کد خبر 1122663
تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۴
آندره ولچک

آندره ولچک؛ روزنامه‌نگار و تحلیلگر آمریکایی و داور شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در استانبول ‌ترکیه به‌طرز مشکوکی درگذشت.

به گزارش مشرق، وی روز پنجشنبه ساعت پنج و سی دقیقه بامداد در مقابل هتل محل اقامت خود در محله «کاراکوی» استانبول ‌ترکیه از دنیا رفت. بر اساس گزارش خبرگزاری آناتولی ‌ترکیه، پلیس استانبول مرگ ولچک نویسنده کتاب معروف «درباره ‌تروریسم غربی؛ از هیروشیما تا هواپیمای بدون سرنشین» را مشکوک اعلام کرد.

پیرو رایزنی‌های انجام شده توسط مدیریت بین‌الملل شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت توافق نهایی برای حضور «آندره ولچک» این فیلمساز سیاسی اهل آمریکا در مرحله دوم این رویداد سینمایی در آذرماه سال ۱۳۹۹ به‌عنوان داور صورت گرفته بود. وی همکار نوام چامسکی فیلسوف و متفکر این کشور بود که با آثار خود در حوزه‌های داستان‌نویسی، فیلم‌سازی، نمایشنامه‌نویسی یا عکاسی با امپریالیسم غربی مبارزه می‌کرد.  او معتقد بود تنها «جرم» ایران این است که به بازسازی ویرانی سوریه کمک کرده و از فلسطین حمایت می‌کند، دشمنی آمریکا با ایران هیچ ربطی به خود ایران ندارد و مردم ایران بسیار شجاع و دلاورند.

ولچک می‌گفت که من عاشق ایرانم، من عاشق تهرانم. عاشق سینمای ایرانم، عاشق مردم ایرانم؛ مردمی مودب و تحصیل کرده. من عاشق اندیشمندان آنجا هستم. نمی‌خواهم هیچ اتفاق بدی برایشان بیفتد. ولچک بر این باور بود تمامی کشورهایی که مقاومت می‌کنند و در برابر کشورهای امپریالیسم و رژیم‌ اشغالگر صهیونیستی می‌ایستند مورد حملات ‌تروریسم قرار می‌گیرند و اقدامات زیادی علیه آنها انجام می‌شود. او پیشرو بودن ایران در همه زمینه‌ها را دلیل آماج حملات ‌تروریستی و تحریم‌های ظالمانه می‌دانست. نویسنده رمان «اورورا» که یک اثر سیاسی و انسانی است، در گفت‌وگویی عنوان کرده بود که شک دارم اگر ایران ویران شود، نوع بشر بتواند زنده بماند.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
    22 0
    خدا رحمتش کنه
  • IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
    8 0
    حتما هم قرار نیست تحقیقی صورت بگیره
  • IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
    11 0
    رحمةالله علیه. قطعا مشکوکه... توی عراق از سال 2003، خیلیها یا بیماریهای صعب العلاج معده و یا سکته و یا... گرفتند و از دنیا رفتند... از نابرکت کدخدای لامروت فرعونی...
  • IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
    11 0
    روحش شاد
  • IR ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
    7 0
    خب الان فهمیدی نه فقط متفکران این کشورها بلکه کسانی که از کشورهای مقاومت حمایت کنن هم ترور می شن. حالا از هر جایی می خواد باشه
  • IR ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    3 0
    کار عوامل و ایادی رژیم جنایتکار صهیونیستی است اصلآ شک نکنید .
  • نژاد FR ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    3 0
    مدت زیاد مدیدی نیست که این شخصیت فرهیخته را می شناسم نوشته های ایشان که خیلی روان و تحلیلی دقیق داشتند در سایت شبکه بین الملل با اشتیاق فراوانی میخواندم . و اتفاقآ امروز آخرین مقاله ایشان را میخواندم و مورد موضوع چطور نظام سلطه با مهارت خاصی توانسته شستشوی مغزی غربیها را ّبه نفع خود کرده . و این تحلیل را برای دوستانم فرستادم . چند دقیقه بعد متوجه شدم که ایشان دیار فانی را ترک کردند . خیلی غم و اندوه تمام وجودم را گرفت . تسلیت به خانواده‌اش و کلیه دوستدارانش .
  • CA ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    0 0
    بنظرم ایران بایستی از این افراد دعوت کند تا در ایران کنفرانس ها برقرار کنند.خیلی ها در آمریکای شمالی هستند که خواهان مسافرت به ایران و حتی اقامت هستند. انشاالله مشکلات اقتصادی ایران برطرف گردد و از این اندیشمندان برای سفر دعوت گردد.‌حتی برای حفظ جان این افراد میتوان هویت آنها را رسانه ای نکرد تا مورد هجوم قرار نگیرند . متاسفانه امروز لیبرالها از تمامی ظرفیت خود در همکاری باهم استفاده میکنند تا از عرصه سیاسی و اقتصادی و رسانه ای به زیر کشیده نشوند. البته خواه ناخواه اینها از بین خواهند رفت چون شرایط زمین بگونه ای است که بایستی لیبرالیسم را از بین ببرد تا منابع زمین از بحران خارج گردد. لیبرال ها زمین را وارد یک فاز بحران منابع کرده اند و این قابل قبول نیست و کشورهای مستقل بسیاری دست به دست هم داده اند تا این لیبرالیسم که ساخته شده دوران بحران هست را از بین ببرند چون لازمه حیات آیندگان از بین رفتن لیبرالیسم هست و این دیر یا زود اتفاق خواهد افتاد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس