کرونا/آمریکا

آمار بیکاران با ۴/۴ میلیون نفر افزایش ظرف یک هفته، به بیش از ۲۶/۴ میلیون نفر رسید.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

روزنامه لوموند ضمن انتشار این خبر نوشت آمار مذکور در تاریخ آمریکا بی‌سابقه است. طبق آمار وزارت کار آمریکا، آمار بیکاران در همین کشور طی هفته گذشته به ۲۶/۴ میلیون نفر رسید که بیشتر از ۲۳/۳ میلیون شغل نابود شده در بحران مالی سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۰۹  است.

بیشتر بخوانید:

پیامدهای اقتصادی کرونا تهدیدی برای ۶۰ میلیون شغل در اروپا

بیکاری ۲۵۰۰ کارگر نفت و گاز در تگزاس آمریکا

صندوق بین‌المللی پول فقر را جهانی می‌کند

کرونا ۲۷ میلیون آمریکایی را بیکار کرد

تا پایان ماه مارس نرخ رسمی بیکارانی که از حقوق بیکاری بهره‌مند شده‌اند، ۱۱ درصد جمعیت فعال آمریکا گزارش شده است. نرخ بیکاری ماه آوریل در اوایل ماه مه منتشر خواهد شد. کارشناسان اقتصادی نرخ بیکاری در ماه آوریل را به حدود ۲۰ درصد جمعیت فعال آمریکا برآورد می‌کنند.

مورگان استنلی، شرکت معروف خدمات‌ مالی آمریکا میانگین نرخ بیکاری این کشور را در نیمه دوم سال میلادی ۲۰۲۰ بیش از ۱۵/۷ درصد برآورد می‌کند. مورگان استنلی نرخ بیکاری در ماه آینده را ۱۶/۴ درصد برآورد می‌کند.

لوموند نرخ بیکاری در آمریکا را از نظر تاریخی بی‌سابقه توصیف کرد و نوشت: بسیاری از اقتصاددانان بحران بیکاری ناشی از اپیدمی کرونا را با بحران بیکاری در دوران رکود بزرگ اقتصادی سال ۱۹۲۹ مقایسه می‌کنند. برخی می‌گویند که نرخ بیکاری اخیر در آمریکا بیش از زمان رکورد بزرگ اقتصادی است.

اداره کار آمریکا در حالی روز پنج‌شنبه گزارش داد تعداد بیکاران در این کشور بیمه بیکاری، شمار افرادی که طی پنج هفته گذشته و به‌دلیل رکود ناشی از شیوع ویروس کرونا شغل خود را از دست داده‌اند به ۲۶ میلیون نفر و ۱۶ درصد رسیده که در جریان بحران مالی سال ۲۰۰۸-۹ نرخ بیکاری آمریکا از ۱۰ درصد فراتر نرفته بود.

در همین حال، موسسه بین‌المللی مشاوره مدیریت «مک‌کینزی اند کمپانی» پیش‌بینی کرده که اگر شیوع فزاینده ویروس کرونا تنها تا اواسط سه ماهه دوم سال جاری میلادی (ماه مه) در ایالات متحده ادامه داشته باشد، رشد اقتصادی این کشور در سال جاری میلادی به منفی ۲/۴ درصد می‌رسد؛ نرخی که از سال ۲۰۰۹ تا کنون بی‌سابقه خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    0 0
    از آمار بیکاری در کشورما چه خبر؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس