گزارش نجفی

اصلاح طلبان (بانیان وضع موجود) در شرایطی که مردم با مشکلات عدیده اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند، حدود ۱۰ میلیارد تومان برای نجات قاتلِ یک زن هزینه کردند. این پول را از کجا آورده‌اند!؟

سرویس سیاست مشرق- ۱۴ اردیبهشت ماه دادگاه رسیدگی به پرونده «محمد علی نجفی» سیاستمدار مشهور اصلاح طلب به اتهام قتل «میترا استاد» - همسر دوم نجفی که ۳۰ سال از وی جوانتر بود- در دور سوم در شعبه ۱۰ دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد.

در این جلسه نکته قابل تأملی مطرح شد. نجفی در پاسخ به این سوال رئیس دادگاه که «با چه مبلغی رضایت گرفتید؟» گفت: «۱۳۶۲سکه برای مهریه حساب شد که حدود هشت میلیارد و خرده ای بود اما مجموعا حدود ده میلیارد تومان پرداخت کردیم».

پیش از آن، نماینده دادستان گفته بود: «نجفی با پرداخت وجه المصالحه گزاف رضایت اولیا دم را اخذ کرده است و براساس آنچه شنیده ایم، با این مبلغ می توان نیمی از محکومان به قصاص در زندان رجایی شهر را که بخاطر خشم آنی مرتکب قتل شدند، آزاد کرد».

مشرق- ۲۲ تیر ماه ۹۸- همزمان با برگزاری اولین جلسه دادگاه محمدعلی نجفی در گزارشی نوشته بود: «شنیده شده بزرگان اصلاحات با محوریت محمد خاتمی به صورت تشکیلاتی و با استفاده ازپتانسیل مهره های استانی اصلاح طلب دور جدیدی از فعالیت ها را جهت اخذ رضایت از خانواده مرحومه میترا استاد آغاز کرده اند. نزدیکان خاتمی که در مرحله اول با فشار و تهدید این خانواده نتوانستند رضایت بگیرند با بی نتیجه ماندن تلاش هایشان جهت سرپوش گذاشتن بر این رسوایی تشکیلاتی و جلوگیری از افزایش تبعات آن برای جریان اصلاحات هم اکنون با فعال کردن استاندار کرمانشاه در دوره اصلاحات در جهت تطمیع این خانواده برآمده اند. اصلاح طلبان در صدد این هستند که با پایمال کردن خون مقتول و سرپوش گذاشتن بر جنایت محمدعلی نجفی شهردار اسبق تهران با واگذاری یک واحد آپارتمان به ارزش تقریبی ۸ میلیارد تومان به اولیا دم (به فرزند میترا استاد) از آنها اخذ رضایت نموده و پرونده این جنایت را مختومه کنند».

خاتمی این پول را از کجا آورد!؟

همانطور که پیش از این نیز در گزارش مشرق اشاره شده بود، «محمد خاتمی» لیدر جریان اصلاحات، نقش تعیین کننده ای در جمع آوری این پول برای نجات «قاتلِ یک زن» ایفا کرده است.

خاتمی در سه مقطع با «تَکرار می کنم»، مردم را به رأی دادن به روحانی، شورای شهر تهران و لیست امید مجلس دهم تشویق کرد. به همین دلیل وی یک از بانیان اصلی وضع موجود بوده و باید به افکارعمومی پاسخگو باشد.

اما مطالبه از لیدر جریان اصلاحات به همین مورد ختم نمی شود. خاتمی در شرایطی که مردم با مشکلات عدیده اقتصادی(از جمله پرداخت اجاره بهای مسکن، انتظار برای دریافت حقوق معوقه، گرانی اقلام ضروری، رکود در واحدهای تولیدی و...) دست و پنجه نرم می کنند، حدود ۱۰ میلیارد تومان برای نجات قاتلِ یک زن تدارک دیده است.

در شرایط فعلی حقوق یک کارگر حدود ۲ الی ۳ میلیون تومان است. حقوق بخش اعظمی از کارمندان نیز حدود ۳ الی ۴ میلیون تومان است. از سوی دیگر همانطور که نماینده دادستان نیز به آن اشاره کرده است،  با این مبلغ می شد نیمی از محکومان به قصاص در زندان رجایی شهر را که بخاطر خشم آنی مرتکب قتل شدند را آزاد کرد.

اما اصلاح طلبان به عنوان بانیان اصلی وضع موجود برای آزادی یک زندانی هم قبیله ای، حدود ۱۰ میلیاردتومان هزینه می کنند!

لیدر جریان اصلاحات و دیگر فعالان این طیف باید پاسخ دهند که این مبلغ کلان را از کجا آورده اند!؟

جریان اصلاحات و پول های کثیف

در مقطع انتخابات شورای شهر پنجم، «فاطمه دانشور»  عضو اصلاح طلب شورای شهر چهارم، خبر  «لیست فروشی»  شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان مبنی بر پیشنهاد ۲ میلیارد تومانی برای گنجاندن نام وی در لیست امید شورای شهر تهران را رسانه‌ای کرد.

چندی بعد، دانشور در همایش «دوباره اصلاحات، دوباره امید» خطاب به عارف گفت: «الان بنده را شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان رد صلاحیت کرد. آقای عارف دست شما درد نکند، شما اخلاق را سر بریدید».

نکته قابل توجه اینجاست که «حسین مرعشی» سخنگوی حزب کارگزاران در واکنش به اظهارات دانشور، به طور تلویحی سخنان وی را تأیید کرد و گفت: «حالا یک کسی رفته به یک خانم محترمی گفته می‌توانید کمک کنید به ستادها که این هم یکی از وظایف اداره کنندگان امر انتخابات است».

اما شائبه بکارگیری پول‌های کثیف در فعالیت‌های جریان اصلاحات به همین مورد ختم نمی‌شود. پیش از این نیز در انتخابات مجلس دهم  «الهه کولایی»  فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو شورای هماهنگی مجمع زنان اصلاح‌طلب که با وجود سوابق کاری و داشتن چهره‌ای سرشناس در جریان اصلاحات از فهرست امید در مجلس شورای اسلامی جامانده بود در مصاحبه‌ای با خبرگزاری «آنا» اعلام کرده بود: «همیشه پول و قدرت در حوزه سیاست تأثیرگذار هستند. برخی کاندیداها از طریق رانت وارد لیست امید شدند و من این مسئله را تکذیب نمی‌کنم».

همچنین «محمود علیزاده طباطبایی» -یکی از وکلای نجفی در دادگاه سال گذشته - دی ۹۶- در مصاحبه با روزنامه فرهیختگان گفته بود: «من تا شب انتخابات در "لیست امید" بودم اما شب آخر خیلی صریح و واضح به من گفتند که باید هزینه‌های انتخاباتی را پرداخت کنی! ولی من قبول نکردم».

گلریزان ۱۰ میلیاردی برای نجات «قاتلِ یک زن»

اصلاح طلبان بارها خود را حامی حقوق زنان جا زده اند. اما به دفعات در آزمون حمایت از حقوق زنان مردود شده اند.

در خرداد سال گذشته، یک زن توسط یک سیاستمدار اصلاح طلب به قتل رسید. «محمد علی نجفی» سابقه وزارت و معاونت ریاست جمهوری در دولت‌های هاشمی، خاتمی و روحانی را در کارنامه خود دارد. همچنین شورای شهر پنجم تهران- که همگی اصلاح طلب هستند- در مرداد ۹۶ نجفی را به عنوان شهردار پایتخت انتخاب کرد.

نجفی، پس از ایجاد اختلافات در زندگی مشترک، به جای طی مراحل قانونی و انجام طلاق، «میترا استاد» - همسر دوم خود-(که ۳۰ سال از خودش کوچکتر بود) را با یک سلاح غیرمجاز به قتل رساند.

قتل یک زن توسط یک سیاستمدار اصلاح طلب، افکار عمومی را به شدت جریحه دار کرد، اما نکته قابل تأمل اینجاست که زنان اصلاح طلب به هیچ عنوان این اقدام را محکوم نکرده و علیه آن موضع نگرفتند.

پس از اقدام جنایتکارانه نجفی، اصلاح طلبان با زیرپا گذاشتن همه دعاوی گذشته خود در زمینه ضدیت با خشونت، دفاع از حقوق زنان و احترام به قانون و دادگاه و پرهیز از اقدامات خودسرانه، یا با بی اخلاقی سکوت کردند و یا مدعی شدند که نجفی کار خوبی کرده که همسرش را به تشخیص خودش به قتل رسانده است.

برای نمونه، «شهیندخت مولاوردی» معاون سابق امور زنان و خانواده رئیس جمهور در دولت روحانی که تا پیش از اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان، دستیار ویژه روحانی در امور حقوق شهروندی نیز بود، در پاسخ به سوال فعالین رسانه ای مبنی بر لزوم واکنش زنان اصلاح طلب به پرونده قتل یک زن در توئیتی نوشت: «گاهی سکوت از سر رضایت نیست، گاهی سکوت سرشار از ناگفته‌هاست و شاید سکوت بره‌ها!، همه سکوت‌ها از یک جنس نیستند، تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل».

یکی از فعالین رسانه‌ای در واکنش به توئیت مولاوردی نوشت: «بهترین توصیف درباره سکوت زنان اصلاح طلب در برابر قتل میترا استاد به دست نجفی، همینه که خانم مولاوردی معاون سابق روحانی گفته...یعنی این سکوت بره‌ها پر از حرفه، البته سکوت گوسفندان مفهوم رو بیشتر می رسوند!».

پیام توئیتری مولاوردی، فضای دیکتاتوری و قبیله‌ای در طیف اصلاحات را به خوبی نمایش داد.

«معصومه ابتکار» معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور نیز از دیگر افرادی بود که در ماجرای قتل همسر دوم نجفی، سکوت کرده و از واکنش به این جنایت امتناع کرد.

«پروانه سلحشوری» نماینده اصلاح طلب مجلس دهم نیز به جای دفاع از مقتول و اعتراض به این رفتار جنایتکارانه در اقدامی تأمل برانگیز، مقتول را آماج توهین قرار داده و او را «پرستو» نامید!

نجفی سال گذشته در جلسه دوم دادگاه با برائت جویی از رویکرد زشت و غیراخلاقی اصلاح طلبان در اتهام زنی به مقتول گفت: «میترا استاد نه پرستو بود و نه مهدور الدم».

«شهربانو امانی» از اعضای شورای شهر اصلاح طلب تهران نیز در موضوع قتل میترا استاد توسط نجفی سکوت کرد.

امانی- شهریور ۹۶- در مصاحبه با ایلنا گفته بود: «یک جریان فکری وجود دارد که معتقد است، زنان باید در خانه بمانند و فقط به وظیفه خانه‌داری و مادری بپردازند. هنوز این تفکر در شهر تهران نیز وجود دارد، ولی بی‌شک آقای نجفی با توانی که دارد روی توانمندی زنان تاکید خواهد کرد».

نجفی- اسفند ۹۶- در پیامی به مناسبت روز زن تاکید کرده بود: «تهران را به شهری امن و آرام برای همه زنان تبدیل می‌کنیم»! اما اقدام جنایتکارانه نجفی در قتل همسر دوم خود و در ادامه حمایت اصلاح طلبان از او و تأمین مبلغ گزاف وجه المصالحه برای نجات یک قاتل، فاصله بین حرف تا عمل جریان اصلاحات در موضوعات مختلف از جمله حقوق زنان و رسیدگی به مشکلات معیشتی مردم را به خوبی نمایش داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 99
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 22
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    دم این اصلاح طلبا گرم. با هر حرکتیشون آتیش تو جون این اصولگراها میندازن
    • IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
      74 15
      چون همشون مثل تو حروم لقمه هستند
    • IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
      56 4
      افساد طلبان آتیش به جون خودشون میندازند.!!!
    • IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
      51 3
      اتفاقا با هر حرکت افسادطلبا برای ما مردم فقط رذالت و دزد بودنشون بیشتر اثبات میشه
    • IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
      43 0
      قبیله پرست گرامی ،حق برات مهمه یا تشفی خاطر از تخریب دیگران؟!
    • IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
      56 0
      می گن طرف مدافع حقوق زنان بوده و خیلی دم از حقوق زن می زده اما 5 تا گلوله به همسرش شلیک کرده و اونو کشته!! راسته؟ می دونی چرا پراید 90 میلیونه؟ :)))))))))) چون هنوزم ادمایی مثل تو پیدا می شن!!
    • DE ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
      12 0
      مثلا میخوای بگی ابلیس هم با هر حرکتیش آتیش تو جون ملائکه میزنه؟ نه اینطور نیست . اتفاقا همه اصلاحطلبچی ها باید دور هم جمع بشن و آواز دسته جمعی بخوانند .دشمن من آمده آتش زند بر خرمنم - خرمنم وای خرمنم خرمنم آی خرمنم....
    • DE ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
      16 2
      اصولگرا ها از جنس مردم هستن و اصلاح طلبان هم مثل خودتان حرام خور هستند.
    • IR ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
      9 0
      اصلاح طلبا، قاتلِ یک زن رو در جای قهرمان نشاندند
    • علیعباس IR ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
      6 0
      به امید خدا و رهنمودهای حضرت آقا تا یه سال دیگه شاهرگتان تو نیروهای انقلابی بریده خواهد شد . تا لکه های ننگ از پیشانی این ملت پاک شود. انشالله
    • IR ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
      3 1
      اصلامیفهمی چی میگی؟
    • IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
      3 0
      درست گفتی دمشون گرمه اما توی جهنم الهی که تا مغز استخوانشان خواهند سوخت مثل میمونانی که هوادارشان هستند
    • علی IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
      0 2
      جالب هست حتما شما مسلمان و شیعه علی ع هستید که بدون اینکه بدانی طرف مقابلت کیست او را حرام لقمه میدانی انسان دانا و بالغ و با ایمان و بقول خودتان دانا بابت اینکه کسی نظ شخصیش را بیان کند از الفاظی استفاده نمیکند که دین و شریعتش انرا رد میکند
  • محمد IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    11 50
    جناب سر دبیر شما چون مخالف اصلاحات و اصلاح طلبان هستید چنین سوالاتی راکه جواب دندان شکنی هم دارد میپرسید . چرا شما و همفکرانتان صد ها میلیارد برای رهایی از یک تهمت نا روا هم اگر باشد هزینه میکنید انگاه رئیس یک تفکر بنام اصلاح طلب مجاز نیست از یک همفرش یک دهم انچه شما ریخت و پاش میکنید هزینه کند ؟
    • IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
      8 1
      زنده باد مشرق ظلم ستیز.
    • کوهرنگ IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
      6 0
      اونوقت جناب افساد طلب ،اینا که بوی گدایی ازشون می آمد،این همه پول از کجا آوردند واین جانی را نجات دادند؟!!! تو هم در این فساد وجنایت شریکی!
  • گيله مرد IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    37 1
    درود بر شرافت مطبوعاتيتت مشرق!! اينجور انسان نما ها كه زنشان را با"كلت" مي كشند ازاد شوند مردم را با گرينوف و دوشكا مي كشند!! هشت ميليارد را از ارثيه پدرش بدست آورده يا كار كرده!! اين همان نجفي شهردار تهران است كه يد طولايي در كارهاي مخلسانه داشت!! مردم تهران اورا خوب مي شناسند. اي كاش مي توانستم يك توپ بسازم و مجلس را توپ باران كنم!!
  • گيله مرد IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    46 10
    درود به شرفت مشرق.درود به شرفت مشرق.درود به شرفت مشرق.درود به شرفت مشرق.درود به شرفت مشرق.درود به شرفت مشرق.درود به شرفت مشرق.درود به شرفت مشرق.درود به شرفت مشرق.درود به شرفت مشرق.درود به شرفت مشرق.درود به شرفت مشرق.درود به شرفت مشرق.درود به شرفت مشرق.درود به شرفت مشرق.درود به شرفت مشرق.درود به شرفت مشرق.درود به شرفت مشرق.درود به شرفت مشرق.درود به شرفت مشرق.درود به شرفت مشرق.درود به شرفت مشرق.درود به شرفت مشرق.درود به شرفت مشرق.درود به شرفت مشرق.درود به شرفت مشرق.درود به شرفت مشرق.درود به شرفت مشرق.درود به شرفت مشرق.درود به شرفت مشرق.درود به شرفت مشرق.درود به شرفت مشرق.درود به شرفت مشرق.درود به شرفت مشرق.درود به شرفت مشرق.
    • IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
      37 3
      احسنت.
    • IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
      36 3
      درود خدا برمشرق وبصیرتش.
    • IR ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
      6 0
      موافقم
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    35 3
    قاتل یک زن نه قاتل یک پرستو
    • آنتی اصلاح طلب IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
      43 3
      ببین این قبیله چقد تهوع آورن که شهردارشون قاتل از آب در اومده وای به حال بقیه شون!!!! :/
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    22 2
    خانواده قربانی باید کمتر از 100 میلیارد راضی نمیشدند تا هم گوشه ای از پولهای بیت المال را که این اصلاح طلبها بالا کشیدن ازشون پس گرفته میشد و هم بابت تهمتهای این پس فطرت و بقیه این حروم لقمه حالشون سر جایش می امد
  • US ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    19 1
    این مبلغ را گرفته بودند برای زلزله زدگان حالا خرج قاتل کردند
    • IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
      7 0
      راست میگه
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    16 12
    بهتر هست بجای پرداختن به این مسایل هر دو جناح بفکر رفع بدبختی و فلاکت مردم باشند که هردو به یک اندازه در له کردن مردم شریکن هر دو سر وته یه کرباسن
    • IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
      18 1
      یقینا سهم قاتلان در فشار به مردم ایران بیشتر است
  • اسی IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    5 25
    نمیدونم چرا یه پرونده اختلاس به اسم اصلاح طلبان پیدا نمیشه اینهمه اصول گرایان خودشان راپایبند به دین میدانند همه سرمایه مملکت رو بالا کشیده اند روحانی اصلاح طلب نیست سیدمحمد خاتمی هست سال خزانه را پررونق کرد محمود و دارودسته اش به باد دادند
    • احمد IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
      20 0
      روحانی اصلاحطلب نیست پس چیه؟ بارکش اصلاحات؟
    • احمد IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
      20 0
      یکی رو تو کابینه خاتمی و روحانی نام ببر که میلیاردر نباشه. یکی رو تو کابینه احمدی نژاد نام ببر که باشه.
    • IR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
      10 1
      احمدی نژاد پول را به جیب مردم و اشتغال و.. اختصاص داد اون که گ بازار رو بی ثبات کرد دولت شما بود چشمان کورت را باز کن.
  • FR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    18 0
    اصلاح طلبان تهوع آور مفسدان وطن بر باد ده ....
    • IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
      8 0
      حامیان یک قاتل
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    22 0
    چرا کسی گیر نمیده که این ۱۰میلیارد از کجا هزینه شده ؟؟؟ اینا از بیت المال رفته !! از جیب خاتمی و تاجزاده و حجاریان و زیباکلام نیست که به خدا نیست !!! قوه ی قضاییه کجاست ؟؟ شماها در برابر هر ریال بیت المال مسئولید تو رو به خدا این پول رو از حلقوم این حرامیان بکشید بیرون !!
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    22 0
    خدا از سر تقصیرات هاشمی رفسنجانی نگذره که یه زمانی این نجفی قاتل رو وزیر آموزش وپرورش قرار داد و نجفی قاتل هم با کمک هاشمی رفسنجانی از خدا بیخبر که تشنه ی پُست و مقام بود، آنچنان خفقانی در آموزش و پرورش حاکم کرده بودن که معلمی حق زدن ریشش رو با تیغ نداشت و یا خانم معلمی حق پوشیدن مانتوی رنگی نداشت و اگه چنین میکردن سرو کارشان با کرام الکاتبین و حراست و در نهایت اخراج.این آه معلمان هست که اینها رو به این بدبختی نشونده.هاشمی رفسنجانی که قِثِر در رفت.
  • وفایی IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    12 1
    برای افسادطلبان فقط پول وث وت وقدرت مهم است چون ،اینان در دانشگاههای انگلیس وآمریکا چیزی به نام شرف و انسانیت وایضامقام زن یادنگرفته اند .حالا رهبرشان،م خ ملعون میگه برای من فقط خیر کشور مهم است.برو منافق لابد پول نجات نجفی رو از ملک سلمان وهابی گرفته ای.
    • گيله مرد جنگجو IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
      10 0
      باياري خداوند همين دو عنصر را ازشون بگيريم ديگر چه دارند. كاري نداره؟ فقط يدست صدا نداره!! گاه سفر شد برادر گام بردار... چطوري انقلاب كرديم سال 57 بازم مي كنيم. صدبارم لازم باشه 57 رو تكرار مي كنيم.
  • IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    5 2
    از کار روزگار غافل نباش ان شاالله برای خودت پیش بیاد که در شرایط قرار بگیری اونوقت بهت میگم که قاتل یک زن کیه. ان شاالله به حق این ماه عزیز برای خودت پیش بیاد
    • سیاوش IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
      0 0
      اینا صدتا صدتا میکشن کسی هم ککش نمی گزه
  • پوریا PL ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    14 0
    راستی اگه این کاررایک روحانی ویایکی ازجناح مقابل انجام میدادآیافرقه اصلاحات ازشورای حقوق بشرو سازمان ملل وجامعه اروپا درخواست کمک نمیکرد؟!!!! پدرپدرسوختگی بسوزد!!!!
  • ناشناس IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    10 0
    بنده به همه مسؤولین جمهوری اسلامی از اصولگرا و اصلاح طلب و مجلسی و دولتی و قضایی، توصیه اکید می کنم که کتابهای سه دقیقه در قیامت و آن سوی مرگ را بخوانند تا معنای واقعی حق الناس و گرفتاری ناشی از پایمال کردن آن را درک کنند. تا برای دستیابی به مقام و منصب خود را به آب و آتش نزنند. تا خانه سست و لرزان زندگی چندروزه دنیایشان را بر خرابه های خانه ابدیشان بنا نکنند. تا....
  • DE ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    0 4
    کاری که دشمنان ایران میکنند جدید و حرفه ای است و ایران برای این نوع جنگ امده نیست. حمله بیولوژیک و سایبری
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    10 0
    این نجفی قاتل عوضی باید تا آخر عمر در زندان بمونه تا بپوسه که در آموزش و پرورش چه جنایتهایی که در حق معلمان نکرد.
  • علی IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    10 0
    از ارث پدر پدر سوخته شان یا از کار کرد لکاته های اصلاح طلبشان
  • IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    1 8
    این ده میلیارد هیچ ربطی به خاتمی نداره. همسر اول نجفی این پول رو از ساختمانها و اموالی که داشتند تهیه کرده و مساله شخصی خانواده خودشونه.
  • IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    9 0
    این چهار تا زن هم شوهراشون میکشتن بد نبود،نجفی تو زندان خوب تپل مپل شده،تازه این پولا برای اینا پول خورده پول توجیبی ماهانه بچه هاشونه.
  • IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    2 0
    اگر خانواده مقتول کمی غیرت بخرج میدادند و این جنایتکار افراد طلب را اعدام می کردند تکلیف سایرین و پولهای حرام مشخص می شد ایکاش خانواده مقتول از مردم کمک مالی برای تامین آتیه فرزند مقتول می گرفتند تا هم قاتل مجازات می شد و هم پول پاک برای فرزند مقتوله باقی می ماند
  • ناشناس IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    0 3
    پرستو
  • IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    3 1
    سهم‌پسر میترارا بدهید وگرنه در آیندهباید منتطر انتقام باشیم
  • IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    2 1
    جناب آقای رئیسی لطفا رد این ده میلیارد را بگیرید قطعا هزاران میلیارد تومان به حساب ملت برگشت خواهد شد..
  • IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    2 1
    مملکت سال 92 چی بود الآن به چه روزی انداختنش این نوکرهای آمریکا و اصلاح طلب منافق
  • IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    2 1
    تا وزیر نفت اقای زنگنه هست این ها نگران تامین پول نیستند حتی نمایندگان خودشون هم چشم به دست اقای زنگنه دارند
  • DE ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    0 0
    سلام خسوف امد بدل ت رد شد..تو مردی
  • DE ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    0 0
    سلام خسوف امده..
  • DE ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    0 0
    سلام خسوف امد .. ماه رجب ..
  • DE ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    0 1
    سلام میگویند تمام تاجرها دزد هستند.. به شکوه هم شک میکنی که تو هم مسله همونهای
  • IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    0 1
    سلام تمام مال او باید تسرف میشود که نکردید... گنه کرد ز بلخ اهنگری ز شوشتر زدن سره مسگری
  • IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    0 1
    سلام گنه کرد ز بلخ اهنگری ز شوشتر زدن سره مسگری
    • IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
      1 0
      سلام .گنه کرد به بلخ آهنگری/به شوشتر زدن گردن مسگری. نرین تو شعر مردم
  • DE ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    0 1
    سلام گلریزان بود که قاتل یک کشور را نجاد بدید..من که نفمیدیم فلک مشرق یعنی چه
  • DE ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    0 1
    سلام گلریزان بود ه که قاتل یک کشور را نجاد بدید..من که نفمیدیم فلک مشرق یعنی چه
  • IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    2 0
    سلام کشور اب برد...
  • اکبری IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    1 2
    همه چیز را در باره خانم استاد ما می‌دانیم. لطفا برای مخاطبان حقیقت را بنویسید. شما فکر می‌کنید هرچه شما بگویید راسته. ولی مردم این طور فکر نکنند شعور دارند
  • قاسم IR ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    1 2
    حالا ده میلیارد تومان پول هنگفت شده پس اختلاس خاوری از اصول گرایان چه اسمی روش میذارید
    • IR ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
      0 1
      خاوری هم اصلاح طلب بود و در سال 84 در ستاد انتخابات حجت الاسلام هاشمی فعالیت می کرد.
  • .... IR ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    0 0
    سلام این چای سکوت داره بشین بخور... چون داق است غروب داره.. به تظر مک انسان مثله ربات است در دنیای خاکی.... چه حیف شدیم سوختیم
  • احمدی IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    1 2
    خوب افکار جامعهء بدبخت گرفتار دست شما فحاش که درطول این چهل سال فقط کارتان فحاشی وتوهین وافترا بود را منحرف میکنید مشکل جوانان مجردبیکار.عصبی نجفی وامثال این چرندیات نیست جامعه را عصبی تر نکنید طرفداران بگم بگم !!!شما که خدارانمیشناسید ازاینده خودتان بترسید چون پرده برافتد نه تومانی ونه من شما ازاین همه اشاعه فحشا خسته نشدید حداقل به حرمت ماه رمضان خفه شید
  • علیمرد IR ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    1 3
    کاش تو این کشور ده نفر از مسئولان پاکی و اخلاص و درایت و بصیرت خاتمی داشتن. نبود خاتمی و استفاده نکردن از گفتمان خاتمی باعث اوضاع نابسامان الانه. هرچند میدانم مشرق اینو چاپ نمیکنه.
  • عبدالباسط DE ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    1 0
    سلام اینقدر خزعبلات نگید نامردمان، نامرد مردم ای خدا نامرد مردم،
  • IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    2 0
    هر دو طرف سر در یه آخور دارند و ناراحتیش ون از اینه که چرا این پولها دست اونا نیست. در حالی که مردم بیچاره در فقر و بد بختین
  • IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    2 1
    امیدوارم همه کسانی که ثروت این مملکتو می دزدن به جهنم برن و همه قاتل های زن کش
  • H.safaee HK ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    1 2
    تاکور نشود هر انکه نتواند دید اصولگرایان دستمال به ست
  • IR ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    2 1
    اصلاح طلبان دروغگو
  • کرم رضا سپهوند IR ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    3 1
    شک نکنید،اگر این قوم منافق توان داشته باشند خون یکایک مردم را در شیشه میکنند،وبرای رسیدن به افکار پلیدشان به هم هدیه می کنند.
  • عقیلی اصفهان IR ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    1 4
    چه ربطی .یکی برای کمک بدیگری کمک کرده حالا بهر دلیل این چه ربطی بمردم ومحکومان دیگر داره چه گلریزان شده وچه یکی پرداخت کرده
  • IR ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    2 1
    مردم از گشنگی مردن اینا پولای بیت المالو خرج قاتل زن میکنند اگه قانون قانونه کاشکی برا همه اجرا میشد
  • IR ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    1 1
    عابروئی برای اصلاحات نمانده،غیراز چپاول وکارنکردن، وآدمکشی کاردیگری هم میدانید!!!
    • ناشناس IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
      1 1
      دوست عزیزهمه اصول گراها مثل شما بی سوادند لااقل چند کلاسی درس برای شماها واجبه اصول گرای شما راهم دیدیم اینقدر پزندین برو ابرویی که اشتباه نوشتی و اصلاح کن.
  • IR ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    1 1
    تف بر جان و روح اصلاحات و افساد طلبان که همه چیز را برای خودشان میخوان و مثل سرطان بر جان و مال این ملت مظلوم افتاده اند خدایا خودت جوابشان را بده که میگن چوب خدا صدا نداره هر بخور دوا نداره.
  • IR ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    1 1
    اختلاسهای اصولگرایان را چه کنیم که اینقده نجفی پولش از کجا آمده
  • IR ۰۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    1 0
    هر دو جناح پول کثیف دارند خیلی از هم جدا نیستند و متاسفم از این که افراد ساده لوح در کنار رینگ نشسته اند و به هم توهین میکنند تو همین پیامها هم مشخص است یک انقلابی حتی به دشمن خود هم حق توهین ندارد چه برسد به هم وطن خودش
  • IR ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    0 1
    لطفا اسامی این ادم های خیر و مبلغ هایی که پرداخت کرده اند بدهید تا حداقل سالانه ده میلیارد تومان برای ازادی زندانی ها هزینه کنند. شاید مردم از گناهان دزدی ها و سو استفاده های انها بگذرند
  • علی پوراحمد IR ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    1 1
    تنها راه نجات کشور زنده به گور کردن اصلاح طلبهای مفسد است . انهایی که اشراف جدید کشور هستند و مردم را زیر پای خود لگد مال میکنند .
  • حسین IR ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    1 0
    باسلام خدایا .ایها اینهمه پول را ازکجا اوردندکه برایشان پرداخت میلیارد اب خوردنست درحالیکه بعضی هموطنانشان محتاج نان شبند .الهی توبه عکسهاشان را ببین همه بالباسهای فاخر وخنده برلب
  • باباحیدر IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    1 1
    ریشه هردوجناح یکیه مثل دوتا داداش هردوتاجناح به یه اندازه دربه فلاک کشیدن مردم مقصرن بد به بدترمیگه من بهترم
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    1 1
    هردوبرادرن نمیخواداصلاح طلب تخریب کنی هردتون از یک جا حقوق میگیرید
  • Rahim IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    4 1
    نمیدونم چرا تلاش میکنید شخصیت محبوب کشور تخریب کنید پول خودشونه دوست داشتن هزینه کنن کمی هم از اصل کاریا بگید بگید که چقدر بالا میکشن و چقدر هم میبرن جرات ندارید همچین حرفی رو بزنید خلاصه محبوب دلاها همیشگی هست با تخریب شما هم محبوبتر میشود
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    1 1
    نه اصلاح طلبم نه اصولگرا چون تو گور هیچ کدوم شون میتی نیست که واسش گریه کنی ولی شما که مطلب رد تیتر زدی خیلی غرض ورزی کردی،مثل سایت ... اونم همین طوره وقتی پای رقیب درمیون باشه... کاش آشکارا هر سایتی میگفت که جناحی هست و مربوط به کدوم جناح نه اینکه چندبار وقت ادم تلف بشه و مطالب شون رو بخونه تا بفهمه از کدوم جناحن
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    1 1
    نجفی‌ادم‌لایق‌بود‌حیف‌شد‌یک‌عتیقه‌اوردن‌گرفتارش‌کردند‌ادم‌به‌این‌مهمی‌ببین‌چی‌بود‌چی‌شد
  • مجتبی IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    1 0
    اصلاح طلب ؛ واژه ای تلخ برای دوران پسا انقلاب اسلامی.... تفاوت اصلاح طلبان با زبیریان و عاصیان و خوارجیان و عثمانی ها چیست؟؟؟؟!!!!
  • IR ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    0 0
    خاتمی اکنون شناختمت حرام لقمه
  • IR ۰۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    0 0
    به نظر بنده بهترین دولت دولت خاتمی بود چرا کا کارمندان دولت در رفاه بودن دوم هشت سال نه مسکن و نه خوراکی وخیلی چیزها گران نشد درود بر تو ای سید خدا خدا سلامتی بهت بده هشت سال بهترین سال برای ملت بود
  • ایرانی US ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    0 0
    سلام حالا شما چرا کاسه داغ تر از آش رشته شده ای
  • علی GB ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    0 0
    در شریعت ما آمده است که تنها قاضی در جهان خداوند است . معلوم نیست این ملت مسلمان چگونه به خود اینقدر اجازه قضاوت می دهد . اگر افکار سازنده داشته باشید مملکت پیشرفت می کند نه به خاطر ده میلیارد تومان دیه . همه جا از بخشش و گذشت قاتل صحبت می کنید ولی اینجا همه چیز را سیاسی می کنید و می خواهید گردن طرف را بزنید . به قول معروف شاه می بخشد و شاهقلی نمی بخشد . ظاهرا خانم میترا استاد و خانواده اش به آن چیزی که از اول دنبالش بودند رسیدند، فقط مقتول نگون بخت از آن بی نصیب ماند . اساتیدی هم که خودشان را بعنوان مسلمان ناب دارن جر می دهند توجه کنند که مقتول از فرقه ظاله بوده اند . النهایه هر چند اقدام آقای نجفی از سر ضعف شخصیتی و بی خردی بوده است لیکن شما هم گند افرلط گرائی را در نیآورید .
    • مینا IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
      0 0
      آقاییکه جای قاضی نشستی نظر میدی همه بد همه گناهکار،یه زن بدبخت که ۳۰سال جوونترازاین قاتل بود رفته زیریه خروارخاک،چرا؟؟؟؟حالا این آقای پولدتر باپول بیت المال وطرفدارای پولدارش میخواد آدمکشی رو آسون جلوه بده ..فکرگن میترا حجار خواهرت بوده بازاینحوری دفاع میکنی ازیه قاتل انسان کش!!!؟
  • IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    1 0
    مزدوران وطن فروش با پول های باد آورده و سرقت از بیت المال خون بها پرداخت میکنند لعنت خدا بر جمعتان باد ملعونها
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    2 0
    خدا لعنت بکند اکبر رفسنجانی رو که این قاتل و هرزه را به کشور تحمیل کرد .
  • بیژن IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
    0 0
    تنها نجات دهند کشو ر محمدخاتمی است دیگه هیچ کسی عرضه کشورداری نداره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس