کد خبر 1078
تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۷

معاون مطبوعاتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: بنده اصلا فضاي تبليغاتي حاکم در کشور را نمي‌پسندم و به نظرم امور تبليغاتي فعلي بسيار سخيف و دون شأن جامعه اسلامي ما است.

به گزارش مشرق، محمدعلي رامين در گفت‌وگو با فارس در خصوص موضوع عفاف در رسانه و نوع تبليغاتي که در مطبوعات، نشريات و آگهي‌نامه‌ها به چاپ مي‌رسد که بعضا حاوي تصاوير زننده و مطالب خلاف عفت عمومي و موازين شرعي است، اظهار داشت: نظارت بر تمامي محتواي مطبوعات و تبليغاتي که در نشريات مختلف درج مي‌شود بر عهده اداره کل مطبوعات داخلي معاونت مطبوعاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي است.
وي ادامه داد: سعي ما بر اين بوده که با تمام تخلفات بر اساس قانون مطبوعات و همچنين قانون تبليغات برخورد کنيم اما در صورتي که در مواردي به واسطه برخي غفلت‌ها، اين امر محقق نشده لازم است که دوستان و اهالي رسانه خود در اين خصوص به ما تذکر دهند و توجه ما را به آن تخلفات جلب کنند.

در تخلفات مطبوعاتي اهل اغماض با کسي نيستيم
رامين در پاسخ به اين سؤال که آيا قانون تبليغات به‌صورت کامل بر تمام جرايد و نشريات کشور اعمال مي‌شود يا خير؟ خاطر‌نشان کرد: در مورد تخلفات مطبوعاتي اهل اغماض با کسي نيستيم اما ممکن است سهواً موردي را مشاهده نکنيم و اگر تخلفي از سوي يکي از نشريات ملاحظه شود قاطعانه با آن برخورد مي‌کنيم و اين شامل تبليغات در مطبوعات نيز مي‌شود.
معاون مطبوعاتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در پاسخ به اين سؤال که آيا در اداره کل مطبوعات داخلي در مقايسه با دفتر تبليغات اسلامي با دست بازتري نسبت به تبليغات منعکس شده در نشريات برخورد مي‌شود، گفت: خير، ما در اجراي قانون با کسي شوخي نداريم و قانون تبليغات به صورت کامل از سوي ما اعمال و اجرا مي‌شود.

فضاي تبليغاتي حاکم در کشور را نمي‌پسندم
رامين با ابراز عدم رضايت از فضاي تبليغاتي موجود کشور اظهار داشت: بنده اصلا فضاي تبليغاتي حاکم در کشور را نمي‌پسندم و به نظرم امور تبليغاتي فعلي بسيار سخيف و دون شأن جامعه اسلامي ما است.
وي يادآور شد: ما در جشنواره و نمايشگاه کانون‌هاي تبليغاتي، موضوع تبليغات از منظر اسلام را با لحاظ کردن کرامت انساني در قالب‌هاي مختلف به بحث و بررسي خواهيم گذاشت و تاکنون نيز چندين نشست با اهالي تبليغات و کانون‌هاي تبليغاتي برگزار کرده‌ايم همچنين جزوه‌هاي آموزشي در اين خصوص فراهم شده که توزيع خواهند شد.
معاون مطبوعاتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ابراز داشت: ما از ترويج هر نوع تبليغات غير‌ارزشي و غير‌اسلامي جلوگيري خواهيم کرد و به نظر من قوانين ما در اين خصوص هيچ نقصي ندارد و راه جلوگيري از مفاسد را کاملا فراهم کرده‌ و اگر مجريان در اين زمينه جدي باشند، قوانين ما هيچ مشکلي ندارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس