کد خبر 1066774
تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۳
اتهام مشاور ترامپ به چین درباره کیتهای تست کرونا

مشاور کاخ سفید این بار از چین برای ارسال کیتهای آزمایش کرونا به این کشور انتقاد کرد.

به گزارش مشرق، پیتر ناوارو، مشاور کاخ سفید روز دوشنبه از چین برای ارسال کیتهای آزمایش آنتی بادی ویروس کرونا به آمریکا و آنچه او "سوداگری از این بیماری واگیردار" خوانده انتقاد کرد.

ناوارو که یکی از منتقدان سرسخت پکن به شمار می رود و دونالد ترامپ او را برای رسیدگی به موضوعات مرتبط با بحران بهداشتی انتخاب کرده معتقد است به آزمایشهای بیشتری هم برای ویروس و هم برای آنتی بادیها نیاز است تا شهروندان آمریکایی بتوانند بار دیگر در محل کار خود حاضر شوند.

بیشتر بخوانید:

وی دراین باره گفت: در این زمان است که مردمی که در برابر این بیماری مصونیت دارند می توانند در محل کار خود حاضر شوند. اما ما نمی توانیم این موضوع را بپذیریم که

چین به عنوان مثال، آن کیتهای آزمایشی تقلبی را وارد این کشور کند، زیرا این کار به شدت باعث ایجاد اختلال در روند درمان خواهد شد.

ناوارو در ادامه مدعی شد: تعداد زیادی از این تستهای آنتی بادی با کیفیت پایین، نتیجه دهی اشتباه و چیزهایی از این قبیل اکنون از چین وارد می شود.

مشاور ترامپ پیش از این نیز چین را به مخفی کردن اطلاعات درباره ویروس کرونا متهم کرده بود. به گفته ناوارو علت این مسئله تمایل چین برای برنده شدن در رقابت تجاری تولید واکسن این ویروس بوده است ناوارو دراین باره به فاکس نیوز گفته بود: یکی از دلایلی که آنها اطلاعات مربوط به ویروس را در اختیار ما قرار نداده‌اند شاید این باشد که

آن‌ها در رقابت برای دستیابی به یک واکسن هستند و تصور می‌کنند که این  موضوع تنها یک مسابقه و یک فرصت تجاری است تا بتوانند واکسن ویروس را به دنیا بفروشند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
    3 4
    اتهام نیست . واقعیت رو داره میگه . دانشمند چینی گفته کار چین بوده .شما انکار میکنید که چی بشه؟
    • DE ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
      3 4
      دانشمندان آمریکایی گفتند کار آمریکاست. شما انکار میکنید که چی بشه؟
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
    0 3
    چین ارباب به پایان سلام میکند. حالا هی تکذیب کنید. شرکتهای آمریکایی و اروپایی و ژاپنی و کره جنوبی شروع کردن به خارج کردن سرمایه ها. الان ترکیه و هند و اندونزی و تایلند و ویتنام و بنگلادش و مخصوصا مکزیک بدجوری خوشحالی میکنن. ترکیه رو دیدم چه جوری بشکن میزدن و میگفتن باید زودتر از همه بریم صحبت کنیم باهاشون. ایران اگر تحریم نبود با توجه حقوق کارگر بهترین گزینه بود براشون.
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
    5 0
    احمقانه است کسی که بیاد بمب را در خانه خودش منفجر کنه. چینی ها احمق نیستند...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس