کد خبر 1065508
تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۵:۴۵
تصاویر دیده نشده از پرتاب ماهواره نور توسط ماهواره بر قاصد

یک نویسنده فلسطینی ضمن تمسخر حکام سیاسی عرب حاشیه خلیج‌فارس، تأکید کرد که ایران ابرقدرت منطقه‌ای است و به ابرقدرت بین‌المللی نیز بدل می‌شود.

به گزارش مشرق، صبح روز چهارشنبه سوم اردیبهشت ماه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی موفق شد ماهواره «نور» را به عنوان نخستین ماهواره نظامی جمهوری اسلامی ایران از ماهواره‌بر سه مرحله‌ای قاصد از کویر مرکزی ایران با موفقیت پرتاب کند؛ این ماهواره با موفقیت در مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین قرار گرفت.

پرتاب این ماهواره در رسانه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی بازتاب گسترده‌ای داشت و بسیاری از کارشناسان، آن را دستاورد تاریخی برای سپاه پاسداران و نظام جمهوری اسلامی ایران، عنوان کردند.

بیشتر بخوانید:

تصاویر دیده نشده از پرتاب ماهواره نور توسط ماهواره بر قاصد

به گزارش فارس، محمد النوبانی،نویسنده و تحلیلگر فلسطینی با انتشار یادداشتی در روزنامه الکترونیکی «رأی‌الیوم» تأکید کرد، این اقدام سپاه پاسداران، «دستاورد تاریخی است که به مجموعه دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران اضافه می‌شود و موفقیت راهبردی در راستای تلاش‌های ایران برای توسعه برنامه فضایی است».

النوبانی با بیان اینکه پرتاب این ماهواره، توانایی ایران را در رصد و پیگیری اهداف متخاصم در طرف‌های همسایه به ویژه رژیم صهیونیستی بسیار افزایش خواهد داد، تأکید کرد، اینکه سپاه پاسداران اعلام کرد که کارکرد این ماهواره، رصد و تحت نظر قرار دادن است، بدین معناست که «ایران قصد دارد به ترامپ و نتانیاهو که روز گذشته موفق شد کابینه فوق‌العاده تشکیل دهد، پیامی مخابره کند مبنی بر اینکه باید پیش از اینکه هر گونه ماجراجویی نظامی احمقانه‌ای علیه ایران انجام دهند، یک تریلیون بار فکر کنند و بیشتر منتظر بمانند».

در این گزارش تأکید شده است، برای اینکه پی ببریم این دستاورد در واشنگتن و تل‌آویو چه بازتابی داشته، کافی است ‌اشاره کنیم که ترامپ و نتانیاهو زمانی که ایران طی سه بار گذشته موفق نشده بود ماهواره خود را در مدار قرار دهد، چقدر خوشحال شده بودند.

ترامپ در ژانویه ۲۰۱۹ و زمانی که ایران موفق نشده بود ماهواره خود را با موفقیت پرتاب کند، با حالت تمسخر گفت که این اقدام ایران مایه نگرانی و نقض محدودیت‌های ایران در موشک‌های بالستیک بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت است.

نتانیاهو هم در فوریه گذشته ضمن تمسخر ایران، در صفحه شخصی خود ادعا کرده بود که مسئولان ایران، «همان‌گونه که در قاچاق سلاح به سوریه و لبنان ناکام ماندند؛ در آسمان نیز، شکست خوردند؛ زیرا ما همیشه علیه آنان فعالیت می‌کنیم».

رأی‌الیوم در ادامه می‌نویسد، نمی‌دانیم که ترامپ و دوستش نتانیاهو پس از این دستاورد ایران، چه خواهند گفت، ولی یقیناً چاره‌ای جز پذیرش ایرانِ فضایی ندارند.

در پایان این گزارش آمده است: «دیگر هیچ شکی وجود ندارد که ایران یک ابرقدرت منطقه‌ای است و همان گونه که ماهاتیرمحمد نخست‌وزیر پیشین مالزی پیش‌بینی کرد، ایران به این سمت حرکت می‌کند که به یکی از قطبهای جهان پساکرونا بدل شود.

اما کسانی که در عربستان و برخی از شیخ‌نشین‌های خلیج [فارس] به خاطر ترامپ و نتانیاهو، با ایران دشمنی می‌کنند، همین ننگ برایشان کافی است که حتی نمی‌توانند چفیه و عقال خودشان را تولید کنند».

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    8 44
    نگران نباشید پول دارن بهترینشو می خرند
    • IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
      21 1
      تصحیح میکنم : فعلا پول دارن میخرن! هروقت ارباب خواست فرست کلس میفرستتشون پیش صدام و قذافی اونا تنها نباشن! خخخخ
    • ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
      16 1
      شاید بتونن بخرن..ولی نمیتونن استفاده کنن.. یهو دیدی اشتباهی انداختن دور گردن خودشون وخودشون وخفه کردن...
    • مزدک IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
      5 0
      اتفاقا گام دوم بادشاهی سعودی ها تولید چپیه واسه ایران زمین است چون نمیتونن دقیق بگن با چفیه اشتب شده
  • US ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    32 4
    غیرت این روزنامه و نویسنده فلسطینی خیلی بیشتر از روزنامه های شرق و اعتماد و بقیه اصلاح طلبهای خائن است که حتی یک اشاره هم به این موفقیت بزرگ سپاه اسلام نکردند. خاک بر سر وطن فروشهای خائن. ای کاش زودتر این چند ماه باقیمانده هم تموم بشه تا این وطن فروشهای خائن و کثیف را به جای اصلیشون یعنی زباله دانی شهرداری یا فاضلاب شهری بسپاریم.
  • جمشید IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    6 0
    بابا اسم این محصول ایرانی که واسه اعراب طی قرون تولید میشده.در دزفول و شوشتر چپیه هستش...عربی اون چفیه است که پ ندارن . مراقب فرهنگمان باشید!!
  • IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    2 8
    خب چفیه و مفیه به چه دردشون میخوره؟همونطور موشک هم به درد ما نمیخوره وقتی ملت تو بدبختی زندگی میکنن
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    9 0
    عاره تا وقتی طرف مقابل بخاد بفروشه . قیمت رو هم اون تعیین می کنه . پولهاشونو تو کدوم بانک گذاشتن؟ بانک همون! ببین، خریت می دونی چیه ؟ اگه خریدن اسمش قدرت بود که الان عربستان قوی ترین کشور دنیا بود :)) فعلا بره از پس پاپتی های مظلوم یمنی بر بیاد!
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    0 7
    رای الیوم!!!! خخخخخ
  • حسن IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    4 4
    باسلام. لطفا تیتری نزنیم که توجوابش بگن چادر رو سر زنهای ماروهم جای دیگه تولید میکنن!!!
    • IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
      3 1
      12:04 تو جوابشون میگیم ما تکنولوژی ساختشو خودمون داریم و در حال حاضر هم تولید میکنیم ولی امثال شما غربگدا ها با واردات جلوی تولید گرفتن ولی اون عربها بدون کمک غرب دماغشونم نمیتونن بکشن بالا، خودتو به نفهمی نزن!!!
  • بهرام صدوقی IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    4 0
    آفرین به تحلیل ونظراین روزنامه نگارعرب
  • مری IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    3 0
    بهتره نام خلیج فارس داخل کروشه نزاری خبزفوری مگه ایرانی نیستی
    • IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
      3 0
      استفاده از کروشه دقیقا به همین خاطر است که اشتباه نویسنده اصلاح شود و البته مخاطب در جریان اشتباه و تحریف و نیز اصلاح آن باشد. بجای اتهام زدن به دیگران اطلاعات خودت رو بالا ببر
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    4 5
    ههه این فلسطینی خلیج فارسو میگه *خلیج* بعد مشرق با چه آب و تابی حرفای این فلسطینی رو منتشر میکنه!! اگه این طرفدار ایران بود اسم دریا رو خلیج فارس میگفت نه خلیج؛ اینو اشاره کنم که منبع این تحلیل یعنی کیهان خودش نام فارس رو داخل آکولاد آورده، وگرنه فلسطینیه فقط اسم خلیج رو آورده خخخخخخخخخخخ
    • IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
      1 1
      اگر فلسطینیه می نوشت خلیح فارس کدام نشریه عربی دنیا حاضر به انتشار مقاله او می شد؟
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    2 3
    شوروی سابق هم بزرگ ترین ارتش تاریخ را داشت...
    • FR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
      4 0
      اما شوروی سابق مکتب شیعه و شهادت و امام حسین (ع)نداشت.
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    1 7
    ما هم از تولید پوشک(به صورت اقتصادی) عاجزیم. دلیل نشد که
    • CH ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
      2 0
      آمریکا هم از تولید پرچم خودش عاجز است و آن را از چین وارد می کند. تمام پرچمهای آمریکا تولید چین است.
    • IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
      0 0
      از دولت مقدس تدبیر و امید بپرس
  • حمید رضا IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    1 2
    نه اینکه ما ، چادر مشکی رو خودمون تولید میکنیم و از چین و ژاپن وارد نمیکنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس