کد خبر 1092898
تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۰
رژیم اسرائیل|آیا ویروس کرونا پایان نتانیاهو را رقم خواهد زد؟

بنیامین نتانیاهو برای ادامه حیات سیاسی خود همواره نیازمند یک دشمن است ، تفاوتی هم نمی‌کند که این دشمن واقعی باشد یا تخیلی باید دشمن را ایجاد کرده و برای مقابله با آن همگان را به نفع خود بسیج کند.

به گزارش مشرق، روزنامه عبری زبان زامان در تحلیلی در این رابطه با اشاره به شکست مفتضحانه نتانیاهو در مقابله با ویروس کرونا نوشت : همه می دانند که نتانیاهو چگونه جامعه را به سمت وسویی که می خواهد هدایت می کند ، برای چند دهه نتانیاهو در این رفتار خود موفق عمل کرد او در دو خط موازی عمل کرد زیرا نیاز به دشمن داشت .

اما امروز دیگر ایران یک تهدید بزرگ برای ما محسوب نمی شود بلکه تهدیدی حیاتی است، اما این تنها مشکل نتانیاهو نیست بلکه او حتی جریان چپ گرا را هم خائن توصیف کرد تا وارد یک بحران شویم.

مشکل بزرگ تر امروز ما این است که روزگاری نتانیاهو تنها یک پیام برای جامعه خود داشت و آن این که او تنها کسی است که قادر به نجات جامعه است و با مرور زمان خود نیز این دروغ خود را باور کرد تا خود را در شکل و شمایل یک امپراتور ببیند وقتی نتانیاهو در یکی از نطق های انتخاباتی اش خطاب به شهروندان می گوید من نمی خواهم کسی مرا انتخاب کند اما هیچ کس به غیر من وجود ندارد بیانگر میزان توهمی است که او در آن گرفتار شده است.

در مقابل رفتار و نوع تعاملی که نتانیاهو با یسرائیل کاتس و بنی گانتس دارد را فقط باید در کتابهای خاطراتی یافت که در سال های آینده منتشر خواهند شد.

با وجود آن که گفته می شود کاتس وارث اصلی نتانیاهو است، اما ببیند چگونه او را از ساختار قدرت دور نگه داشته است در حالی که بنی گانتس به عنوان شریک سیاسی اش بستر همکاری اش را با او تا سطح بستن بودجه سالانه تنزل بخشیده است.

شاید اگر اوضاع وفق مراد پیش می رفت نتانیاهو دوره شیرینی را پشت سر می گذاشت اما امروز با دشمنی روبرو شده است که قادر نیست با آن بازی کند و قادر است با استفاده از این دشمن صندوق های رایش را پر کند.

کرونا چندان خود را متعهد به نتانیاهو نمی بیند بلکه بر عکس پایه قدرتش را تهدید می کند.

امروز ویروس کرونا، نتانیاهو را به سوی واقعیت های متفاوت و جدید پیش می برد کل ساختار حاکمیت ما در مقابل چشممان در حال فروپاشی است این تهدید با هر تهدیدی که طی یک قرن گذشته شاهد آن بودیم تفاوت می کند.

ثبت هزار مبتلا در روز و صدها هزار بیکار اگر شورش مالی و اقتصادی به همراه نیاورد، می تواند منجر به سرنگونی کابینه فعلی شود ، این را نخست وزیر نیز از طریق نظرسنجی‌های انجام شده احساس کرد و دید که ناکارامدی اش در بعد درمانی و اقتصادی امپراتوری اش را از دستش خارج کرده و شاید برای اولین بار حیات سیاسی اش را هم تهدید می کند.

روزنامه یسرائیل هیوم مهم ترین روزنامه حامی نتانیاهو در یادداشتی که در شماره امروز چهارشنبه به چاپ رسید خبر داد خبر داد ، ویروس کرونا دومینو وار فعالیت های تجاری را نابود می کند تا به تبع آن اعتماد جامعه به کابینه نتانیاهو ـ گانتس هم سیر قهقرایی به خود گرفته و باعث شود نتانیاهو حتی قادر به اعلام انتخابات زودرس هم نباشد.

به اعتقاد نویسنده یادداشت، اگر تا چندی پیش نخست وزیر و متحدانش در تشکیل کابینه به شوخی ویروس کرونا را عامل چسبندگی ائتلاف توصیف می کردند امروز این مسئله به واقعیتی تبدیل شده است که حتی نتانیاهو هم قادر نیست (از بیم شکست بزرگ) خواهان تفکیک کابینه شود.

گرچه ویروس تمام اوراق و برنامه های نتانیاهو را از بین برده است، اما با این وجود او توانایی گفتن خداحافظ به گانتس را در حال حاضر ندارد، او باید با تمامی قدرت این کابینه را به هر شکل ممکن حفظ کند، زیرا شکست کابینه این بار صرفا به معنای سقوط کابینه و تفکیک ائتلاف نخواهد بود و تبعات دیگری را هم به همراه خود خواهد داشت.

از سوی دیگر خبر رسید در پی شکست نتانیاهو در تامین حامیان مالی برای تیم وکلای مدافعش یکی از مهم ترین وکلایش از وکالتش استعفا کرد.

میخائیل تامان وکیل سرشناس بنیامین نتانیاهو بعداز آن که مطمئن شد نتانیاهو امکان دستیابی به کمک های مالی از حامیان خود را برای کمک به تیم وکلای مدافع نخواهد داشت از مقام خود استعفا کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    1 4
    مرده شور برده کثیف!!!! چه عکسی هم ازش گذاشتین!!!! عمرا اعتقاد داشته باشه. این ازون دزداست. دزد بیرحم. دزد کثیف. دزد دروغگوووووووووو.
  • IR ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
    7 1
    دیگه امیدتونو به ویروس بستین.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس