کد خبر 1068258
تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱
محمود کریمی

عزیزانی که روشنفکرمنشانه دفاع از کریمی را قبیله گرایی می دانند وقت شان را نمی گیرم. اما از مخاطب محترم تقاضا دارم مختصری تا پایان متن همراه شود.

به گزارش مشرق، محسن مهدیان فعال رسانه ای طی یادداشتی در کانال تلگرامی خود نوشت:

محمود کریمی حکایتی در مناجات سحری گفت به این مضمون که معصوم برای جذب یک قمارباز، لحظاتی با او همراهی کرد. این حرف بهانه ای شد برای ضدانقلاب. مهم نیست؛ ماموریت دارد. اما برخی دلسوزان نیز این قصه را توهین به اهل بیت دانستند.

بگذریم.
عزیزانی که روشنفکرمنشانه دفاع از کریمی را قبیله گرایی می دانند وقت شان را نمی گیرم. اما از مخاطب محترم تقاضا دارم مختصری تا پایان متن همراه شود. از این مداح محترم بگذریم؛ بهانه ایست برای حرف های مهمتر در جبهه انقلاب.

حالا؛
فرض کنیم حکایت سند نداشته باشد یا مداح اینطور نگفته باشد، یا اصلا حرفش را پس گرفته باشد، بازهم چنین داستانی هیچ استبعادی ندارد و درست است و باید گفت؛ سرمنابر هم باید گفت که آموزنده است؛ البته با توضیحاتش...

به عدد انسان ها راه برای رسیدن به خدا وجود دارد؛ این یعنی صراط های مستقیم سروش؟ خیر. بین سبل و صراط فرق است. صراط یکیست ولی به عدد انسان ها سبل وجود دارد که درون صراط المستقیم است. هدایت هرکس متناسب با حال و هوای اوست. چه بسا شرابخواری که هدایتش در همین شراب باشد و قماربازی که در قمار. دقت کنیم؛ هدایتش اینجاست. یعنی مسیر هدایت. یعنی عبور می کند.

اگر قرار بر هدایت ما باشد، حق از مجرای معصوم همان که هستیم را بهانه می کند تا کنده و بلند شویم و از خطایمان توبه و انابه کنیم. الله اکبر از اسم رب العالمین.

آیا نمونه های ازین در سیره اهل بیت داریم؟ بله.
بت پرستی بد است؟ حضرت ابراهیم وقتی به ستاره پرستان رسید ابتدا با آنها همراهی کرد و گفت این ستاره خدای منست تا رسید به لااحب الافلین.
بازهم هست؟

دروغ و اتهام بد است؟ حضرت یوسف در ماجرای بنیامین و جام طلائی چنان کرد که می دانید.
بازهم؟  بله.

بالاترین گناه چیست؟ معصیتی بالاتر از پذیرفتن طاغوت هست؟ معصوم طاغوت غیرخدا را پذیرفت. هم حضرت یوسف و هم 25 سال مشورت دادن نظامی و قضائی امیرالمومنین و هم داستان مامون و امام رضا.

چرا؟
در اعتقادات ما بابی است به نام تقیه مداراتی. این تقیه با تقیه خوفی فرق دارد؛ از سر ترس نیست. دین جواز تقیه می دهد با هدف جلب محبت و در نتیجه تعالی دادن فرد. امام حسن و امام حسین پشت سر مروان نماز می خواندند و روایت داریم بعدا هم اعاده نمی کردند.
با این توضیح سه تاس انداختن برای اینکه قمارباز را محب اهل بیت کند استبعاد دارد؟

مدارا برای هدایت انسان است. توجه کنیم ولایت جزء اصول و احکام فروع دینست. فهم احکام نیز از روی دست معصوم و منابع چهارگانه و سیره است. ولایت را که نباید با احکام محک زد؟ وقتی امری مستند را از معصوم خلاف ظاهر دیدیم یا تقیه است یا توریه یا مصلحت.

و اما حرف آخر
تقیه تنها برای معصوم نیست. من و شما نیز در قبال دیگران همین وظیفه را داریم. خدا رحمت کند مرحوم سیدمهدی قوام را. زن بدکاره را صدا کرد و به او پاکت پول داد. سیدمهدی لاله زاری اخوندی بود که با همه لات های لاله زار رفیق بود. یک روز سعدی افشار را دید و گفت تو مسجد نمیای ولی من دلتنگ تو ام و به سالن تاترت خواهم آمد...آن تاترها...آن روزها.

نوه مرحوم میرزای شیرازی در سامرا زن بدکاره را دید و روی برگرداند. زن گفت عندلیت یک گلستانیم از من رخ متاب/ آنکه رخسار تو را گل کرد مارا خار کرد// همین شد که زن را پذیرفت و آن زن شد از خوبان روزگار.

و اما شبهه
پس با این توضیح فلان آقا که برای جذب فلانی کار خلاف علنی می کند هم توجیه دارد؟ خیر. اولا این بحث ها فردی است و نه علنی و اجتماعی. و اما نکته بسیار مهم ضروری اینکه بین مدارا با تسامح و تساهل تفاوت است. مدارا همراهی با فرد برای رشد اوست. تساهل بی اعتنایی و اباحه گری است. در مدارا حق گم نمی شود و در تساهل به حق بی اعتنایی می شود.
مدارا با مردم بی ایمان و کم ایمان برای دستگیری و رشد انها وظیفه جریان انقلابی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 45
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 25
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    78 63
    واقعا این حد از مزخرف نویسی عجیبه
    • IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
      59 27
      عجیبتر اینه که جوانی و ناموس و آبرو و شرافتت رو به فرقه رجوی فروخته باشی و آخر عمری که داری صدای پای ملک الموت رو میشنوی، هنوزم در آرزوی حکومت و غارت در ایران باشی!
    • رضامشایی IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
      8 25
      آقاچرا باآبروی حاج محمودکریمی بازی میکنین آخه حراجیف تاکی؟؟؟
    • IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
      32 16
      کاش کریمی عذرخواهی میکرد
    • IR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
      8 2
      هرکس به اندازه فهم و ظرفیت خویش واژگان را می‌فهمد و بهره می‌برد
    • IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
      7 10
      آقای محمودکریمی خیلی هم نامربوط نگفته، حرف‌اش روایت نیست، حکایت است. قصّه‌ای است غیرواقعی به قصدِ گریاندن شنونده. ولو با غایتِ بی‌سلیقگی. اشکال از شورِ برخی شیفتگان و مبالغه‌های بعضی مخاطبان است که مدّاحی را با تاریخ‌پژوهی در یک طراز می‌گذارند و مدّاحان را با عالمان در یک ترازو.
    • البالو الباني نشين IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
      4 9
      اخرش من كه متوجه نشدم محسن مهديان چي گفت
  • IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    15 53
    حاج محمود کریمی افتخار ماست و تمام اما نوشته شما هم جالب نبود
  • حائری IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    22 39
    متن خیلی قشنگی بود ممنون.
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    39 9
    قبول کنید که حرفای قشنگی نبود...... امام حسین عزیزما برای سربراه نمودن یک مشروبخور راه هی بهتری بلدند.... ترو خدا امام حسین رو از ما نگیرید
  • راهرو IR ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    6 0
    همه اینها را که نوشتید بگذارید کنار،‌حماسه حسینی را یک بار دیگر بخوانید. مخاطبان تلویزیون بیشتر اهل مکروهاتند که محوریت را بر آن گذاشت؟ این بار را شما اشتباه زدید.
  • IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    4 20
    عالی بود
  • IR ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    38 8
    خدا وکیلی اگه حسن آقامیری این حرف رو زده بود هم همین توجیه رو میاوردی آقای مهدیان؟
    • IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
      3 2
      جوابت توی متن هست اگه میخوندی امثال آقامیری تساهلی ان نه مدارایی لذا پای منبر او طرف جری میشه نه توّاب
    • US ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
      2 5
      خطاب به ۱۰:۳۲ پس از نظر شما من قال مهم هست نه ما قال؟
  • IR ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    4 7
    حرفهایی کاملا صحیح... واقعا نکات خوبی متذکر شده بودید.
  • حسین IR ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    11 3
    ماله کشی امثال مهدیان ثابت شده است
  • IR ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
    0 2
    سلام وقت همگی بخیر چقدر راحت مبریدومیدوزید وچه راحت قضاوت میکنید جماعت آیا خدا را میشناسید؟؟؟؟
  • IR ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
    6 0
    اقای مهدیان بی سواد اینها چه اباطیل و اراجیف هست که نوشتی, برو توبه کن, این حرف تو که حرف اون احمق هسته ح ر , که گفت امام حسین ع با ابن زیاد ملعون مذاکره کرد....
  • IR ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
    5 2
    سلام واحترام.کسی در مدافع انقلاب ونظام بودن کریمی شکی ندارد.اما یادمون باشه مسولیت افرادی چون کریمی بیشتر است.بهتر این بود بجای توجیه عذر می خواست وتصحیح می کرد نه تنها کوچک نمی شد .بزرگ تر هم می شد.نکته دوم متن فوق هست. توجیه غلط خودش اشتباه است.مقایسه با ابراهیم پیامبر ویوسف نبی از اون حرف هاست.بابا با صراحت بگوییم اشتباه کرده و هرانسانی ممکن گاهی اشتباه کند.آقای کریمی ۹۵ خوبی ونقطه قوت داره ۵ مورد اشتباه هم داره امکان داره عصبانی بشه با یک راننده شاخ بشاخ بشه.یا داستان سرایی کنه.جایی خراب نمی شه...
  • IR ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
    5 0
    برادرمن برفرض صحبت ایشان درست روایت هم صحیح .مگر هر حرفی رو باید زد.این داستان چه تاثیری داده چه گرهی باز میکنه فوج فوج قماربازا و مشروب خورا تواب میشند.رحمان رحیم شدیدالعذاب هم هست رجا و خوف باهم.
  • IR ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
    0 2
    محمودکریمی خیلی هم نامربوط نگفته، حرف‌اش روایت نیست، حکایت است. قصّه‌ای است غیرواقعی به قصدِ گریاندن شنونده. ولو با غایتِ بی‌سلیقگی. اشکال از شورِ برخی شیفتگان و مبالغه‌های بعضی مخاطبان است که مدّاحی را با تاریخ‌پژوهی در یک طراز می‌گذارند و مدّاحان را با عالمان در یک ترازو.
  • محمد IR ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
    6 1
    آخه برادر من چرا فکر میکنی هر کی به حاج محمود انتقاد کرده روشنفکر مابانه این کار رو انجام داده الان شما کلی توضیح دادید تا برای مخاطب روشن کنید که این داستان میتونه با مبانی کلامی شیعه جور در بیاد ؛ اما خداییش مخاطب عام که این مسائل رو بشنوه این مبانی رو اطلاع داره؟!! برادر مشکل این نیست که میشه برای این حرف توجیه درستی پیدا کرد یا نه ؛ مشکل اینه آدم باید موقعیت سنج باشه ، که قطعا حاج محمود این نکته رو رعایت نکرد به قول معروف هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد
  • IR ۰۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
    6 1
    خدا وکیلی خودت فهمیدی چی میگی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟آقای مهدیان یعنی داستان آموزنده دیگه ای نبود که آقای محمود کریمی بگه حتما باید این جفنگیات رو بگه بعد اگر کسی اعتراض کرد بگید روشنفکر نما وهزار تا توهین دیگه؟؟؟تو از کجا میدونی که مرحوم قوام برای دیدن مرحوم سعدی افشار حتما برای دیدن تاتر هم رفته ویا فقط رفته خود سعدی افشار رو ببینه؟چرا این همه آسمون ریسمون میکنی که کار اشباه یکنفر رو توجیه کنی اگربه محمود کریمی بابت این اشتباهش ایراد میگیرن مگر کارهای خوبش رو هم توی این همه سال کسی زیر سوال میبره؟؟آقای مهدیان کمی تامل..ممنوم
  • IR ۰۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
    7 1
    متاسفانه مداحان برای گرم کردن مجلس هر روز دروغی و روایتی را می سازند که بیشتر باعث وهن دین می شود کاش با اینها منصفانه برخورد شود
  • IR ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
    5 0
    خوب بهم بافتی دادا...
  • صادق IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
    4 0
    برادر عزیز به نظر، استدلال حضرتعالی خیلی قوی نیست. در مثال هایی که آورده بودید معصیتی صورت نگرفته اگر کمکی به زن بدکاره ای شده این گناه نیست اگر کسی با لات ها رفیق بوده یا برای جذب آنها به تاتر رفته لزوما" معصیت نکرده و بطریق اولی در فعل معصومین صلوات الله علیهم. ولی اگر قمار حرام است که البته حرام است و ارتکاب آن معصیت، نمی توان توجیه هدایت قرار گیرد. والله اعلم
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
    2 1
    جناب مشرق سلام. بعضی اوقات نظرات پای برخی گزارشات رو میخونم تا نظر عمومی مردم رو راجع به اون گزارش بفهمم. ولی متاسفانه یه عده انسان های که چیزی جز فحش و توهین وافترا به طرف مقابل بلد نیستند همواره زیر گزارشات شما مطلب مینویسند. و اگر کسی خلاف نظر شما و آنان باشد قطعآ منافق، برانداز، دگر اندیش، خائن به ملت و اسلام، و حتی نامسلمان و...... خوانده میشود و شما هم با کمال میل و رغبت آنرا در زیر گزارشات درج میکنید. من همواره از صدای حاج میثم مطیعی لذت برده و میبرم. چون ایشون راز مگویی در نحوه زندگی و مسائل مالی ندارند و همین سبب میشه روضه ایشون به جان آدمی نفوذ کنه. و نکته دیگه چرا ما فکر میکنیم هرچه در مورد ائمه اطهار مان ، به غلط بزرگنمایی کنیم، قطعا اثر مطلوبتری رو بر مخاطبمون میگذاریم. چرا به این موضوع فکر نمیکنیم هرچقدر در باغ بهشت غربی ها خطرناکه به همون اندازه ولو بیشتر جهل و عدم آگاهی و اصرار بر جهل جهل از اون در باغ بهشت هم خطرناک تره. به دوستانی که همواره مخالفین خودشون رو منافق و برانداز و..... عرض میکنم. خوراک های فرهنگی متاسفانه به دلیل رسانه های مجازی و اینترنت و دیگر در انحصار کسی نیست. مثله محصولات ایرانخودرو و سایپا نمیشه به زور به خورد مردم داد. یخورده داده های آماریتون ببرید بالا و متوجه این سونامی فرهنگی وحشتناک باشید که داره سر هممون هوار میشه. اگر بیاد که داره میاد ،هممون رو از بین میبره. دوستانی که کار فرهنگی میکنید. آگاهانه کار فرهنگی کنید. مطمئن باشید ائمه اطهار ما بسیار خشنودتر خواهند شد که اگر برای بیان عظمتشان کمتر وادار به خیال پردازی شوید. مشرق جان هرچند خوشت نیومد ولی خدا شاهده منم مثله شما نگرانم جامعه ما پر شده از درست و غلط. پس حواسمون باید بیشتر جمع باشه. فقط خودمون و اطرافیانمان را،کل جامعه نبینیم. افق دیدمون رو باز تر کنیم خیلی بهتره
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
    3 3
    با سلام و احترام ، من ی سوال دارم چرا در مداحی های آقای میثم مطیعی چنین مطالبی دیده نمی شود که صد نفر هم بخوان جمع شن که براش توجیه کنن یا به منتقدان و دلسوزان هم بتازن . ی جواب داره و اون اینه که باید با دقت و درک بیشتر شرایط ، زمانه ، مخاطب ، نوع رسانه و بصیرت انقلابی در مداحی امروز گام برداشت . اینکه آقای مطیعی رو مثال زدم البته قطعا مطلق نیست و در آینده ممکنه ایشان هم تغییر کنند خدای ناکرده اما انصاف در حال حاضر یک مداح انقلابی ، با سواد و در تراز نظام اسلامی هستن .
  • من IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
    5 3
    سلام کاش قبل نظر دادن و نوشتن مطلب خودتان اول روضه رو گوش می کردین بعد نظر میدادین. اصلا در حکایتی که ایشون نقل کردند امام حاضر نبودند که تاس بیندازند. ایشون در نظرش خودش به نیت امام تاس مینداخته.وحکایت مال زمان های ماست نه زمان خود امام. مدارا چیه دیگه ؟ مدارا مال کسی است که حاضر باشه نه تو ذهن و خیال. کاشکی بلد بودین درست نقد کنین که دفعه بعد هم میتونستیم به حرفهاتون اعتماد کنیم.
  • وحید IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
    1 1
    اینهمه مقاله و طول و تفصیل برای یک کج فهمی بزرگ!!بابا جناب نویسنده خودتم روضه رو گوش ندادی که اینارو نوشتی.اگه حرف و برداشت شما درست بود بهیچ وجه قابل توجیه نبود کار حاجی کریمی،اما خود بنده خداشم فرداش توضیح داد گرچه نیازم نبود.اگه بجای خوندن تعریف و توصیف بقیه خودمون درست حسابی اصل مطلب رو گوش بدیم حتما میفهمیم!!طرف خودش با خودش طو خیال خاک برسری خودش تاس مینداخته.آی ایهاالناس!!!اینقد این موضوع غیرقابل درک بوده!!همینه دیگه!اینهمه فیلسوف و نابغه و تحلیل گر پیچیده ترین مسایل روز ریختن تو مملکت ،همه چیمون آباد!!
  • ابو سجاد IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
    2 5
    حاج محمود عزیز شما بزرگوارید راهتون رو باقدرت ادامه بدین مثال خوبی است که میگه سگ پارس میکنه ولی کاروان راه خودش رو ادامه میده بگذار امثال تاج زاده هی پ.....
  • یازهرا IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
    5 2
    آخه چرا الکی جو سازی می کنید و سعی می کنید آقای کریمی رو یه جورایی با توجیه های بی جا تون خراب کنید .مگه شما خوب مداحی ایشونو گوش نکردید یا خودتونو به متوجه نشدن می زنید . هدفتون چیه از این تهمتها. از خدا بترسید . ایشون که نگفتن مستقیم با امام قمار می کردن گفتن اون آقا تو خیال خودش و بهانه ای برای هدایت خودش ، با آقا بازی قمار رو انجام می دادن . که به این واسطه هم هدایت شدن . در ضمن نگفتن روایت ،گفتن حکایت.
  • علی یاری IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
    2 5
    یا للعجب..... جناب برای پوشاندن یک خطا نیازی به اینهمه سفسطه نیست.....خیلی ساده است ماجرا... محمود خان جان کریمی با نفس گرمش و با مداحی هاش خیلی وقتا چشمامون رو در سوگ اهل بیت تر کرد ... دمش گرم.... این یه تیکه رو هم اشتباه کرد .... به همین سادگی ... معصوم نیست که....حمله ادمای مریض و مشکل دار به صوت هتاکانه همونقدر خنده داره که دفاعیه های اینچنینی.....
  • مهدی IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
    3 2
    پس به خاتمی هم گیر ندهیم و اشکال نکنیم که چرا آخوند رئیس جمهور اسلامی ایران با زنان لخت ایتالیا دست می داد کار او هم برای جذب فرنگیان بوده به اسلام و ایران؟؟؟!!!!!
  • حسین IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
    2 2
    سلام به همه رفقای عزیز دوستان باور کنیم خدا وند قادره و غیوره و احتیاجی به حمایت ما از دینش و اولیائش نداره بیاییم درک کنیم در ماه رمضان هستیم و برای بهره سیاسی و یا انتقام از دشمنانی که در ذهنهایمان برای خودمان ساختیم از هر بهانه ای استفاده نکنیم فدای شما بشم اونهایی که به یاد دارند کمی در ذهن خودشون مرور کنند که با مداحی این بزرگوار و یا با تلاوت ادعیه توسط ایشان چقدر لحظاط خوبی رو داشتند و در ان هنگام با خدای خودشون احساس نزدیکی داشتند و یا با اشک ریختن برای اهل بیت چه بهره هایی بردیم و یادمون باشه به همین اشکها در روز حساب دلخوشیم تا نجات پیدا کنیم. پس بییاید بازیچه نشویم و ایمان داشته باشیم خدا به هیچکس نیاز نداره و خودش رو خیلی از اینهایی که ما میگوییم مهربانتر به ما معرفی کرده . من پیشنهاد میدم اونایی که نگرانه اهانت به اهل بیت هستن یک بار دیگه و با دقت بیشتری به داستان نقل شده گوش بدن و مطمئن هستم به درک بهتری از داستان دست پیدا میکنند یادمون باشه ادعا نمیشه که زبانم لال امام حسین تاس میریزه بلکه گفته میشه فرد قمار باز خودش دوباره تاس میرزه . فکر میکنم خیلی از ما لا اقل یکنفره با خودمان شطرنج بازی کردیم و به جای حریف ذهنیمان حرکت مهره ها را انجام دادیم . پس قضاوت عجولانه نکنیم و در بازی کثیف دیگران اتش بیار معرکه نشویم .خدا بر اعمال همه ما و از نیت درونی همه اگاهه . حق یارتان .
  • امید IR ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
    1 2
    بابا باز حاج محمود یه چیزی گفت ،چهار تا جوجه ایراد گرفتن.برادر من حاجی با مردم کوچه وبازار زندگی کرده،بچه نظام اباده،با تویی که از پشت میزت تکون نخوردی،زمین تا اسمون فرق داره،اقای ما،ارباب همست،خوب وبد..اتفاقا ارباب بدارو بیشتر دوست داره،این کیمیا گری اربابه.زنده باشی حاج محمود
  • شهرام IR ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
    1 2
    من بار دوم که نظر خودم را میگم .به متن بلند این برادر. اولا که اگر استاد حاج منصور ارضی و شاگردان بزرگ و برجسته ایشان مانند همین حاج محمود کریمی نبودند.که داداش گل الان امامان و معصومین تا این حد بالا حداقل برای من بی سواد شناخته شده نبودند. اینها بودند که با روشهای به قول معروف کوچه بازاری هیأت ها را پر از عاشقان امام حسین کردند شما میدونید این یعنی چه؟ داداشای گلم وقتی خود اقا امام حسین در کربلا چراغ مسجد را خاموش میکنه و میگه هر کی میخواد بره ،بره من به هیچ کس دین ندارم .مگر همون نماز شب خونها و مسلمان دو اتیشه که ههمین الان هم یایش بیوفته پشت امام و ولی فقیه را خالی میکنن،نرفتن. و وقتی امام چراغ را بعد از مدتی روشن کرد حیرت کرد از این همه کسانی فقط ادعا میکردن .و وقتی اقا دید چهار دشمن و با عده کمی مونده وسط معرکه .و فریاد زد همون جمله معروف (آیا کسی هست که مرا یاری کند) حالا مطب اینه قربون وجود امام حسین برم براش فرق نداره قمار بازی ،عرق خوری میاید و با دست مبارکش دستت را میگیره .حالا هم گفتن این حکایت ها لازمه تا آدمهای کند زهنی مثل من هم بدونن در خونه امام حسین بر خلاف بعضی آدمها به روی همه بازه. اینه فرق بزرگی .حاج محمود تکی میدونی صدای زیبای تو چقدر جوان کشونده توی این تکیه ها . اجرت با اقا امام حسین انشاالله .همینطور ادامه بده که روضت و نوحت نیازه امروز ماست .
  • محمد IR ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
    1 2
    چرا خوبیهای گدشته ادمها را عنوان نمی کنیم امابه یک اصطلاح اشتباه را اینقدر بزگ می کنیم مگر خدا ستار العیوب نیست
    • IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
      2 1
      آفرین به شما درباره مخالفین فکری و عقیدتی هم همین اندازه راحت برخورد کنید لطفا
  • ضحی IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
    1 1
    احسنت....
  • محسن IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
    0 1
    با سلام درخصوص مطالب ارائه شده حاج محمود کریمی اگر این مطلب با همین گویش در مجلس خودشان که همگی پای منبر بزرگ شده هستند و مورد عنایت امام حسین ع قرار گرفته اند مطرح میشد خیلی سوء تفاهم ایجاد نمیکرد ولی ایشان در رسانه ملی باهمه نوع مخاطب این مطلب را عنوان کردند (البته من در جایگاهی نیستم که که درخصوص ایشان اظهار نظر کنم )اگر این موضوع باز میشد ودر قالب وضع مانند روحانیون با مقدمه وموخره که همه با هرفهم ودانشی مطرح میکردند اینقدر حواشی درست نمیشد .البته وهابیت از مناجات خانی حرم امام رضا ع که هرشب میلیونها دلداده عاشق از دیدن تصاویر مناجات به آرامش میرسند خوشحال نیست واز این موضوع رنج میبرد .از وهابیون انتظار ایراد گرفتن نیست ولی انصاف نیست که عاشقان اهل بیت ملالقتی بازی در بیاورند وکل زحمات وخدمات این عزیزان را زیر سوال ببرن .از خدا بخواهیم که از موجی که برای مذهبی ها ایجاد شده ما موج سواری نکنیم وآب به آسیاب آنها نریزیم .
  • صادقی IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    2 0
    سلام این حرفهانباید زده بشه باید ظرفیت دیداونم درمکان عمومی
  • IR ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    1 0
    چه حکایت،چه روایت خط قرمز من استناد تاریخی است. آیا ما میتوانیم با این توجیه که معصومین قادر به شفا هستندحکایتی ساختگی از شفای یک نفر توسط معصوم نقل کنیم؟ با این روش چیزی از اسلام واقعی باقی خواهد ماند؟
  • محمد IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    0 0
    می‌تونستم حدس بزنم که حرفهای منو سانسور کنید وپخش نکنید توقعی هم ندارم غیر از این بود باید شک میکردم تازه من هیچگونه توهین بی احترامی نکردم اما حرف حق همیشه در نطفه خفه میشه سپاس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس