برجام نمایه

یک سایت دولتی ادعا کرد نفتکش‌های حامل بنزین ایران، به‌خاطر وجود برجام توانسته‌اند به ونزوئلا بروند.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

خبرآنلاین نوشت: «نفتکش حامل سوخت جمهوری اسلامی ایران علی‌رغم تهدیدات ایالات متحده، اقیانوس اطلس را پیمود و در بندرگاه کشور ونزوئلا در دریای کارائیب پهلو گرفت و ۴ نفتکش دیگر نیز در حال پیمایش این مسیر می‌باشند.

این اقدام علاوه بر به چالش کشیدن تحریم‌های ظالمانه ایالات متحده آمریکا در راستای هژمونی‌طلبی این کشور بر نظام بین‌الملل از جهتی می‌تواند بیانگر عمق نگاه راهبردی در شکستن تحریم‌های سازمان ملل در جریان توافق برجام باشد، چرا که ایران پیش از برجام بر اثر تحریم‌های تحمیلی سازمان‌ملل متحد، اجازه فعالیت‌های خاص بین‌المللی از جمله فعالیت آزادانه کشتیرانی را نداشت و قطعنامه ۱۹۲۹ عملا امکان چنین فعالیتی را برای ایران محدود می‌کرد اما در اثر برجام مقاومتی، این پیروزی با لغو قطعنامه‌های تحمیلی از جمله قطعنامه فوق و مقاومت حداکثری در برابر زیاده‌خواهی نظام سلطه حاصل شد و در مسیر برجام مقاومتی به زودی تحریم تسلیحاتی نیز برداشته خواهد شد و ایالات متحده بیش از گذشته در مسیر قیادت مطلق بر جهان در انزوا قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید:

احیای مجدد بهانه‌های بنی‌اسرائیلی

دومین نفتکش ایرانی در آب‌های ونزوئلا +عکس

تاکتیک هوشمندانه مقام معظم رهبری در پیشبرد و بقای برجام و دیپلماسی خردمندانه نظام، همگام با تقویت جریان مقاومت در منطقه باعث شد ورای شعارهای احساسی و مقطعی و جریانی، شاهد دستاوردهای مهمی در راستای صیانت حداکثری از منافع عمومی ملی باشیم.

امروزه برجام مقاومتی به سند افتخارآفرین نظام جمهوری اسلامی ایران برای مقابله و مقاومت حداکثری در برابر زیاده‌خواهی‌های نظام سلطه تبدیل شده است و با استناد به این سند می‌توان هیمنه پوشالی دشمن را به چالش کشید.»

نویسنده این مطلب البته توضیح نداده که چطور سه کشور اروپایی عضو برجام، نه تنها از ایران- طبق برجام- نفت نخریدند، بلکه حتی انگلیس در یک راهزنی دریایی آشکار و برخلاف برجام، اقدام به توقیف نفتکش ایرانی به استناد تحریم‌های اتحادیه اروپا کرد و حال آن که خود با برگزیت از اتحادیه اروپا خارج شده بود؟ یا این که چگونه با وجود برجام، آلمانی‌ها از دادن سوخت به هواپیمای آقای ظریف دریغ کردند و باز به تصریح آقای ظریف، امکان افتتاح یک حساب بانکی در لندن عملی نشد؟!

برعکس این ماجرا، در حالی که آمریکا با رضایت و همراهی ۳ دولت بدعهد اروپایی، برجام را باطل کرده بود، جمهوری اسلامی ایران به برکت قدرت‌نمایی فرزندان مقاومت در منطقه و جهان و ضرب شست‌های قبلی که به آمریکا و انگلیس زد، توانست به شکل علنی و با اطمینان و آرامش تمام، بنزین صادراتی خود را به ونزوئلایی برساند که او هم تحت تحریم‌ها و فشارهای آمریکاست.

یادآور می‌شود روزنامه‌های بزک‌کننده برجام، پس از موفقیت ایران در رساندن نفتکش‌های حامل بنزین به ونزوئلا، ترجیح دادند به این خبر بسیار مهم پشت کنند و در تیترهای اول خود بازتاب ندهند و حال آن که اگر آنها این موفقیت را از صدقه‌سر برجام می‌دانستند، حتماً باید تیترهای نخست خود را به این رویداد مهم اختصاص می‌دادند.

در واقع می‌توان گفت هرچه انفعال دولت در قبال یکطرفه شدن برجام از سوی غرب، موجب گستاخی بیشتر آمریکا و ا روپا و فشارهای تحریمی گسترده‌تر شد، موضع قدرتمندانه و حکیمانه نظام در شکستن هیمنه آمریکا و انگلیس در منطقه و فراتر از آن، موجب شکست تحریم‌ها و عقب‌نشینی دشمن گردید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • ابوعلى IR ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    2 21
    بعبارت ديگه حرف برادر حسين چنينه كه : اگه قطع نامه هاى سازمان ملل هم سر جاش ميبود ما مى تونستيم پنج تا كشتى بنزين به ونزوئلا صادر كنيم ! فقط عاقلان دانند ، من ديگه هيچى نميگم !
    • سید IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
      22 0
      نکند می خواهی خودت را در بین عاقلان جا بزنی!؟!؟!؟!؟
    • سید IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
      19 0
      البرجامُ ماالبرجام و ماادراک ماالبرجام!؟؟!؟!!؟
    • محمد IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
      21 0
      تو مثلا عاقلی؟ اگر برجامی که به قول خود مسئولان دولتی تقریبا هیچ اثری نداشت به تنهایی میتوانست ۵ کشتی حمل سوخت را به ونزوئلا برساند ،پس چطور نتوانست نفتکشی که به سمت سوریه میرفت را از چنگ دزدان دریایی انگلیس نجات دهد؟ شما غربزدگان عقب افتاده کی میخواهید بفهمید که قانون دنیا قانون جنگله و وقتی قدرت نداشته باشی محکوم به مرگ و ذلت از طرف قدرتمندان هستی
    • سید IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
      21 0
      این مبادله تجاری با کشور ونزوئلا پیامهای گوناگونی برای اصلاح طلبان تهوع آور دارد اگر بیندیشند! (که البته دور از ذهن است)! 1- پیام به کسانی که به روابط سیاسی با دول آمریکای لاتین برای خوش آمد کدخدایشان معتقد نبودند و سبب از دست رفتن برخی از متحدین ایران از جمله بولیوی و اکوادور شدند! 2- پیام به کسانی که به سبب تفکر ولنگار گرایانه شان در اقتصاد ساخت و توسعه پالایشگاه در داخل را به صرفه نمی دانستند! 3- پیام به کسانی که می گویند ایران باید لوایح فتف را قبول کند و به آن ها ملحق شود تا همه داد و ستدهایش را غربی ها بتوانند رسد کنند! 4- پیام به کسانی که می گویند سرمایه گذاری برای توسعه نیروی موشکی ایران هدر دادن منابع کشور است چون جهان آینده جهان گفتمان بدون نیاز به موشک است! 5- پیام به کسانی که می گویند اولویت اقتصاد ما باید مذاکره با غرب برای رسیدن به توافق جهت برداشته شدن تحریم ها باشد که تا آن حد که یکی شان فرمود بدترین توافق بهتر از عدم توافق است! 6- پیام به کسانی که توقیف نفتکش انگلیسی در پاسخ به دزدی دریایی انگلیس و نیز موشک باران پایگاه آمریکایی عین الاسد در عراق را به ضرر ایران و تنش آفرین می شمردند!
    • رضا IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
      1 0
      کسی که خود را به خواب زده را نمی‌توان بیدار کرد. مشکل اصلاح طلبان نفهمیدن نیست. مشکل نخواستن فهمیدن است . چرا باید نظام هزینه حضور این افراد را در فضای سیاسی و رسانه‌ای کشور پرداخت کند. اینها در فضای رسانه‌ای با شبهه افکنی مردم را گمراه می‌کنند. در فضای سیاسی نیروهای انقلابی را تضعیف و از دور خارج می‌کنند. تا کی باید اینها را تحمل کرد؟
  • علی GB ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    33 3
    کدام بیشعور ادعا می کنه که با برجام کشتی ها به مقصد رسیدن . نفهم آنها با اقتدار نظامی ایران به مقصد رسیدن والا برجام کیلوی چند . هالو برکات برجام عبارتند از تورم ، بیکاری ، گرانی ، رکود اقتصادی ، کوچک شدن سفره مردم ، و.....
    • IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
      14 1
      با برجام اونچنان کاری خواهم کرد که مردم دیگر به ۴۵ هزار تومان یارانه محمود احتیاج نداشته باشند
    • IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
      6 0
      راست میگه کاری کرد که دیگه به ۴۵ هزار احمدی نژاد نیاز نداشته باشیم چون نون هم نمیشه باش خرید
  • IR ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    12 0
    در مورد برجام تحقیق کردم، سخنرانی ها گوش دادم، نظرات هم مقامات آمریکایی و هم داخلی ها رو شنیدم و یه بخشی رو هم خوندم، هیچ آدم عاقل و میهن پرستی نمی تونه از این سند دفاع کنه. یه سری افراد که نطفه یا لقمه شون مشکل داره چرا، می تونن. خودتون برید تحقیق کنید و به حرفم برسید.
  • ali IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    9 0
    این روزنامه حامی دولت اگر یک لحظه فکر می کرد که ایا امریکا برجام را قبول داره و این تیتر را میزد مسئله ای نبود اما جایی که امریکا از برجام خارج شده این دیگه سخن بیهوده ست که به خاطر برجام نفتکشها توانستند برند ونزوئلا این دیگه خیلی خیلی خنده داره حتی برای من بیسواد
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    1 12
    خیلی واضح است : اگر برجام نبود له واسطه تحریم های شورای امنیت, هیچ نفتکش ایرانی اجازه پهلو گیری در هیچ کجای دنیا را نداشتند و توقیف انها در ابهای ازاد نیز خلاف قانون و به قول شما دزدی دریایی به حساب نمی امد. الان هم که تحریم نیستیم اگر بیم از واکنش ایران نبود و پرچم کشور دیگری روی نفتکش ها نصب بود, امریکا در توقیف ان لحظه ای تردید نمی کرد. چرا اخه ما دوست داریم بگیم فقط این یا فقط ان! این طوری به جایی نمی رسیم.
    • سید IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
      12 0
      در آن زمان که گمان می کنید قطع نامه های سازمان ملل مانع از صدور نفت ایران می شد کشور ما خیلی بیش از این نفت صادر می کرد! ضمن این که آن قطع نامه ها مانع از صدور نفت ما نبود؛ این آمریکا بود که با تحریم های یک جانبه اش خارج از مصوبات شورای امنیت تلاش می کرد که صادرات نفت ما را محدود کند و آن دقیقاً همین کاری است که اکنون هم در تلاش برای تحقق آن است!!!! بفهم!
    • JP ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
      0 6
      جناب سید شما اطلاع نداری. کل کشتیرانی ایران تحریم شورای امنیت بود. ولی صادرات نفت ایران مطابق دستور شورای امنیت هر شش ماه کاهش می یافت. کشورهای خارجی با نفتکش های خود, نفت ایران رادبارگیری می کردند. حتی یک مورد, حتی یک مورد, یک نفت کش ایران نتوانست نفت خود را به کشور دیگری صادر کند.
    • yasin IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
      5 0
      نه داداش گلم اگرتحریم شورای امنیت هم بودبازفرقی نمیکردچون اونهاواروپاهم نوکرامریکان وچه باسازمان ملل وچه بی آن کسی که جلوی کشتی ایران روبگیره امریکاست که حالاهم خارج ازبرجامه واعتنایی نمیکنه اگرتحریم سازمان ملل هم بودکس دیگه کشتی مارونمیگرفت جزامریکا پس طرف حساب مافقط امریکاست که بایدباقدرت باآن برخوردشودنه برجام توخالی
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    4 0
    از همه این موارد گذشته ... بفرمائید این ملغمه دوغ و دوشابِ برجامِ مقاومتی دیگه چه صیغه ای است ؟! برجام و مقاومت ؟!
  • مهدی IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    5 1
    این اصلاح طلبان هنوز هم نوکر غرب هستند و دم از برجام میزنند مرگ بر شرف بی غیرتتان.
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    3 4
    وضعیت مردم خوب نیست و مشرق هم خودش را خواب زده است و وضعش خوب است . باید به کل عوض شوند امورات کشوری . به کل
  • آصف IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
    0 0
    هر عقب نشستیم گستاخ شدند ولی با ایستادگی و شجاعت فرزندان مخلص و با ایمان انشاالله نصرت الهی نزدیک است. به یاد عزیزانمان سردار سلیمانی و مهدوی دلاور و باکری و همت و زیندین ..‌..‌.‌‌
  • م GB ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
    0 0
    برجام فقط ذلت وخواری برای مردم ایران داشت وبدبختی مردم .خاک توسرکسی که بگه برجام باعث شد کشتی هامون به ونزوئلا برسه
  • نیما IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    0 0
    عجز در مقابل ستمگر موجب گستاخی آن میشود . با تمام قدرت پشت سر سید جلیل والقدر خامنه ای کبیر ایستاده ایم . ما را با این خر مگسان مترسانید که ما خود عامل رعب دشمنیم. متعسفانه در مملکت ما بعضی از خود فروختگان بی مایه سکان دار امور شدند وشبهه میافکنند وانسانهای وفادار به نظام واسلام را از میدان به در میکنند وچه بسا بسیارند این فرقه تفرقه افکن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس