سردار حاجی زاده

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: ما می‌دانستیم دشمنان به دنبال رصد این کار هستند و تلاش کردیم به صورت چراغ خاموش کار را پیش ببریم.

به گزارش مشرق، سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه شامگاه پنجشنبه با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری به منظور تشریح فرآیند پرتاب موفق ماهواره نظامی نور توسط ماهواره‌بر قاصد، اظهار داشت: این موفقیت لطف و عنایت الهی بود و همین ابتدا یادی می کنم از شهید تهرانی مقدم که پایه گذار این صنعت بودند؛ از دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان، عزیزان وزارت دفاع و به ویژه سازمان صنایع هوافضا که ما را در ساخت موتور مرحله اول که مربوط به موشک‌های زمین به زمین است یاری کردند تشکر می‌کنم.

وی افزود: ما میدانستیم که دشمنان به دنبال رصد این کار هستند و تلاش کردیم که به صورت چراغ خاموش کار را پیش ببریم.

** فضا بعد پنجم امور نظامی است

سردار حاجی زاده با بیان اینکه فضا یک نیاز است، گفت: بدون حضور در فضا از خیلی از امکانات نظامی و غیرنظامی که ابعاد وسیعی دارد در فضا هستند. بعد پنجم امور نظامی پس از زمینی، دریایی، هوایی و سایبری، فضایی است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه تاکید کرد: محدودیت‌هایی که در حوزه زمینی و هوایی برای اشراف اطلاعاتی داریم، در حوزه فضایی خیلی کمتر است.

** کاربری ماهواره نور در روزهای آینده صددرصد می‌شود

وی با بیان اینکه زمانی که این پرتاب را انجام دادیم از ایستگاه های تهران، زاهدان و چابهار این ماهواره را کنترل کردیم، گفت: پس از ۹۰ دقیقه که این ماهواره یک دور به دور زمین چرخید، سیگنال آن را در شمال غرب کشور دریافت کردیم. بین ۳ تا ۱۰ روز آینده برخی فرمان‌های آن صادر خواهد شد و تنظیمات آن کامل می‌شود و کاربری آن صد درصد می‌شود.

** به دنبال توسعه فرماندهی فضایی هستیم

سردار حاجی زاده در خصوص ضرورت ورود سپاه به عرصه فضایی، گفت: در سال ۸۸ با تصویب فرمانده معظم کل قوا نیروی هوایی سپاه به نیروی هوافضای سپاه تبدیل شد. از آن روز ما یک فرماندهی بعنوان فرماندهی فضایی در نیرو تاسیس کردیم و طی این یازده سال اقدامات بسیار گسترده ای انجام شده است. طبیعتا به دنبال توسعه این فرماندهی هستیم. همانطور که فرماندهی موشکی ما در سال ۶۳ با دو سکو شروع کرد و امروز به یک قدرت نظامی تبدیل شده است، انشالله روزی خواهد رسید که فرماندهی فضایی ما هم جایگاه ویژه‌ای در کشور هم در بخش دفاعی و هم بخش غیردفاعی پیدا خواهد کرد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه ادامه داد: این پروژه یک ابرپروژه بود که مجموعه ای از پروژه‌های خیلی بزرگ بود. تزریق ماهواره به فضا یک موفقیت است، اما اصل کار شکستن سدهای بسیار زیادی از فناوری است که امروز آنها را به دست آوردیم.

وی با بیان اینکه آنچه ساخته شده است با محاسبه و ارقام دقیق بوده است، خاطرنشان کرد: ماهواره‌بر ما یک ماهواره‌بر چند مرحله‌ای است که هر مرحله آن یک پروژه است. ما مجبور بودیم بدنه پیشران‌ها را سبک کنیم که از مواد کامپوزیتی استفاده کردیم و خود این موضوع پیچیدگی‌های زیادی داشت.

** با اولین تلاش موفق شدیم

سردار حاجی زاده افزود: ابرقدرت‌هایی که به مرز دانش تزریق ماهواره به مدار رسیده‌اند، شکست های زیادی را تجربه کرده‌اند، اما بحمدالله برای ما در اولین مرحله موفقیت آمیز بود.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه کار فضایی را حتما توسعه خواهیم داد، گفت: امروز حوزه نظامی و غیرنظامی در بخش کارهای اطلاعاتی نیاز به سنجش دارد که از طریق فضا اتفاق می‌افتد. در حوزه ارتباط، تعیین موقعیت و ... نیز همینطور است. پیشرفت های امروز دنیا با تکیه بر فناوری‌های فضایی است. ما تحریم هستیم و طبیعتا ما باید این امکان را برای خودمان فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه تحریم برکات زیادی برای ما داشته است، عنوان کرد: اگر چشممان به دست بیگانه باشد، همیشه محتاجیم. در همین قضیه کرونا، دیدیم که جامعه پزشکی ما چقدر ایثارگر هستند و ملت ما چقدر بزرگ هستند. ما از فرصت های تحریم ها استفاده حداکثری کردیم.

سردار حاجی زاده گفت: امروز در حوزه هواپیماهای بدون سرنشین در جایگاه بسیار بالایی در دنیا هستیم، در بحث موشکی، پدافند هوایی همینطور و انشالله در حوزه فضایی هم به جایگاه بالایی خواهیم رسید.

** تمام مراحل ماهواره‌برها را سوخت جامد خواهیم کرد

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه سمتگیری ما به سمت استفاده از ماهواره برهای سوخت جامد است و تمام مراحل را سوخت جامد خواهیم کرد، گفت: در همین مورد اخیر موتور مرحله اول سوخت مایع بود برای اینکه میخواستیم ارزان شود. الان که کار ما تثبیت شده است، موتور مرحله اول را هم سوخت جامد خواهیم کرد. ما این پرتاب را با یک سکوی پرتاب متحرک انجام دادیم که معنای آن این است که نیازی به پایگاه ثابت پرتاب نداریم و همه اینها باعث ارزان سازی می‌شود.

وی ادامه داد: امروز لبه تکنولوژی دنیا در حوزه ماهواره‌برها همین ماهواره برهای سوخت جامد است.

سردار حاجی زاده با بیان اینکه در رونمایی موشک رعد-۵۰۰ از بدنه کامپوزیتی استفاده کردیم، گفت: این موشک در عین حالی که وزن آن نصف یعنی ۱.۸ تن شده است اما ۲۰۰ کیلومتر بیشتر برد دارد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه، گفت: هر کشوری که در حوزه فضایی به این مرحله می‌رسد در رده ابرقدرت‌ها محسوب می‌شود.

** به تکنولوژی نازل متحرک موتورها دست یافته‌ایم

وی درباره موتور نازل متحرک این ماهواره‌بر، اظهار داشت: در موشک های سوخت مایع هدایت توسط بالک‌های انتهایی انجام می‌شود؛ اما در سوخت جامد ما کنترلی روی سوخت نداریم و تراست هم خیلی بالاست و طبیعتا باید نازل بتواند خودش حرکت کند. الحمدالله به تکنولوژی نازل متحرک رسیده‌ایم.

سردار حاجی زاده در خصوص دیگر اجزای پرتاب ماهواره نور به فضا، تصریح کرد: افراد زیادی در این کار دخیل بودند؛ اطلاعات سنسورهای تله‌متری ماهواره‌بر در لحظه مخابره می‌شود که همه این اقدامات توسط جوانان همین کشور انجام شده است.

** آمریکایی‌ها از موفقیت ما ناراحت هستند

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پیرامون تاثیر این کار بر قدرت دفاعی کشور، گفت: اینکه داد آمریکایی ها درآمده نشان دهنده اهمیت این مسئله است. آنها می‌دانند که ما به توانمندی جدیدی رسیده‌ایم و از این کار ناراحت هستند.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها شهید سلیمانی را شهید کردند؛ برای چه مسئولیت آن را قبول کردند؟ آنها میخواستند بگویند نماد مقاومت را زدیم تا فرماندهان مقاومت بترسند. آنها اطمینان کاذبی پیدا کرده بودند که ایران پاسخ نمی‌دهد، وقتی دیدند مردم شعار انتقام می‌دهند، گفتند اگر ایران اقدامی کند، ۵۲ نقطه را خواهیم زد؛ آن نقطه فرهنگی هم که می‌گفتند بیت رهبری بود؛ اما دیدند که عین الاسد موشک باران شد و صبح همان روز برنامه دیدار رهبری به صورت زنده از حسینیه امام خمینی(ره) پخش شد.

سردار حاجی زاده با بیان اینکه آنها به دنبال این بودند که ایران را بی‌حیثیت کنند، گفت: اما به عکس ایران عزیز شد و ما امروز با افتخار اعلام می کنم که یک ابرقدرت هستیم و با قدرت به ملت ایران قول می‌دهیم که فناوری فضایی را پیش می‌بریم و قوی خواهیم شد.

** آمریکا به حمله موشکی عین الاسد پاسخ می داد ۴۰۰ نقطه را می زدیم

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه آن روزی که عین الاسد را می‌زدیم؛ تصور خود ما این بود که پاسخ می‌دهند، خاطرنشان کرد: ما هم ۴۰۰ نقطه را آماده کرده بودیم که بزنیم.

وی با بیان اینکه انشالله ماهواره بعدی را در مدار بالاتر قرار خواهیم داد، خاطرنشان کرد: ما نقش نخ تسبیح را داریم و دانه های این تسبیح همین جوانان و شرکت‌های دانش بنیان است.

سردار حاجی زاده گفت: کل کارهای موشک های زمین به زمین و ماهواره‌برها بنیانش را شهید تهرانی مقدم گذاشت و شاگردان ایشان ادامه دادند و نتیجه آن را امروز می‌بینیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 88
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 18
  • فرامرز IR ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    من که خوردن کباب کوبیده با پیاز رو به تماشای سیگنال ماهواره ترجیح میدم .
    • IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
      83 23
      فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه آن روزی که عین الاسد را می‌زدیم؛ تصور خود ما این بود که پاسخ می‌دهند، خاطرنشان کرد: ما هم ۴۰۰ نقطه را آماده کرده بودیم که بزنیم
    • جوجه تیغی بدنساز GB ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
      17 25
      فرامرز بسیار متاسفم برای این طرز تفکرت. آدم کباب نخوره نمی‌میره؛ اما پیتزا نخوره چرا. من پیتزا رو ترجیح می‌دم.
    • IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
      38 8
      23:54 منم نشستن و لذت بردن از بوی دودی که از سوختن امثال شماها بلند میشه (مشابه بوی خر داغ کردن!) رو به خوردن کباب با پیاز ترجیح میدم!!!
    • امیر OM ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
      53 16
      مگه تو آلبانی هم کوبیده هست؟؟؟
    • IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
      42 7
      توکبابت رو بخور. ما بیداریم.!!!
    • IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
      5 6
      با بی تدبیری دولت روحانی گوشت کیلویی 120 هزار تومان شده دیگه کباب هم نمی توانیم بخوریم .
    • نادر NL ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
      7 4
      چاقی عامل اصلی مرگ بر اثر کرونا هست و به خاطر همین امریکا از نظر فوتی کرونا در دنیا اول شده.....جالبه این کامنت شما رو با اسمی دیگه من شش ماه پیش هم دیده بودم!!...
    • IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
      6 3
      11:24 كمتر از الباني نشين ها را بخور
    • قلندر IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
      20 4
      اگر انسان ها در طول عمر خویش،فعالیت مغزشان به اندازه یک میلیونیم معده شان بود ،اکنون کره ی زمین تعریف دیگری داشت .اینشتین
    • قریشی IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
      15 4
      فقط تو اینجوری نیستی، گاو و خر و اسب هم همینجوری هستند فقط معده شون پر باشه بقیه مسائل براشون حل شده ست!
    • IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
      6 0
      ۰۹:۲۸ چون رجز خونی درحیته ایشان است!!!
    • IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
      5 7
      تو همون پیاز خالی بخوری بهتره شاید مختون کار بیفته دیگه با رای اتون و با تکرارتون گند به این مملکت نزنید
    • IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
      2 1
      احسنت به امیر پیام 11:24
    • حیدر صالح IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
      3 3
      در مملکت ضعیف و اشغالی کباب با پیاز حتی نون هم پیدا نمی شود ! دلاوران سپاه امنیت مملکت را بیمه می کنند شما هم با خیال راحت کبابت را بخور البته با نون که سیر شی
    • ببم جان IR ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
      3 4
      واقعا برات متاسفم جوجه تیغی سطح فرهنگ و سوادت رو نشون دادی آدم پیتزا (نون پنیر سبزی ایتالیایی) رو به کباب ترجیح میده؟
    • IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
      3 3
      شما مواظب باش از لیبرتی پا تو بیرون نذاری میندازنت تو مستراح
    • علی IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
      2 0
      اگر قدرت نداشته باشی نون و پیاز هم نمی گذارند بخوری .یادت باشه
  • IR ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    57 21
    دستتان طلا خدا قوت
    • ایرانی IR ۰۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
      3 1
      مگر ارتش نباشه که حرام خورهای حرامزاده ای که از دوشیدن گاوهای منطقه و چپاول مستضعفان بخواهند کوچکترین نیت پلیدی نسبت به رهبر عزیزمان و یا رییس جمهورمان داشته باشند.
  • اسرافیل IR ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
    64 19
    بابا ناموسا یکی مثل توبا غیرت یکی هم مثل اون ...ولش کن پاینده باشی. انصافا بدور از هرچیزی سردار هر وقت تو تلوزیون خونمون می بینمت خونم جوش می خوره برات . الهی ، من که رو سیاهم ولی هر چقدر ما بی آبروییم به آبرو و عزت سردان دلیر کشور م عطا بفرما آمین. پاینده ایران زمین. یرسد به دست سردار
  • IR ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
    38 17
    درود بر سردار حاجی زاده عزیز،
  • IR ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
    40 22
    "ان تنصر الله ینصرکم و یثبت اقدامکم"
    • تنها IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
      0 3
      حالا به جای کباب چیزی دیگه بخور آقای گاوخان تبریک به سردار حاجی زاده
  • علی IR ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
    51 13
    سپاه یعنی ترجمه عملی الهم عجل لولیک الفرج.
  • IR ۰۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
    26 54
    اگر تلاشی منجر به افزایش برکت در سفره مردم‌ نشود، تلاشی بیهوده است.
    • IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
      12 5
      گشایش در اقتصاد کشور و بهبود معیشت را باید از دولت طلب کنید مردم چوب انتخاب غلط شون در انتخابات سال 92 و 96 را می خورند.
    • اسرافيل IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
      12 5
      قشنگ برجام رو تحليل كردي. خواستي سپاه رو بزني متاسفانه خورد به حسن رنگ رَز. داري اشتباه ميزني داداش.
    • مجتبی IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
      15 4
      تو اگه سفره ات پر طلا هم باشه ولی امنیت نداشته باشی باید در حال فرار خاک و سنگ بخوری! فیلم های سوریه و عراق رو ببین که چه خانه هایی با چه امکاناتی مخروبه بودن و غارت شده بودن. معلوم نیست صاحب خونه زنده اس مرده اس، الان توی کدوم کمپ توی صف غذاس و ... . هر وقت فهمیدی که اگه قدرت بازدارندگی نداشته باشی قورت داده می شی
    • ووو IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
      6 4
      شکمو نباشید، اونم از دولت بخواه
    • IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
      22 6
      مثل بقیه مردم دنیا شما برو سر یه کار و هر ماه حقوقت رو بگیر و کنی پس انداز کن بعد کم کم ماشین و خونه و زندگی رو بساز و منتظر نباش کسی از غیب نون برکت تو سفرت بذاره. امنیت اولین برکت این تیپ دستاوردهاس. کم کاری خودت رو پای دیگران ننداز
    • علی خدایی IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
      34 3
      توصییه ام به تو این است که تو اگر یک انسان با شعور بودی خوشحال میشدی نه اینکه ناراحت و مشخص است که از پیشرفت های کشور عززمان ناراحتی اما ناراحت باش ما به دهن کجی های تو را گوش نمی کنیم درراه پیشرفت های کشور و ملت خودمان هیچ محدودیتی را نمی پزیریم
    • IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
      4 2
      تا امنیت نباشد نان بی غصه حاصل نیست. نان با امنیت منافات ندارد
    • مبین IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
      0 0
      درود بر سردار عزیزم حاجی زاده ، مرگ بر منافق
  • IR ۰۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
    38 20
    نابود بشه هرکسی که لقب کدخدا رو داده به آمریکا.
    • IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
      23 13
      مرگ بر آمریکا.
    • IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
      18 5
      مرگ بر آمریکا و منافقین.
  • محسن IR ۰۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
    30 20
    یااااشااا سردار ...جانلار سنه فدا السون
  • خطاب به سردار حاجی زاده GB ۰۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
    26 15
    امیدوارم ایشان یا یکی از همکارانشان این پیام رو بخونن و انتقال بدن با توجه به این موفقیت و هیجان ناشی از آن که طبیعی هم هست من امیدوارم اطلاعات دقیقی در خصوص ابعاد و وزن و ساختار سازه ای ماهواره و حتی نوع محموله ی آن را منتشر نکنند ،همانطور که زمان پرتاب با ملاحظه مخفی شد و احتمالا امریکا نتوانست اختلال در پرتابگر ایجاد کند جزییات پیشرفت های این ماهواره به نسبت ماهواره های قبلی که پرتاب شد مخفی بماند ،همین که این ماهواره تصاویر رو به ایستگاه زمینی مخابره کنه و توسط پرتابگر سه مرحله انجام شده اهمیت این کار بزرگ قابل ستایش است خدا قوت
    • آرش IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
      9 11
      یعنی شما الان داری به سردار یاد می دی که چیکار کنند؟ چرا فکر می کنید این چیزهای ساده و پیش پا افتاده رو شما متوجه می شی ولی سردار بزرگ سپاه با اطلاعات سپاه متوجه نمی شوند؟ این اعتماد به نفس رو از کجا آوردی؟
    • IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
      15 1
      آرش جان بنده خدا خواسته یه کمکی بکنه احساس مسئولیت کرده دیگه این که ناراحتی نداره
    • پاسخ به ارش GB ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
      0 1
      اعتماد به نفس کاذب نیست حاصل 12 سال فعالیت تو این حوزه هست
  • IR ۰۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
    29 20
    ده برابر شدن دلار هم یه ظاهر داره یه باطن؟؟
    • IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
      11 4
      03:18 حماقت امثال تو هم یه ظاهر داره مثل کامنتی که اینجا گذاشتی و یک باطن مثل پادویی غرب!!!
    • IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
      8 1
      دلار 19 هزار تومانی و سکه 6/5 میلیونی و تورم افسارگسیخته ثمره برجام است.
    • IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
      8 2
      دلار 19 هزار تومانی و سکه 6/5 میلیونی و تورم 400 درصدی ثمره برجام نافرجام است.
    • IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
      8 4
      اون موقع کع میخواستی به دولت تدبیر وامید رای بدی باید فکرش رو میکردی
    • IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
      6 3
      ظاهر حسن روحانی باطن لیبرالیسم
    • NL ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
      0 0
      ظاهر دولت تدبیر و امید، باطن دولت اقتصادِ آزاد و رانت
  • رحمت عیدی IR ۰۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
    28 20
    سردار عزیز خیلی دمت گرم خیلی مخلصیم فدایی داری واقعا که باعث افتخار ملتی انشاءالله که به کوری چشم بدخواهان همیشه سلامت و سرزنده باشی،مسئول در طراز انقلاب و تمدن اسلامی یعنی این،برای سلامتی همه برو بچه های سپاه پاسداران و کل نیروهای مسلح صلوات
  • IR ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
    27 18
    بی نهایت درود بر سپاه ان شاءالله سلامت و سربلند باشید.
  • امیر IR ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
    21 18
    ممنون سردار که یادمون دادی کسی که آبرو شو با خدا معامله کنه، پیش مردم معتبر تر میشه
  • IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
    25 8
    کشور رو بدین سپاهی ها مدیریت کنند. روحانی و دولتش رو بندازین بیرون.
  • IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
    33 25
    یاد و نام بزرگان شهیدی چون حاج حسن طهرانی مقدم و حاج قاسم تا ابد جاودانی و افتخار آفرین است روحشان در جوار پاک ائمه اطهار شاد و یادشان تا ابد گرامی خواهد بود.
  • سید IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
    17 15
    خداوند به شما عزیزان قوّت توأم با عزّت و به دشمنان تان قلّت توأم با ذلّت دهاد!
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
    26 14
    درود بر سردار حاجی زاده
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
    19 20
    حالا این ماهواره چقدر خرج برداشته؟
    • IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
      3 3
      09:24 اینقدر ( ) خرج برداشته، سؤال بعدی!!!
    • IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
      15 3
      ناراحت نباش به خرج کسی لطمه نمیزنه.!!!
    • ناشناس IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
      6 6
      بگو این ماهواره چه قدر منفعت داره!! 10000 برابر خرجش منافع داره .یکی امنیت بیشتر مردم و کشور هستشششششششششششششششششششششششششششششش.
    • IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
      8 3
      تا دیروز حرفتون این بود که کدخداتون ماهواره میفرسته فضا حالا نگران خرجش شدین نگران نباش هزینه اش از شما تکرارچی ها برای مملکت بیشتر نیست
    • IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
      5 3
      اگر در دهه 60 میلادی در آمریکا نادانهایی مثل تو این سوال ها رو میپرسیدند و نادان تر از آنها در پاسخ به سمت انفعال میرفتند امروز ناسایی با این ابعاد وجود نداشت. خداروشکر که گوش تصمیم گیران در این زمینه به دهان امثال شما که گفته های بی بی سی و منو تو و اینترنشنال رو بالامی آورند و دوباره میجوند، نیست وخداروشکر که آنها هم کارشان را خوب بلدند هم به خوبی انجامش میدهند. اگر حتی ذره ای وطن پرست بودی با شنیدن این اخبار به ایرانی بودنت میبالیدی افسوس که حتی همان ذره اعتقاد رو هم نداری، دین و جدان و تعصب به ناموس و وطن که بماند. با کمال افتخار آماده هستم ، منفی ها و بد و بی راههای آلبانی نشین ها و خائنین وطن فروش که افسارشان در اختیار غرب است را دریافت نمایم.
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
    15 6
    دم همه ی کسانی که برای پیشرفت ایران تلاش کردند چه نام شون برده شد و چه کسانی که گمنام ماندند گرم بیایید لطفا حرف هایی نزنیم که آتش حسادت را در دل سایرین روشن کنه هر کسی که حتی توان هم نداره ولی دعای خیر می کنه تو موفقیت ها سهیم است
  • عباس US ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
    7 3
    انشالله قدم بعدی ساخت هواپیما و فضاپیما
  • شریف زاده IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
    3 2
    سردار سرت سلامت . هروقت مصاحبه ات را از تلویزیون می بینم ایران عزیز به داشتن فرزندان غیوری مثل شما به خود می بالد . الحق بعد از سلیمانی شهید چشم مردم به رشادت و صلابت امثال شما دوخته تا کوته مغزان نتوانند طمعی به خاک پاک ایران دوست داشتنی بنمایند. سرفراز و پاینده باشی . خدا قوت و عزت زیاد.
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
    9 6
    سلام خدا بر سپاه پاسداران. خداقوت. خسته نباشید.
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
    5 3
    باید بعد ششم دفاعی که برنامه ریزی های علمی و ماورایی است برای معدوم سازی نیروهای دشمن را ایجاد کرد. در آینده این علم است که به کمک ماورا می تواندحرف های زیادی داشته باشد. تمدن های بیگانه به زودی وارد ماجرا خواهند شد.
  • علی خدایی IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
    0 5
    باید با همه توان این پیشرفت های بزرگ را انجام بدهیم هر روزمان با پیشرفت های خیلی زیاد و بزرگ تمام نیرو های مسلح ایران بزرگ همیشه سلامت و موفق سپاه و ارتش بسیج نیروی انتظامی و تمام تلاشگران ایران عزیز خدا قوت
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
    0 6
    چقد اینطرف جات خالیه سردار کاش الان بودی
  • usaf US ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
    3 8
    بزودی ، ایران ، بزرگترین پایگاه ما در خاورمیانه و غرب آفریقا خواهد شد . کشوری فدرالی با ۶ دولت محلی به ۶ زبان . بزودی ۵۲ اف۲۲ و اف۱۵ در پایگاه هوایی موجود در اصفهان مستقر میکنیم .۳۰ اف۳۵ هم همدان و دزفول و بوشهر و ... و ...
    • IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
      6 5
      بزودی تمام پایگاه های نجس تان را در خاورمیانه جوری با موشک سجیل شخم خواهیم زد که چیزی از پایگاه هایتان نماند و در ضمن تمام آن ها را نیز خاک مال کرده باشیم تا نجسی تان از بین برود گرچه نجسی شما شیاطین از بین نمی رود
    • IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
      2 2
      طنز خوبی بود
  • محمد باقر IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
    1 7
    درود بر سردار
  • IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
    1 5
    جواب به 2.18 اگر امنیت تامین نشود برکت در سفره مردم زهر مار میشود . اول امنیت بعد برکت در سفره مردم
  • سید IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
    5 9
    سلام علی المجاهدین ، خدا قوت خسته نباشید
  • محمد IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
    6 11
    خدا شما را برای ما حفظ کند سردار
  • حامد IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
    4 8
    علی رغم همه مشکلات و اختلاس ها و غیره افتخار می کنم .
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
    5 6
    سردار عشقه
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
    5 5
    هزاران درود برشما
  • علی بابا IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
    4 3
    سردار خیلی عشقی❤❤
  • دیده بان IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
    1 7
    فان حزب الله هم الغالبون
  • دیده بان IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
    1 4
    فان حزب الله هم الغالبون
  • IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
    2 3
    هر کس به موفقیت سپاه شک دارد با مادر خویش در میان بگذارد! شاید از پدری ایرانی به دنیا نیومده باشه!
  • IR ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
    3 1
    درود بر سردار حاجی زاده
  • حمیدرضا IR ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    3 3
    یک نهاد و این همه خدمت مگه میشه؟ مگه داریم؟ . . . خداقوت
  • IR ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    1 1
    فقط میتونم بگم ماشاءالله... الحمدللّه ربّ العالمین... و این بود شیعه ایی که برای دین و دنیای خودش کار کرد و افتخار آفرید.
  • مقصود زراعتکار IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    2 1
    خسته نباشیدمیگم به بچه های باغیرت ایران که شبانه روز درحال کار وحراست ازاین مملکت هستن
  • bahar IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    1 6
    من به عنوان یک فرد بسیجی ساده و مخلص تبریک عرض میکنم به نیروهای مسلح و سپاه پاسدران انقلاب اسلامی.خانواده من درگیر مریضی است واقعا یک مرد دراین کشور پیدا میشود که بهترین وپیشرفته ترین داروهای دنیا را به خانواده ما بیاورد و مارا شاد کند.واقعا یک مرد درایران هست؟ خدا همه بیماران راشفا دهد کمکمان کنید .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس