اسرائیل

فرود هواپیمای رژیم صهیونیستی در فرودگاه آتاتورک ترکیه که در مسیر عادی‌سازی با تل‌آویو از رژیم‌های عربی جا نمانده و نیز قرار گرفتن پرچم آن در کنار پرچم رژیم اسرائیل معنای زیادی دارد.

به گزارش مشرق، با توجه به مقالاتی که در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد ، ماه گذشته، ترکیه کمک‌های پزشکی برای صهیونیست‌ها ارسال کرد که این امر تأثیر مثبتی در موضع آنکارا نسبت به تل آویو داشت. حمله نیروهای صهیونیستی به کاروان کشتی ترکیه در سال 2010 که حامل کمک های مردمی بشردوستانه تحت عنوان ناوگان آزادی به نوار غزه بود، منجر به جان باختن عده ای در کشتی «ماوی مرمره» شد که همین روابط میان تل‌آویو و ترکیه را تیره و تار کرد. اما در روزهای گذشته ، یک هواپیمای باری متعلق به شرکت «العال» اسرائیل، با وقفه 10 ساله در استانبول فرود آمد.

بیشتر بخوانید:

محاکمه نتانیاهو؛ سرآغاز یک جنگ طولانی میان صهیونیست‌ها

سیاستمدار صهیونیست: مسیر کنونی نتانیاهو به خشونت منتهی می‌شود

این هواپیمای باری که حامل کمک‌های انسانی به ایالات متحده برای مقابله با ویروس همه‌گیر کرونا بود ، نشانگر عادی سازی روابط ترکیه با رژیم صهیونیستی با میانجی‌گری آمریکا می باشد و همچنین بیانگر مداخله ایالات متحده برای تقویت روابط متشنج میان دو طرف بعد از حادثه کشتی مرمره است.

با توجه به این که زمان زیادی از سالگرد حمله رژیم صهیونیستی به ناوگان دریایی ترکیه که منجر به کشته شدن شماری از شهروندان ترکیه شد، نمی‌گذرد؛ اما تصاویر دو پرچم اسرائیل و ترکیه را کنار هم می‌بینیم.

با گذشت 6 سال از قطع رابطه دیپلماتیک آنکارا و تل‌آویو بر اثر حادثه تجاوز کشتی ماوی مرمره، شاخص‌هایی از بازگشت و از سرگیری روابط بین دو طرف دیده شد. در دوره اخیر روابط پنهانی و تلفنی میان دوطرف وجود داشت که منجر به توافق عادی سازی روابط میان ترکیه و اسرائیل در سال 2016 شد. براساس این توافق، اسرائیل برای پرداخت غرامت به نزدیکان کسانی که در حادثه کشتی مرمره آبی جان خود را از دست داده بودند، 20 میلیون دلار پرداخت کرد.

در سال 2016 ترکیه از رای وتوی(مخالفت) خود درباره مشارکت رژیم صهیونیستی در مانورهای نظامی دست کشید؛ بنابراین ناتو به رژیم صهیونیستی اطلاع داد که می‌تواند دفتری را در مقر ناتو در بروکسل باز کند که به‌منزله نمایندگی رسمی این رژیم در ناتو به شمار می‌آمد . این امر نشان دهنده افزایش همکاری نظامی میان ترکیه و اسرائیل بود.

پس از آن سناریوهای مختلفی در روابط ترکیه و اسرائیل شکل گرفت و سیاستمداران ترک درباره عادی سازی روابط کشورش با اسرائیل خبر دادند. آنکارا و تل‌آویو با «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه روابط خصمانه ای دارند و در این میان رژیم صهیونیستی به دنبال حاکمیت بر کل سرزمین های سوریه و قطع حضور نظامی ایران در این کشور است.

همزمان با نشست ترکیه و اسرائیل، مباحثی پیرامون سردی روابط ترکیه با روسیه شکل گرفت که اختلاف نظر آنها در خصوص تجاوزات رژیم صهیونیستی در مناطق سوریه و حضور نظامی ایران در این منطقه بود. علاوه بر اختلافات ترکیه با روسیه به موضوع سوریه و لیبی و ارتباط این کشور با تل آویو برمی‌گردد. این امر موجب شده تا «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه مایل به برقراری ارتباط با تل‌آویو باشد که در ابتدا برای آن نیاز به کسب حمایت لابی‌گری‌های یهودی دارد تا به این ترتیب بتواند در مقابله با بحران‌های مالی خطرناک دولت خود که مخالفانش از آن برای سرکوب وی سوءاستفاده می کنند٬ از حمایت‌های بین‌المللی و نیز ایالات متحده برخوردار شود.

ورود همه‌جانبه ترکیه به منابع گازی مدیترانه، اختلافات شدیدی میان این کشور و سایر طرف‌ها به ویژه رژیم‌صهیونیستی به‌وجود آورد که این توافق یک دست‌انداز آشکار بین‌المللی بود که راه را برای صدور گاز سایر کشورهای شرق مدیترانه به قاره اروپا به بن‌بست کشاند.

توافق ترکیه و لیبی در زمینه ترسیم مرزهای دریایی میان دو کشور موجب شد تا برخی محافل درباره سازش ترکیه و تل‌آویو که سیگنال‌های مثبتی در زمینه بحران گاز طبیعی شرق مدیترانه برای آنکارا فرستاده بود صحبت کنند.

توافق لیبی و ترکیه به امضای توافق نامه‌ای بین اسرائیل و ترکیه منجر شد که مانع از اجرای پروژه هایی برای استخراج گاز وانتقال آن از شرق مدیترانه ، یعنی قبرس ، مصر ، اراضی اشغالی و لبنان و سوریه به اروپا از طریق یونان و ایتالیا یا از طریق ترکیه برای رقابت گازی با روسیه شد.

درهمین راستا دولت آنکارا آمادگی خود را برای پروژه انتقال گاز صهیونیست‌ها از خاک ترکیه به اروپا از طریق آنکارا اعلام کرد.

یادآوری می‌شود که رابطه اسرائیل با ترکیه هم زمان با بیستمین سالگرد شکست رژیم صهیونیستی از مقاومت اسلامی لبنان و آزاد سازی جنوب این کشور است. همانطور که همزمان با همین رویداد تاریخی ، جمهوری اسلامی ایران در راستای حمایت های اقتصادی از متحد خود، ونزوئلا، علیه امپریالیسم آمریکا، پنج فروند نفت کش را که حامل سوخت بودند به این کشور اعزام کرد. در حالی که «نیکالاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا در این زمان بارها از استانبول کمک خواسته ولی جوابی دریافت نکرده بود.

عدم بازتاب مسئله اعزام نفتکش های ایرانی به ونزوئلا از جانب رسانه‌های ترکیه ای تحت حمایت اردوغان به این معنی است که وی برای مقابله با دشمنانش در عربستان ،امارت و مصر به دنبال عادی سازی روابط با اسرائیل است و همه این کشورها از خلال طرح ضد فلسطینی «معامله قرن» به دنبال عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی هستند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 72
  • در انتظار بررسی: 10
  • غیر قابل انتشار: 17
  • علی IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    لعنت برتو اردوغان فرصت طلب دروغگو
    • IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
      76 44
      نلسون ماندلا، قهرمان مبارزه با نژادپرستی، در سال ۱۹۹۲ از پذیرش «جایزه صلح آتاتورک» سرباز زد. میدانید چرا؟ چون نلسون ماندلا میدانست ترک ها خود آخر قوم گرایی و نژادپرستی هستند. شما هم خود هزاران بار دیدی که چقدر قوم گرا و نژادپرست هستند، پس برای ما مظلوم نمایی نکنید که حنای شما دیگر رنگی ندارد
    • ایران IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
      35 15
      هرکس به طریقی دل مامیشکند. بیگانه جدا،دوست جدامیشکند. -بیگانه گرمیشکندحرفی نیست- درعجبم دوست چرا میشکند.
    • بهزاد AM ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
      20 85
      نژادپرستی علمی هرچند تاییدهای قوی علمی دارد ولی بدلیل ترس از بروز جنگ جهانی توسط کشورها تحریم شد! این یک واقعیت است که سفیدها باهوش تر از سیاهان هستند پس گور بابا نلسون ماندلا! و اما بعد در سیاست خارجی هدف تامین منافع عالی کشور است.نقطه اینکه در قاموس شما چنین مفهومی تعریف نشده است مشکل خود شماست. شما و اوانجلیستها در پی احادیث جعلی آخرالزمانی بروید آخرش سرتان به سنگ میخورد و با شرمندگی به آغوش جامعه بشری باز خواهید گشت.
    • رضا PL ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
      45 65
      طبق آمار محققان سوئد ایران دومین کشور نژاد پرست جهان شد
    • IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
      44 17
      پاسخ به 19:49 محققان سوئدی غلط کردن با شما. من حتی اگه غربی ها و غرب پرستها با گندی که توی برجام زدن الان بگن زمین گرده من میگم دروغ میگن زمین چهارگوشه. البته گفته باشم دل خوشی از چین و روسیه هم ندارم مخصوصا روسیه. ولی اونا بازم با شرف تر از غربی ها و امپریالیسم ها هستن.
    • سرباز IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
      26 9
      بالاخره منافق ذات واقعیش رو نشون داد
    • IR ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
      31 17
      بدزاد بوزگورد! البته که امثال توی پانترک باید از نژاد پرستی حمایت کنید‍! پس گور پدر مخالفین ماندلا که مُشتی نژتد پرست بد گهر و بد ذات هستند
  • علی IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    99 23
    دولت ترکیه نون را بنرخ روز میخورد برایش اسلام و مسلمانی مهم نیست هر کجا منفعت ان بیشتر باشد همان طرفی است
    • ناشناس IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
      7 68
      با توجه به فراکسیون ترک نشین مجلس جمعیت ترک های ایران مشخص شد، فراکسیونی که با حضور نمایندگانی از تهران ، گیلان ، فارس ، همدان و غیره بود که البته برای مثال نماینده فارس تمام رای اون ترک نبود به عنوان مثال پدر و مادر من که تاجیک هستند به این نماینده رای دادن چون زمان انتخابات قومیت مطرح نبود ، اما با این حرکت این نماینده در ادوار بعد جمعیت غیر ترک مثل لر و عرب ، تاجیک دقت زیادی میکنند، حالا با تخفیف با فرض اینکه جمعیت ترک به برخی نمایندگان غیر هم زبان رای داده باشند حساب صاف میشود ، فراکسیون ترک زبان با 100 نماینده تشکیل شد که تعداد کل نمایندگان مجلس 290 نفر است، جمعیت کل ایران در آخرین سر شماری 83 میلیون نفر بوده که اگر یک نسبت ساده ریاضی بگیریم جمعیت ترک ایران 28 میلیون و ششصد هزار نفر میشود که با جمعیت 26 میلیون نفری کرد ترکیه در آخرین آمار سازمان ملل در سال (2017) بسیار نزدیک هست
    • IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
      32 27
      17:47 اولا این گونه دسته بندی ها کاملا اشتباه و بچه گانه است . همه ما ایرانی هستیم دوما ترک ها ی ترکیه از نژاد و تیره دیگری هستند که از مناطق دیگری به این منطقه مهاجرت کرده اند و کاملا با آذری زبان ها اصیل ایرانی فرق دارند
    • IR ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
      11 12
      همین طور که گفتی هر چی منفعت ملت ترکیه باشه , همون سمت میره.
    • سرباز IR ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
      62 3
      منسوب بودن به هیچ قومی باعث برتر بودن او نمی شود احمق ترین انسان ها نژاد پرست هستند حالا می خواهد کرد لر ترک یا آریایی باشد
  • علی GB ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    50 17
    ترکیه هیچ مشکلی با رژیم جعلی اسرائیل نداشته و نخواهد داشت بلکه یکی از بهترین روابط اقتصادی را دارند.اردوغان هم به ظاهر مشکل داره با اسرائیل.
    • NL ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
      0 0
      چون قراره اسراییل ما نابود کنیم پس ترکیه خودش کشیده کنتذ بیخودی هزینه نکنه
  • IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    11 28
    الان شما را بگن بین دو کشور اسرائیل و فلسطین و همچنین بین دو کشور امریکا و ونزوئلا کدامیک را براای زندگی انتخاب می کنین !!!قطعا خیلی مشکلات در ذهن بسته تون حل میشه!!!
    • علی IR ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
      21 6
      کریم بخدا تو مسلمون نیستی
    • سرباز IR ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
      5 4
      مغز شکمی بدبخت کمی تعقل
  • IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    40 18
    عردوغان،یکی ازباباهای داعشه
  • بهزاد AM ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    21 80
    یهودیان اشکنازی از تبار خزرها هستند و همخون تورانیان! ما با یهود مشکلی نداریم و آنها درسرزمین باستانی خود ساکن شده اند. اعراب فلسطین و اردن در جنگ جهانی اول با بریتانیا همکاری کردند و به ترکان عثمانی خیانت کردند.
    • ایران IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
      18 11
      وقتی میگیمم اینها مسلمان نیستند و نبوده اند ، این است
    • رضوان IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
      23 14
      یهود کوروش پرست
    • IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
      37 22
      اتحاد شوم پانترکیسم و صهیونیسم! هر دو جاعل و اشغالگر و نژاد پرست ، لعنت بر دشمنان اسلام
    • US ۰۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
      3 0
      بد زاد جان توی بهائی زیاد وراجی می کنی بدون سند
    • بهزاد AM ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
      6 9
      کتابخانه و آرشیوهای بنده رو ببینید سرگیجه خواهید گرفت! در دریای سند غرقتان می کنم!
  • IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    13 9
    بهزاد و ناشناس کجایین ؟ به خلیفتون توهین کردن
    • ناشناس IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
      6 33
      اینجام یهودی ها خیلی هم ادم های خوبی هستند، اسرائیل و ترکیه مثال عاشق و معشوق هستند، به شما چه ربطی داره
    • IR ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
      43 6
      ترکیه به شما چه ربطی داره؟ من خودم ترکم و دوست یهودی هم دارم خیلی هم انسان باشرف و متمدنی هست . شما برو کاصه عاشق و معشوقت رو بلیس تا چند وقت دیگه به نشان قلاد ه مزین بشی
  • IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    19 7
    اردوغان یک لایئک است وهمیشه هم با اسراییل رابطه داشته بایداین راسلام‌مبعث‌روزت‌مبارک در ادلب ادب کرد
  • تورک IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    27 44
    یاشاسن ترکیه .یاشاسن اردوغان
    • IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
      8 6
      هرکس به طریقی دل مامیشکند. بیگانه جدا،دوست جدامیشکند. -بیگانه گرمیشکندحرفی نیست- درعجبم دوست چرا میشکند.
    • مسلمان IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
      49 3
      یاشاسین اسلام، زنده باد اسلام مرگ بر خائنین بر مسلمین
    • ناشناس IR ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
      14 22
      لعنت بر بازماندگان مغول و چنگیز خان
  • IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    28 32
    به شما چه؟ ترکیه یک کشور مستقله با هر کی هم دلش بخواد رابطه داره. اینو واسه ارمنستانم نوشتین. تو همه ی کشور ها دخالت میکنین
  • مرتضا IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    38 21
    در ترکیه اجازه نمی دهند دختری با حجاب به دانشگاه برود بعد جالبه یک عده خود ترک پندار ترکیه را کشور اسلامی می دانند
    • بهزاد AM ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
      17 34
      اولا اینکه سال ۲۰۰۸ این قانون لغو شد و جنابعالی ۱۲ سال از جامعه عقبتر حرکت می کنید! ثانیا این قانون فقط برای حجاب اسلامی نبود. داشتن صلیب مسیحی ، کیپای یهودی و کلا هر نماد مذهبی ممنوع بود. دانشگاه محل تولید علم بر مبنای ابطال پذیری پوپر است. مذهب ابطال پذیر نیست پس در دانشگاه جایی ندارد. مشرق وجدانا چاپ کن این رفیقمون کمی دنیاش وسیعتر شه.
  • احمد IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    26 31
    ۴ میلیون مهاجر سوری،ونزدیک ۲٫۵ میلیون هم مهاجراز عراق،افغانستان،آسیای میانه به علاوه ی 30 میلیون کورد، این یعنی نصف مردم امروز اناتولی و ترکیه، ترک نیستند پس چرا مدام ترک، ترک می کنید؟!؟!؟
    • IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
      16 14
      برای اینکه ببینیم فضولمون کیه.
    • IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
      17 10
      برای اینکه ببینیم فضولمون کیه.
    • IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
      6 2
      ۳۰ میلیون کرد رو از کجات درآوردی؟؟؟!!!همینجوری آمار بدید برای خودتون. فعلا که تروریست های پ ک ک دارن پودر میشن.
  • فرامرز IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    23 23
    ترکیه خود بزرگترین شریک تجاری و نظامی اسرائیل در متطقه است و نمی‌تواند ادعای دفاع از اسلام داشته باشد و رفتار مسلمانها وحتی فلسطینی‌ها هم نشان می‌دهد که کسی فریب کاری ترکها را باور نمیکنند. زمانی که چند ماه پیش ترکیه به کردستان سوریه تجاوز کرد گروه های فلسطینی جز اولین کسانی بودند که آن را محکوم کردند. اتفاقا کردهای ترکیه همواره در خط مقدم مبارزه با رابطه تجاری ترکیه و اسرائیل بوده اند و همواره به این امر اعتراض کرده اند تا جایی که چندین بار کالاهای اسرائیلی در مناطق کردنشین ترکیه تحریم شد. اصولا ترکیه با حمایت از داعش و گروه های تکفیری در جهت تخریب اسلام و دادن بهانه به بقیه کشورها جهت اسلام هراسی کار می‌کند که البته اهمیتی هم برای اردوغان ندارد چون برای او اسلام صرفا ابزاری جهت فریب کاری و پیروزی در انتخابات است
  • IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    27 12
    اردوغان چوب این رفیق بازی با اسرائیل جنایتکار را بشدت میخورد.
  • تنابل IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    16 12
    اسراییل به هر کشوری وارد شد اونو از داخل پکووند . پس ترکیه را هم پوکیده به حساب اوریم .
  • IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    18 8
    روزی رو میبینم که ان شاءالله اردوغان و دار و دستش به شدت هزیمت شدند و اثری از جریان صهیونیستی آن ها در منطقه و جهان باقی نمانده است...
  • US ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    17 9
    اردوغان منافع ترکیه درنظر می گیرد ترکیه دردریای مدیترانه منافعش درخطر بود گاز شرق مدیترانه تقابل کشورها را به همراه دارد ....
  • IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    11 9
    خب به ماچه؟
  • ایرانی IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    19 12
    باید دولتمردان ما خجالت بکشن که از هر طریق ممکن خودشونو برای رابطه با ترکیه تیکه پاره میکنن،علی برکت الله
  • TR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    40 20
    پانترکیسم و وهابیت دو فرزند نامشروع صهیونیسم هستند. به همین خاطر هم هست که هسته اصلی گروههای داعشی را اعراب و اتراک‌تشکیل میدهند
    • CH ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
      19 10
      البته پژاک و کومله و دموکرات و خبات و پ ک ک و... کرد هستند و بیشترین تروریستهای قومیتی و ضد ملیتی رو تشکیل میدهند
  • رضایی PL ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    26 40
    تو اسراییل نزدیک به یک و نیم میلیون نفر عرب زندگی می کنند اسرائیل اجازه داده به زبان عربی تحصیل کنند خیابان ها رو به دو زبان عربی و یهودی نوشته اند اجازه پخش اذان دادند اما تو ایران نزدیک به سی میلیون ترک زندگی می کنه ایران اجازه تحصیل به زبان ترکی رو نمیده اسراییل به مراتب بهتر از ایرانه
    • IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
      6 14
      لطف کرده گذاشته در سرزمین خودشون بمونن ... صدام هم اگر میگذاشت بچه ات فارسی بنویسه کشورو تقدیمش می کردی... نمی دونم واقعا نمی فهمید یا خودتونو به نفهمی میزنید... چون بدون قصد توهین وارد منطقه اتهام بی شرافتی شدید
    • احمد PL ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
      15 24
      فلسطین رو یهودیان اشغال کردند آذربایجان رو آریایی ها اشغال کردند جفتون اشغالگر هستید
    • IR ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
      25 14
      آمار احمقانه 30 میلیونت فقط به درد پای منقل و پیک نیک روشن میخوره! اما حمایتت از رژیم غاصب صهیونیست اصلا عجیب نیست! پانترکیسم و صهیونیسم فرزندان نامشروع استکبار جهانی و با هم برادرن
    • IR ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
      25 13
      آذربایجان از ابتدا که آتروپاتن بود خاک ایران بوده تا ابد هم خواهد بود، بوزگوردهای مزدور وهابی و تجزیه طلبان نوکر اسرائیل غلط اضافه میکنن بخوان نگاه چپ به خاک پاک آذربایجان باکری ها داشته باشن ، از سرنوشت پیشه وری و صدام درس عبرت بگیرید ای ابلهان بوزگورد
    • IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
      24 14
      اشغالگر ارباب کثیفت عردوغانه بوزگورد صد دلاری! وقتی لکه ننگ صهیونیسم از زمین پاک بشه حساب بوزگوردهای مزدور وهابی و نژاد پرستان مزدور صهیون رو هم خواهیم رسید
  • احمد PL ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    20 30
    بهتره ایران و اسرائیل جنگ زرگری شون رو تمام کنند کل دنیا فهمیدن ایران زمان جنگ با عراق از کدام کشور سلاح خرید
    • IR ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
      19 11
      چندبار با اسمهای مختلف کامنت میزاری؟ خیلی تابلوئی لااقل فیلترشکنتو عوض کن.رضا، رضایی، احمد... تا صبح فکر تمام اسمای ایرانی و عربی رو پوشش بدی.
    • IR ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
      22 7
      کل دنیا میدونن شما بوزگوردهای وهابی چه دُمی برای صهیونیستهای خبیث تکان میدید! لعنت بر عاطاطورچ و عردوغان مزدور صهیون و نوچه های وهابیشون
  • محمدرضا IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    16 18
    مرگ بر اردوغان کودک کش که کلی زن و بچه کرمانج در روژاوا کشت مرگ بر صهیونیست آدم کش کودک کش مرگ بر آدمایی که طرفدار این آدمها ی کثیف هستند
  • IR ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    12 9
    اردوغان یک منافق و شیاده که دم از اسلام و مسلمین و حقوق فلسطینیان میزنه اما در واقع به فکر درآمدهای کلانه تا بتونه تخیلات واهی خودش در احیای امپراطوری عثمانی را با پولهای ولو کثیف که به خون مردم فلسطین و سوریه آغشته است احیا کنه، این دم جنباندنها برای اسرائیل فقط و فقط بخاطر حمایت صهیونیست از افکار اردوغان منافقه و بس.
  • علی تیموری IR ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    7 6
    تا نابودی اسراییل خون خوار چیزی نمونده. انشالله به پرچم داری رهبر عزیزمان فلسطین را ازاد میکنیم.
  • امیر IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    32 4
    به نظرم بهزاد دشمن ترکاست یا اینکه نفهمه اسراعیل نبود الا عثمانی تجزیه نمیشد در ضمن هیچ نصبتی بین ترک ها و یهودی ها وجود نداره
    • بهزاد AM ۰۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
      8 5
      قبل از هرچیز املای صحیح" اسرائیل و نسبت "رو یاد بگیر! یهودیان اشکنازی عموما از نژاد خزرها هستند این رو همه میدونند! یهودی ها حتی یک گلوله هم به سمت ترکها شلیک نکردند حتی در قبال اجازه عبدالحمیدخان برای اسکان یهودیان در اسرائیل حاضر بودند تمام بدهی های خارجی عثمانی رو پرداخت کنند. عبدالله دوم (جد پادشاه کنونی اردن) در خاطرات خودش جزئیات خیانتشون رو نوشته و این خاطرات بصورت کتاب چاپ شده! اعراب فلسطین بعد از اشغال سرزمینهای بیزانس به اونجا مهاجرت کرده اند و تقریبا ۲۰۰۰ سال متاخرتر هستند! اعراب فلسطین به عثمانی خیانت کردند و برای ابد استحقاق اسکان در اون سرزمین رو از دست دادند. اعراب بدترین دشمنان تورانیان و یهودیها بهترین دوستانشان است. والسلام
  • DE ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    4 11
    نباید از یاد برد که اکثریت یهودی های اروپایی از نژاد ترک=خزرها می باشند... رژیم های ترک نژاد این را می دانند و برای همین احساس هم نژاد بودن به اسراییل دارند.. ترکیه به خاطر عضویت در ناتو چپ و راست می زند...یک ایران مسلمان و با قدرت مسلح به تسلیحات اتمی تمامی رشته های شیاطین را پنبه خواهد کرد انشالله...
  • CH ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    7 11
    اسرائیل داره موذیانه از تنش بین ترکیه و کشورهای عربی و اذربایجان و ارمنستان سو استفاده میکنه و داره روابطشو با همه اونها بخاطر لج با همدیگه بهتر میکنه و بر علیه همشون خیانت میکنه
  • IR ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
    9 13
    طبیعیه ترکیه یک کشور فرصت طلبه و جز پول چیز دیگیه رونمی بینه آشغال تر از سعودی همین ترکیه هستش
  • US ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
    9 7
    ترکیه همیشه بزرگترین شریک اقتصادی، نظامی و سیاسی اسراییل بوده، فقط اکنون این عکسها را بیشتر تبلیغ می‌کند تا حمایت هر چه بیشتر ترامپ و لابی صهیونیستی را در سیاست‌های منطقه‌ای خودش جلب کند. از آن طرف هم خودش را قهرمان فلسطینی‌ها جا میزند. ترکیه هیچ وقت ایده لوژی استکبار ستیزی نداشته بلکه از قدرت‌های بزرگ برای منافع منطقه‌ای خود استفاده می‌کند.
  • اوا براون IR ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
    5 0
    این یهودی ها آدم های باهوشی هستن.سیاست قویی دارن.میدون کجا وجه موقع به چ کشور های نزدیک بشن.و چه موقع دور غافل از کشورهای بی خبر که راه رو برای این قوم باز میکنن
  • دبیر IR ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
    0 0
    به تولید رحم کنیم تا بشیم امریکای اسیا
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
    0 2
    فکر نمیکنید سیاستمداران ترکیه انسانهای دورویی هستند در جهان امروز که ظلم بر سراسر جهان حاکم است باید به سیاست جهانی با سؤ ظن نگاه کرد و در مذاکرات با طرف مقابل بسیار با احتیاط کامل عمل نمود ...
  • IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
    2 12
    از نظر من یک کشور ضمن داشتن تجهیزات مدرن نظامی و حتی پیشرفت اقتصادی بدون مسئولین سیاستمدار حرفه ای نمیتواند به حکومتش ادامه بدهد. ترکیه هم شاید ازین دسته کشورها باشد. ترکیه کشوریه که به راحتی مثل افغانستان و عراق میشه.
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
    7 0
    چرا باید ترکیه منافع خودش رو فدای اعرابی بکنه که ۱۰۰ سال پیش بهش خیانت کردن؟؟؟؟ بده عین شما توهم نابودی اسرائیل رو نداره؟؟؟!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس