کد خبر 1069117
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۳
ونزوئلا

برخی اعضای سابق نیروهای ویژه آمریکا و ارتش ونزوئلا مسئولیت حمله شکست خورده روز گذشته علیه ونزوئلا را بر عهده گرفتند.

به گزارش مشرق، یک نظامی سابق عضو نیروهای ویژه آمریکا به همراه یک نظامی سابق دیگر ارتش ونزوئلا مسئولیت عملیات شکست خورده روز گذشته علیه ونزوئلا با هدف سرنگون ساختن «نیکلاس مادرو» رئیس جمهور قانونی ونزوئلا را بر عهده گرفتند.

بیشتر بخوانید:

ارتش ونزوئلا به حال آماده باش درآمد

به نوشته وبگاه شبکه خبری «اسکای نیوز» «جردن گوریو» نظامی سابق عضو نیروهای ویژه آمریکا  گفت که فرماندهی مامورت مخفی علیه مادورو را با حمایت «خوان گوایدو» رهبر خود خوانده این کشور برعهده داشته است.

یافته های خبرگزاری «آسوشیتدپرس» نیز نشان میدهد که این دو با همدیگر آموزش ده‌ها مخالف دولت ونزوئلا را در اردوگاه های مخفی در کلمبیا برعهده داشتند. این دو اینک در فلوریدای آمریکا ساکن هستند.

وزیر کشور ونزوئلا روز یکشنبه از خنثی سازی یک عملیات تروریستی  و کشته و زخمی شدن تروریست هایی که از طریق دریا قصد رخنه به این کشور را داشتند، خبر داد. «نستور ریورول» وزیر کشور ونزوئلا در این زمینه گفت: «نفوذ یک گروه تروریستی که سعی در ورود به ونزوئلا از کلمبیا  را داشت، خنثی شد.»

ریورول تاکید کرد که هدف این گروه تروریستی  ترور مقامات دولت و همچنین ترویج خشونت در کشور بود. وی ادامه داد: «این تروریستها سعی کردند با قایقهای موتوری در سواحل ایالت "لا گئورا" وارد ونزوئلا شوند، اما با اقدام به موقع و موثر نیروهای مسلح، پلیس و نیروهای ونزوئلا تعدادی از تروریستها کشته و برخی دیگر دستگیر شدند.» 

وزارت دفاع ونزوئلا طی بیانیه‌ای اعلام کرد که همه واحدهای مختلف ارتش در سراسر کشور به حالت آماده باش جنگی برای مقابله با هرگونه تهدید نظامی درآمده است. وزارت دفاع ونزوئلا همچنین گفته در این عملیات سلاحهایی کشف کرده است که از نوع سلاحهایی است که در کودتای نافرجام 30 آوریل به دست آمده بود. ارتش ونزوئلا همچنین اعلام کرد که سلاحهای دیگری نیز در ساحل در نزدیکی یک قایق کشف کرده است.

رئیس جمهور ونزوئلا همواره کلمبیا و آمریکا را به حمایت از گروههای شورشی و شبه نظامی برای بی ثبات سازی کشورش از طریق اقدامات خشونت آمیز متهم کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس