نیروهای یمنی (2).jpg

نیروهای ائتلاف سعودی برای تحت تاثیر قرار دادن نبردها در استان های الجوف و مارب، شانس خود را در استان البیضاء آزمایش کردند که با واکنش قاطع مواجه شدند.

به گزارش مشرق، در هفته های گذشته نیروهای ائتلاف سعودی در جنوب غرب استان الجوف و مناطق غربی استان مارب شکست های سنگینی را متحمل شدند و برای کاهش فشار ها و توقف پیشروی رزمندگان یمنی در این محورها، عملیات جدیدی را در استان البیضاء ترتیب دادند.

براساس اطلاعات به دست آمده، عناصر ائتلاف سعودی عملیات را در چنوب شرق استان البیضاء (شمال منطقه مهم و راهبردی مکیراس) از محورهای «عرقوب العقله و ذی مضاحی» علیه نیروهای یمنی آغاز کردند.

نیروهای ائتلاف سعودی در جریان عملیات در محور «العقله» و حدفاصل مناطق «ذی مضاحی - سوکان» توانستند ۴ بلندی را از کنترل نیروهای یمنی خارج کنند و به اشغال دربیاورند اما نیروهای یمنی به سرعت برای تغییر وضعیت وارد عمل شدند.

اعلام الحربی

رزمندگان یمنی ضد حملاتی را علیه عناصر مزدور ائتلاف سعودی انجام دادند و پس از درگیری های سنگین موفق شدند مناطق تازه اشغال شده را پاکسازی و بازپس بگیرند و امنیت را به این محورها بازگردانند؛ دهها تن از نیروهای ائتلاف در جریان این عملیات کشته و زخمی شدند.

همزمان رسانه های ائتلاف از اشغال برخی مناطق از جمله» شوکان، هزاز، المسباغ و الحرجه» در شمال منطقه «مکیراس» خبر دادند اما یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق این اخبار را تکذیب و رد کرد.

این منبع میدانی افزود: نیروهای ائتلاف سعودی در تلاش بودند با تصرف این مناطق و رسیدن به سه راه «عوین»، منطقه مکیراس را از محور شمالی به محاصره دربیاورند و جنوب شرق استان البیضاء را ساقط و به اشغال دربیاورند که ناکام ماندند.

اعلام الحربی

وی تصریح کرد: در صورتی که نیروهای ائتلاف سعودی در این محور موفق به پشروی می شدند، علاوه بر منطقه «مکیراس»، مناطق جنوب و جنوب شرقی از جمله «ذروه، سمیطه» به همراه کوه «ثره» از کنترل رزمندگان یمنی خارج می شدند.

به گزارش مشرق، با اشغال مناطق جنوب شرق استان البیضاء، نیروهای ائتلاف سعودی به ورودی شهر البیضاء (مرکز استان) خواهند رسید و راه برای ورود نیروهای یمنی به مناطق شمالی استان «ابین» مسدود می شود.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای ائتلاف سعودی پس از ناکامی در محور جنوب شرق استان البیضاء، عملیات دیگری را در محور «ناطع» در شمال استان البیضاء علیه نیروهای یمنی ترتیب دادند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای ائتلاف در تلاش بودند با حملات گسترده در مناطق شمالی استان البیضاء پیشروی کنند که با واکنش به موقع نیروهای یمنی مواجه شدند و در این محور به نتیجه ای دست نیافتند.

رزمندگان یمنی پس از ۷ ساعت درگیری سنگین و نفس گیر موفق شدند حملات را به طور کامل دفع کنند و نیروهای ائتلاف سعودی را در این محور (بخش ناطع در شمال استان البیضاء) عقب برانند و شماری از آنان را کشته و زخمی کنند.

اعلام الحربی

به گزارش مشرق، نیروهای ائتلاف سعودی در تلاش هستند نفوذ را در مناطق شمالی استان البیضاء افزایش دهند و خود را به مرکز بخش «الملاجم» برسانند و امنیت مناطق تحت تصرف را در جنوب استان مارب تامین کنند.

در حال حاضر، حدود ۸۵ درصد از استان البیضاء از جمله مناطق «الرداع، مکیراس، واسط، سوادیه، ملاجم، ذی نائم، شهر البیضاء و ...» در کنترل رزمندگان یمنی هستند؛ بخش هایی از شمال شرق و شرق و جنوب شرق این استان در اشغال نیروهای ائتلاف سعودی است؛ بخش هایی از شمال غرب استان و همچنین قسمت هایی از مناطق «الصومعه و الزاهر» آلوده به تروریست های داعش و القاعده هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • حمام خون IR ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    2 25
    صغیر و کبیر مردم یمن رو باید کلا به رگبار بست . این تنها راه حل بحران یمن است .
    • IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      14 1
      چقدر شما مهربانید ! جزاکم الله !
    • علیرضا عظیمی KR ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
      1 0
      سلام جنگ تحمیلیرا فراموش نکرده ئیم اقلیت بودیم دربرابر شیطان صفطان وقتی خداوندکریم دید ازهمه چیزمان گذشته ئیم رحمت ونعمتش را نازل کرد وملت ایران اسلامی را دربرابر وحشی های جهان پیروز نمود ویقین دارم رحمت وبرکات الهی بر ملت شجاع الحوثی های یمن نازل خاهد کرد وآنها را بایاری خودش پیروز خواهد نمود وشکی درآن نیست
  • IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    2 25
    یمن مدت زیادی نمیتونه مقاومت کنه چون هیچ چیز جز ویرانی براش باقی نمونده
    • IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      17 1
      اتفاقا مقاومت در این شرایط از جهتی آسان تره ، چرا که دغدغه از دست دادن چندان ندارند ، نازک نارنجی و بنفش هم نیستند .
  • علی خدایی IR ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    88 2
    خدا قوت به برادران انصارالله یمن
  • عبدالله مومن GB ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    15 1
    بر آل وحوش ملعون که مایه هر فسادی در خاورمیانه و جهان اند. لعنت باد
  • IR ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    2 19
    ارتش ملی یمن باید تروریست های کودتاگر حوثی رو نابود کنه
    • IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      2 3
      درود بر کودتا بر ظلم و استعمار
    • IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      8 3
      میخای بفهمی کودتا چیه یه نگاه به کارنامه اربابات بکن مثلا همین ۲۸ مرداد
    • علیرضا عظیمی KR ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
      1 0
      سلام کسانی که تکیه بر خداوند کریم کرده ئند دیر یازود پیروز خواهند شد مزدوران اشغال گران نا بوود خاهند شد حوثی ها همان آیات الهی هستن این اقلیت براکثریت شیطا ن صفتان پیروز خاهند شد بیاری خداوند کریم
  • IR ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    12 2
    درودبر.انصارلله.
  • US ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    3 12
    گزارشات سر تا پا دروغه و فقط خلاصه شده تو اینکه تلفات سنگینی به مزدوران سعودی وارد شد! تو گزارش های یمن فقط همین رو بلدی بگی!
    • IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      5 0
      با شخصیت خودتون نسنجید
  • IR ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    17 2
    قبل ازظهور امام مهدی سیدیمانی ازاین کشور پرچم علیه ظلم وکفر بلندمیکنه که پرچم هدایت است هرکس ازاونافرمانی کند آتش جهنم نصیبش میشود منتظران مهدی آماده باشید تالبیک بگویید سست نشوید باکفارسازش نکنید ندای شیطان رالبیک نگویید
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    9 2
    خدا پشت و پناه حوثی ها باشه اگه کمک بخواهند من حاضرم به یمن بروم نه خاندان صعودی نه ظلم آمریکا پایدار نخواهد بود
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    6 1
    زنده باد انصارالله
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    2 1
    دعای مرزداران توی خونه هم می تونیم بخونیم جبهه مقاومت رو فراموش نکنیم
  • علی IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    2 0
    تنگه باب المندب چیشد راستی مال مابود قبلا ایا الانم واس ماس
  • Reza IR ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
    0 0
    زمانی که اهل یمن بفهمند پول عربستان همیشه نیست وحفظ خاک از هرگونه دخالت بیگانه عزت میاورد شاید دیر شود وجان دادن تحت قیومیت امارات یا عربستان یعنی وطن وناموس زیر چکمه بیگانه اهل یمن بدانید دشمن تمع به شمادارد وبرای رضای خدا نیامده واهل ایران هم بدانند بی بی سی ورسانه های خارجی تمع به جان ومال شما دارد گوش دادن به بیگانه خوردن استفراق انهاست
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
    0 0
    درود بر حزب الله سلام بر انصار الله وتمامی یاوران اخر زمانی منجی موعود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس