کد خبر 1066705
تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۵:۴۵
گوترش نمایه

دبیر کل سازمان ملل از همه طرف‌های درگیر در یمن خواست برای پایان دادن به اختلافات خود وارد مذاکرات سیاسی فراگیر شوند.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل از همه طرف‌های درگیر در یمن خواست برای پایان دادن به اختلافات خود وارد مذاکرات سیاسی فراگیر شوند.

گوترش همچنین اجرای توافقنامه ریاض و تمرکز بر تلاش‌ها برای مبارزه با ویروس کرونا را در یمن خواستار شد.

بیشتر بخوانید:

ائتلاف سعودی طی ۲۴ ساعت ۱۰۸ بار آتش‌بس را نقض کرد

وی تاکید کرد: تحولات اخیر در جنوب یمن نگران کننده است. ما شاهد آن هستیم که عدن و دیگر مناطق جنوبی پس از خسارت‌های سیل و خطر شیوع ویروس کرونا هنوز به وضعیت عادی بازنگشته است.

گفتنی است مارتین گریفیتس، نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن پیش تر اعلام کرد از بیانیه خودمختاری شورای انتقالی جنوب یمن نگران است و آن را ناامید کننده خواند.

مارتین گریفیتس در بیانیه‌ای با اشاره به بیانیه شورای انتقالی جنوب اعلام کرد: رویدادهای اخیر ناامید کننده است؛ به خصوص آنکه شهر عدن و مناطق دیگر در جنوب کشور، هنوز بطور کامل از سیل‌های اخیر خلاص نشده اند و از سوی دیگر با خطر ویروس کووید-۱۹ مواجه هستند.

پیشتر محمد البخیتی، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله نیز در مصاحبه با الجزیره تاکید کرده بود اعلام خودمختاری شورای انتقالی جنوب، بخشی از طرح سعودی- اماراتی برای ایجاد هرج و مرج است.

شورای انتقالی جنوب یمن که از حمایت امارات بهره می‌برد، از نیمه شب روز یکشنبه، ضمن اعلام وضع فوق‌العاده در جنوب، این منطقه را منطقه‌ای خودگردان اعلام کرد. مناطق جنوبی یمن در پنج روز اخیر شاهد ناآرامی و تظاهرات بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس