کد خبر 1067823
تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶
یمن

گروه موسوم به«شورای انتقالی جنوب» که از حمایت امارات برخوردار است، دولت مستعفی یمن را فاقد مشروعیت اعلام کرد، حال آنکه عربستان و امارات دلیل آغاز جنگ علیه یمن را حمایت از این «دولت»‌ اعلام کرده بودند.

به گزارش مشرق، «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب)، در بیانیه‌ای دولت مستعفی یمن را فاقد مشروعیت اعلام و تأکید کرد که این دولت با هماهنگی عناصری تندرو، اقدامات نظامی علیه شورا را تشدید کرده است.

به گزارش وبگاه خبری شبکه «المیادین»،‌ شورای انتقالی جنوب که مورد حمایت امارات است، در این بیانیه بار دیگر بر خودمختاری خود در جنوب یمن تأکید کرده است.

شورای انتقالی جنوب، شامگاه ششم اردیبهشت در اقدامی که اوج اختلاف نواب عربستان و امارات در جنوب یمن بود، اعلام خودمختاری کرد و تحرکات نظامی خود را در عدن از سر گرفت.

بیشتر بخوانید:

شاهرگ‌های ائتلاف سعودی چگونه در مرکز یمن قطع می‌شوند؟ / آزادی پایگاه‌های نظامی، شاه کلید رزمندگان مقاومت برای بازگشت آرامش به استان‌های الجوف و مأرب + نقشه میدانی و عکس

این شورا در بیانی جدید خود با رد فاجعه‌بار بودن اوضاع در جنوب یمن،‌ در عین حال، دولت هادی را مسئول نابسامانی استان‌های جنوبی دانسته و گفته دولت هادی اخیرا سیاست مجازات جمعی را علیه مردم در پیش گرفته است.

در مقابل،‌ وزیر خارجه دولت مستعفی یمن نیز شورا را مرتبط با خارج یمن دانست و گفت، دلیل اعلام خودمختاری شورای انتقالی و «ادامه شورش مسلحانه علیه کشور»، «وابستگی شورا به خارج» است.

وزیر خارجه دولت مستعفی یمن در این خصوص توضیح داد که شورای انتقالی در تلاش است تا بر منابع کشور یمن سلطه یابد و تمام نهادهای از جمله بانک  مرکزی در عدن را از کار بیندازد.

وزیرخارجه دولت مستعفی ادامه داد که اقدامات شورای جنوب چیز جز رنج بیشتر و ناکام گذاشتن تلا‌ش‌ها و پراکنده‌ کردن منابع در مقابله با ویروس کرونا در پی نخواهد داشت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس