جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا به ریاست حسن روحانی، رئیس جمهور برگزار شد.

رئیس جمهور روحانی به تازگی در حالی بر بالا بودن سرمایه اجتماعی نظام تأکید کرد که گویا کسانی مثل ربیعی و جهانگیری نظر دیگری دارند! دلیل این دوگانگی تئوریک در دولت چیست؟

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

شیرزاد: روحانی در مدیریت کشور سهمی به اصلاح‌طلبان نداد!

احمد شیرزاد، از نمایندگان مستعفی مجلس ششم طی یادداشتی در شماره دوشنبه گذشته روزنامه آرمان ملی نوشت: اینکه اصولگرایان دولت آقای روحانی را دولت اصلاح‌طلبان معرفی می‌کنند چیزی جز شوخی نیست. اصلاح‌طلبان با دولت آقای روحانی همکاری داشتند و حمایت کردند اما به هیچ وجه نمی‌توان به این دولت لقب اصلاح‌طلب داد و قاعدتا اصلاح‌طلبان نمی‌توانند مسئولیت آن را بر عهده بگیرند...اصلاح‌طلبان قبول دارند که در رای‌آوری آقای روحانی نقش و سهم اصلی را داشتند، اما در مدیریت کشور سهمی به اصلاح‌طلبان داده نشد و مجموعه دوستان اصلاح‌طلب دنبال سهم نبودند و می‌خواستند آقای روحانی آنچه خود مصلحت می‌داند در اداره کشور انجام دهد. البته اصولگرایان نیز می‌دانند که اصلاح‌طلبان در اداره دولت سهمی نداشته و ندارند و نیازی به اذعان اصلاح‌طلبان نیست.

او در ادامه تصریح می‌کند: اینکه بخواهند اصلاح‌طلبان را به خاطر حمایت از روحانی مورد مذمت قرار دهند، حنایی بی‌رنگ است. این موضوع نشان‌دهنده ساده‌نگری اصولگرایان است که هر کس در گروه و دسته آنها نباشد، اصلاح‌طلب است.[۱]

*البته با حلوا حلوا گفتن هیچ دهانی شیرین نمی‌شود و اصلاح‌طلبان هم نخواهند توانست با یک یا حتی هزار مقاله مطبوعاتی؛ دامن خود را از آنچه به واسطه روی کار آوردن ناکارآمدان پدید آوردند، بشویند.

اما جالب است که شیرزاد گویی انتظار دارد تاریخ و روزهای مغازله سیاسی اصلاح‌طلبان با آقای روحانی هم در حافظه عمومی فراموش شود!

روزهایی که چپ‌ها صراحتا می‌گفتند ما فدائیان روحانی هستیم، تمام گفته‌های روحانی قانونیست و باید دست روحانی و ظریف را بوسید. [۲]

ما در این زمینه حتی شیرزاد و دوستانش را به این گفته‌های محمدعلی ابطحی در سال ۹۶ و اندکی پس از انتخابات ریاست جمهوری دولت دوازدهم ارجاع می‌دهیم که گفته بود: اصلاحات، "روحانی" است!

اکنون شیرزاد چگونه انتظار دارد مردم این یکی بودن اصلاح‌طلبان با آقای روحانی را فراموش کنند؟

در بحث بی‌نصیبی چپ‌ها از دولت آقای روحانی هم یک نگاه ساده به سلیقه سیاسی شخص آقای روحانی و ایضا آقایان جهانگیری، زنگنه، ‌ ربیعی، ظریف، نوبخت و... به وضوح نشان می‌دهد که اصلاح‌طلبان در دولت بودند یا نبودند!؟

گفتنیست، رجال جریان چپ؛ چند سالیست که پس از دولت دوازدهم؛ پروژه "عبور از روحانی" را کلید زده‌اند اما تاکنون توفیقی در آن نیافته‌اند.

***

شیرین شدن دهان بادامچیان پس از ۴۱ سال

عباس عبدی، از تئوریسین‌های اصلاح‌طلب، در یادداشتی در شماره دوشنبه گذشته روزنامه اعتماد به کنایه‌های اخیر بادامچیان به محمدباقر قالیباف و تهمت‌های اقتصادی او اشاره کرده و نوشته است:‌

"چگونه است که این نهاد –سیاسی اصولگرایان- کسی را به عنوان سرلیست خود تعیین می‌کند که پس از پایان انتخابات باید او را با چنین شائبه‌ای همراه کنند؟ اگر این شائبه درست است چرا او را نامزد انتخابات و از آن مهم‌تر سرلیست خود قرار دادید؟ چرا با چنین سرلیستی شعار مبارزه با فساد دادید؟ سرلیست یعنی در عمل بهترین و موثرترین و مهم‌ترین نامزد شماست. هنگامی که سرلیست خود را چنین توصیف می‌کنید، بقیه در چه حال و روزی خواهند بود؟  "

او می‌افزاید: انتخاباتی که اصولگرایان تنها جناح حاضر آن باشند، بهتر از این نتیجه‌ای نخواهد داشت که رهبر قدیمی‌ترین حزب آن، نامزد لیست خود را با شائبه فساد مالی وصف کند و خواهان آن شود که از فرآیند ریاست مجلس برکنار ماند.[۳]

*ما پیش از این نیز در وبلاگ مشرق اشاره کردیم که سه ضلع مؤتلفه، اصلاح‌طلبان و جبهه پایداری چگونه در یک حمله مثلثی به قالیباف؛ قصد از کار انداختن مدیریت جهادی را دارند. [۴]

در بحث تهمت اقتصادی به قالیباف هم مشخص است هنگامی که قوه قضائیه و نهادهای نظارتی و امنیتی رأی به پاکی قالیباف داده‌اند؛ آقایان در تخریب او دنبال چه هستند و چه هدفی را دنبال می‌کنند؟

هدفی که در گام اول خود موجب هم‌داستانی حزب مؤتلفه، جبهه پایداری و اصلاح‌طلبان علیه نماد مدیریت جهادی شده است.

جالب است که در این زمینه حتی عقلانیت انقلابی و تجربه ۴۱ ساله مؤتلفه‌ای‌ها در اجرائیات کشور نیز به کارشان نیامده است و آقایان مقلد گفته‌های اصلاح‌طلبان و دشمنان قالیباف شده‌اند.

شاید تا قبل از قالیباف، به سختی می‌شد اشتراکات سه ضلع اشاره شده و مشکلاتی که آنها برای کشور ایجاد می‌کنند را برای افکار عمومی توضیح داد اما اکنون به وضوح هرچه‌تمامتر مشخص است که چه کسانی در روند حل مشکلات کشور که جز با نوشداروی مدیریت جهادی ممکن نیست؛ اخلال ایجاد می‌کنند و روند جاری اوضاع را بیشتر می‌پسندند!

گفتنیست، سه ضلع اشاره شده؛ غیر از تخریب قالیباف؛ قصدی جدی برای ممانعت از حضور او در کسوت ریاست مجلس یازدهم نیز دارند.

این در حالی است که رئیس نشدن سر لیست اصولگرایان در مجلس؛ به منزله دورویی با مردم و تدلّس سیاسی در انتخابات است.

***

برای "ربیعی" هم از سرمایه اجتماعی نظام بگویید آقای روحانی!

پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری گزارش داد: آقای روحانی در دیدار روز دوشنبه خود با فعالان سیاسی در اشاره به اهمیت سرمایه اجتماعی و تقویت آن گفت: موضوع کرونا نشان داد که نظام از سرمایه اجتماعی بالایی برخوردار است و مردم در روزهای خطر و حادثه همراهی بالایی از خود نشان می‌دهند.[۵]

*آقای روحانی کاملا صحیح گفته‌اند و سرمایه اجتماعی حکومت در ایران اسلامی نه تنها بسیار بالاست بلکه نمادهای دیگری مثل تشییع میلیونی سردار شهید سلیمانی، افزایش میزان پس‌اندازهای مردم در بانک‌ها، رعایت قوانین موضوعه کشور از سوی مردم و... نیز دارد.

اما نکته اینجاست که آقای روحانی باید این نکته مهم را به برخی اطرافیان خود و مقامات دولت مثل علی ربیعی، اسحاق جهانگیری و خبرگزاری دولت هم یادآوری کند تا در اینجا و آنجا بر خلاف رئیس جمهور محترم، از چیزی به نام کاهش سرمایه اجتماعی و بی‌اعتمادی مردم نگویند!

ما در مجموعه وبلاگ مشرق بارها این سؤال را مطرح کرده‌ایم که چرا فهرستی از نام مقامات دولتی در صف اول سیاه‌نمایی از اوضاع کشور به چشم می‌خورد؟

***

۱_ http://www.armanmeli.ir/fa/print/main/۲۸۸۶۲۳

۲_ http://fna.ir/a۱hzoo

۳_ http://www.etemadnewspaper.ir/fa/main/detail/۱۴۷۷۰۶

۴_ mshrgh.ir/۱۰۷۲۸۷۴

۵_ http://www.president.ir/fa/۱۱۵۳۶۷

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 30
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 5
  • سید IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
    19 9
    گور اصلاح طلبان تهوع آور کاملاً آماده است!!!
    • IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
      8 10
      سهم از این بالاتر که معاون اول رئیس جمهور آقای جهانگیری که در انتخابات 96 علنی اعلام کردن بنده به عنوان یک اصلاح طلب در این دوره شرکت کرده است
    • IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
      9 2
      همه میدانند که عمده مشکلات کشور بدلیل سوء مدیریت و ناکارآمدی اصلاح طلبان در بدنه دولت است.
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
    13 4
    موتلفه پیر و خرفت شده
    • وطن پرست DE ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
      3 1
      خانوم رهبر از این حزب به لیست راه پیدا کرد در حالیکه هیچ سابقه روشنی در زمان نمایندگی قبل از خودش نمایش نداد. بنظر من باید از سهمیه خواهی به سمت عملکرد گرایی پیش بره. واقعا شرم اوره که یامین پور و رسایی با این حجم از ارا خارج از لیست بودند.
  • لیالی IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
    13 11
    یا للعجب از مجاز گویی شیرزاد زنگنه،نوبخت،شریعتمداری،ابتکار و... اصلا اصلاح طلب نیستند شاید خواست بگه افساد طلبند روش نشد.
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
    5 5
    به تمام معنی زدی اصلاح طلب
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
    13 4
    اصلاح طلبی یعنی سهم خواهی و پر کردن اخور خود از بیت المال مسلمانان و پناه بردن به بیگانگاه خداوند ریشه اینها را از بیخ وبن بکند که بعد از رحلت امام اینها مملکت را از بین بردند
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
    7 12
    فرض کنید قایباف هم رییس مجلس شد این همه رییس شدید چه گرهی از مشکلات مردم باز کردید؟
  • علی IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
    7 6
    شما چه اصراری دارید که قالیباف حتما رئیس مجلس شود؟ایشان باید دوره بعد رئیس جمهور بشوند،نماینده عادی هم باشند مهم نیست.
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
    0 23
    سه ضلع مؤتلفه، اصلاح‌طلبان و جبهه پایداری چگونه در یک حمله مثلثی به قالیباف؛ قصد از کار انداختن مدیریت جهادی را دارند.! حتما اگر پسر پیغمبر هم به قالیباف ایراد بگیرد میخواید تکفیر کنید؟
    • IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
      11 11
      پسر پیغمبر به خودی خود معصومیت نمی آورد.
    • DE ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
      3 3
      پسر کو ندارد نشان از پدر- ....!!!!
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
    4 12
    امان ازاختلاف که جز دشمن سود نمی برد یاد حرف امام می افتام اگر همه امامان وپیامبر در یک زمان باشند بین شان وحدت است چون همه برای خدا کار میکنند مدیریت جهادی نیاز کشور است
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
    6 3
    شیرازد مردم رو چی فرض کرده ؟؟ خودتی برادر !!
  • DE ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
    4 6
    شیرزاد: روحانی در مدیریت کشور سهمی به اصلاح‌طلبان نداد! ما اصلاح طلبان با شگرد مخصوص خودمون فشار از پایین چانه زنی سربالا! کل مدیریت کشور را قبضه کردیم و اصلاحات مالی نمودیم .تهران یادتون هست چقدر یه مدت بوی اصلاحات میومد ولی مردم به اشتباه همه کج کج به پوشک بچه ها نگاه میکردند؟
  • خسرو IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
    2 3
    برادربادامچی همان است که میگفت همه دورهم جمع شویم یک رئیس جمهورانتخاب کنیم ومیخواستندهاشمی مادام العمررئیس جمهورشود
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
    2 5
    چطوریه که در سیاست امرور ایران ، متمایلین به غرب ، چپ خطاب مبشوند؟! اینجا هیچ چیزی سر جای خودش نیست! کاش این چپ و راستهای ساختگی و جعلی مردم را به حال خودشان میگذاشتند، ما هم آقای قالیباف ، هم میر سلیم و هم احمدی نژاد را قابل و لایق مسئولیتهای کلان میدانیم ، اگر چپ و راست بازیهای اطرافیان اجازه دهد.
  • علوی IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
    5 12
    آقای بادامچیان مثلا آقای میرسلیم چه گلی به سر مملکت گذاشته است. تو را به خدای حاج قاسم دست از سهم خواهی غیر شرعی در قدرت بردارید تا عاقبت به خیر شوید.
  • بختیاری SE ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
    1 8
    راست میگن تنها کسی که از دولت سهم زیادی بهش رسیده مه لقا خانم خدابیامرز بود و بس البته آقا غلام هم بود ولی در سایه ************** شما از اصلاح طلب فلک زده بیچاره سلفی نگرفته،لبخند نزده،ونیز نرفته،میز دانشگاه ندیده،صبح جمعه نخوابیده دیوار کوتاه تر ندیدید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اکثر ما فراموش کاریم چندسال دیگه همین ها دوباره برمیگردن با ترفند وکلک جدیدتر **** اینبار با شعار چرخ کرونا بچرخه به شرط اینکه چرخ زندگی مردم هم بچرخه
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
    2 12
    موتلفه در دولت هاشمی که منشا فساد های مالی بود سهام دار بوده بهنظر شما میتواند مدعی مبارزه با فساد باشد/
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
    0 11
    خدایا حکمتت را شکر. چه زود رسوا می کنی فریدونی را که زمانی به رای 23 میلیونی خود می بالید و به خاطر این تعداد رای گمان می کرد شایستگی نفر اول شدن مملکت است. اکنون همان شخص از منفورترین اشخاص ایران است و هنوز نفهمیده بود فرق میان مریدان مخلص رهبری با حامیان بزن برقصی خیابانی خود را
  • علی IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
    0 12
    شانتاژ وخیانت علنی شیرزاد در باره برنامه هسته ای تو مجلس ششم رو مقایسه کنید با داستان دیمونا و سرنوشت موردخای وانونو یارو رو ۱۸ سال انداختن زندان بعد این همه خسارت به مردم ومملکت افاضات هم می کنه.
  • IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
    0 0
    اکثریت مدیران بالایی دولت، و تمامی مدیران میانی دولت اصلاح طلب بودند، و گند میزنید، معلوم باید بگید، من نبودم دستم بود تقصیر آستینم بود
  • IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
    1 0
    با چه رویی بعد از ۷ سال حالا میگن دولت اصلاحات نبوده، یا نفهمین یا مفهمین که نفهمین یا نمیدونین نفهمین ؟؟؟؟ مرگ بر شما تا ابد
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    0 0
    بارها عرض کردم که حضور میرسلیم در انتخابات ریاست جمهوری به گفته فرزندش در یک محفل خصوصی، از اکثریت انداختن و تشتت رای اصولگرایان (قالیباف) درمقابل افسادطلبان(روحانی)بود . والان هم در پروسه انتخاب رییس مجلس، منافقین پسته وبادام فروش که با سو استفاده از نام وعنوان چهار شهید موتلفه سالهاست بازار پسته و بادام و تجارت کثیف خود را در وجود بلبشو بازار بوجود آمده ازسوی دپلتهلیی همچون دولت روحانی می بینند، باز به میدان آمده تا مانع از حرکت انقلابی با فرماندهی فردی جهادی مانند قالیباف شوند!!! واکنون با این عمل ما این عمل منافقانه بادام و پسته فروشان را به فال نیک میگیریم که یوم تبلی السرائر برای افتادن پرده نفاق از چهره موتلفه های سواستفاده چی رسیده است.
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    0 0
    مقامات مورد نظر نوشته اى را كه دستشان داده شده خوانده اند چون نويسنده يكى بوده مطلب هم يكسان شده بديهى است نوشته را انانى كه دوست بوند دريافت داشته اندً
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    0 0
    نمی دانم منظور از سهم اصلاح طلبان چیست؟؟؟ از معاون اول گرفته تا رئیس دفتر و وزرا همه اصلاح طلب هستند پس دیگر چه سهمی باید به آنها داده شود که جماعت اصلاح طلب مجاب شود در فاجعه مدیریتی دولت روحانی سهیم و شریکند؟؟؟؟
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    0 0
    خیلی استدلال این اصلاح طلبان جالبه.یا میگویند سهمی در دولت ندارند و یا اونهایی که مثل جهانگیری سمت دارند می گویند ما هیچکاره ایم.حتما امثال زنگنه٬واعضی٬ ربیعی٬علوی٬جهرمی و... هم اصلاح طلب نیستند که دو دستی چسبیده اند به دولت و تمام تصمیماتشان بدون چون و چرا توسط روحانی اجرا می شوند.
  • IR ۰۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
    0 0
    اقای شیرزاد همتون نوکر حسن روحانی هستید چون این دستور انگلیس حتی رفسنجانی ایشنان بزرگ ماسونی های ایرانه این یک دستور ماسونی کتاب رایین رابخون شما همه نوکرید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس