کد خبر 1079992
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
تظاهرات گسترده در تل‌آویو علیه سیاست‌های نتانیاهو

نزدیک به هزار نفر از ساکنان تل‌آویو علیه سیاست‌های نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.

به گزارش مشرق، طرح کابینه راست‌گرای رژیم صهیونیستی به نخست‌وزیری «بنیامین نتانیاهو» برای افزایش اختیارات نیروهای امنیتی به بهانه مقابله با ویروس «کووید۱۹»، باعث تظاهرات جمع گسترده‌ای از ساکنان تل‌آویو شد.

به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست» شامگاه پنجشنبه حدود هزار نفر از ساکنان تل‌آویو با تجمع در میدان رابین، علیه طرح نتانیاهو موسوم به «قانون ویروس کرونا» تظاهرات و آن را محکوم کردند.

بر این اساس، تظاهرات‌کنندگان ضمن مسدود کردن یک خیابان اصلی در نزدیکی میدان رابین، پلاکاردهایی با نوشته‌های «ارتشاء، کلاهبرداری و خیانت در امانت» (اشاره به پرونده‌های فساد نتانیاهو) و «نتانیاهو در حال نابود کردن جامعه اسرائیلی است»، حمل کرده و شعارهایی برای مبارزه با فساد وی سر دادند.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» پلیس تل‌آویو نیز با حمله به معترضان، ۱۲ نفر از آنها را بازداشت کرد و برای متفرق کردن تظاهرات‌کنندگان و باز کردن معابر شهری به زور متوسل شد.

بر این اساس، معترضان در این تظاهرات، نتانیاهو را به سوءاستفاده از شرایط پیش آمده در پی همه‌گیری ویروس کرونا به سود منافع سیاسی خود است.

حدود یک ماه پیش نیز چند هزار نفر از ساکنان تل‌آویو علیه ائتلاف نتانیاهو به عنوان رئیس حزب لیکود با «بنی گانتز» رئیس حزب آبی‌وسفید برای تشکیل کابینه ائتلافی، تظاهرات کردند. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • زالومه چشم قلمبه IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
    2 0
    کل این قوم صهیون کلاهبردارن . همه از یک قماش
  • IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
    2 0
    بازداشت شدند؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟پس چی شد آزادی بیان؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟ لعنت به نفس فتنه گر خبیث صهیونی که مجاز به هر جنایتی است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس