فوتبال در پساکرونا

بسیاری از کشورهای اروپای غربی تاریخ حدودی آغاز فوتبال خود را تعیین و اعلام کرده اند. خانواده بهداشت و پزشکان این کشورها نگران این آغاز مملو از آزمون و خطا هستند.

سرویس ورزش مشرق - بحران ناشی از شیوع ویروس کرونا از روزهای تلخ و تکان دهنده خود را تا حدودی فاصله گرفته و جهان ورزش به خصوص فوتبال به خود جرات داده تا کم کم از معبد تنهای خود بیرون بیاید.

در بسیاری از کشورهای جهان تاریخی نسبتاً دقیقی برای اثر گیری رقابت‌های فوتبال باشگاهی در نظر گرفته شده است. شاید در این میان دو کشور آلمان و انگلیس بیشتر زیر ذره بین هستند چرا که پروتکل های عجیبی برای فصل تازه فوتبال زیر سایه کرونا تنظیم کرده اند.

در بوندسلیگا به عنوان مثال قوانینی در نظر گرفته شده که برای شرح سختی و پیچیدگی آنها کافی است بگوییم مجبور شده اند این قوانین را در فایل های تصویری به باشگاهها آموزش بدهند.

البته که برخی از این قوانین از سوی فیفا و یوفا همچنین کنفدراسیون فوتبال آسیا به کشورهای مختلف ابلاغ شده و کلی به نظر می‌رسد مانند ممنوع بودن شادی های بعد از گل و یا ممنوع بودن گرفتن عکس دسته جمعی اما در بوندس لیگا شاهد قوانین بسیار سخت‌تر و پیچیده‌تر هستیم.

این در حالی است که در همین کشور آلمان در واقع می شود از مهار جدی بحران کرونا سخن گفت و در چنین شرایطی سوال پیش می‌آید که آیا فوتبال ایران هم در صورت آغاز دوباره نیازی به این قوانین سخت دارد یا خیر؟ در رختکن استادیوم ها بازیکن ها باید به صورت انفرادی وارد شده بین دو نیمه به سرعت بعد از تعویض لباس از قبل استریل شده آنجا را ترک کنند تا نفر بعدی وارد شود.

حداکثر ۳۰۰ نفر در کل استادیوم حضور خواهند داشت این تعداد شامل نیروهای خدماتی، توپ جمع کن‌ها، کادر فنی و بازیکنان ها همچنین برخی از خبرنگاران که از قبل ثبت نام کرده و تست کرونا داده‌اند می‌شود.

نکته منحصر به فرد در بوندس لیگا این است که تمامی بازیکنان و اعضای کادر فنی تیم ها هر سه روز یک بار تست کرونا می‌دهند و هر دو تست پیاپی باید منفی باشد در غیر اینصورت بازیکن به صورت اجباری وارد قرنطینه وزارت ورزش زیر نظر وزارت بهداشت آلمان خواهد شد.

در مورد کشور انگلیس نکته که بیشتر زیر ذره‌بین قرار گرفته ناهم دل بودن باشگاه‌ها و دولت است. در واقع بریتانیا در ابتدا قصد اثر گرفتن فوتبال را نداشت و نمی خواست خود را به دردسر تازه بیاندازد به خصوص آنکه آمار طبق آنچه که بریتانیا انتظار داشت پیش نمی‌رفت.

اما تهدید جدی باشگاه های انگلیسی بالاخره باعث شد برای ازسرگیری فوتبال لیگ برتر برنامه ریزی شود.

در کشور ایتالیا نیز قرنطینه کلی در کشور آرام آرام محدودیت های خود را کاهش داد و فوتبال در لباس سری آ ایتالیا و در رده‌های پایین‌تر از آن به زودی آغاز خواهد شد.

در کشور اسپانیا نیز وضعیت به همین منوال است و با وجود سیر نزولی اما بسیار آرام و نگران‌کننده تعداد قربانیان در اسپانیا دیگر جایز نیست جلوی لالیگا گرفته شود و دولت اسپانیا نیز چاره‌ای جز از سرگیری رقابت های فوتبال باشگاهی در رده های مختلف ندارد.

 در طول همه‌گیری شیوع ویروس کرونا، چند فرضیه و احتمال در خصوص چگونگی شروع مجدد سطح برتر فوتبال انگلیس با نام پروژه بازگشت در حال بررسی است. برای باشگاه‌های انتهای جدولی، توافق در خصوص این مسئله دشوار است زیرا سقوط به دسته پایین‌تر با توجه به ضرر ۲۰۰ میلیون پوندی، می‌تواند یک فاجعه باشد. با این حال با وجود انتشار گزارشی مبنی بر عدم سقوط تیم‌ها، بحثی در این خصوص انجام نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    0 0
    امیدوارم هیچوقت شروع به کار نکنند و یا اگه شروع کردن بازم زود تعطیل شود...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس