کد خبر 1073624
تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
بوریس جانسون

نخست وزیر انگلیس در یادداشتی نوشت، درک می‌کند که مردم این کشور به‌دلیل نحوه تغییر مقررات قرنطینه دچار دلسردی شده‌اند.

به گزارش مشرق، «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس اذعان کرد عملکرد دولتش مردم این کشور را دچار دلسردی کرده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، جانسون در یادداشتی در یک روزنامه انگلیسی نوشت:‌ «درک می‌کنم که مردم در برابر بعضی از مقررات جدید احساس نا امیدی می‌کنند».

بیشتر بخوانید:

از وعده‌های جانسون تا واقعیت‌های کرونا در انگلیس

نخست وزیر انگلیس افزود:‌ «در تلاش هستیم کاری انجام دهیم تا کنون سابقه نداشته است، خارج کردن کشور از قرنطینه، به شکلی که هم ایمن باشد و هم این‌که خطر قربانی شدن تلاش‌های سخت شما را به‌دنبال نداشته باشد».

وی افزود: «درک می‌کنم که آنچه از شما می‌خواهیم، پیچیده‌تر از آن است که فقط در خانه بمانید اما این مشکل پیچیده‌ای است و باید به مردم بریتانیا اعتماد کرد».

نتایج یک نظرسنجی که روز یکشنبه در روزنامه «گاردین» منتشر شده است نشان می‌دهد ۴۲ درصد از مردم انگلیس با نحوه مدیریت بحران شیوع کرونا از سوی دولت مخالف هستند.

در مقابل ۳۹ درصد از شرکت‌کنندگان عملکرد دولت جانسون را قابل قبول توصیف کرده‌اند.

روز شنبه، پلیس لندن ۱۹ نفر را به دلیل شکستن عامدانه محدودیت‌ها و قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی و اعتراض به این اقدامات بازداشت کرد.

پلیس لندن می‌گوید گروهی از تظاهرات‌کنندگان که در پارک مرکزی این شهر تجمع و به واکنش دولت  جانسون به بحران کرونا اعتراض می‌کردند، از دستور متفرق شدن پیروی نکرده و بازداشت شدند.

تصمیم جانسون در کم ارزش کردن شعار «در خانه بمان، جانها را نجات بده» و جایگزین کردن شعار «هوشیار باش» و بر سر کار برگرد، مورد انتقاد شدید قرار گرفته است و برنامه جانسون به طور کلی «گیج‌کننده و فاجعه‌آمیز» توصیف شده است.

از روز چهارشنبه کاهش محدودیت‌های قرنطینه اجرایی شده‌اند اما این تغییرات فقط در انگلیس بوده و گفته می‌شود همین مسئله جامعه بریتانیا که بجز انگلیس شامل (ولز، ایرلند شمالی و اسکاتلند) نیز هست را دچار چند دستگی خواهد کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    0 0
    دریغ از مسولین ما که درک نمیکنن هیچی رو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس