !
  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    1 0
    خرابکاران مزد بگیران بیگانه خیلی جنایت کردن ظلم کردن به کشور ومردم3984
  • بنده خدا IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    2 0
    کتابهای بدون نقطه باارزشه مابقی پشیزی ارزش نداره
  • IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    0 0
    همش سياسته حرف الكى نزنيد جكر
  • IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    1 0
    خود اون مسوول میدونسته ... و داشته با اینا بازی میکرده ..
  • IR ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    0 0
    بهمن آقایی دیبا که الان آمریکا هست و خودش خودش را دیپلمات سابق ایران که الان برای چند تا شرکت آمریکایی در منطقۀ واشنگتن دی سی کار میکنه معرفی میکنه ولی کار اصلیش مطلب نویسی برای رسانه های ضد ایرانی هست. اگر اسم خانمه فیروزه اکرامی بود اون هم الان باهش هست. اگر توضیح این ها هم تو کتاب هست که کتابه عالیه.
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
    0 0
    در حال حاضر نیز بسیار جاسوسانی که با چراغ سبز حسن کلید ودار دسته اش وبا عناوین مختلف در نقاط حساس وکلیدی کشور رخنه کرده اند و باندهای مافیایی ارز وکالا وخودرو را بر پانموده وخون این مردم انقلابی را مثل زالو میمکنند و در ظاهر مظلوم نمایی میکنند و به قول معروف نان حسین میخورندو زیر علم یزید سینه میزنند. وا اسسسسسسفا وانفسسسسسا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس