کد خبر 1067502
تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۶
سیر کرونا در ترکیه مجدداً صعودی شد؛ افزایش سه هزار نفری مبتلایان در یک روز

روند کاهشی تعداد مبتلایان ویروس کرونا در ترکیه که بعد از اعمال تدابیر سختگیرانه دولت این کشور آغاز شده بود، دوباره سیر افزایشی به خود گرفت.

به گزارش مشرق، مسئولان درمانی ترکیه با اعلام آمار جدیدی از تعداد کل مبتلایان ویروس کرونا در این کشور، اعلام کردند حدود سه هزار نفر در یک روز به این بیماری مبتلا شدند.

«فخرالدین کوجا» وزیر بهداشت ترکیه شامگاه چهارشنبه در صفحه توئیتر خود گزارش داد طی بیست‌وچهار ساعت گذشته ۲۹۳۶ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است.

بیشتر بخوانید:

به نوشته وبگاه اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت ترکیه، در همین بازه زمانی همچنین ۸۹ بیمار مبتلا به این ویروس در ترکیه جان خود را از دست دادند.

بدین ترتیب، تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در ترکیه به ۱۱۷۵۸۹ نفر و تعداد قربانیان آن نیز به ۳۰۸۱ تن افزایش یافت.

وزیر بهداشت ترکیه با بیان اینکه تا کنون نزدیک به ۹۹۲ هزار مورد تست ابتلا به ویروس کرونا در این کشور انجام شده، گفت از تعداد کل بیماران، ۴۴ هزار نفر بهبود یافته‌اند.

هفته پیش منابع مطلع خبر دادند دولت ترکیه در پاسخ به درخواست کمک رئیس‌جمهور آمریکا برای مقابله با ویروس کرونا، اولین محموله شامل تجهیزات درمانی و قطعات مورد نیاز برای ساخت دستگاه تنفس مصنوعی را به این کشور ارسال می‌کند.

روز یکشنبه نیز «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه گفت از روز جمعه آتی تا ۳ روز در ۳۱ شهر بزرگ این کشور قوانین منع آمد و شد اجرا خواهد شد.

برآوردهای وبگاه «وُرلداُمتر» نشان می‌دهد تعداد کسانی که در جهان به ویروس «کووید۱۹» مبتلا شده‌اند روز گذشته از مرز ۳ میلیون نفر فراتر رفت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • الاندلس IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    2 0
    خدا کنه زودتر مرز های غربی کشور باز بشه.دلم بدجور هوس زیارت اقا امام حسین رو کرده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس