کد خبر 106470
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۰

موبایل، کلید، کیف پول و غیره از جمله چیزهایی هستند که همیشه همراه داریم. در این بین گاهی اوقات ممکن است کیف های کوله پشتی نیز داشته باشیم. اما این کوله پشتی ها که ما استفاده می کنیم می توانند به بدترین دشمن سلامتی ما تبدیل شوند.

به گزارش گروه خواندنی های مشرق، کوله پشتی ها و کیف های دستی از جمله وسیله هایی هستند که هم آقایان و هم خانم ها برای حمل و نقل وسایلشان از آن ها استفاده می کنند. این کیف در مکان های متفاوت نیز قرار می گیرند و آلوده می شوند و می توانند برای سلامتی ما بسیار خطرناک نیز باشند.

شما روزانه این کیف ها را به مدرسه، دانشگاه، خیابان و حتی گاهی ممکن است به دستشویی های عمومی نیز ببرید. در بیشتر این محل ها نیز مجبور هستید تا کیف خود را روی زمین قرار دهید. همین باعث می شود تا مقدار بسیار زیادی جرم و میکروب در کف کیف شما جمع شود.



البته به ابن نکته نیز توجه کنید که در بیشتر مواقع بعد از بازگشت به خانه این کیف ها را روی صندلی، زمین و حتی میز ناهار خوری قرار دهید و این باعث می شود تا میکروب ها به مناطق دیگر منتقل شوند. این امر می توان به سلامتی همه افراد خانه صدمه بزند.

در مورد بیرون کیف ها صحبت کردیم اما آیا داخل کیف ها نیز کثیف است؟

این سوالی است که شاید از خودتان بپرسید. در این مورد باید بگوییم که داخل کیف ها نیز به مانند بیرون آن ها حاوی انواع باکتری ها و میکروب ها است. شما در داخل کیفتان کتاب، کلید، موبایل و پول و غیره قرار می دهید که همه این وسیله ها به نوعی با دنیای اطراف ارتباط دارند و حاوی میکروب هستند.



اما در این میان ممکن است شما دستمال های کاغذی نیز داخل کیفتان قرار دهید و این دستمال ها به میکروب های داخل کیف آغشته شده و شما را به راحتی مریض می کنند.

بسیاری از متخصصین بر این اعتقاد هستند که اگر می خواهید کیفی تمیز داشته باشید بهتر است تا تمام وسایلی که از آن خارج یا درون آن قرار می دهید را ابتدا تمیز کنید. این کار باعث می شود تا کیف شما به میزان کمتری کثیف و آلوده شود. همچنین در ادامه به شما توصیه می کنند تا حد امکان کیف خودتان را هفته ای یک بار بشویید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • اسکندری ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
    0 0
    بسیار جالب و خواندنی و دیدنی بود. از لطف شما و وقتی که می گذارید کمال تشکر را دارم.اگر تمایل داشتید در ایمیل بنده کامنت بگذارید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس