ثروتمندان آمریکایی

در حالی که به خاطر شیوع کرونا حدود ۳۹میلیون آمریکایی شغل خود را از دست دادند اما ثروت سرمایه‌داران این کشور به خاطر اقدامات کنگره و بانک مرکزی آمریکا برای کمک به اقتصاد ۴۳۴میلیارد دلار افزایش داشتند.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، تزریق پول از سوی بانک مرکزی و تخصیص بودجه از سوی کنگره این کشور برای کمک به اقتصاد آمریکا در مقابل کرونا اگر چه از یکطرف به افزایش شدید بدهی عمومی آمریکا منجر شده اما ثروت سرمایه‌داران این کشور را ۴۳۴ میلیارد دلار افزایش داده است.

در واقع اجرای سیاست‌های کمک اقتصادی و تزریق پول از سوی دولت فدرال به شرکت‌ها و بانک‌های بزرگ به افزایش شدید نابرابری مالی بین مردم آمریکا منجر شده است.

بیشتر بخوانید:

سناتور آمریکایی: ترامپ برای ثروتمندان بسیار خوب کار می‌کند

مؤسسه Americans for tax Fairness اعلام کرد: بین روز ۱۸ مارس تا ۱۹ می و در طول اجرای سیاست‌های کمک اقتصادی به شرکت‌ها برای مقابله با کرونا، ۶۰۰ ثروتمند برتر آمریکا شاهد افزایش مجموعا ۴۳۴ میلیارد دلاری دارایی خود بوده‌اند.

در واقع دارایی آنها مجموعا ۱۵ درصد افزایش یافته و از ۲.۹۴۸ هزار میلیارد دلار به ۳.۳۸۲ هزار میلیارد دلار رسیده است.

این مؤسسه می‌گوید: ۵ شخص ثروتمند برتر آمریکا شامل جف بزوس، مدیرعامل شرکت آمازون، بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت، مارک زوکربرگ، بنیانگذار فیس بوک، وارن بافت و لری الیسون سرمایه‌داران آمریکایی شاهد افزایش مجموعا ۷۵.۵ میلیارد دلاری ثروت خود معادل ۱۹ درصد رشد در همین مدت بوده‌اند.

این ۵ نفر ۲۱ درصد ۴۳۴ میلیارد دلار رشد دارایی ۶۰۰ سرمایه‌دار برتر آمریکا را به خود اختصاص دادند.

کنگره آمریکا از ماه مارس به بعد حدود ۶ تریلیون دلار برای کمک به اقتصاد این کشور تخفیف داده است و همین امر باعث شده تا بدهی عمومی آمریکا به ۲۵ تریلیون دلار برسد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • جعفر IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
    0 0
    پول میخام 100میلیون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس