کد خبر 1067301
تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲
سید عباس موسوی نمایه

سخنگوی وزارت خارجه بر حمایت ایران از یمن متحد با حفظ تمامیت سرزمینی آن کشور تاکید کرد.

به گزارش مشرق، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه) با اشاره به تحولات اخیر در جنوب یمن اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران بر مبنای سیاست اصولی خود از یمن متحد با حفظ تمامیت سرزمینی آن کشور حمایت می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: اینگونه اقدامات نه تنها به حل مشکلات کنونی یمن کمک نمی‌کند، بلکه اوضاع آن کشور را نیز پیچیده‌تر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

موسوی با تاکید بر لزوم توقف جنگ علیه یمن و رفع محاصره ظالمانه از مردم این کشور افزود: تنها راه ثبات و استقرار یمن، وحدت بین گروه‌های یمنی و انجام گفتگوهای فراگیر سیاسی بین گروه‌های مختلف برای تشکیل دولت متحد و فراگیر است.

نیروهای وابسته به شورای انتقالی جنوب یمن شامگاه ششم اردیبهشت در اقدامی که علیه دولت هادی و متحد سعودی است، اعلام خودمختاری کردند و همزمان با بیانیه رئیس این شورا - مقیم در امارات- تحرکات نظامی خود را در عدن از سر گرفتند.

شورای انتقالی جنوب، گروهی سیاسی و در عین حال شبه نظامی در جنوب یمن است که در می سال ۲۰۱۷ شکل گرفته است. هم‌اکنون این گروه مورد حمایت ابوظبی است و برای سلطه بر جنوب یمن، رقیب دولت مستعفی یمن که در عربستان مقیم است، قلمداد می‌شود. 

مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا از اعلام خودمختاری در جنوب یمن ابراز نگرانی کرد.

دولت ترکیه نیز ضمن ابراز نگرانی از اعلام خودمختاری در جنوب یمن گفت آنکارا به حمایت از اقدامات بشردوستانه برای پایان دادن به جنگ این کشور ادامه می‌دهد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس