کد خبر 1080006
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳
واکنش دیرهنگام مرکل به مرگ فلوید؛ جامعه آمریکا شدیدا دوقطبی شده است

صدر اعظم آلمان در واکنش به قتل "جورج فلوید" این را اقدامی بسیار وحشتناک دانسته و جامعه آمریکا را بسیار جدا از هم و دو قطبی ارزیابی کرد.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه "تاگس اشپیگل"، "آنگلا مرکل" صدر اعظم آلمان در واکنشی دیر هنگام به قتل "جورج فلوید" در آمریکا توسط یک پلیس سیاه پوست، جامعه آمریکا را بسیار بسیار گرفتار دو قطبی و جدایی ارزیابی کرده و البته از مسئولیت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای خشونت پلیس و نژاد پرستی در آمریکا طفره رفته و آن را نادیده گرفت.

مرکل در پاسخ به پرسشی در این باره که آیا ترامپ نقشی را در دو قطبی شدن جامعه آمریکا ایفا می کند گفت: من اعتقاد دارم که سبک سیاسی مسئله ای بسیار بخث برانگیز و مورد مناقشه است. جامعه در ایالت متحده آمریکا بسیار دو قطبی است. توقعات از عرصه سیاسی گرد هم جمع کردن و آشتی دادن جامعه است.

بیشتر بخوانید:

عکس/ تظاهرات علیه نژادپرستی به شرق آسیا رسید

عکس/ خودروهای زرهی جنگی در خیابان‌های لس آنجلس

عکس/ تابوت جورج فلوید

فیلم/ بی‌رحمی پلیس آمریکا در برخورد با یک سالمند

مرکل در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا همچنان به ترامپ اعتماد دارد گفت: من با روسای جمهور منتخب دنیا از جمله دونالد ترامپ همکاری می کنم. من امیدوارم ترامپ موفق شود به خوبی صلح در جامعه را برقرار کند.

صدر اعظم آلمان قتل جورج فلوید مرد سیاهپوست در آمریکا توسط یک پلیس سفید پوست که در 25 ماه می به وقوع پیوست را اقدامی بسیار بسیار وحشتناک ارزیابی کرده و گفت: نژاد پرستی بسیار مخوف است.

وی با ابراز تاسف از اینکه نژاد پرستی همواره در جامعه آلمان هم وجود داشته است بر لزوم برگزاری مسالمت آمیز اعتراضات در آمریکا تاکید کرد.

اعتراضات علیه نژادپرستی در آمریکا بیش از یک هفته است که در پی قتل فلوید شهروند سیاه پوست آمریکای به دست پلیس‌های سفید پوست آعاز شده است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
    4 0
    منتظر اجازهٔ ارباب بوده، عروسک خیمه شب بازی!!
  • DE ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    0 0
    از مرکل یهودی الاصل می‌پرسند نظرت در مورد ترامپ آلمانی الاصل چیست. جواب غیر از این هم نمی‌تواند باشد کسانی که فقط در صد سال اخیر جنایت کردند و می‌کنند.،

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس