کد خبر 1066141
تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷
کره شمالی بدون مورد تایید شده کرونا

سفیر کره شمالی در مسکو در گفت‌وگو با یکی از قانون‌گذاران روسیه گفت، شایعات پیرامون سلامت رهبر کره شمالی قابل تأیید نیستند.

به گزارش مشرق، «کازبک تایسائف» قانون‌گذار روس، گفت گمانه‌زنی‌ها درباره وضعیت سلامت «کیم‌ جونگ اون» رهبر کره شمالی قابل تأیید نیست.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، تایسائف روز یکشنبه پس از گفت‌وگو با سفیر کره شمالی در مسکو گفت، هنوز بسیار زود است که قضاوتی درخصوص وضعیت سلامت کیم، انجام شود.

بیشتر بخوانید:

این قانون‌گذار روس درباره گفت‌وگو با سفیر کره شمالی گفت:‌ «این موضوع را با آقای سفیر به بحث گذاشتم و تأییدی درخصوص شایعات این چنینی دریافت نکردم. فقط بیانیه رسمی مقامات پیونگ‌یانگ می‌تواند تأییدی بر این مسئله باشد اما پیش از آن، درخصوص هرگونه جمع‌بندی و بیان اطاعات تأیید نشده در این زمینه هشدار می‌دهم».

طی روزهای اخیر، شماری از رسانه‌های ژاپن و کره جنوبی اخباری را در زمینه عمل جراحی کیم جونگ اون منتشر کردند. عدم حضور کیم در مراسم بزرگداشت پدربزرگش نیز تنور این شایعات را داغ کرد.

این شایعات تا جایی پیش رفت که یکی از شبکه‌های تلویزیونی هنگ‌کنگ مدعی شد رهبر کره شمالی فوت کرده است.

با این حال خبرگزاری دولتی کره جنوبی «یونهاپ»، به نقل از رادیو دولتی کره شمالی «دی‌پی‌آرکی» روز یکشنبه گزارش داد کیم جونگ اون در پیامی از کارگرانی که در حال ساخت شهر «سامجیون» هستند، تشکر کرده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس