آمریکا و چین نمایه

گزارش یک نهاد رسمی چین هشدار داده دولت این کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا باید برای وقوع بدترین سناریو یعنی درگیری احتمالی با آمریکا باشد.

به گزارش مشرق، گزارش یک نهاد دولتی چین هشدار داده که موج فزاینده‌ لفاظی‌های خصمانه علیه پکن به دلیل شیوع کرونا ممکن است رابطه این کشور با ایالات متحده را به سمت درگیری نظامی سوق دهد. 

افراد مطلع در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز مدعی شده‌اند این گزارش را وزارت امنیت کشور چین تدوین کرده و آن را اوایل ماه گذشته میلادی به رهبران این کشور از جمله «شی جین‌پینگ»، رئیس‌جمهور چین ارائه کرده‌اند. 

بیشتر بخوانید:

انتقاد شدید چین از آمریکا به دلیل حمایت از تایوان

ترامپ: «سی‌ان‌ان» و «ان‌بی‌سی» دست‌نشانده‌های چین هستند

در گزارش وزارت امنیت چین آمده احساسات چین‌ستیزانه در دنیا در بالاترین سطح بعد از حادثه میدان تیان‌آمن در سال ۱۹۸۹ قرار گرفته است. 

افراد آشنا به محتوای این گزارش که خبرگزاری رویترز اشاره‌ای به نام آنها نکرده گفته‌اند چین بعد از شیوع کرونا با موج احساسات چین‌ستیزانه‌ای روبرو است که ایالات متحده هدایت آن را بر عهده گرفته است. در این گزارش رسمی تصریح شده چین در بدترین سناریو باید برای درگیری مسلحانه میان این دو قدرت جهانی آماده باشد.

 یک اندیشکده وابسته به وزارت امنیت کشور چین («موسسه روابط معاصر بین‌المللی») هم این گزارش را منتشر کرده است. یک سخنگوی وزارت خارجه چین به خبرگزاری رویترز گفت: «اطلاعی در این مورد ندارم.»

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا و برخی از مقام‌های دولت او از جمله «مایک پامپئو» بعد از شیوع ویروس کرونا تلاش‌هایی را برای مقصر جلوه نشان دادن چین آغاز کرده‌اند. 

با این حال جامعه اطلاعاتی آمریکا در بیانیه‌ای روز پنجشنبه تصریح کرد که ویروس کرونا دست‌ساز بشر نیست و اطلاعات ژنتیکی آن دستکاری نشده است. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • CA ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    6 2
    جالب ترین بخش این هست که بیشتر برندهای ژاپنی و کره ای و آمریکایی در واقع همه در داخل چین تولید میکنند چون علاوه بر ارزان بودن کارگر دارای مزیت های بسیاری من جمله وفور تولید کنندگان در انواع و اقسام محصولات . در واقع تمامی برندهای مطرح آمریکا همه چینی هستند مثل اپل آیفون و ایر مک و در لباس مثل تامی هیلفیگر همه چین تولید میشوند خیلی از برندهای معروف کشورهای دیگر در چین تولید میکنند. این در حالی هست که آمریکایی ها و بعضی عوامل صهیونیستی در اروپا چون بازارشان را از دست داده اند دائما با بازی روانی سعی میکنند که برند چینی را بی‌کیفیت نشان بدهند و البته بعضی از مردم شاید باور کنند ولی این برندهای که نام بردم تنها گوشه ای از توان تولید چین هست. برای همین مردم نبایستی اسیر بازی های روانی کشورهای نئولیبرال گردند کیفیت زندگی در چین و تعداد افراد متمول نشان میدهد که این کشور تا چه اندازه عدالت دارد و اصولاً بدون وجود عدالت چنین قدرت اقتصادی غیر قابل ساخته شدن هست.اجازه ندهیم اسیر بازی های روانی نئولیبرال ها شویم. بخصوص در مسأله قدرت تکنولوژیک ایران و توان ایران در مهار کرونا بخوبی وزن ایران را نشان داد اسیر اخبار های دروغ شبکه هایی که از نئولیبرل ها پول می‌گیرند نشویم مثل من و تو و یا اینترنشنال و حتی بعضی عوامل و سلبریتی داخلی که سعی در نازل کردن توانمندی های ایران و بزرگ جلوه دادن توان کشورهای برده داری نئولیبرل هستند که تماما کذب هست و بایستی بجای قبول هر مطلبی ابتدا در مورد آن فکر کرد و صحت و سقم آنرا منطقه بررسی کرد.
    • تنبل IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
      4 1
      گل گفتی . اما دریغ از یه ریزه فهم . سلبیریتی نگو .. نوکر و کلفت بی جیره و مواجب نیولیبرال بگو .
  • علی IR ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    8 0
    به امید خدا
  • IR ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    8 6
    کاملا تابلو بود که چین میخواد فاصله اقتصادی اش را با آمریکا کم کنه. البته به نحو کثیفی اینکار را کرد. اونهایی که فکر می‌کنند چنگیزخان مغول بود نمی دانند که مغول‌ها در واقع همون چینی هایی هستند که ایران را غارت کردند. الان هم دارند غارت می‌کنند. محیط اطرافتان همه ساخت چینه. بدبخت اونهایی هستند که دارند روی دیوار چین، یادگاری می نویسند.
    • IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
      0 1
      خوشبخت برجامیان ! مدام روضه چین هراسی بنویس
  • IR ۰۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    0 7
    نهادهای اطلاعاتی تحت نفوذ دموکراتهای پوفیوز گزارش غلط دادند. اما ما جمهوری خواهان در صورت لزوم خاک چین را به توبره میکشیم.
    • ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
      0 0
      غلط زیادی
    • IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
      0 0
      توبره رو مدام خودتون دارید گزارش می کنید توی درگیری با کرونا نسبت به چین کجایید ؟
  • سید IR ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    8 0
    خدا کنه جنگ بشه .اما آمریکا ترس داره وارد جنگ بشه . دو تا کشور پست همدیگر رو.نابود کنن.
  • مهرناز IR ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    7 0
    ترامپ و پامپئو " با سخنان شان در باره کرونا و اتصال به ووهان چین " اقدامات شان در رابطه با تایوان و یا دریای چین " صبوری مقامات چین وعکس العمل چین را مورد یررسی قرار داده اند " دولت چین هم حتما متوجه شده که ادب ونذاکت در امور بین الملل در مقابل سخنان وعملکرد مقامات کاخ سفید " نتیجه ای جزئ کستاخی انان را در بر نداشته " که سخن از رودر روئی نظامی با امریکا را بیان کرده اند.
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    5 3
    ظاهرا آمریکا در حال خراب کردن دنیا رو سر خودش است. ایران کم بود چین هم اضافه شد. روسیه هم اضافه شود دیگه آمریکا باید خواب ابرقدرتی نداشته اش را ببیند. از اولش هم ابرقدرت نبود فقط زیادی خودش را باد می کرد. به وقت جنگ و تیر و تفنگ معلوم میشه چه کشوری بادکنک بود و چه کشوری نبود. ایران که 8 سال جنگ تحمیلی خودش را نشان داد. سپاه که اصلا با آمریکا شوخی ندارد. چین و روسیه هم بدجور دنبال آمریکا هستند. باید شاهد دنیای جدیدی باشیم.
  • رسول IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    4 4
    نوچه های آمریکایی شون تو ایران هم همصدا با ترامپ ، چین رو مقصر میدانند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس