کد خبر 1062750
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰
‌

با شیوع ویروس کرونا در آمریکا تاکنون بیش از ۲۲ میلیون نفر درخواست مزایای بیکاری کرده اند که معادل ۱۳.۵ درصد نیروی کار این کشور است.

به گزارش مشرق به  نقل از رویترز، 22 میلیون آمریکایی طی یک ماه گذشته درخواست مزایای بیکاری کرده‌اند و میلیون‌ها فرم بیکاری دیگر در هفته گذشته پر شده است. به این ترتیب بالاترین نرخ اشتغالی که آمریکا از زمان رکود بزرگ به دست آورده بود از دست رفته است. این نشان دهنده ضربه اقدامات اعمال شده برای کنترل شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد آمریکا است.

این سقوط اقتصادی در آمریکا با اطلاعات جدیدی بدترشد. این اطلاعات نشان می‌داد فعالیت ساخت و ساز در آمریکا به پایین ترین حد از 1980 رسیده و خانه‌سازی در ماه مارس بیشترین کاهش را طی 36 سال گذشته داشته است.

بیشتر بخوانید:

همه‌گیری کرونا سند فروپاشی اتحادیه اروپا را امضا می‌کند؟

ترامپ: از پیک شیوع کرونا عبور کرده‌ایم

این گزارش ها پس از آن منتشر شد که اطلاعات دیگری حاکی از کاهش بی سابقه خرده‌فروشی در ماه مارس و پایین آمدن تولید کارخانه ای تا کمترین حد از 1946 است. اقتصاددان ها تخمین می زنند اقتصاد آمریکا که به عقیده آنها همین حالا هم در رکود قرار دارد، در سه ماهه اول سال جاری میلادی با بیشترین سرعت پس از جنگ جهانی دوم کوچک شده است.

جیمز نایتلی، اقتصاددان ارشد در آی ان جی نیویورک می گوید:« تعداد مشاغلی که طی چهار هفته گذشته از دست رفته، بی‌سابقه است. تقریباً تمام مشاغلی که پس از بحران بزرگ مالی ایجاد شده بود از بین رفته اند».

در کل، 22.034 میلیون نفر در آمریکا از 21 مارس درخواست مزایای بیکاری کرده اند که معادل 13.5 درصد نیروی کار این کشور است. این روند بیکاری نشان می‌دهد احتمالاً بیش از یک میلیون شغل دیگر در ماه آوریل از دست برود.

دولت های ایالتی و محلی جهت کنترل شیوع ویروس کرونا دستور به خانه ماندن مردم داده اند که بیش از 90 درصد آمریکایی‌ها را در بر می گیرد. به این ترتیب فعالیتهای اقتصادی به شدت کاهش یافته است.

وزارت کار آمریکا اعلام کرد ادامه همه گیری این ویروس همچنان بر تعداد بیکار ها می افزاید.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    4 0
    ماهم کم بیکار نداریم از بیکاران ماهم بگید لطفا چکار به آمریکا دارید
    • IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
      1 0
      ابله، در کشور ما بیکاری و فقر و فلاکت به لطف بی کفایتی مدیران و مسئولان چیز تازه‌ای نیست اما در آمریکای پر مدعا که رئیس جمهورش به تریلیون‌ها دلارش هر روزه مینازه، چیز عجیب و قابل تفکریه.
    • بی نام IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
      0 0
      خفه شو مزدور
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    2 1
    انشاالله که آمریکا زودتر از هم بپاشد و از یک کشور شرور به چند کشور خیر تبدیل بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس