اعتراضات آمریکا

اعتراضات مطبوعات آمریکایی به بی‌کفایتی دولت شدت گرفته است.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

هفته‌نامه نیوزویک در گزارشی تحلیلی نوشت؛ دولت، هیچ چیزی را مدیریت نمی‌کند و کاخ سفید تحت مدیریت ترامپ، از هرج و مرج دائمی  رنج می‌برد.

نیوزویک می‌افزاید: حملات کلامی دونالد ترامپ، به مراتب شدیدتر از گذشته شده است و دیگر رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا نیست.

بیشتر بخوانید:

واکنش دیپلمات آمریکایی به انتقادات از کشورش درباره اعتراضات

ملانیا پیام‌های متناقض با ترامپ درباره اعتراضات منتشر می‌کند

ترامپ نتوانسته است در مواجهه با هر یک از بحران‌های بزرگ در آمریکا واکنشی سازنده نشان دهد. او با چنین عملکردی عملا خود را از ریاست جمهوری آمریکا خلع کرده است. ترامپ حکومت‌داری نمی‌کند. او سرگرم بازی گلف است. او سرگرم تماشای برنامه‌های تلویزیونی است و البته توئیت زدن.

ترامپ در خلال سه ماه گذشته که گرفتار ویروس کرونا بوده و سایه بیماری و مرگ بر آمریکا گسترده شده، بی‌مبالات بوده است.

ترامپ مسئولان بهداشتی آمریکا را از اظهارنظر عمومی درباره این بیماری برحذر داشت و مدیریت ویروس کرونا را به ایالت‌ها محول کرد. هر ایالت مجبور است خود تجهیزات بیمارستانی لازم و لباس‌های محافظتی را برای کارکنان بخش بهداشت خود تامین کند.

دونالد ترامپ در عین حال بدترین بحران اقتصادی تاریخ آمریکا بعد از «رکود بزرگ سال ۱۹۲۹» را تجربه می‌کند. بیش از ۴۱ میلیون نفر بیکار هستند.

در همین حال دیوید فروم در پایگاه خبری آتلانتیک نوشت: پرزیدنت ترامپ، مانند یک غارتگر مدام در حال چپاول کشور است.

ترامپ و دار و دسته‌اش سال‌هاست که به تناسب منافع خود با بحران‌ها و قضایای مختلف برخورد می‌کنند و سعی می‌کنند از آنها در راستای منافع خود بهره ببرند. روز قبل از کشته شدن جرج فلوید توسط پلیس آمریکا، ترامپ و هوادارانش با هیجان، نسبت به بدرفتاری با فلوید توسط نظام قضایی و دادگستری آمریکا ابراز نگرانی می‌کردند. پس از کشته شدن فلوید در مقابل دیدگان افکار عمومی توسط پلیس آمریکا، طرفداران رئیس‌جمهور آمریکا شروع به آوردن این استدلال کردند که جرج فلوید یک قدیس که نبوده است!

دونالد ترامپ چیزهای زیادی را از آمریکا غارت کرده است. اینطور به نظر می‌رسد که وی حتی وجدان اخلاقی دسته‌جمعی ما را نیز مورد سرقت قرار داده است.

از سوی دیگر روزنامه نیویورک تایمز نوشت: راهکارهای نظامی آمریکا در خارج از این کشور شکست خورده است و نیازی نیست شهرهای آمریکا به مناطق جنگ‌زده در عراق تبدیل شوند.

واکنش ترامپ به بحران کرونا که بیش از ۱۰۰ هزار آمریکایی را کشته، بی‌خاصیت و توأم با تنبلی بوده است. اما اکنون که مسئله مقابله با تظاهرکنندگان مخالف تبعیض نژادی مطرح شده، زمان فراخوانی نیروهای نظامی رسیده است.

آمریکا در بیش از دو دهه به صورت مکرر اشتباه مرتکب شده و برای حل و فصل مشکلات- به ویژه در افغانستان و عراق- بیش از حد به قدرت نظامی متکی بوده است، بدون آنکه به صورت کامل به دیپلماسی اتکا کند. و اکنون رئیس‌جمهور ترامپ می‌خواهد همین اشتباه را در داخل کشور مرتکب شود.

ترامپ اعلام کرده «من تمام منابع در دسترس فدرال را- اعم از نظامی و غیرنظامی- بسیج می‌کنم تا شورش و غارت را متوقف کنند.» به این عبارت توجه کنید: «تمام منابع در دسترس فدرال». در این سال دهشتناک، آمریکا ۱۰۰ هزار کشته داده و بیش از ۴۰ میلیون فرصت شغلی به دلیل کرونا از بین رفته است. ترامپ در پاسخ به آن حوادث گسترده طبیعی، واکنشی منفعل و غیرموثر نشان داد. میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در آمریکا، سه برابر آلمان و بیکاری ناشی از آن، چهار برابر این کشور اروپایی است. اما ترامپ در پاسخ به یک هفته اعتراض، در پی اعزام ارتش به مناطق مختلف کشور و سرکوب است. ما نیازی نداریم که شهرهای آمریکا را به فلوجه عراق تبدیل کنیم. در شرایطی که خودتان زشتی جنگ را دیده‌اید، اصلا نباید برای مقابله با ناآرامی‌های مدنی، از تانک، بالگرد و یا نظامیان کاملا مسلح استفاده کنید. این، تاکتیک خطرناک و آسیب‌زننده به خصوص پیرمردی است که احساس ناامنی می‌کند، کسی که برای فرار از جنگ ویتنام، معافیت دروغین پزشکی گرفت و اکنون باید مردانگی‌اش را ثابت کند.(!) 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    5 3
    دروغ که کنتور نداره.خخخخ
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    2 0
    برای اینا همون اوباما خوبه که همه مشاغلشون را به چین هدیه کرده بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس