کد خبر 1071644
تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۲
مصطفی الکاظمی

نخست‌وزیر عراق در واکنش به تظاهرات‌ روز گذشته در این کشور، تأکید کرد که همچنان به حفاظت از جان تظاهرات‌کنندگان پایبند است.

به گزارش مشرق، «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق، امروز (دوشنبه)، در دیدار با سفرای کشورهای عضو اتحادیه اروپا به تظاهرات دیشب این کشور واکنش نشان داد و گفت که به محافظت از تظاهرات‌کنندگان پایبند است و کسانی که در حمله به آنها دست داشته‌اند را بازخواست خواهد کرد.

در همین ارتباط، شب گذشته، رسانه‌های عراقی با انتشار گزارش‌هایی، ازسرگیری اعتراضات خیابانی و تظاهرات‌ها در چند استان این کشور خبر دادند.

بیشتر بخوانید:

اولین اقدام ضد آمریکایی الکاظمی

دستور نخست‌وزیر عراق برای منع تیراندازی در اعتراضات

به گزارش خبرگزاری رسمی کشور عراق «واع»، نخست‌وزیر عراق در این خصوص گفت: « به وعده‌هایی که به ملت خود در راستای احترام حقوق بشر، حق تظاهرات‌ مسالمت‌آمیز، محافظت از تظاهرات‌کنندگان، بازخواست دست‌اندرکاران در حمله به این تظاهرات‌کنندگان، اصلاح امور و همچنین پرپایی انتخابات آزاد و بی‌طرفانه دادیم، پایبند هستیم».

از ابتدای اکتبر ۲۰۱۹، اعتراض مردمی علیه فساد، بیکاری و خدمات‌رسانی بد به شکل تظاهرات، راه‌پیمایی، تحصن و اعتصاب در استان‌های مرکزی و جنوبی عراق شکل گرفت؛ این تظاهرات‌ها موجب شد تا نخست‌وزیر وقت «عادل عبدالمهدی» برای مهار اعتراضات و منافع ملی استعفا کند.

این بار نیز این اعتراضات در پی مهار نسبی انتشار ویروس کرونا، باری دیگر در برخی از شهرهای عراقی از سر گرفته شده است. این‌بار معترضان، مطالبات خود را از طریق دولت «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر جدید پیگیری می‌کنند. شب گذشته استان‌های نجف اشرف، بغداد و الدیوانیه شاهد از سرگیری اعتراضات جدید بود.

مصطفی الکاظمی در این دیدار با «دوست» و «شریک» خواندن کشورهای یادشده، ابراز امیدواری کرد که این کشورها با توجه به شرایط اقتصادی نه چندان مناسب عراق که به دنبال انتشار ویروس کرونا و کاهش قیمت جهانی نفت به وجود آمده،‌ در راستای مبارزه با داعش از این کشور حمایت کنند.

در همین ارتباط، عناصر سازمان تروریستی داعش، پس از شیوع ویروس کرونا در کشورهای غرب آسیا بویژه عراق و سوریه، این فرصت را مغتنم شمردند و از آن برای حمله به نیروهای عراقی و بمب‌گذاری در مناطق مختلف عراق سوء استفاده کردند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    0 0
    اونجا روح الله زم نداره شایعه کنه کرونا هست تا بساط اعتراضاشون جمع بشه؟
  • IR ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    0 0
    الکاظمی هم به سرنوشت المهدی دچار می شود جنگ فرقه ای با دخالت بیگانگان ادامه خوهد داشت بنا نیست عراقی ها رنگ آرامش را ببینند
  • IR ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    1 0
    من یه جا خوندم تو اینترنت که حزب الله عراق گفت که این الکاظمی در ترور عزیز دل مردم مستضعف جهان سردار سلیمانی عزیز و ابو مهدی مهندس دست داشته الان چطوری شده نخست وزیر؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • GB ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    0 4
    شما هم توطئه ای در آستین داری، و گرنه مرز بین تظاهر کننده و اغتشاش گر مشخص میکردی. با این روش، نیروهای سوخته ی بعث و داعش را آزادانه به میدان میاوری. با این سیاست اگر خطری متوجه عراق شود که میشود شما باید بدلیل خیانت عمدی محاکمه، مجازات و حتی اعدام بشی.
  • IR ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    0 0
    اینهات هم می خواهند مثل مردم لیبی به رفاه برسند باید سریعتر انها را به رفاه برسانند برای عراق هم یک حفتر ار می خواهند زمینه سازی کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس