کد خبر 1066809
تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴
تحقیق کنگره درباره تصمیم ترامپ برای قطع بودجه سازمان بهداشت جهانی

کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا تحقیقات خود درباره تصمیم ترامپ برای قطع کمک‌های مالی و بودجه سازمان بهداشت جهانی را آغاز کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان کنگره آمریکا روز دوشنبه تحقیقاتی را درباره تصمیم جنجالی دونالد ترامپ برای قطع کمک‌های مالی و بودجه سازمان بهداشت جهانی آغاز کرد.

بر اساس این گزارش، مجلس نمایندگان آمریکا یک هفته به وزارت خارجه فرصت داده است تا اطلاعات مربوط به این تصمیم را در اختیار نمایندگان بگذارد. تصمیم ترامپ در حالی است که جهان با بحران شیوع ویروس کرونا روبرو شده و این تصمیم با انتقادات گسترده داخلی و بین‌المللی روبرو شده است.

بیشتر بخوانید:

اتهام مشاور ترامپ به چین درباره کیتهای تست کرونا

الیوت انگل نماینده دموکرات و رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا با ارسال نامه‌ای برای مایک پامپئو وزیر خارجه ایالات متحده تاکید کرد: سازمان بهداشت جهانی کامل نیست و من از اجرای اصلاحات حمایت می‌کنم. ولی قطع کمک‌های مالی و بودجه سازمان بهداشت جهانی آن هم در شرایطی که دنیا با تراژدی ویروس کرونا روبرو است، پاسخ درست و مناسبی نیست.

وی در این نامه از پامپئو خواسته است تا اطلاعات مربوط به این تصمیم ترامپ را تا 4 ماه می در اختیار نمایندگان قرار دهد.

انگل افزود: اگر وزارت خارجه چنین اقدامی را انجام ندهد، کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا تدابیر لازم را اتخاذ خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا هنوز درباره این مساله موضع گیری و اظهارنظر نکرده است.

ترامپ 14 آوریل به بهانه عملکرد ضعیف سازمان بهداشت جهانی در مقابله با شیوع ویروس کرونا و اطلاعات نادرست چین درباره این بیماری، تصمیم گرفت تا منابع مالی و بودجه اختصاص یافته به سازمان بهداشت جهانی را قطع کند.

مقام‌های سازمان بهداشت جهانی با رد ادعاها و اتهامات دولت ترامپ اعلام کرده‌اند که چین برای ارائه اطلاعات مربوط به ویروس کرونا کاملا شفاف و باز بوده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
    4 1
    ای کاش دولت ماهم مثل ترامپ عرق ملی داشت
    • IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
      0 1
      کی؟؟؟ حسن یا اسحاق؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس