کد خبر 1071293
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۸
مصطفی الکاظمی نمایه

رسانه‌های عراقی اعلام کردند که نخست وزیر این کشور امروز طی حکمی به دستگاه‌های امنیتی دستور داده که از تیراندازی در جریان اعتراضات تحت هر شرایطی اجتناب کنند.

به گزارش مشرق، «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق روز یکشنبه دستور داد که تحت هیچ شرایطی در تظاهرات‌ها تیراندازی نشود.

پایگاه خبری موازین نیوز به نقل از یک مسئول نظامی آگاه گفت: «به همه دستگاه‌های امنیت ملی و کشور تاکید شده است که به منظور احترام به حقوق بشر به دستور مستقیم فرمانده کل تیراندازی ممنوع است».

بیشتر بخوانید:

پایان عبدالمهدی با نخستین فرمان نخست‌وزیر جدید عراق +سند

این منبع افزود: «این دستور شامل تاکید بر جلوگیری از تیراندازی تحت هر شرایطی است».

استان‌های مرکزی و جنوبی عراق از اول اکتبر ۲۰۱۹ صحنه  اعتراضاتی است که به شکل تظاهرات، پیاده‌روی، تحصن و اعتصاب بوده و تا به امروز ادامه داشته است. این اعتراضات عمدتا علیه فساد، بیکاری و خدمات عمومی ناکافی بوده‌ است.

در جریان این اعتراضات علاوه بر تیراندازی‌های مشکوکی که بعدها طی دستگیری مظنونین مشخص شد که در راستای ایجاد پروژه کشته سازی در تظاهرات‌ها فعالیت می‌کردند، برخی نیروهای امنیتی عراق هم متهم شدند که از شلیک گلوله علیه اعتراض کنندگان استفاده کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    0 0
    داش داری اشتباه میکنی باید حق دفاع و اتش متقابل به مراکز امنیتی و نظامی و پایگاه های پلیس و مقرهای حشد رو از این قانون برداری و در صورت واقع تصمیم با مدیر مرکز نظامی باشه. از ما گفتن
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    0 0
    داش گلم الکاظمی خان داری اشتباه میکنی پادگان ها پایگاه های پلیس و مقر های امنیتی و دفاتر حشد باید حق دفاع متقابل داشته باشن یه تبصره ماده چیزی بزن .
  • مرتضی NL ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    0 0
    داره شرایط رو آماده میکنه برای تظاهرات بعدی و نقشه آمریکا برای نابودی حسد الشعبی و بقیه گروه های مخالف آمریکا در عراق
  • احمد IR ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    0 0
    خدا کنه ریگی تو کفشش نباشه
  • IR ۰۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    0 0
    بازم عراقی‌ها آدم حسابی تر از ما دراومدند.
  • IR ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    0 0
    الکاظمی باید با گرفتن حکم اعدام 6000 هزار داعشی زندانی در این کشور زندانها را خلوت کنه ، بعدش هم لیدرهای معترضان که عوامل آمریکا هستند را به جای اونها بکنه توی زندان و با خیال راحت آمریکائیها را با لگد از عراق پرت کنه بیرون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس