ویژه های مشرق 22 اردیبهشت

«کاسبان ترس» و به عبارتی «کاسبان سایه جنگ» همچنان مشغولند،اما «جنتلمن های پشت میز مذاکره،همان تروریست های فرودگاه بغداد هستند» و مردم ایران زیر بار مذاکره با قاتلان سردار حاج قاسم سلیمانی نمی‌روند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** موسویان: اگر با ترامپ سازش نکنیم جنگ می‌شود

«حسین موسویان» فعال سیاسی اصلاح طلب و عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته ای در یادداشتی در روزنامه آرمان نوشت:«مقاومت تمام عیار ایران مقابل تشدید فشارهای اقتصادی و سیاسی ودیپلماتیک ترامپ، می‌تواند مشوق چرخش ترامپ به‌سمت سازش با ایران شود. بحران کرونا و ضرورت‌های انسانی، این شانس را در اختیار ترامپ گذاشته است تا بدون پذیرش علنی شکست سیاست فشار حداکثری، بسمت حل مشکلات با ایران تغییر مسیر دهد. نهایتا معلوم نیست که ترامپ کدامیک از دومسیر را انتخاب خواهد کرد. اگر او تسلیم فشار تندروها و تشنه‌گان جنگ شود، ممکن است مسیر تخاصم فعلی او با ایران، منجر به درگیری نظامی هم بشود. چنین وضعیتی نه تنها موجب ویرانی بیشتر منطقه بلکه عواقب بحران کرونا را نیز تشدید خواهد کرد».

موسویان در ادامه نوشت:«با گشایش روابط مردمی دو کشور، ترامپ می‌تواند همکاری‌های مردمی متنوع از جمله درزمینه مبارزه با کرونا را تسهیل کند. روابط مردم با مردم بدون ربط آن به مذاکره و رابطه دیپلماتیک دوکشور، می‌تواند مشوق مسیر صلح باشد و نه جنگ».

این عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته ای که چندین سال است در آمریکا اقامت دارد، دوگانه کاذب «مذاکره-جنگ» را مطرح کرده است.

وی مدعی شده است که نتیجه مقاومت ایران در مقابل خوی سلطه گری و غارتگری آمریکا از دو حالت خارج نیست، یا به مذاکره(یا به قول موسویان سازش) می انجامد و یا جنگ می شود.

اکنون به اذعان اندیشکده ها و تحلیلگران غربی، آمریکا به شدت در موضع ضعف قرار دارد. رکوردزنی آمریکا در تعداد مبتلایان و قربانیان کرونا در کنار وضعیت اسفناک این کشور در تأمین اقلام بهداشتی مراکز درمانی، شرایط نامطلوبی برای مقامات آمریکایی ایجاد کرده است. به این دلیل و دلایل بسیار دیگر، از جمله اقتدار روزافزون جمهوری اسلامی ایرن، گزینه نظامی علیه ایران به هیچ عنوان روی میز مقامات آمریکایی نیست.

از سوی دیگر تجربه عبرت آموز برجام، بیش از پیش ثابت کرد که مذاکره با آمریکا، نه تنها به گشایش اقتصادی منجر نخواهد شد، بلکه هم بر مشکلات اقتصادی افزوده و هم مولفه های قدرت کشور را از کار می اندازد.

موسویان در یادداشت مذکور در طرحی شیطنت آمیز موضوع «صلح مردم ایران و آمریکا، فارغ از حاکمیت دو کشور» را مطرح کرده است. وی با این طرح اینگونه القاء کرده است که دشمنی ایران و آمریکا صرفا مربوط به حاکمیت در این دو کشور است و حاکمیت ایران و آمریکا به یک اندازه و یک شکل در بروز این تخاصم مقصر هستند.

این در حالی است که در یکسو حاکمیتی قرار دارد که اساس و بنیانش بر غارتگری و زورگویی و چپاول و جنایت است و در سوی دیگر حاکمیتی قرار دارد که اساس و بنیانش بر استقلال، اقتدار ملی، خودباوری، تکیه بر توان عظیم داخلی و مبارزه با تروریسم است.

«کاسبان ترس» و به عبارتی «کاسبان سایه جنگ» همچنان مشغولند، اما «جنتلمن های پشت میز مذاکره، همان تروریست های فرودگاه بغداد هستند» و مردم ایران زیر بار مذاکره با قاتلان سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی نمی روند.

** عبدی: همسرکشیِ نجفی،دعوای خانوادگی بود،شلوغش نکنید

«عباس عبدی» فعال سیاسی اصلاح طلب که پیش از این مدعی شده بود که «باید مشروب خواری و استعمال موادمخدر در ایران آزاد شود» در یادداشتی در روزنامه اعتماد با عنوان «ابعاد پرونده آقای نجفی» با این ادعا که درباره جریحه دارشدن افکارعمومی در پرونده نجفی بزرگنمایی شده،نوشت:«چه ارتباطی می‌تواند میان نظم اجتماعی و سیاسی ایران و یک دعوای خانوادگی باشد؟».

عبدی در ادامه نوشت:«اینکه آقای نجفی رقم زیادی را برای کسب رضایت داد که می‌توان با آن نیمی از افراد زیر قصاص در یک زندان را آزاد و رضایت را جلب کرد نوعی ورود جهت‌دار به پرونده است...نکته دیگر اینکه بازگرداندن آقای نجفی به زندان و بقای در بازداشت بر اساس کدام ماده قانونی انجام شده است؟ هنگامی که پرونده از حالت قصاص خارج شد، متهم را باید با وثیقه مناسب آزاد کرد، هر چند بهتر بود که آقای نجفی از ابتدا برای احترام به افکار عمومی و کم کردن حساسیت‌های آن چنین درخواستی را شخصا مطرح نمی‌کرد هر چند به لحاظ حقوقی چنین درخواستی، حق متهم بود، البته در هر حال در جریان کرونا و مرخصی‌های عید باید در این دستور تجدیدنظر می‌شد».

این فعال سیاسی اصلاح طلب در تاکید کرد:«فراموش نکنیم هزینه‌هایی که افراد مشهور در برابر ارتکاب یک جرم یا حتی یک اشتباه و رفتارناپسند ولو غیرمجرمانه می‌دهند، بسیار بالاتر از مجازات قانونی است. بنابراین آنان در هر صورت متحمل مجازات‌های مضاعف نیز می‌شوند».

عبدی، پیش از این نجفی را نماد تکنوکراسی سالم و کارآمد پس از انقلاب نامیده بود! در روزهای گذشته روزنامه اصلاح طلب شرق نیز اعتراض کرده بود که چرا نجفی هنوز در زندان است؟! اصلاح طلبان در تلاش هستند تا با عملیات روانی، «جنبه عمومی جرم» نجفی در قتل همسر جوانش را به حاشیه ببرند.

محمد علی نجفی با سلاح غیرمجاز، همسر دومش را که 30 سال از وی جوانتر بود به قتل رسانده است. این جنایت، افکارعمومی را به شدت جریحه دار کرد، اما چون نجفی هم قبیله اصلاح طلبان است، اینجا دیگر «همسرکشی» و «زن کشی» و «خشونت خانگی» هیچ معنایی ندارد!

چندی پیش «حسین مرعشی» سخنگوی حزب کارگزاران گفته بود:«بسیار حیف است که شخصیتی مانند دکتر نجفی به اتهام قتل در انتظار اعدام باشد»!

همچنین چندی پیش روزنامه همشهری-ارگان شهرداری تهران- در مطلبی نوشته بود:«برای نجفیِ جنتلمن و خوشنام و نخبه پاپوش دوخته بودند»!

اصلاح طلبان به رفتارهای قبیله ای و باندی مشهور هستند و همه چیز حتی قانون را نیز برای نیل به اهداف قبیله ای خود زیر پا می گذارند.

نجفی، از جمله مدیران تکنوکرات در جریان اصلاح طلب است که حتی گزینه این طیف برای ریاست جمهوری در سال ۹۲ نیز بود. وی هم در دوره وزارت در آموزش و پرورش و هم ریاست بر سازمان برنامه و بودجه و همچنین دوران ریاست بر سازمان میراث فرهنگی و شهرداری تهران، کارنامه بسیار ضعیفی داشته است.

**تطهیر نهضت آزادی توسط علی مطهری!

«علی مطهری» کاندیدای ردصلاحیت شده انتخابات مجلس یازدهم در مصاحبه با روزنامه شرق گفت: «نامه‌ای درباره نهضت آزادی را به امام منسوب می‌کنند که صحت آن برای من هنوز قطعی نیست و با همان نامه با آنها برخورد شد. باید توجه داشت که اگر هم مطلبی بوده به دوران جنگ برمی‌گردد. اینها مخالف جنگ بودند و نظر خود را اعلام می‌کردند، احساس می‌شد که پشت جبهه و روحیه رزمندگان تضعیف می‌شود. به‌هرحال نکته اینجاست که روش‌های دوران جنگ قابل‌تعمیم به همه دوران‌ها نیست. اگر امام مثلا پنج سال دیگر هم پس از جنگ زنده می‌ماند و سیره و روش ایشان را در شرایط غیرجنگی می‌دیدیم، آن وقت ملاک عمل بود».

مطهری در ادامه گفت:«تحمل‌نکردن مخالف و خارج‌کردن او از دایره انقلاب و کوچک‌کردن این دایره، روشی بوده که متأسفانه به کار رفته و انقلاب را هم در معرض خطر قرار داده است. نتیجه این روش، انتخاباتی بود که با مشارکتی پایین برگزار شد. این میزان از مشارکت را باید به‌عنوان زنگ خطری دانست که بیشتر ناشی از همین نگاه است که هرکس را که اندک زاویه‌ای با نظرات و سیاست‌های رسمی کشور دارد، از قطار انقلاب پیاده و حذف می‌کنیم».

تطهیر نهضت آزادی توسط علی مطهری در حالی است که حضرت امام خمینی (ره) - ۱۹ بهمن ۱۳۶۶ - در پاسخ نامه «محتشمی پور» وزیر کشور وقت درباره نهضت آزادی فرمودند: «پرونده و عملکرد این نهضت در دولت موقت اول انقلاب شهادت می‌دهد که نهضت به اصطلاح آزادی طرفدار جدی وابستگی کشور ایران به آمریکا است و در این باره از هیچ کوششی فروگذار نکرده است. به حسب این پرونده‌های قطور و نیز ملاقات‌های مکرر اعضای نهضت چه در منازل خودشان و چه در سفارت آمریکا و به حسب آنچه من مشاهده کردم از انحرافات آنها که اگر خدای متعال عنایت نفرموده بود و مدتی در حکومت موقت باقی مانده بودند، ملت‌های مظلوم به ویژه ملت عزیز ما اکنون در زیر چنگال آمریکا و مستشاران او دست و پا می‌زدند و اسلام عزیز چنان سیلی از این ستمکاران می‌خورد که قرن‌ها سر بلند نمی‌کرد».

امام خمینی (ره) نهضت آزادی را «طرفدار جدی وابستگی کشور ایران به امریکا» و جماعتی که «از اسلام اطلاعی ندارد» و «عامل گمراهی مردم» نامیده بودند و تاکید داشتند که باید با آنها برخورد قاطعانه شود و نباید رسمیت داشته باشند. (صحیفه امام جلد ۲۰، صفحه ۴۸۰)

«صادق خرازی» فعال سیاسی اصلاح طلب چندی پیش با اشاره به عملکرد نهضت آزادی در دوران جنگ تحمیلی گفت:«ابراهیم یزدی نویسنده بسیاری از بیانیه‌ها و اطلاعیه‌های نهضت آزادی علیه تداوم دفاع مقدس بود و در جنگ روانی صدام علیه ملت ایران در کنار مهندس بازرگان، عملاً نقش ستون پنجم را ایفا می کرد و تا آنجا که در توان داشت و امکان پذیر بود علیه امام و راهبرد ایشان در استمرار دفاع مقدس تلاش کرد. تا آنجا که حجت‌الاسلام هاشمی رفسنجانی در نمازجمعه دهم خرداد 1364 به علت همگامی کامل آنان با صدام، "نهضت آزادی" را "نکبت آزادی" نامید».

علی مطهری، نحوه برخورد حاکمیت با امثال گروهک نهضت آزادی را به احراز صلاحیت کاندیداهای مجلس توسط شورای نگهبان ربط داده و کاهش مشارکت در انتخابات اخیر را ناشی از عملکرد شورای نگهبان جا زده است.

این در حالی است که اولا اصلاح طلبان در انتخابات اخیر مجلس با ترافیک کاندیدا مواجه بودند و ثانیا اصلاح طلبان به کارنامه خود باختند. علت کاهش مشارکت در انتخابات مجلس یازدهم، عملکرد بسیار ضعیف دولت و مجلس بود. دولتی که اکثریت مطلق آن در اختیار اصلاح طلبان است و مجلسی که بخش قابل توجهی از آن را اصلاح طلبان تشکیل داده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 52
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 18
  • IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    71 2
    یکی از برکات جنگ فرار خائنین از کشور می باشد
    • آنتی اصلاح طلب IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
      28 1
      و نابودی دشمنان ایران :)
    • ازتبارمجتباييم IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
      11 3
      توئيت رهبري رو جدي بگيريد و سكوت كنيد ديگه .
    • شرقی IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
      18 1
      سوالی ذهنم را مشغول کرده: اگر اصلاح طلبان واقعا دغدغه ی معیشت مردم، اشتغال جوانان و اقتصاد قوی ایران را دارند لطفا پاسخ دهند که تولید خودروی برقی در ایران و توسط یک ایرانی باعث اشتغال زایی، رونق تولید و قوی شدن اقتصاد ایران می شد یا نه؟ اگر جواب آری ست چرا آن شخص را از ایران فراری دادید؟ از این هم گذر می کنیم، چرا شخصی که این نخبه را از کشور فراری داد در یک پست معاونتی، در همین دولت به کار گرفتید؟ آیا این غیر از دشمنی با ایران و مانع تراشی برای پیشرفت آن چیز دیگری ست..؟!!
    • IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
      5 1
      اگر جنگ شود مرد از نامرد ناخته شود و همچنین حکومتهای دست نشانده در منطقه از بین میروند و در نهایت امریکا دیگر هیچ جایگاهی در منطقه نخواهد داشت
    • IR ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
      5 1
      نه جنگ می شود، نه مذاکره می کنیم
    • IR ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
      3 2
      به ولای علی قسم اگه تو از تبار مجتبی(ع) باشی!!! یکم برو تاریخ رو بخون تا بفهمی مجتبی (ع) کی بوده و چرا صلح کرده؟!!!کاش اینقدر شیپور دشمن نباشی و حرفای اونارو تکرار نکنی!!! بهتراست اسم شریف مجتبی (ع) رو قاطی حرفای چرت وپرتت نکنی!!احمققققققققق!!!!!
    • مبین IR ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
      1 0
      واقعا
    • IR ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
      2 0
      عاقبت صلح حسن جنگ حسینی دارد.
    • SE ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
      2 0
      جنگ بشه یک موشک نقطه زن میزنیم وسط ملاج موسویان در یانکی آباد
  • یک سرباز ایرانی IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    25 2
    ما استقبال می کنیم از جنگ با دشمنان ایران. پیاده نظام دشمن هم بداند به زودی طومار دشمن داخلی و خارجی را در هم می پیچیم و با سرعت بیشتر گام دوم را طی می کنیم. شما ظاهرا نسبتی با ایرانیان ندارید چرا که ما خاک می خوریم اما خاک نمی دهیم.
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    16 0
    چرا اینقدر با اعصاب مردم بازی میکنند؟ اگر میخواست جنگ بشود که تا حالا صدها مرتبه آمریکا حمله کرده بود. اگر آمریکا جرات و عرضه جنگ با ایران را داشت که شب حمله به عین الاسد جواب می داد. بسه دیگه ، به قرآن قسم مسئولان در پیشگاه خدا به اندازه پست و مقامی که داشتند باید پاسخگو باشند. اسم دیگه اش حق الناس است ، بیت المال است. گمونم بدانید خدا فقط حق الله را می بخشد. حق الناس داستانش یک جور دیگه است.
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    19 0
    در هسته ای تسلیم شدید جز تحقیر چه عایدی داشت که اینمهه سنگ مثلا مذاکره را میزنید مذاکره وسازش مد نظر امریکا دقیقا تسلیم خلع سلاح و فرو پاشی از داخل مدل لیبی میباشد
  • IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    10 0
    پیشنهاد ترامپ برای مذاکره با ایران جنبه تبلیقاتی داخلی برای ریاست جمهوری دارد
  • IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    10 1
    تو یکی خفه شو ، داداشت ترامپ اگه اهل صلح و سازش بود توافقنامه هسته‌ای رو پاره نمیکرد بلکه توافق نامه و قراردادهای تازه امضاء میکردن و بش می افزود....
  • DE ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    15 0
    عبدی: همسرکشیِ نجفی دعوای خانوادگی بود شلوغش نکنید. خب کُشت که کُشت پولش رو میدیم .این چه وضعیه آدم اختیار نداره زنشو بکشه روزنامه ها هی دخالت میکنند.
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    7 3
    اگر باترامپ تروریست سازش کنیم قطعا جنگ میشه شک نکنید،جنگی که حاصلش شکست ماست.
    • IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
      5 2
      شکست ما؟!! :))))))))) به همین خیال باش. مذاکره ای در کار نیست اما اونی که جنگ رو می بازه ما نیستیم
  • ناشناس IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    2 0
    تحریم وجنگ برای شما نون داره اما برای ما مردم جزع بدبختی چیز دیگه ای نداره
  • IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    4 0
    تازگی اسم قتل عمد شده دعوای خانوادگی ؟ ای تف تو شرف اصلاح طلبت مرتیکه آمریکایی
  • آرش IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    0 5
    ناوچه مون رو که پوکوندن!
  • ای سی من IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    1 0
    فصب علیکم ربک سوط العذاب ایه ۱۳ سوره فجر
    • IR ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
      2 0
      واقعا حالا اگه مثلا ی دختر برای رفتن به استادیوم فوتبال خودکشی میکرد وای که چه میکردن اینه خصوصا ابتکار واین چن تا زن که عکسشون هست!!!!!!!!
  • جاویدایران DE ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    4 2
    موسویان غلط کرده، ایران بابد سلاح اتمی داشته باشه ولاغییییییر
    • IR ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
      2 0
      خیر عزیز جان نیاز به بمب اتمی نداشتیم و نخواهیم داشت. همینطوری یک ابرقدرت هستیم.
  • IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    3 0
    موسویان غلط زیادی میکند دهن گشادت راببند نوکر اجنبی و وطن فروش بی ریشه
  • دلسوز CH ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    0 1
    مشرق هیچ انسان شرافتمندی از زمبن خوردن و هتک حیثیت دیگران ویا رقیب خود ابرازشادمانی نمیکند.فرق نجفی با خیلیهای دیگه دراینست که بقیه فقط لو نرفتن!! درکل میخوام بگم کمی آزاده باشید.این آدم افتاد و خورد شد !دیگه چرا مثل لاشخور ریختین روی جسدش!! همیشه خوشحالم که در محضر پدری تربیت شدم که درطول زندگیم اصالت را برام معنا کرد!!اصالت یعنی آیین اخلاقی داشتن!اصالت یعنی با دشمنت مردانه رفتار کردن اصالت یعنی جوانمردی.اصالت یعنی آزادگی،یعنی از خواری دیگران خوشحال نبودن و.....!!اینا دردانشگاه یادگرفته نمیشن،باپول وقدرت بدست نمیان، ....
  • IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    1 0
    بدبختهای بزدل ...شماها که جاتون امنه ...غصه مردمو نخورید مردم از جنگ نمیترسن ... ایرانی جماعت با جنگ و تهدید متحدتر میشه
  • حسين DE ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    1 0
    آقاى عبدى پرونده آقاى نجفى يك دعواى خانوادگى نيست يك قتل خانوادگى است كه با روند محاكمه و دفاعيات قاتل در برابر دادگاه براى افكار عمومى روشن شد كه قاتل با قصد و نيت و انگيزه قبلى دست به چنين جنايتى زده است ، در ضمن اين جريان فكرى اصلاح طلبان بود كه اين قتل خانوادگى را با برچسب پرستو به مقتوله ماجراى قتل خانوادگى را تبديل به يك ماجراى سياسى كرد چرا بى جهت سعى ميكنى كه خودتان را تبرئه كنيد؟
  • FR ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    1 0
    موسويان ميدانستم از نگاهايت كه عنصر اجنبي هستي ولي ما كا ايمان داريم از جنگ نميترسيم از ارباب بزگترت بفرست براي پيام ! تو كه پا دُوَك هستي
  • IR ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    3 0
    خفه شو خائن امروز نوزده نفر از دلاورمردان ارتش کشورمون تو یک سانحه جان باختند تو یکی هم به جای تسلیت به خانواده داغدارشون میای حرف از مذاکره با ترامپ قمارباز میزنی ترامپ جرات حمله به ایران ندارد
  • IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    1 0
    خفه شو خائن امروز نوزده نفر از دلاورمردان ارتش کشورمون تو یک سانحه جان باختند تو یکی هم به جای تسلیت به خانواده داغدارشون میای حرف از مذاکره با ترامپ قمارباز میزنی ترامپ جرات حمله به ایران ندارد
  • میثم IR ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    1 0
    آقای مطهری واقعا خجالت دارد رد طلاحیت شدن ارزش به خطر انداختن آخرت را ندارد. در رابطه با نامه امام گوشی را بردار و به محتشمی پور یک زنگ بزن تا مطمئن شوی . امام نهضت آزادی را از منافقین بدتر می دانست چون با تفسیر قرآن آنها بود که امثال گوهک فرقان پرورش پیدا کردند و شهید مطهری را قربانی برداشت های انحرافی از قرآن کردند که دست پخت همین مفسرین بی هویت بودند . واقعا برای امثال شما که یک روز هم برای این انقلاب هزینه ندادید و امروز طلب کار هستید متأسفم
  • فرا جناحی IR ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    1 0
    بعضی ها دنبال وارونه جلوه دادن حقیقت هستند و میخواهند شیطان بزرگ را فرشته معرفی کنند کشوری که از کودتای ۲۸ مرداد تا الآن از هر جنایت و خیانتی علیه ملت ایران خودداری نکرده، امروز رسانه های وابسته در غرب کشور خصوصا کشور دوست عراق به دنبال تجزیه و تفرقه و در شرق کشور هم ایران را متهم قتل مردمی میکنند که از سالیان گذشته تا اامروز در ایران با امنیت و عزت زندگی میکنند ، به دنبال تفرقه بین ارتش و سپاه هستند و هر روز توطئه میکنند
  • IR ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    1 7
    مشرق جرات داری نشر بده. نظر مطهری در مورد نهضت آزادی کاملا درست هست. نظر موسویان نیز درست هست . منه اصولگرا کار ندارم به افراد کار به منطق صحیح دارم. منه اصولگرا مخالف سرسخت روحانی و نوبخت هستم و همواره معتقد بودم روحانی لازم بود عزل بشه ولی ما در زمان جنگ اشتباه کردیم. البته من نامه را از امام میدانم ولی نامه و مطالب امام وحی که نیست که
  • IR ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    4 0
    تنام شعارهای اصلاح طلبان در حمایت از زنان رفت روی هوا. شعارهای دروغین
  • IR ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    2 0
    جنتلمن های پشت میز مذاکره همان تروریست های فرودگاه بغداد هستند
  • IR ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    1 5
    درود بر ارتش ایالات متحده
  • مسعود IR ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    3 3
    صدرصد جنگ میشه
    • حسين DE ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
      1 0
      برو تو زير زمين
  • IR ۰۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    2 0
    جنگی بین ایران و امریکا اتفاق نخواهد افتاد.
  • کارشناس ارشد IR ۰۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    0 0
    موسوی چرا چند ساله در امریکا قایم شدی..دولت رفسنجانی رفت و این دولت هم میرود ولی یقه ات در دست ملت ایران گیر هست پاشو بیا جواب بده چرا در تیم مذاکرات هسته ای برای امریکا جاسوسی میکردی پروندت بازه پاشو بیا جواب بده
  • IR ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    0 0
    هیچی نمیگم خاک تو سرت خاعن بی شعور برو مرد باش از سن کمتر
  • امید IR ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    0 0
    درست می فرماییند نجفی دعوای خانوادگی بوده قانون برای فقرا نوشته شده اگریه آدم عادی بود سلاح غیرمجاز قتل جرمش هفت بار اعدام بود ولی آقایان که این زورو پول را ازمردم گرفتن هیچی نیست دعوای خانوادگی بود هدعقل به آبروی حضرت آقا شرم کنید
  • IR ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    0 0
    مستر موسویان عواملی که تورا مامور تسلیم کشور کرده اند اگر نتونی با تو دعوا می کنند و... از نون خوردن می اندازندت ممکن است سرت را هم از دست بدهی مشکل تو مشکل ملت ایران نیست مجبور بودی از دشمتن ملت ایران تلکه بگیری
  • totonchyan IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    0 0
    ازکجامعلوم دعوای خانوادگی بود به خودی خود شلوغ هست که با حرفهای صد من یک قاز به این سادگیها خلوت نشه.
  • totonchyan IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    0 0
    اگر اینقدر ازجنگ می ترسی برو یک سوراخ موش لاکچری برای خودت دست وپا کن
  • غلامتم IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    0 0
    بچه ها بچه ها زیاد زور نزنین جر میخورین خیاط نداریم
  • US ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    0 0
    خائن خائن چه موسویان باشد چه کس دیگر کسی که از کشور فرار کند ودنبال راحتی و پول باشد نخبه نیست نخبه کسی است که میماند وبا مشکلات میجنگد وبه کشور ش خدمت میکند در تمام زمینه ها فرار راحت ترین راه است
  • IR ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    0 0
    حیف کانت برای این خبر بزاری هر چی موافق میل ارباباشون باشه نشون میدن .برو بابا ذلتو خوش کن به این اراجیف اینها کامنت مردم نیست
  • بینام IR ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    0 0
    ابرقدرتها همش دستشون تو یه کاسه هست .جنگ میدانی و روانی و مجازی وووو راه میندازن و مردم را سر گرم میکنن و خودشون اموال مردم را به تاراج میبرن. ترامپ و روحانی و ووووووووو همه به مردم خودشون دروغ میگن .. به نظر من اینایی که تو دولت دوم روحانی رای بهش دادن همش در خیانت او دخیل هستن . و باید جواب بدن .. ارزش پول ایران را از هر چیزی کمتر کردن حتی با خاک ..
  • قربانعلی تقی زاده IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    0 0
    مغرضانه و غیر منطقی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس