کد خبر 1071971
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۲
عراق| هشدار درباره پروژه سیاسی واشنگتن برای تسلط بر بغداد

یک تحلیلگر معروف سیاسی عراقی درباره پروژه جدید سیاسی آمریکا برای بازگرداندن سیطره خود بر عراق هشدار داد.

به گزارش مشرق، «سعد الکعبی» تحلیلگر سیاسی عراق امروز درباره یک پروژه سیاسی عراقی-آمریکایی با هدف بازگرداندن سیطره واشنگتن بر بغداد با همراهی برخی طرف‌های عراقی هشدار داده و اشاره کرد که آمریکا برگ برنده داعش را در عراق از دست داد و نتوانست پیروز شود؛ بنابراین به یک روند سیاسی برای تحقق اهداف خود پناه خواهد برد.

الکعبی در گفتگو با سایت المعلومه اظهار داشت: آمریکا از زمان پیروزی عراق بر داعش ، از طریق نفوذ در برخی شخصیت‌ها که برنامه‌های واشنگتن رادر عراق اجرا می‌کنند استراتژی جدیدی را با هدف ایجاد تغییر در روند سیاسی عراق دنبال کرده است.

بیشتر بخوانید:

وی اضافه کرد که واشنگتن علاوه بر ورود به تظاهرات مردمی عراق در اکتبر 2019 و تلاش برای کشاندن کشور به هرج ومرج، برای تجزیه عراق وایجاد اقلیم‌های جدید در آن روی برخی شخصیت‌ها در استانهای غربی و شمالی حساب کرده بود.

تحلیلگر عراقی تصریح کرد که آمریکا در کنار فشار برای احیای تروریسم در عراق با هدف ایجاد اخلال در صحنه سیاسی این کشور و ثابت کردن این امر که عراق نمی‌تواند از حاکمیت ارضی خود دفاع کند و نیروهای آمریکایی باید در آن بمانند، یک پروژه سیاسی را برای بازگرداندن تسلط واشنگتن بر صحنه سیاسی بغداد رهبری می‌کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    0 0
    آمریکا هیییییییییییییییییییییییییییییییییییچ غلطیییییییییییییییییییییییییییییییییی نمی تواند بکند !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! مرگ بر آمریکااااااااااااااااااااااااااااااا!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! والسلام!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس