سخنگوی دولت علی ربیعی نمایه

سخنگوی دولت گفت: برای اینکه در دوران پساکرونا اقتصادمان زمین نخورد، به شغل‌های جایگزین فکر می‌کنیم.

به گزارش مشرق، علی ربیعی سخنگوی دولت در گفتگوی تلفنی با برنامه «در انتهای الوند» درباره تمهیدات دولت برای مقابله با موج دوم و سوم کرونا در کشور گفت: کرونا ویروسی است که هنوز علم بر رفتارهای آن غلبه پیدا نکرده است، اینکه موج دومی درراه است پیش‌بینی است که در دنیا انجام‌شده اما درباره اینکه چه اتفاقی رخ می‌دهد، نمی‌توان به‌طور قطعی اظهارنظر کرد، بااین‌حال دولت باید بدبینانه‌ترین سناریو را در نظر بگیرد و آمادگی خود را درزمینهٔ پزشکی و اجتماعی تقویت کند.

بیشتر بخوانید:

ربیعی: بازگشایی مدارس در شهرهای سفید

وی افزود: ما با تأمین ۴۰۰ تخت آی سی یو و هزار تخت که شبیه آی سی یو عمل می‌کند، آمادگی بیمارستانی را افزایش دادیم، همچنین تجهیزاتی مثل ماسک، تست‌های مختلف ازجمله کووید ۱۹ را تا سه ماه در انبارها موجود خواهیم داشت و در استان‌های کشور توزیع خواهیم کرد.

وی افزود: در بحث آمادگی اجتماعی باید با همکاری صداوسیما مراقبت کنیم، در حال حاضر حدود ۸۳ درصد ایرانی‌ها اصول بهداشتی را رعایت می‌کنند اما تهرانی‌ها در این زمینه نافرمانی دارند و حدود ۶۲ درصد تهرانی در این زمینه همکاری داشتند، نوع غربالگری ما روش موفقی در دنیاست، غربالگری ما نزدیک کل جمعیت را در برگرفته و الان روی غربالگری دوم آدم‌هایی که مبتلا بودند، اینکه با چه کسی در تماس بودند و … کار می‌کنیم. و این موضوع به پیشگیری کمک می‌کند.

ربیعی افزود: در حال حاضر تعداد مبتلایان به کرونا در تهران در نسبت با گذشته قابل‌مقایسه نیست و شیب تند در واگیر و شیب بسیار ملایم در فوتی‌ها علامت بسیار خوبی است، اما مردم همچنان باید رعایت کنند.

وی گفت: دولت منهای اقلام بهداشتی در بحث اقلام مصرفی مردم مثل غذا و … در شرایط بحران خود را مسئول می‌داند و ما در هر جلسه هیئت دولت ذخایر مردم را بررسی می‌کنیم و اصلاً بنا نداریم فروشگاه‌ها وضعیتی را تجربه کند که در برخی کشورها شاهد آن بودیم.

سخنگوی دولت بابیان اینکه مقابله با کرونا بسیار سخت و پیچیده است، تصریح کرد: ما در گام نخست با موضوع جان انسان‌ها، در میان‌مدت در کنار جان انسان‌ها با مشکلات معیشتی آن‌ها و در گام بعدی با فروافتادن اقتصاد یک جامعه و انبوه بی‌کاری روبه‌رو هستیم و تصمیم‌گیری در این شرایط برای سیاست‌گذار بسیار سخت است.

وی افزود: گرچه تحریم را جنایتی علیه ملت ایران می‌دانم اما این شرایط به ما کمک کرد و تکان‌های جدی در بحث اقتصاد نخوردیم، برخی نظریه خود کافی را نقد می‌کنند اما ما در کشور در بحث کشاورزی خوب تولید خوبی داشتیم، در بخش صنعت رشد خوبی داشتیم، از طرفی انعطاف‌پذیری مردم کشورمان در مواجهه با مشکلات بیش از سایر جوامع است و همه این‌ها به ما کمک می‌کند.

ربیعی گفت: برای اینکه در دوران پسا کرونا اقتصادمان زمین نخورد، به شغل‌های جایگزین فکر می‌کنیم. مثل ایجاد اشتغال در فضای مجازی و بردن بخش خدمات به فضای مجازی یکی از برنامه‌های دولت بوده است. همه وزارتخانه‌ها هم مکلف شدند مشاغل خرد و کلان را دنبال کنند. البته روی صادرات غیرنفتی هم برنامه‌ریزی کردیم.

وی تصریح کرد: دولت در شرایط بحران تمام توان خود را گذاشته است و تلاش می‌کنیم امسال رقم تورم بالا نرود و بتوانیم به زندگی مردم کمک کنیم.

ربیعی گفت: در حال حاضر جلسات دولت دو بخش شده و ما در جلسات مختلفی موضوع کرونا و مسائل جاری کشور را به‌صورت جداگانه بررسی می‌کنیم.

سخنگوی دولت بابیان اینکه بر اساس مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا صاحب‌خانه‌ها باید قراردادهای اجاره را تا ۲ ماه دیگر با شرایط قبل تمدید کنند، درباره اقدامات نظارتی دولت گفت: این طرح از تصمیمات ستاد ملی کروناست و در شورای عالی امنیت ملی مصوب شده و به آن شبه قانون گفته می‌شود؛ در چنین شرایطی اگرمستاجر از صاحب‌خانه تمکین نکند و صاحب‌خانه به مراجع قضائی مراجعه کند، هیئت داوری و شورای حل اختلاف شکایت او را بررسی نخواهند کرد.

وی افزود: اما آن‌طور که من اطلاع دارم، عموم مردم داوطلبانه این کار را کردند، حتی بنیاد مستضعفان هم اجاره‌بهایش را بخشید، به‌هرحال ما اکنون برای از بین رفتن کرونا کاری نمی‌توان کرد و فعلاً روی ضعیف کردن ویروس متمرکز هستیم، در این شرایط نیازمند دستیاری و خیر جمعی هستیم انشالله صاحب‌خانه‌ها هم کمک می‌کنند.

ربیعی درباره احتمال بازگشایی مدارس هم گفت: مدارس تنها در شهرهایی که هیچ فرد درگیری مشاهده نشده باشد بازگشایی خواهند شد، این تصمیم به شهرهای سفید مربوط می‌شود اما برای اجرایی کردن آن به دلیل نگرانی رئیس‌جمهور یک هفته به تأخیر انداختیم تا بیشتر فکر کنیم.

وی تصریح کرد: باید کماکان شیوع نداشته باشیم فوتی وجود نداشته باشد و … تا بتوانیم بگوییم شهر عادی است اما همچنان نگران رفت‌وآمد بچه‌ها هستیم و درباره این‌ها باید تمهیداتی شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    13 0
    جوک روز
  • مرصاد IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    11 0
    آقایان دولتی ! تورم بسرعت در حال بالا رفتن است و شما خواب تشریف دارید !!
  • مجتبی IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    9 0
    آقای ربیعی ، اگر وزارت کردن و مدیریت این چنینه که امثال تو می کنند پس رفته گران عزیز و خدوم شهر و زباله جمع کن های ضعیف و نیازمند جامعه بهتر از شماها کار می کنند و ادعایی هم ندارند. آقای گزاف گو و کذاب شما که چند سال وزارت کار را شخم زدی و هیچ باری از روی دوش کارگر و کارفرما و مردم برنداشتی و برای رسیدن به دوربین و خودنمایی ،کاری کردی که بالاخره سخنگوی دول بشوی با این دروغگویی ها به کجا می روی؟ تورم خیلی وقته که بالا رفته شما خودت رو به خواب زدی ! همان موقع که بنزین را گران کردید و به دروغ می گفتید هیچ چیزی گران نمی شود ! لعنت بر آدم دروغگو . والله تو و امثال تو آبروی امام و انقلاب و شهدا رو بردید و حتی خدمات همکاران زحمتکش در دولت را هم ضایع نمودید . به حق این ماه رمضان از خدا می خواهم خیانت کاران به خون شهدای عزیزمان را قبل از مردن ، خوار و ذلیل و درمانده کند و مرگشان را در بدترین وضعیت قرار دهد تا مزه زجر و رنج کشیدن مردم آبرومند کشور را بچشند و از غصه و خجالت بدنشان آب شود تا حتی نتوانند یک لیوان آب خوردن در دست بگیرند . یکی از آنها هم کیش تو ، آقای نعمت زاده می باشد!!!!!!
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    8 0
    مردک اقتصاد به پساکرونا نمی رسد
  • IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    10 0
    حرف مفت نزن. ۳۰ درصد افزایش قیمت خودرو رو تایید کردید. سکه و ارز به بالاترین حد خود رسیدند و از همین الان قیمتها حداقل ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش داشته یک خر مرده بهتر بدرد میخوره تا این دولت با این همه ید و بیضا
  • IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    5 0
    خودتان اقتصاد رو زمین زدید و ملت را بیچاره کردید.
  • IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    5 0
    چي ميزني شما!!!!!!؟
  • FR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    0 0
    سعی نکنید بالا نمیرود !
  • IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    0 0
    پراید ۸۰ م نشان تورم نیستا فقط مردم دوست دارن بابت این ماشین این پول بدن
  • IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    0 0
    مگه اقتصاد هم داریم
  • IR ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    1 1
    ممنون که سعیتونو میکنید ولی کاری از پستون برنمیاد
  • IR ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
    0 0
    هنگامی که در اواسط سال 90 با کمک شورشهای سال 88 و تحریم شدید ایران تورم سنگین رخ داد تا دو سال بعد یعنی سال 92 تورم کاهش پیدا کرد و از حالت هیجانی خارج شد اما الان با گذشت بیش از دو سال از رشد قیمت ها در اواخر سال 96 همچنان تورم ناشی از رکود و تحریم وجود داره که نشون میده دولت روحانی فوق العاده ضعیف کار کرده!
  • IR ۰۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
    0 0
    فعلا کرونا کمر اقتصاد ایران را شکسته، و پولی هم که به مردم پرداخت شده وامی بوده که دولت از بانکها گرفته و قراره دو ماه آینده هم به صورت ماهانه از حساب ملت کم بشه. طی چند سال آینده باید شاهد قحطی گسترده در کشور باشیم.
  • ناشناس IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
    2 0
    دیگه جایی هم برای بالا رفتن تورم وجود داره جناب ربیعی فعلا یله ورها است تا ببینیم دراینده چه میکنید که امیدی به ان نیست گوشت کیلویی 35هزارتومان شده 90 هزارتومان ولی بازهم ازنظر ربیعی و دولت متبوع تورمی وجود ندارد
  • IR ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    0 0
    اقای ربیعی ایا شما قدرت خود کنتری دارید تورم پدر مردم دراورد ماز ولایت شرمندهایم یک کمی خجالت از جناب حضرت اقا بکشید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس