اولین جلسه محاکمه نتانیاهو

رئیس اپوزیسیون در پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) می‌گوید مسیری که نخست‌وزیر این رژیم در پیش گرفته، نهایتا به خشونت و ناآرامی در فلسطین اشغالی ختم می‌شود.

به گزارش مشرق، «یائیر لاپید» رئیس حزب یش‌عتید و رهبر احزاب اپوزیسیون در کنست معتقد است مسیری که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در قبال موضوعات مختلف از جمله اشغال کرانه باختری و تقابل با دادگاه بر سر پرونده‌های فساد دولتی در پیش گرفته، به خشونت منتهی می‌شود.

بیشتر بخوانید:

حدود نیمی از صهیونیست‌ها نگران هزینه‌های جاری هستند

لاپید در مصاحبه با شبکه رادیویی «گالگالاتز» معروف به رادیو ارتش اسرائیل، به نقل قول از وضعیت پیش از ترور «اسحاق رابین» نخست‌وزیر پیشین این رژیم پرداخته و نوشت: «او در گذشته‌اش کارهایی انجام داد که به خشونت منجر شد. [نتانیاهو] نیز به اندازه کافی باتجربه است که بداند مسیر فعلی‌اش، منتهی به خشونت است اما اهمیتی به آن نمی‌دهد».

وی بار دیگر به توافق «بنی گانتز» رئیس حزب آبی‌وسفید با نتانیاهو برای تشکیل ائتلاف کابینه چرخشی نیز حمله کرده و گفت: «تشکیل کابینه اضطراری و فراگیر هرگز محل بحث نبود... در روزی که نتانیاهو به همه‌کس حمله کرد، آبی‌وسفید فقط به نرمی سخن گفت».

به نوشته جروزالم‌پست، این سیاستمدار صهیونیست پیشتر هم تهدید کرد اپوزیسیون کابینه جدید تل‌آویو، بعد از پایان بحران شیوع ویروس کرونا، کابینه نتانیاهو را ساقط کرده و فلسطین اشغالی را به انتخابات چهارم می‌کشاند.

لاپید همچنین احتمال می‌دهد که گانتز هرگز به نخست‌وزیری این رژیم نرسد و اینکه هیچ کسی در سپهر سیاسی فلسطین اشغالی نیز احتمال نمی‌دهد چنین اتفاقی رخ دهد.

وی حتی تاکید کرده به دلیل اینکه طرح کابینه برای الحاق کرانه باختری و غور اردن به فلسطین اشغالی را بیشتر از اینکه توافقی سیاسی باشد، اقدامی یک‌طرفه می‌داند، با آن مخالفت خواهد کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس