ماهواره بر قاصد

تاکتیک و اقدام سریع سپاه، سرویس های اطلاعاتی دشمنان را در یک شرایط آچمز شدید قرار داد به گونه ای که آنها هیچ اطلاعی از این پرتاب و فعالیت های مقدماتی نداشتند که شاهکار اطلاعاتی بسیار مهمی محسوب می شود

به گزارش سرویس دفاع و امنیت مشرق، صبح امروز چهارشنبه سوم اردیبهشت ماه، نخستین ماهواره نظامی جمهوری اسلامی ایران توسط سپاه پاسداران با موفقیت به فضا رفت. ماهواره نور به عنوان یک ماهواره خاص و استراتژیک توسط ماهواره بر ۳ مرحله‌ای "قاصد" و از کویر مرکزی ایران با موفقیت پرتاب و در مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین قرار گرفت. این دستاورد مهم دفاعی از چند نظر قابل توجه و بررسی است که در این گزارش به برخی از مهمترین موارد آن خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید:

«سلمان» دستاورد مهم و ناشناخته ایران برای شکار موشک‌های بالستیک و ماهواره‌های دشمن/ سپاه مسیر ساخت ماهواره‌برهای ارزان را باز کرد +عکس

جهش برد موشک‌های سپاه با «رعد ۵۰۰» محقق شد/ ایران با نقشه راه رهبر انقلاب به «موشک‌های هایپرسونیک» رسید +فیلم

شاهکار اطلاعاتی سپاه در پنهان کردن مسئله پرتاب

یکی از مسائل مهم در خصوص پرتاب های فضایی و البته آزمایش های موشکی برای کشوری مثل ایران، رعایت مسئله حفاظتی و پنهانکاری است. در چند سال اخیر برنامه فضایی کشور ما دچار مشکلاتی شده و چند پرتاب قبلی با عدم توفیق کامل مواجه شدند. یکی از نکات منفی در خصوص آن پرتاب ها، رسانه ای شدن مراحل قبل از شلیک ماهواره از طریق تصاویر ماهواره ای بود که باعث افزایش جنگ روانی و فضای مسموم تبلیغاتی علیه کشور می شد.

با حرکت اخیر، به نوعی سپاه نه فقط از حرکت دشمن برای ایجاد جنگ روانی و ایجاد مانور برتری اطلاعاتی نسبت به ایران جلوگیری کرد، بلکه با غافلگیر کردن آنها توان پنهانکاری و حفاظت اطلاعات خود را به رخ دشمن کشیده و به نوعی یک آفند روانی اطلاعاتی را بر علیه آنها انجام داده است.

پرتاب ماهواره نور

این مسئله در عین حال باعث می شود تا از فشار روانی روی تیم پرتاب کننده نیز کم شود. در چند مورد گذشته با توجه به رسانه ای شدن تلاش ها قبل از پرتاب و البته نرسیدن ماهواره به مدار، باعث فشار روانی و رسانه ای شدیدی خصوصا از طرف برخی بنگاه های خبری ضد انقلاب فارسی زبان و حتی ورود مسئولان ارشد غربی به این جوسازی ها میشد. اما این تاکتیک و اقدام سریع و قاطعانه سپاه، آنها را نیز در یک شرایط آچمز و تدافعی شدید قرار داد و می توان آن را به عنوان مهم ترین دستاورد غیر فنی این پرتاب در نظر گرفت.

قاصد؛ اولین پرتابگر ۳ مرحله ای ایران

بعد از پرتاب موفق امروز می توانیم بگوییم که در کنار سفیر و سیمرغ، کشورمان حالا یک پرتابگر مدرن و جدید در اختیار دارد که قاصد نام دارد که البته ماهواره بر ۳ مرحله ای است. بر اساس اطلاعات اعلام شده این پرتابگر در مرحله اول خود از سوخت مایع و در دو مرحله دیگر نیز از سوخت جامد بهره می برد. درست است که برنامه فضایی کشور خصوصا پرتابگری مثل سری سفیر در حقیقت از ریزش دانش بخش موشکی نظامی استفاده کرده و به پیشران سوخت مایع مجهز شدند، اما در ادامه راه متفاوتی را در پیش گرفتند.

ماهواره بر سفیر

ماهواره بر سیمرغ

البته از دهه ۱۳۸۰ شمسی اخباری در خصوص توسعه برنامه پیشران های سوخت جامد در داخل کشور منتشر شد. در این میان موشک هایی مثل سری فاتح یا سجیل در بردهای مختلف و با سیستم پیشران جامد رونمایی شدند که نشان دهنده حرکت بخش دفاعی در این سمت بود. در عین حال پدر موشکی ایران، شهید حسن طهرانی مقدم نیز در حال فعالیت در خصوص برنامه فضایی با محوریت پیشران های سوخت جامد بود.

تصویر منتشر شده از یکی از مراحل ماهواره بر سوخت جامد قائم تحت مدیریت شهید طهرانی مقدم

برای اولین بار پس از شهادت حاج حسن طهرانی مقدم بود که خبر از برنامه فضایی سپاه بر اساس پیشران سوخت جامد منتشر شد. از آن پس تنها به اعلام به نتیجه رسیدن پروژه آخر این شهید اکتفا شد.

در اوائل دهه ۱۳۹۰ و پس از شهادت ایشان گفته شد که هدف نهایی تیم شهید طهرانی مقدم و برنامه فضایی سپاه توسعه ماهواره‌بر چهار مرحله ای قائم با قطر ۳.۵ متر و ارتفاع ۲۰ متر در مرحله اول بوده که ماهواره ها را در مدار پارکینگ ۱۰۰۰ کیلومتری قرار دهد. از ابعاد مراحل بعدی این ماهواره‌بر اطلاعاتی منتشر نشده است اما اعلام شده بود که این مراحل به صورت جداگانه آزمایش شده است. با تزریق ماهواره ها در این مدار و سپس تغییر مدار توسط پیشران خود ماهواره امکان قرارگیری ماهواره در مدارهای بسیار بالاتر تا ۳۶۰۰۰ کیلومتر که مدار زمین آهنگ است وجود دارد.

در تابستان سال ۱۳۹۸ ماهواره های غربی تصاویر متعددی از آزمایش پیشران های سوخت جامد در محوطه آزمایش پایگاه ثبت شده فضایی سپاه منتشر نمودند. این امر نشان می داد که سپاه در حال ورود به مرحله بسیار مهمی از آماده سازی پرتابگر فضایی سوخت جامد خود است که این آزمایش ها را به انجام می رساند. درباره پرتاب ماهواره قاصد چند نکته مهم دیگر نیز وجود دارد. اولا که بر اساس اعلام سردار حاجی زاده از پیشران غیر فلزی و کامپوزیتی در این ماهواره بر استفاده شده و در مرحله سوم آن نیز از موتور فضایی سلمان برای رساندن محموله به مدار استفاده شده است.

این سیستم پیشران کامپوزیتی "زهیر" نام دارد. این مسئله به این معنی است که هم در سیستم پیشران و هم بدنه به طور کامل از مواد کامپوزیتی با استفاده از فناوری الیاف کربن استفاده گردیده که باعث کاهش شدید وزن پرتاب گر نسبت به حامل های عادی می شود.

الیاف کربن یکی از مهم ترین خانواده های الیاف پیشرفته است که استحکام بسیار بالا (بین ۷ تا ۱۰ برابر فولاد ساختمانی بسته به گرید الیاف)، چگالی پایین (حدود دو سوم آلومینیوم)، رسانایی الکتریکی بسیار خوب، قابلیت بافت و تولید پارچه، ساخت کامپوزیت های سبک و مستحکم و پایداری در برابر حرارت آن را از سایر مواد مهندسی متمایز می سازد.

ماهواره بر ۳ مرحله‌ای قاصد

مرحله آخر ماهواره بر قاصد

خواصی که به آن اشاره شد باعث می شود تا گستره بسیار وسیعی از وسائل نظامی را بتوان با استفاده از الیاف کربن ساخت. ؛ جلیقه های ضد گلوله و کلاهخود سربازان، بدنه پهپادها و انواع هواپیماهای جنگی و مسافربری، ناوشکن ها و زره تانک ها از جمله بخش هایی به حساب می آید که در آنها می توان از الیاف کربن استفاده کرد. برای این که بیشتر به اهمیت این محصول استراتژیک پی ببریم به برخی از سلاح هایی که در ساخت آن از این مواد استفاده شده است اشاره می کنیم: هواپیمای آمریکایی اف ۲۲ رپتور به عنوان یکی از پیشرفته ترین جنگنده های حال حاضر جهان از ۳۵۰ قطعه از جنس الیاف کربن بهره می برد. دیگر جنگنده نسل پنجم و پنهان کار دیگر آمریکا یعنی اف ۳۵ نیز از این ماده بهره می برد. چیزی در حدود یک سوم این جنگنده پیشرفته از الیاف کربن ساخته شده است. ناوشکن های آمریکایی کلاس Zumwalt به عنوان ناوشکن آینده نیروی دریایی آمریکا نیز در حجم زیاد از این مواد در بدنه خود بهره می برد.

باید گفت که الیاف کربن به عنوان یکی از اصلی ترین مواد در ساخت بدنه های جاذب امواج رادار و همچنین تیغه های جاذب حرارت که برای کاهش تشعشع فروسرخ حاصل از فعالیت موتور به کار می روند استفاده می شود. در حقیقت بدون داشتن این ماده رسیدن به بحث فناوری پنهان کاری میسر نمی باشد. بر اساس اعلام صنایع دفاعی کشور ایران از سال ۱۳۹۳ به این فناوری دست پیدا کرده است. البته در اینجا ذکر این نکته نیز بسیار مهم است که الیاف کربن در صنعت هسته ای و بحث ساخت سانتریفیوژهای پیشرفته نیز بسیار مهم است و حتی مورد اشاره رهبر انقلاب نیز قرار گرفتند. ایشان در ملاقات مسئولین کشوری در خرداد ماه سال ۱۳۹۵ اینگونه فرمودند: توقعات طرف مقابل را در زمینه «الیاف کربنِ دارای کاربرد در ساخت سانتریفیوژها» و در خصوص «اندازه‌گیری ۳۰۰ کیلو مواد هسته‌ای» مطلقاً قبول نکنید و زیر بار آنها نروید.

مسئله مهم بعدی پیشران مرحله آخر سلمان است. نحوه طراحی و ساخت سیستم پیشران سلمان را می توان از چندین جهت دارای اهمیت ویژه برشمرد. مسئله اول استفاده از مواد فیبرکربن و کامپوزیت در ساخت این موتور است که به نظر کم کم در حال تبدیل شدن به یک ماده استاندارد برای موشک ها و ماهواره برهای ایرانی شده؛ ماده ای سبک و در عین حال فوق العاده مستحکم که می تواند فشار و حرارتی های فوق العاده بالا را تحمل کرده و به عنوان بدنه اصلی سازه سیستم پیشران به کار رود.

پیشران سوخت جامد سلمان

تغییر جهت گازهای خروجی در پیشران سوخت جامد سلمان

مسئله بعدی قابلیت تغییر گازهای خروجی سیستم پیشران در سامانه سلمان است که امکان تغییر در مسیر را نیز برای آن ممکن کرده و علاوه بر نقش انتقال های مداری می تواند پایه ای مناسب برای موشک های ضد ماهواره و البته دفاع ضد موشک های بالستیک در زمان حرکت در مسیر جو زمین خواهد بود. با حرکتی که در مورد این ماهواره انجام شد مشخص شد که پیشران کامپوزیتی و پیشران سلمان در اولین آزمون جدی و موفق خود سربلند از میدان خارج شدند.

چشم سپاه در مدار زمین باز شد

درباره ماهیت واقعی و توانایی های فنی ماهواره نور به صورت رسمی خبری اعلام نشده است اما به نظر می توان با توجه به صحبت های سرلشکر سلامی بعد از این پرتاب، تا حدودی به ماهیت آن پی برد. این فرمانده عالی رتبه کشورمان این گونه گفته است: "امروز ما می توانیم جهان را از فضا رویت کنیم و این به معنای گسترش اطلاعات راهبردی نیروی دفاعی قدرتمند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. "

این صحبت سرلشکر سلامی به احتمال فراوان مشخص می کند که ماهواره نور، حداقل یک سیستم تصویربرداری پیشرفته است و به سپاه توانایی رصد نقاط مختلف در کره زمین را می دهد. اما در خصوص اهمیت این دستاورد باید گفت که چندین دهه است که بار زیادی از عملیاتهای شناسایی و رصد فعالیت های کشورهای رقیب و دشمن چه در زمان صلح و چه در جنگ ها بر عهده ماهواره ها است. در زمان ۸ سال دفاع مقدس رژیم بعثی با دسترسی به تصاویر ماهواره ای که قدرت های بزرگ در اختیار آن قرار می دادند در چندین مرتبه توانست عملیات های نظامی ایران را از قبل متوجه شده و باعث ایجاد تلفات و خسارات گسترده برای ما شود. امروزه بخش مهمی از توانایی های ارتش های جهان و سرویس های امنیتی و اطلاعاتی بر اساس تصاویر ماهواره ای قرار گرفته است. از دوره جنگ سرد تا به امروز بسیاری از مناقشات جهانی توسط تصاویر ماهواره ای کشف شده و در خیلی از پرونده های مهم بین المللی این تصاویر ماهواره ای بودند که باعث شدند حقیقت آشکار شوند.

مشخصا این بخش از توانایی ها در رده دارایی های استراتژیک بوده و کمتر کشوری حاضر است آن را با دیگر کشورها به اشتراک بگذارد. ورود این توانایی به دارایی های سپاه پاسداران دریچه جدیدی را به روی فرماندهان نظامی و اطلاعاتی ایران باز کرده و به آنها کمک می کند تا در طرح ریزی های نظامی و اطلاعاتی خود با دقت بسیار بیشتری عمل کرده و برآورد بهتری از نقاط حساس در اطراف ایران و در کل جهان داشته باشند.

شاید آن روزی که ترامپ با غرور و خوشحالی، تصویر ماهواره ای نقص فنی ماهواره بر کشورمان را در توییتر خود منتشر کرد، فکرش را هم نمی کرد که در مدتی کوتاه، این بار ماهواره مدرن ایرانی بالای سر تاسیسات و مراکز حساس آمریکا قرار گرفته و تا بیش از ۱ یا ۲ سال، به رصد مداوم آنها بپردازد که "یدالله فوق ایدیهم ..."

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 145
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 15
  • IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    67 24
    چه مدت تو مدار پایدار میمونه؟
    • ساسان IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
      هیچ جماعتی به اندازه تجزیه طلبها از موشک و اورانیوم و غنی سازی و دستاوردهایی ازین قبیل ناراحت نمیشن بنابراین مسیر درستی رو انتخاب کردیم ایول
    • IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
      با توجه به مداری که توش هست، حداقل یکی دو سال.
    • محمد IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
      19 15
      حداقل 5 سال. شعاع مداری نزدیک دایره است. ماهواره برهای قبلی نهایت توانشان بردن ماهواره به مدار های بیضوی بود. این یکی اصطکاکش کمتر و البته دقت بیشتری دارد. کاش خبری از وزن ماهواره داشتیم. مشرق از بچه های بالا خبری نداری؟ :)
    • GB ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
      23 24
      ارتباطی به مدار نداره عزیز جان ،به لحاظ عملیاتی نوع طراحی سیستم پیشرانه (پیشرانه خود ماهواره نه لانچر)برای تغییر مدار توسط خود ماهواره و نوع سیستم تغذیه الکتریکی داره فرضا میتونه با تراستر افت مداری رو جبران کنه اینو فقط طراح اون ماهواره میدونه ضمن اینکه تست موشک سه مرحله پیام خاصی به همراه داره بهشون خدا قوت میگم ،دست مریزاد
    • IR ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
      36 8
      چند تا دیگه هم بسازین
    • روباه مکار IR ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
      8 25
      ۳۰ ثانیه خخخ
  • IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    24 38
    بالستیکه؟
    • IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
      17 32
      به تو چه
    • IR ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
      14 3
      موشکی که از جو عبور کند بالستیک است
    • IR ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
      7 4
      به تو چه که به اون چه در حال حاضر ماهواره ها با موشک بالستیک پرتاب میشن
    • عبدالرضا غیایی شاملو IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
      0 4
      به تو چه که به اون چه که به اون گفته به تو چه.
  • US ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    قراردادن ماهواره در مدار لئو یک دستاورد خارق العاده نیست .
    • IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
      تو بمیر از حسادت، خفه خون بگیر بدبخت
    • CH ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
      89 14
      چطوری بچه خونگی؟ :)))))))))))))))))))))))
    • IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
      30 12
      از سوزش تو و رفاقت معلومه هست یا نیست
    • کوروش IR ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
      35 10
      اتفاقا برای اولین ماهواره نظامی ایران این دست آورد بزرگیه و این تازه شروع کاره... همیشه پله پله جلو میریم..
    • امیر IR ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
      28 11
      شما بپا تو آمریکا از کرونا و ترامپ نمیری!
    • IR ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
      13 17
      پرتاب های قبلی در مدار هزار کیلومتری بود که با مشکل مواجه شد حالا مدار پایین تر انتخاب کردن که پلی باشه برای پرتاب جدید و مدار بالا تر
    • IR ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
      19 9
      با پرچمی که شما داری قطعا نیست، دستاورد خارق العاده از نظر شما یعنی یک سوم مبتلایان و یک چهارم تلفات کرونا در جهان از آمریکاییها باشد. آمریکا اول!
    • حسین IR ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
      3 1
      نگران نباش ماهواره های بعدی رو انقدر بالاتراز این میبریم تا خیال شما آروم بشه قصه نخور خیلی نزدیکه
  • IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    چه خبر از قایق های سپاه بعد از دستور شلیک مستقیم ترامپ؟باید منتظر باشیم ببینیم که آیا به ناو های آمریکایی نزدیک می شوند یا صبر استراتژیک!پیشه میکنند
    • محمد IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
      معلوم خیلی فشار بهت اومده،برو آب و اونجایی بریز که سوخته
    • احمدرضا-ب IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
      شلیک به قایق های ایرانی، مساوی است با شلیک موشک خلیج فارس به کشتی آمریکائی و هلاکت حداقل 200 تا 300 تروریست آمریکائی
    • IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
      حتما از نوع شلیک به عین الاسد که خون از دماغ یک سرباز آمریکایی نیومد!در هر صورت منتظر مانور قایق های سپاه پس از دستور رییس جمهور آمریکا هستیم
    • IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
      66 28
      غلط کردن. حداقل نشونی بده پماد سوختنی برات بیاریم
    • IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
      15 10
      یه حرف مفت زدی که تو قوطی هیچ خودفروشی نیست. دوست اسکل من ترامپتون بدون اجازه مجلسین ایالات متحده امریکاتون اجازه هیچ دستور و درگیری با ایران ما رو نداره. خدا شفات بده یکم قبل از زرررر زدن تحقیق کن
    • IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
      8 3
      داداش اونی که صبر استراتژیک میکنه و توپ خالی رو مسلح میکنه و بعد تو بیسیم. التماس میکنه بعدش هوچی بازی در میاره رو طرفداری نکن. اونا که خودشون بیشتر از این ادعا نکردن چرا تو خودتو به قیمت یه کامنت میفروشی
    • IR ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
      11 10
      تاثیرش از سوزش آمریکا، انگلیس و اسرائیل مشخص خواهد شد. مثل پرتاب های اخیر.!
    • US ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
      39 14
      خون از دماغشون نیومد مغز از دماغشون ریخت بیرون،خاک بر سر هرچی وطن فروش دوزاری
    • IR ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
      15 9
      رفقای یانکیت ترسیدن تکذیب کردن ، تو برو فعلا ایزی لایفت رو ببند خرابکاری نکنی
    • مجید IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
      7 3
      وقتی قبل از شلیک اطلاع میدی یعنی دنبال کشتن دشمن نیستی.وقتی قبل از شلیک اطلاع میدی و با موفقیت میزنی یعنی اقتدار و برتریت رو به دشمن نشون میدی.آمریکا کشور قدرتمندیه ولی نه اون چیزی که هالیوود نشون میده. نمونه اش افغانستانه یادمه سیلوستر استالونه یه نفری نسخه ی افغانها رو پیچید ولی ارتش آمریکا بعد اینهمه سال هنوز نتونسته...!
    • علی IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
      0 3
      احتمالا الان روحانی و ظریف میخواند به سپاه بگند حالا آمریکایی ها نفهمند شما که عاقلید نمیخواد دیگه نزدیک کشتی های جنگی آمریکا بشید
    • IR ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
      0 0
      ترامپ حرومزاده بعد اینکه پایگاهش تو عراق شخم زده شد هم غلطهای زیادی میکرد ولی در آخر هیچ کاری از دستش بر نیومد. پس توی حرومزاده هم خفه شو و مثل اربابت ترامپ خفه خون بگیر
  • IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    80 32
    ای کاش نام ماوهواره را قاسم می گذاشتند
    • IR ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
      31 8
      اون گذاشتن برای موشک قاره پیما با کلاهک هسته ای که وقتی دشمن اسم قاسم رو بشنوه از ترس خودشو خیس کنه
    • علی IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
      3 4
      عجب فکر معرکه‌های.
    • ناشناس IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
      4 3
      قاسم برای این رده زوده . صبر کن تو اینده برا کار های بزرگتر و کاری تر استفاده میکنیم.
  • IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    حفاظت از اطلاعات و داشت ها علی الخصوص در نیروهای مسلح 50 درصد راه موفقیت و پیروزی ست. دست خدا پشت و پناه تان، خداوند نگهدارتان که با این پیروزی دل ملت را شاد کردید. چشم دشمنان و بدخواه هان کور باد.
    • IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
      5 4
      17:33 کاملأ موافقم، در این مملکت با این همه اصلاح طلب غربزده شایدم 75 درصد!!!
  • IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    72 8
    خدا را شکر. اگر امکان داشت اطلاعات امیدبخش در مورد خصوصیات تصویربرداری ماهواره منتشر کنید تا بیشتر خوشحال شویم. سجده شکر دارد.
  • ایران IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    تبریک بخاطر موشک بالستیک قاره پیمای سه مرحله ای ایران
  • IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    36 10
    احسنت ،یک خبر خوب در این روزها
  • IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    43 17
    چقدر دارن می سوزن جماعت برانداز -عصبانی باشید و در این عصبانیت بمیرید
  • IR ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    51 24
    آفرین بر سپاه
  • ایران IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    58 11
    این موشک بالستیک قاره پیمای جدید بردی در حدود 4000 تا 6000 کیلومتری داره ، یعنی تمام اروپا را پوشش میدهد ، مقصد بعدی آمریکا
  • علی خدایی US ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    55 21
    ایول دارد به برادران نیرو های مسلح عزیزانمان خدا قوت
  • US ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    43 12
    دم سپاه گرم
  • عباس IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    9 17
    زنده باد سپاه غیرتمند
  • IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    6 5
    این شاهکار فرزندان ایران باعث افتخاره آرام دل مردم ایران دست مریزاد
  • IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    9 16
    دوران بزن در رو تمام شد...
  • رضا IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    4 4
    خدا قوت دلاوران.
  • IR ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    33 21
    سلام خدا بر سپاه پاسداران. خداقوت. خسته نباشید.
  • محمد IR ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    37 10
    مرحبا به سپاه ، هرکی هر چی می خواد بگه من دستتونو می بوسم.
  • علی IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    41 19
    یدالله فوق ایدیهم .
  • رمصانعلی دیوسالار IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    3 8
    سلام چنین برنامه ای همیشه باید پرتاب ان محرمانه باشه نه از پیش اعلام شه
  • نظر IR ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    9 17
    پیشرفت یک بعدی (صنعت نظامی ) به فرض هم که بدست بیاد بی فایده است کشور نیازمند پیشرفت صنایع غیر نظامی و شاخه های دیگر صنعتی و اقتصادی و سیاسی و فرهنگی است و گرنه با این اوضاع اقتصادی و معیشتی اسفبار حالا هی موشک بساز و ماهواره هوا کن چه دردی از اقتصاد کشور و اوضاع مردم دوا خواهد شد ?
    • IR ۰۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
      13 14
      این اقتصاد داغون هم به خاطر آن رای هیجانی بود که دادید من خیلی وقته این روزها و میدیدم سپاه وظیفه اش چیز دیگه است بفهم
    • NL ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
      16 18
      اجازه بده حرف شما رو قبول نکنم چون همین پیشرفت یک بعدی باعث شده ایران افغانستان عراق لیبی سوریه یمن و...نشه و توسط امریکا اشغال و غارت نشه
    • IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
      12 8
      22:25 داداش میدونم خیلی ناراحت شدی ازین همه اقتدار ایران ولی خوب باید بهش عادت کنی!! اگر این موشک‌ها و تکنولوژی های مربوطه که از کنارش درمیاد نباشه، حتمأ آمریکا یک لحظه برای حمله به ایران صبر نمیکنه و اون وقت کوفت هم گیرتون نمیاد بخورین چه برسه به نون! هروقت مدرک خواستی، یه زنگی بزن اون دنیا از قذافی و صدام که همین پیشنهاد شمارو عمل کردن بپرس نتیجش چی بوده!!!
    • هوشنگ مرادی IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
      15 2
      مگه اقتصاد کار سپاه هست ؟سپاه کار خودشو می‌کنه .اقتصاد هم کار رییس‌جمهور هست،که نمیتونه یا نمی‌خواد انجام بده.
  • IR ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    10 18
    کشوری که فناوری ساخت موشک و ماهواره را در اختیار دارد، چرا باید وضعیت خودرو آن چنین باشد. کاش صنعت خودروسازی را هم نیرو های مسلح بر عهده می گرفتند اون موقع فرق را متوجه میشدیم. درود بر شرف سپاه اسلام
  • DE ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    4 13
    من زیاد سررشته ندارم ولی مرحله اول سوخت جامد نبود و ضخامت مرحله اول خیلی شبیه سفیر بود
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    4 12
    خداقوت بر سپاه.
  • IR ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    4 7
    درود بر غیرت سپاهی وایرانی
  • IR ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    3 18
    اي كاش بقيه ارگانها هم مثل سپاه كار ميكردند و مشكل تورم و مشكل بيكاري جوانهاي ايران برطرف ميشد
  • IR ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    3 14
    ماشالله وهزار ماشالله به سپاه تا کورشود چشمان ترامپ ملعون ودشمنان ایران*!سپاه قلب ایران است*
  • IR ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    4 7
    این ماهواره خاری همیشگی در چشم دشمنان خارجی و نوکران داخلی آنها خواهد بود
  • ابراهیمیکا IR ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    2 15
    #بدون شوعاف
  • IR ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    2 3
    دلیل اصلی موفقیت این ماهواره بر دعای خیری بود که پشت این پرتاب بود. دعای کی؟..... مه لقا خانم، خدا رحمتت بکنه مه لقا خانم!
  • قاسم IR ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    4 15
    با اینهمه فشار و تحریم . ایران عزیز هرروز پیشرفت می کنه . این صنعت ملی و بومی شده.
  • IR ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    7 6
    نفوذ درآسمان برمسلمین مبارک باد . روزی که پیامبر معظم اسلام ص.. از ثریاومردانی از پارس سخن میگفت ازراه رسیده است تاباد چنین باد .
  • IR ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    2 15
    دعای رهبرعزیزم بدرقه راهتان.فداییان رهبرخدا قوت.نابودی امریکا واسراییل وجکام خون اشام عربستان انشت ء تلله بزودی زود
  • IR ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    4 7
    الحمدلله رب العالمين
  • IR ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    20 1
    شوروی سابق اولین ماهواره را در سال 1957یعنی 63 سال قبل در مدار 940 کیلومتری زمین و امریکا هم 2 بعد این کار انجام داد. امریکا ماهوار لندست 1را برای اولین بار ارسال کرد که برای چند سال اولین تصاویر ماهواره ای را به کره زمین ارسال می کرد.
    • IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
      8 13
      00:06 ایرانیها و مسلمانان حدود 1400 سال (شاید هم بیشتر) است که طهارت می‌کنند. امروز هنوز در غرب بر سر دستمال توالت جنگ های خانمان سوز جریان دارد!! خخخخ خخخخ
  • IR ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    2 15
    کار صهیونیستها تمومه. الله اکبر.
  • IR ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    17 20
    پول این ماهواره تبلیغاتی رو از کجا آوردین؟ از حق مردم؟؟؟؟؟
    • IR ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
      9 9
      انقدر حرص بخور تا بترکی
    • IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
      3 11
      00:14 نه حواست نبوده از پول‌های خودت که از احتکار ماسک و اینا به جیب زدی برداشتن، الان یه نیگاه به گوشیت بنداز فکر کنم اس ام اسش دیگه رسیده باشه! خخخخخ
    • IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
      3 10
      سپاه از حق خودش به مردم می‌دهد اینو یادت باشه.!!!
    • IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
      7 4
      همه کشورها نیروهای نظامی و موشک برای دفاع از کشورشون دارند پس همه حق مردمشان را خوردند!!!
  • IR ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    7 14
    به کوری چشم اصلاح طلبان عوضی!
  • سهراب IR ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    7 8
    عالی بود. افتخار ملی است.
  • صبا IR ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    7 19
    «قراردادن ماهواره در مدار لئو یک دستاورد خارق العاده نیست » این نظر دهنده با پرچم آمریکا باید خفه شود. شما فعلا بر همان ویروس نانو میکرو غلبه کنید، بعد در مورد ایران نظر بدهید. من نمی دانم که ریشه تو به ایران برمی گردد یانه ولی بدان که دوران استعمار و کدخدایی شما تروریست ها تمام شده است پس خفه شوید.
  • محمد IR ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    10 22
    دمشون گرم . ی فکری هم واسه نون تو سفره مون بکنید بخدا دیگه رو دیدن زن و بچه رو نداریم
    • IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
      7 16
      01:22 منم مثل تو وقتی نون تو سفره ندارم از شدت غصه میرم پول چند تا نون رو میدم اینترنت میخرم میام اینجا کامنت میزارم!!! خودتی داداش!!!
  • ش. AE ۰۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    10 16
    خدا پشت و پناهتون جای حاج قاسم شهید در خوشحالی ملی واقعا خالی واقعا رفتن خوبها ولی راهشان رو شما عزیزان ادامه میدید دست حیدر کرار با شما واقعا افتخار آفریدید
  • IR ۰۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    13 14
    پيشرفت هاى علمى كشور باعث افتخار است بياييد در تمام زمينه هاى علمى كار را به كاردان بسپاريم قطعا پشيمان نخواهيم شد
  • US ۰۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    8 5
    نمیدونم خوشحالیم رو چطور ابراز کنم دم سبز پوشان سپاه گرم دمت گرم سردار حاجی زاده
  • IR ۰۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    1 14
    چقدر گفتم در فصل بهار و تابستان پرتاب کنید و گوش نکردید
    • IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
      7 2
      02:55 چشم پروفسور، ببخشید اون دفعه به حرف شما گوش نکردیم!! الان سر دیگیم داریم برای موشک بعدی سوخت درست میکنیم، اگه ممکنه یه نوک پا بیا ببین اگه جا افتاده از روی اجاق برش داریم خدا خیرت بده!!!!
  • احمد IR ۰۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    1 3
    ایوالله9779
  • ؟ IR ۰۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    2 14
    ایول دمتون گرم تصور کنید بجای ماهواره . بمب هسته ای حمل کنیم تا کاخ سفید . واقعا ترس دارن ک اینقدر روی ایران کلیک کردن کاخ سفید وقتشه قبرستون بشه
  • IR ۰۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    8 3
    احتمال درگیری کوچک در خلیج فارس برای افزایش قیمت نفت وجود دارد.
  • مهدی IR ۰۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    2 15
    خدا پشت پناه برو بچهای گل سپاه پاسداران وتمام کسانی که برا عمران ابادی ایران تلاش میکنن و انشاالله نسل هرچی بدخواه منقرض بشه
  • کاظمی IR ۰۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    4 18
    خداقوت، چشم دشمنان کور و با امید و تلاش ،پیش به سوی فتح قله های علم،در اوج تحریم.سرعت پیشروی علم در ایران با توجه به تحریم ها،برای تمامی دانشمندان ،فرای تصور است.پیامبرگرامی اسلام فرمود:( علم حتی اگر در ثریاباشد،مردانی ازسرزمین پارس به آن دست پیدا میکنند).
  • سعید IR ۰۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    2 5
    ماشالله سپاه. موضوع اتمی و فضایی رو کلا باید سپرد به سپاه و دولتها هم صرفا به عمران و آبادانی و تولید بپردازن.
  • محسن IR ۰۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    0 14
    امروز پرچم عزت ایران اسلامی در دست سپاه است. برای همین جبهه استکبار علیه آن موضع گیری میکنه تحریم میکنه تروریست می‌خواند..... ایران اسلامی یکپارچه حامی سپاه است.
  • قاسم IR ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    0 6
    تبریک،دست حق نگهدارتون،چشم دشمنو دوست دشمن نما کور،باز هم ترسی دیگر بر اندام دشمنان قسم خورده اسلام وایران،
  • قاسم IR ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    0 12
    نظر دیروزم برا حسودا نوشتم چاپ نشده،موردی داشته،خیلی خوب بود
  • IR ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    18 0
    خوب بود یک شاهکاری هم انجام می دادید که وقتی مردم از خواب بیدار بشن ببینند اثری از اختلاس،رانت خواری، تورم،بی خانمانی و...در جامعه نیست
  • احمد IR ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    8 15
    مایع مباهات هر ایرانی است بشرط اینکه سپاه پاسداران خود را تافته جدابافته از نیروهای مسلح ایران و بطور کلی از ایران نداند وجملات وعبارات زیر اصلاح شود. ۱- امروز ما می توانیم جهان را از فضا رویت کنیم و این به معنای گسترش اطلاعات راهبردی نیروی دفاعی قدرتمند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. " گفته شود: امروز ما می توانیم جهان را از فضا رویت کنیم و این به معنای گسترش اطلاعات راهبردی نیروی دفاعی قدرتمند ایران اسلامی است. " ۲- چشم سپاه در مدار زمین باز شد بجاش نوشته یا گفته شودچشم ایران قدرتمند در مدار زمین باز شد.!!!
  • ایرانی IR ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    11 12
    اگر ابزار.... برادر حسن نبود و سازمان هوا فضا که باید وزارتخانه می شد حذف نمی شد و برادران و خواهران به خاطر یک تایید زندگی در جنگل وحوش تن فروشی و وطن فروشی نمی کردند و عوامل دو هزاری نبود ما یکی از کشورهای صاحب سبک در ماهواره و ماهواره بر بودیم و بهترین کار واگذاری این وظیفه به سپاه بود که انجام داد و خودروسازی هم باید به این شکل باشد
  • CA ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    0 12
    باید مراقب توطئه دشمنان ایران بعد از این دستاورد بزرگ بود تا یک حادثه ناگوار نظیر بعد از حملات موشکی رخ ندهد.
  • مجید IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    16 8
    از قیمتها هم خبر دارین ؟!! از تورم و بیکاری هم خبر دارین !؟؟؟ میدونین پراید شده هفتاد میلیون ؟!! میدونین به جز خودتون دیگه کسی نمیتونه خونه بخره یا بسازه !؟! میدونین به جز خودتون کسی نمیتونه گوشت بخره ، میوه بخره ، ماسک بخره ، محلول ضدعفونی بخره !!!میدونید مردم دارن میمیرن !!!! به فکر نون و آب ملت باشین.
  • امیر IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    12 4
    من هیچ اطلاعاتی از این مسائل ندارم ولی از امروز صبح سه تا پست با عکس تو اینستا دیدم که زده بودن این ماهواره تو بیابانهای سیستان سقوط کرده همراه فیلمهای افراد بومی ، داستان چیه ؟ خلاصه اون بالا موند یا افتاد همین بغل
  • IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    3 18
    دلخوشی یه عده ای ام اینه دیگه!!!
  • IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    15 10
    آمریکا صدسال پیش رفت کره ماه انقد جار نزدو بالا دادوبیداد نکرد
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    4 11
    احسنت دمتون گرم چشم امید ما به سپاهه از این دولت ک بخاری بلند نمیشه
  • مهدی IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    5 10
    حزب الله هم الغالبون حزب الله هم الغالبون حزب الله هم الغالبون حزب الله هم الغالبون حزب الله هم الغالبون حزب الله هم الغالبون حزب الله هم الغالبون
  • یوسف IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    5 6
    دم سپاه گرم
  • مجید IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    18 3
    یک درگیری نظامی حتی اگر پیشرفته ترین سلاحها را داشته باشی اقتصاد قوی میخواهد آرامش درون کشور میخواهد تعصب و توهم، خیال پردازی بدر جنگیدن نمیخوره باید عقلانی فکر و عمل کرد مثل صدام نباشیم کشور خودش را نابود کرد تا الان از بند هفت شورای امنیت خارج نشده باید عاقل باشیم وضع کره شمالی را ببینید اول اقتصاد، تولید، قوی پیشرفتهای علمی نظامی عالی هست ولی همه چیز باید به موازات هم حرکت کنند به هم وطن خود توهین نکنید حق نظر دارد ایران متعلق به همه است تشکر
    • IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
      13 3
      اولاً: ما اصلاً قصد درگیری نداریم. دوماً: همین ژاپن زمانی اقتصادش خوب شد که مردمش خواستند و از کالای ژاپنی حمایت کردن. اما متأسفانه یک قرن در گوشمان گفتند جنس خارجی خوبه. تولید ملی رو با آفتابه مسخره کردن و می کنن! البته ژاپن تمام منافعش واسه آمریکا است. البته کاش ژاپن یک سامانه دفاعی داشت که از بمب های اتمی آمریکا جلوگیری می کرد...و این همه آدم بیگناه توسط آمریکا کشته نمی شد. اگر ما صد سال پیش هم قدرتمند بودیم انگلیس و فرانسه و آمریکا اجازه استعمار ایران را به خود نمی‌دادند. به گونه ای که نصف جمعیت کشور با قحطی بزرگ کشته شوند...
  • بهمن صالحی IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    4 14
    نثار روح شهیدتهرانی مقدم وحاج قاسم صلوات
  • علی IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    2 3
    تشکر سپاه
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    5 7
    شکر خدا انشالله مشکلات اقتصادی ومعیشتی هم بی سر صدا یک دفعه حل بشه به امید آن روز
  • US ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    2 3
    حد دست يابى يك كشور درتكنو لوژي بيشرفته درمحصولات نظامى بخصوص محصولات هوا فضاى ان متبلور است امروز دستان تواناى فرزندان اين مرز وبوم توانستد حد محصولى با تكنو لوژى بسيار پيچيده را دركشور توليد كنند وباعث شوند كه ما هم از شادى وفخر سر براسمان بساييم وغم شكست پادشاه دلير صفوى رابخاطر نداشدن اسلحه برابر با تركان عثمانى را از ياد ببريم باشد كه درديگر رشته هاى صنعتى شاهد اين جهش تكنولوژى درتوليد باشيم
  • محمد IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    2 3
    بازوانتان پرتوان وقدرت روزافزونتان که قدرت نظام جمهوری اسلامی است پایدار ومستمر بادوچشم دشمنانتان چه درداخل وچه در خارج کورباد که توان رویت خورشیدرا ندارند. خیلی از احمقهاوبدبختهای داخلی که روزگار خودرادر نوکری وکاسه لیسی شیطان سپری کرده اند قطعا خوشحال نیستند وعزادارند انشاءالله خداوند هدایتشان کند البته اگر قابل هدایت باشند! آقای ترامپ هم خوشحال نیست وعزادار است .چه تفاوتی است بین این وآن؟
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    1 2
    خداراشکر.دست بچه های مهندسی سپاه دردنکنه.دیگه فکرکنم حساب کاردست خیلیها بیادعلی الخصوص اسراییل وعربستان.دمشون گرم.علی یارشون
  • مهدی IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    1 2
    خیلی خیلی خوشحال شدم زنده باد سپاه قدرتمند و آرتش قهرمان
  • فرج الله فولادی IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    1 4
    به نام سلام وباسلام باحمدخداوندکریم، درمعیت امام زمان(عج)ورهبری فرزانه وملتی غیورازنیروهای شهادت طلب و مقتدر متشکریم
  • مظهری IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    1 3
    دستاورد ،سرافرازی ایران
  • ماد IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    1 3
    خدارو شکر دست همه درد نکنه سپاس
  • ماد IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    0 1
    همش یک طرف اون ایه با معنا یک طرف از اینکه تو همه شرایط خدا رو بالا سرتون میبینید خوشحالیم
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    1 3
    عصای رهبرم‌را‌می‌گذارم‌توی‌حلقت‌ترامپ‌دیوانه
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    1 1
    ناو هواپیمابر بسازید.
  • صادق IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    2 4
    میدونی. بعضی. آدما. اسمشون. ایرانی. ولی. ذاتشون. ونطفهشون. آمریکایی. بدبخت. امروز. باید. به. سپاه. شهادت. وشجاعتو. ونیروی. راهبردی. ایران. افتخار. بکنیم. اینها. مستشار. آمریکایی. نیستن. اینه. بجه های. همین. مردمند. دلم. میسوزه. برات. بی. سواد
  • سید IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    3 2
    ما همیشه به سپاه افتخار میکنیم! این یکی از مصادیق واقعی توانمند سازیست! به کوری چشم دشمنان مبارک!
  • محمد IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    2 1
    سلام. دوستان و عزیزان در مورد مسایل دفاعی و سیاسی اختلاف نظر زیاد هست. این یک امر طبیعی است ولی چرا ما ایرانیانی که ادعای مسلمان بودن و بافرهنگ بودن داریم حاضر نیستیم اختلاف نظرهای خودمون رو بدون اینکه به همدیگر توهین کنیم ابراز کنیم. بسیاری از آنهایی که حتی دین ندارند به نظرات مخالف احترام میگذارند. کدام پیامبری را سراغ دارید که با فحش و توهین کسی را به راه راست هدایت کرده باشد. باعث تاسف است.
  • حسین IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    1 3
    من ارتشیم خداروشکر ,,تشنه حکم جهادیم
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    3 3
    امام زمان یار و یاورتون
  • عباس گرانمهر DE ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    2 1
    بسیار خوشحالیم از این موفقیت
  • م ر ع IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    3 2
    سلام اونایی که فکر میکنن سپاه کار بزرگی نکرده کسانی هستن که بعد از دفاع مقدس به دنیا امده اند اگر تو جنگ ایران وعراق بودن می فهمیدن امروز ایران چه شا هکاری کرده
  • کارشناس IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    1 3
    زنده باد ایران زنده باد ارتش سرافراز ایران
  • مهدی‌ مهدیانی GB ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    2 2
    سلام علیکم بابادستمریزاد به د لاورمردان سپاه پاسداران انقلاب همیشه سرافرازباشیدوچشم دشمنان تان کور
  • علی IR ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    2 1
    خداقوت عزیزان.
  • IR ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    2 2
    سپاه بهترینه ،قدرتمند ،با صلابت ،محکم ،استوار ،صبور در برابر ناجوانمردی ها ،مقتدر و همواره مشغول فعالیت برای عزت و سربلندی وطن ،پاینده باشید ای گوهران درخشان سرزمینم ایران .
  • احمد IR ۰۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
    2 1
    درود برسپاه دمشان گرم
  • س جیم IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
    0 4
    اگه نظر غیر نظرات دوستان بدیم میشیم وطن فروش.اول اقتصاد و خشک کردن ریشه فساد.جنگ و موشک و اتم فاجعه ست.ژاپن و سوییس بهترین الگو.
    • IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
      0 3
      ایشالله خودروهای بروز با تکنولوژی بالا بسازیم
    • DE ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
      1 1
      جناب س رجیم ۱۰:۳۷ - یک کشور تشکیل شده است از هزاران پازل و در مجموع به آن کشور میگویند و برای هر مطلبی بودجه خاصی دارد. کشورهای اروپایی بعد از اینکه در جنگ جهانی اول و دوم اروپا را با خاک یکسان کردند تصمیم گرفتند جنگها را به بیرون از اروپا ببرند و فقط در آمد آنرا داخل اروپا بیاورند لذا اصلا آلمان و فرانسه وانگل لیس ...دیگر احتیاج به ارتش ندارند .مقایسه کشورهای در حال غارت مانند کشورهای منطقه ما با کشورهای غارت کننده قیاس مع الباروت است ! اینجا برای غربی ها جنگ حرف اول را میزند زیرا درآمد میلیاردی فروش اسلحه و بازسازی خرابی های داعش و القلعده و وهابیون کافر ملحد ...هزاران میلیارد برای غرب سود دارد
  • IR ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    0 0
    خوب باید ایران این ماهواره در قدم نخست به دوربینی در حد هابل مجهز نماید با بزرگنمایی 10 هزار برابر
  • رهام حسامی IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    5 2
    این ماهواره الان در مدار۳۵۷۸۶ کیلومتری زمین یا geo قرار داردو چشمان تیز بین ان قادر است تا یک سکه را در این فاطله ببیند و قابلیت شنود و سلاح و موشک ضد ماهواره و قابلیت شلیک داردمجهز به نسخه بهبودیافته ملی سامانه تصویربرداری با وضوح بالای ژوپیتر سپاه است که وضوح تصویر آن به ۰٫۵ متر می‌رسد و از پلتفرم ماهواره‌ای OPSAT-3000 استفاده می‌کند که در ماهواره تک‌سار نیز به کار رفته‌است سامانه لیزری انهدام را دارا است و تا کنون 100 ماهواره اجاسوسی سری اوفک اسراییل و سری یواس ای امریکا را نابود کرده و الان امریکا قادر به پرتاب هیچ ماهواره ای از پایگاه فضایی کندی و فلوریدای خود نمیباشدو و حتی ناسا نیز مختل شده و نمیتواند ماهواره را کنترل کند و یا به ایستگاه فضایی امکان تماس نداشته وبیشتر فرستنده های ماهواره ای و ارتباطات ماهواره و تلفنی این کشور قطع شده و90 درصداینترنت امریکا و اسراییل قطع است
  • IR ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    0 0
    ماهواره رو فاکتور بگیریم چون پازل کامل و تکمیلی نبوده، ولی ماهواره بر احسنت و ماشاالله داره، دمتون گرم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس