کد خبر 1062446
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۸
بیکاری در آمریکا

بحران کرونا در آمریکا و یکه تازی این ویروس باعث شده تا نرخ بیکاری در این کشور به بدترین سناریو پیش بینی شده کارشناسان نزدیک شود.

به گزارش مشرق، ویروس کرونا که در آمریکا بیشترین قربانی را بر جای گذاشته و بخش‌های متعددی از این جامعه را تحت الشعاع خود قرار داده، اکنون به بحران غیر قابل کنترل تبدیل شده و بیش از پیش حقایق واقعی این کشور را به تصویر می‌کشد به طوریکه دونالد ترامپ، را در حل بلای کرونا سرگردان کرده است.

بیشتر بخوانید:

طلوع کرونا و غروب هژمونی آمریکا

یکی از جدی‌ ترین صدماتی که بحران کرونا به جامعه آمریکا وارد کرده است شاید بتوان گفت افزایش نرخ بیکاری و از دست دادن موقعیت‌ های شغلی افراد به دلیل تمهیدات دولت فدرال در مقابله با این ویروس است.

در واقع آنچه کارشناسان به عنوان بدترین سناریو بیکاری در جامعه آمریکا پیش بینی کرده بودند به سرعت در حال تحقق یافتن است.

خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی می گوید نرخ بیکاری در آمریکا در حال نزدیک شدن به بدترین سناریو کارشناسان است.
 
برخی از اقتصاددانان بر این باورند که نرخ بیکاری در آمریکا به زودی به ۲۰ درصد افزایش می‌ یابد و بدتر آنکه هیچ تضمینی وجود ندارد که روندی صعودی این معضل متوقف شود.

این در حالی است که بر اساس داده‌هایی که به تازگی منتشر شده، هفته گذشته حدود ۵.۵ میلیون در آمریکا به دلیل بیکاری درخواست کار کردند.
 
این بدان معناست که در مدت ۴ هفته درخواست کار در آمریکا به بیش از ۲۲ میلیون (تقریباً یک هشتم نیروی کار) افزایش خواهد یافت.

علاوه بر آن، پیش بینی می‌شود به دلیل تاثیری که بحران کرونا بر روی اقتصاد آمریکا بر جای گذاشته، درخواست بیکاری در هفته‌ های آینده به میلیون‌ها مورد افزایش یابد.

همه‌ این موارد رکود بدتری را در مقایسه با آنچه در ابتدا تصور می‌شد می‌افزاید و حتی بعد از فروکش کردن بحران «کرونا» و اپیدمی، بهبود یافتن وضعیت بیکاری در آمریکا دشوارتر خواهد بود.


پیش بینی‌ها از افزایش نرخ بیکاری در آمریکا از سوی کارشناسان در حالی صورت می‌گیرد که بسیاری از شهروندان آمریکایی هفته‌ ها در تلاش هستند تا از طریق وب سایت‌های مربوطه برای دریافت مزایای بیکاری درخواست بدهند.

این در حالی است که تاخیر در پرداخت دستمزدها به خانواده‌ ها و مشاغل از یک سو و کمبود بودجه مالی فدرال به دلیل بحران به وجود آمده از سوی دیگر می‌ توانند نرخ بیکاری را بالاتر برده و بحران بیکاری را برای مدتی طولانی تداوم بخشد.

«کلودیا ساهم»، مدیر سیاست‌های کلان اقتصادی در واشنگتن می‌گوید «آمریکا سیستم‌ اداری ندارد که تا ۳ هفته آینده مبلغ ۲.۲ تریلیون دلار را به اقتصاد کشور تزریق کند؛ آنچه در حال حاضر دولت فدرال با آن دست به گریبان است بحران کرونا است که اقتصاد را به چالش کشانده و تلاش برای رهایی از بحران به وجود آمده در کشور است.»

وی گفته است در صورتی که درخواست بیکاری افراد پاسخ داده نشود، نرخ بیکاری ۳۰ درصد به آنچه کارشناسان پیش بینی کردند، نزدیک می‌شود.

بحران به وجود آمده می‌تواند نرخ بیکاری ۱۰ درصدی را که در نتیجه بحران مالی در جهان رخ داده، ۳ برابر کند و حتی آن را حدود ۲۵ درصد بالاتر از دوران رکود بزرگ در آمریکا برساند.

نرخ بیکاری رسمی در آمریکا تنها شامل افرادی می‌شوند که به دنبال شغل هستند و این به معنای افزایش ۱.۷۶ میلیون شهروند بیکار در ماه مارس که در خارج از نیروی کار به حساب می‌آیند، است.

آمریکا در حال حاضر با بیش از ۲۶ هزار قربانی و بیش از ۶۱۳ هزار مورد مبتلا به ویروس کرونا در جایگاه نخست جهان از لحاظ درگیری با این ویروس قرار گرفته است.

منبع: میزان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس