کد خبر 1066626
تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۸
رهبر کره شمالی کیم جونگ اون

در حالی که شایعات زیادی در مورد سلامتی "کیم جونگ اون" رهبر کره شمالی در چند روز اخیر در رسانه های منطقه منتشر شده است "رودونگ سینمون" روزنامه رسمی این کشور، واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق، "رودونگ سینمون" روزنامه رسمی کره شمالی در ادامه انتشار نامه ها و مطالب "کیم جونگ اون" رهبر این کشور، امروز دوشنبه نیز گزارش کرد «کیم» در نامه ای از کارگرانی که در ساخت یک استراحتگاه ساحلی در شهر بندری شرقی وونسان کمک کرده اند تشکر کرده است.

بیشتر بخوانید:

سئول: «کیم جونگ اون» زنده است

کیم در ماه مه سال ۲۰۱۸ از محل ساخت و ساز این مجتمع رفاهی و تفریحی در منطقه توریستی ساحلی وونسان - کالما بازدید کرده بود وی خواستار ساخت یک تفریحگاه ساحلی در سطح جهانی شد تا مردم کشورش از آن لذت ببرند.

علیرغم غیبت دو هفته ای کیم در انظار عمومی که باعث دامن زدن به شایعاتی در مورد وضعیت سلامتی و حتی فوت وی شده است رودونگ سینمون روز گذشته نیز نامه ای از وی منتشر کرد که در آن از کارگرانی که در ساخت سایت «سام جیون» تلاش کرده بودند قدردانی کرده بود.

صفحه فیسبوک منسوب به «کیم جونگ اون» امروز دوشنبه نیز تصویری بدون نوشته از وی منتشر کرد که در حال اسب سواری در یک منطقه سردسیر است تا نشان دهد که کیم هنوز زنده است و شایعات پیرامون مرگش بی اساس است.

انتشار این گزارش ها در میان گمانه زنی ها درباره وضعیت سلامتی کیم جونگ اون است در روزهای اخیر شایعاتی مبنی بر عمل "جراحی قلبی" و حتی "مرگ مغزی" رهبر کره شمالی در شبکه های اجتماعی و برخی رسانه های غربی منتشر شده بود که هیچ منبع رسمی در کره شمالی آنها را تایید نکرده است غیبت دو هفته ای کیم در انظار عمومی باعث دامن زدن به این شایعات شده است.

رهبر ۳۶ ساله کره شمالی آخرین بار در ۱۱ آوریل (۲۳ فروردین) در انظار عمومی ظاهر شد زمانی که در جلسه حزب کارگران کشورش خواستار تدابیر شدید علیه ویروس کرونا شده بود، اما عدم حضور وی در مراسم بزرگداشت ۱۰۸ امین سالگرد تولد "کیم ایل سونگ" در ۱۵ آوریل (۲۷ فروردین)، گمانه زنی هایی را در مورد سلامت وی ‌برانگیخته است وی از زمان تصدی مقام رهبری کره شمالی در اواخر سال ۲۰۱۱، سابقه نداشته است در این مراسم شرکت نکند.

غیبت های کیم از انظار عمومی پدیده نادری نیست، برای مثال وی اوایل سال جاری پس از ۲۱ روز غیبت در انظار حاضر شد در سال ۲۰۱۴ نیز کیم حدود یک ماه از چشم عموم ناپدید شد اما دوباره ظاهر شد بعداً تأیید شد که پزشکان کیستی را از ناحیه مچ پای او خارج کرده اند.

کیم جونگ اون در سال ۲۰۱۱ میلادی و پس از درگذشت پدرش کیم جونگ ایل بر اثر حمله قلبی، به قدرت رسید.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ت.ن متخلص به ب.ل IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    0 1
    (( عکس در حال اسب سواری در یک منطقه سردسیر )) این عکس که گفتن . مال پارسال همین موقع هاست . تازه نیست . پارسال یک سری عکس در حال سوارکاری روی یک اسب سفید قوی هیکل منتشر کرده بودند .(کدوم اسب میتونه به یک سوار صدوپنجاه کیلویی سواری بده .. پاسخ : رخش )
    • IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
      0 0
      حیف "مو قشنگ" نیست که با رفتنش مارو تنها بذاره؟ ترامپ حالا با کی شوخی کنه
  • IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    9 45
    دیکتاتور نفس کشیدنش هم ضرره
    • IR ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      36 10
      جوانی که هنوز تازه شروع به راه روش سیاسی کرده هر انگی به اشان می زنید - ذهن تو دیکتاور ترین ذهن است در درون زنجیره اسارت بد بینی داری مضمحل می شوی مثل طوطی دست آموز هرچی آمریکا می گوید تکرار می کنید - رفتارشما ها حال مردم را به هم می زند
    • IR ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      8 4
      جوانی که هنوز تازه شروع به راه روش سیاسی کرده هر انگی به اشان می زنید - ذهن تو دیکتاور ترین ذهن است در درون زنجیره اسارت بد بینی داری مضمحل می شوی مثل طوطی دست آموز هرچی آمریکا می گوید تکرار می کنید - رفتارشما ها حال مردم را به هم می زند
    • قریشی IR ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      2 0
      به نظر تو این دیکتاتوره و امریکا ناجی ملتهای جهان؟!!! ابله برو در ژنتیک خودت تحقیق و تفحص کن ببین ناخالصی از کجا اومده ...
    • IR ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      2 0
      پس باید هرچه زودتر نفس ترامپ دلقک رو برید، تا نتونه بیشتر از این به دنیا صدمه بزنه. یه دونه دیکتاتور دلقک نبود که الآن هست.
    • IR ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      1 0
      مردم کره شمالی خودشون عاشق رهبرشون اون هستن. از نظر شما غربگدا ها هرکی بخواد جلوی امریکا و اپراطوری صهیونیستی بایسته دیکتاتوره.
    • IR ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      1 0
      چنانچه دیکتاتور هم باشد برای ملت خودش دیکتاتور ... ایران و ایرانیان تا کنون هیچ صدمه و آسیب و خطری از رهبر کره شمالی نداشتند، خطر قرن حاضر جهان قطعا" آمریکاست،، آمریکای تحت کنترل صهیونیسم جهانی ... جهانی که تروریست‌های یانکی خود را در راس امور و کد خدا نامیدند !
    • IR ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
      10 3
      تو فقط از ایستادگی او مقابل امپریالیسم خون اشام ناراحتی و الا بن سلمان گاو شیرده اربابتان همان کسی که 37 تا 37 تا مخالفین را گردن میزند و خاشقچیها را اره میکند پول بسیاری از فعالیتهای شما و روسای خارج نشینتان را تامین میکند و شما دستبوس او هستید حداقل از زاهدی درس ازادگی بیاموزید
    • IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
      2 6
      این جوونی که میگی جای پدرش نشسته. یعنی کره شمالی ۲۵ میلیونی به غیر از این خانواده کس دیگه ای رو نداره؟؟؟؟ خود همین نشون میده سیستم حکومتی اش دوزار نمی ارزد. این همه به بن سلمان گیر میدید که پادشاهی و ... خب این با اون چه فرقی داره؟؟؟؟ کلا هرجا پسر به جای پدر نشست ارزش نداره هرچقدر هم که خوب باشه.
  • امید IR ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    49 4
    درود بر کشورم ایران و همچنین درود بر کره شمالی که روبروی زورگویی های آمریکا ایستاده اند.
    • ایرانی IR ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
      0 5
      زرت
  • IR ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    37 3
    مثل اینکه باید به غرب پرستان تسلیت گفت
  • IR ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    30 0
    بیچاره یه ملاقات ساده و دست دادن با ترامپ چطور کار دستش داد!
  • DE ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
    1 5
    ایشالا مرگ مغزی شده
  • IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
    1 0
    خیلی ادم طلیعی و غیر دیکتاتوری هستش ..خخ
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
    0 3
    این بنده خدا مرده .. چرا به زور همه میخوان بگن زنده اس؟ منافع کشورمون در خطره اگر مرده باشه؟ :))))
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
    4 0
    وقتی سرپرست و رهبر و بزرگ یک کشور بمیرد تکان دهنده و بنیان فکن است خصوصا زمانی که جایگزینی نباشد مثلا کیم در کره و یا پوتین در روسیه و غیرو زمانی که قحط الرجال شود منظور رجال قدرتمند و مقتدر و عاقل سیاسی اتفاق بیفتد، میشود عراق، افغانستان، مصر، لیبی، یمن فقدان رهبری را به وضوح میشود دید گر چه رهبران آنها دیکتاتور و ظالم بودند اما قادر به ایجاد ثبات و انسجام بودند بعد از آنها کشورها لجام گسیخته و اسیر جنگ شدن یعنی از ظلمی به ظلم دیگر مبتلا گردیدند.
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
    2 1
    کمونیست = ضد دین نفی مالکیت شخصی = ضد دین ولی این یارو دست هر چی جنایتکار رو از پشت بست اونایی که از اون به واسطه دشمنیش با امریکا حمایت میکنن و به دشمنانش انگ غرب پرست و گدا میدن بدترین آدمها و ریاکار ترین اونها هستند کسی که به بچه ی توی شکم مخالفاش رحم نمیکنه کسی که اقوام مخالفانش رو میکشه به جرم نسبت خونی و... انسانیت هم خوب چیزیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس