کد خبر 1077956
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵
1

اصولگرای واقعی -دارای آرمان- نمی تواند دنبال اصلاح امور نباشد. و اصلاح طلبی حقیقی، نمی تواند هرهری مسلک باشد. آنهایی خطرناکند که نه به اصول و چهارچوبی قائلند و نه اراده مقابله با فساد دارند.

به گزارش مشرق، محمد ایمانی تحلیلگر مسائل سیاسی و بین الملل طی یادداشتی در کانال تلگرامی خود نوشت:

فارغ از این که انسان چه مسلکی دارد، مهم است که معیار داشته باشد و به آن معیار، پایبند. مهم است که انسان به چه قیمتی دیده و خریده شود یا خویشتن خویش را بفروشد.

تو بگو اصولگرا یا اصلاح طلب؛ آن قدر مهم نیست که در حقیقت، اصولی داشته باشی و از آن عدول نکنی. یا بگویی اصلاح طلبم و با فساد انگیزان حشر و نشر نداشته باشی.

اصولگرای واقعی -دارای آرمان- نمی تواند دنبال اصلاح امور نباشد. و اصلاح طلبی حقیقی، نمی تواند هرهری مسلک باشد. آنهایی خطرناکند که نه به اصول و چهارچوبی قائلند و نه اراده مقابله با فساد دارند.

شهرام جزایری، مجسمه فساد است. او دهه قبل، شماری از مدیران دولت اصلاحات و مجلس مدعی اصلاح طلبی را با هدایای خود آلوده نمود و صدها میلیارد تومان از بیت المال را غارت کرد. از جمله کمیسیون اقتصادی مجلس و الیاس حضرتی را که دوست خوب خود می نامید. او کارت ویژه تردد به مجلس هم داشت!

روابط پنهان این دو حتی پس از محکومیت جزایری در دادگاه ادامه داشته است. تا جایی که رفیق گرمابه و گلستان و کله پاچه خوری هم محسوب می شوند.

این وسط وقتی می بینید روزنامه حضرتی برای علی مطهری نوشابه باز می کند، آیا حق ندارید بپرسید که کدام سنخیت موجب این تجانس شده است؟ چگونه می شود روزنامه ای که شماری از اعضای آن به بی بی سی انگلیس پیوستند، دلسوز مردم و نظام باشد؟!

به تعبیر مولوی "آن یکی می‌گفت دیدم در تکی/ می‌دویدی زاغ با یک لک لکی- در عجب بودم بجستم حالشان/ تاچه قدر مشترک بودند شان- چون شدم نزدیک من حیران و دنگ/ پس بدیدم هردوان بودند لنگ"

مهم است که انسان را به چه قیمت می خرند و چرا می خرند؟ مهم است که انسان چه می فروشد و چه می خرد؟ سعدی گوید "جان در حمایت یک دم است و دنیا وجودی میان دو عدم . دین به دنیافروشان خرند ، یوسف بفروشند تا چه خرند ؟ الم اعهد الیکم یا بنی آدم ان لاتعبدوا الشیطان . به قول دشمن ، پیمان دوستی بشکستی- ببین که از که بریدی و با که پیوستی؟".

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    40 0
    اسلاحات زاییده فساد است
    • شناس IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
      4 0
      منزورت حمون اصلاهاته دی گه؟!
  • آریا IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    31 1
    #افزایش_محبوبیت #روحانی!! از آرزوهاش تیتر زده!؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس