کد خبر 1153979
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۵
تعیین سفیر جدید ترکیه در فلسطین اشغالی

منابع خبری از تعیین سفیر ترکیه در فلسطین اشغالی با هدف از سرگیری روابط میان دو طرف خبر دادند.

به گزارش مشرق به نقل از المانیتور، ترکیه در راستای تلاش برای ازسرگیری روابطش با رژیم صهیونیستی، سفیر جدیدی در فلسطین اشغالی تعیین کرد.

به نوشته المانیتور، «اوفوک اولوتاس» که ریاست مرکز تحقیقات راهبردی وزارت خارجه ترکیه را بر عهده داشت، به عنوان سفیر جدید ترکیه در تل آویو انتخاب شد.

اولوتاس ۴۰ ساله به زبان عبری تسلط دارد و در دانشگاه اسرائیلی شهر قدس اشغالی در رشته مطالعات خاورمیانه تحصیل کرده است.

روابط ترکیه و رژیم صهیونیستی به دنبال حادثه حمله نظامیان اسرائیلی به کشتی ترک «مرمره» در سال ۲۰۱۵ قطع شد. در این حادثه که برای شکستن محاصره غزه راهی این منطقه شده بود، ۹ ملوان ترک جان باختند.

حمله نیروهای صهیونیستی به کاروان کشتی ترکیه در سال ۲۰۱۰ که حامل کمک‌های مردمی بشردوستانه تحت عنوان ناوگان آزادی به نوار غزه بود، منجر به جان باختن عده‌ای در کشتی «ماوی مرمره» شد که همین روابط میان تل‌آویو و ترکیه را تیره و تار کرد.

با گذشت ۶ سال از قطع رابطه دیپلماتیک آنکارا و تل‌آویو بر اثر حادثه تجاوز کشتی ماوی مرمره، شاخص‌هایی از بازگشت و ازسرگیری روابط بین دو طرف دیده شد. در دوره اخیر روابط پنهانی و تلفنی میان دوطرف وجود داشت که منجر به از سرگیری روابط میان ترکیه و رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۶ شد. براساس این توافق، اسرائیل برای پرداخت غرامت به نزدیکان کسانی که در حادثه کشتی مرمره آبی جان خود را از دست داده بودند، ۲۰ میلیون دلار پرداخت کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۰۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    8 2
    نزدیکی قطر یاور ترکیه به عربستان و حتما ترکیه پشت سر آن در همین راستا ببینید . ترکیه و اردوغان مشکلات اقتصادی و سیاسی داره . فشارهای اروپا به ترکیه و از سوی آمریکا سبب شده . تا رو کنه نعاملات با اسرائیل .
    • علی IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
      1 2
      مشکلات سیاسی و اقتصادی بهانه خوبی نیست ترکیه می‌توانست لشکر کشی خودش کم کنه و اینقدر خاک همسایه ها را مورد ترک تازی قرار ندهد و با قدرتهای یقه گیری نکند
    • IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
      1 1
      اردوغان خجالت نمی کشد ؟
  • IR ۰۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    2 4
    معلوم شد جناب اردوغان یک جورائی فریبکاری میکرده و در آخر رهبری ادعائی مسلمانان اهل تسنن را با عربستان حداقل تقسیم میکند . شاید هم در قبال سرمایه گذاری عربستان در این اوضاع صعب ترکیه . کاملا اعطا کنه به خادم حرمین شریفین تا اینگونه آبرو خریداری کند . بعد از این همه گندی که بن سلمان ببار آورده
  • IR ۰۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    3 2
    نظر حماس را باید دید
  • IR ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    2 2
    حدود دو هفته قبل المانیتور خبر داد که رئیس سازمان اطلاعت ترکیه به اسرائیل سفر سری کرده . حالا هویدا شد . پول و قدرت طلبی چه میکند و چه بر سر افراد میآورد . هر چند سابقه داشته و حتما بیکدفعه ای نیست . حتی در زمین سوریه ِ بی چیزش نبوده . که حتما بوده و هست . یعنی هیچگاه قطع نبوده . بخاطر مسائلی اینگونه نقش بازی کردند تا فریبکاری کنند و اهداف خودشان را بپیمایند .
  • IR ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    4 3
    ماشالله به غیرت ترکیه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس