آمریکا کرونا نمایه

ویروس مرزی میان ثروت و فقر نمی‎شناسد اما دولت آمریکا در توزیع منابع بین مردم تبعیض قائل می‎شود و دست از کمک به ضعیف‎ترین گروه‎های جامعه از جمله سالخوردگان و فقرا برداشته است.

به گزارش مشرق به نقل از رادیو بین المللی چین، از آغاز ماه مارس تا کنون، دولت آمریکا مخاطرات شیوع کرونا و استرداد بی رحمانه دستکم هزار کودک مهاجر به کشورهای مکزیک، السالوادور، گواتمالا و هندوراس را نادیده گرفته است. برخی کودکان به دلیل مشکلات موجود برای بازگشت به کشور خود، مجبور بودند در اردوگاه‎های مرزی سکونت کنند و حتی به بیماری‎هایی نیز مبتلا شده‎اند.

بیشتر بخوانید:

کلینتون: ترامپ ایفای نقش به عنوان پزشک را متوقف کند

سود ۴۳۴ میلیارد دلاری حمایت‌های کرونایی برای ۶۰۰ ثروتمند آمریکایی

جزئیات حساس حساب بانکی ترامپ لو رفت

صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: این اقدام آمریکا سبب شده که کودکان در معرض تهدید جدی و خطرات ناشی از این شرایط قرار بگیرند. یونیسف همچنین ابراز نگرانی کرد که این کودکان ممکن است به خاطر مظنون بودن به ابتلا به کرونا مورد خشونت و تبعیض قرار بگیرند.

همه گیری کرونا همانند یک آیینه، ریاکاری، خودخواهی و بی رحمی سیاستمداران مدعی "برابری" انسان‎ها در آمریکا را منعکس کرد.

بسیاری از سالخوردگان آمریکایی که در خانه‎های سالمندان زندگی می کنند، از نظر بسیاری از سیاستمداران آمریکایی آدم‎های بی‎فایده و بی‎مصرف تلقی می‎شوند. برخی ایالات آمریکا به سازمان‎های مسئول مراقبت از سالمندان دستور داده‎اند که سالخوردگان مبتلا به کرونا را بستری کنند نباید از در اختیار دادن تخت‎های بیمارستانی به آنان خودداری کنند.

ویروس مرزی میان ثروت و فقر نمی‎شناسد اما آمریکا در توزیع منابع بین مردم تبعیض قائل می‎شود و دست از کمک به ضعیف‎ترین گروه‎های جامعه از جمله سالخوردگان، کودکان، فقرا و اقلیتهای قومی نیازمند برداشته است.

بر اساس داده‎های منتشر شده از سوی دانشگاه جان هاپکینز، آمریکایی‎های آفریقایی تبار ۵۲ درصد موارد مبتلا و ۵۸ درصد موارد فوتی ناشی از کرونا در آمریکا را تشکیل می‎دهند و در این حالی است که این اقلیت تنها ۱۳.۴ درصد از کل جمعیت آمریکا تشکیل می‎دهد.

میزان بالای ابتلا و مرگ و میر در میان گروه‎های ضعیف‎تر جامعه آمریکا نتوانسته توجه دولت را به خود جلب کند. سیاستگذاران همچنان تصمیماتی بی‎رحمانه را در پیش می‎گیرند و در فکر تأمین منافع سیاسی خود هستند.

همان طور که مجله «تایم» آمریکا چندی پیش در مقاله ای نوشت: "شیوع کرونا شکست دموکراسی آمریکایی را به دنبال داشت."

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس