کد خبر 1064451
تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۳
پارلمان عراق

یک عضو پارلمان عراق با بیان اینکه الکاظمی بخش بیش‌تری از ترکیب کابینه خود را مشخص کرده و برای نهایی کردن به رایزنی‌هایش ادامه می‌دهد، گفت: همه جریان‌های سیاسی بر حمایت از الکاظمی تاکید دارند.

به گزارش مشرق، «فاضل الفتلاوی» عضو ائتلاف الفتح پارلمان عراق اعلام کرد که پارلمان عراق جلسه رای اعتماد به کابینه «مصطفی الکاظمی» مامور تشکیل کابینه را روز سه‌شنبه هفته آینده برگزار خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

چالش‌های پیشِ‌روی آمریکا برای ماندن در عراق

توصیه برهم صالح درباره تشکیل دولت عراق

الفتلاوی در گفت‌وگو با پایگاه خبری المعلومه گفت: «الکاظمی ظرف دو روز آینده درخواست رسمی خود را برای برگزاری جلسه رای اعتماد ارائه خواهد داد».

این عضو پارلمان عراق با بیان اینکه الکاظمی بخش غالب از ترکیب کابینه خود را تکمیل کرده است، گفت: «رایزنی‌های سیاسی با جریان‌ها برای به تصویب رسیدن کابینه در داخل پارلمان ادامه دارد».

وی تاکید کرد: «اکثریت جریان‌های سیاسی حامی تصویب کابینه الکاظمی در پارلمان هستند و اعتراض‌های قابل توجهی که به ناکامی او در پارلمان منجر شود وجود ندارد».

الفتلای گفت: «ریاست پارلمان هم روز سه شنبه هفته آتی را موعد برگزاری جلسه رای اعتماد به کابینه الکاظمی قرار خواهد داد».

این عضو پارلمان عراق در گفت‌وگو با پایگاه خبری بغداد الیوم هم هر گونه پیچیدگی مذاکرات با الکاظمی بر سر نامزدهای تصاحب کرسی‌های وزارتی را رد کرد.

الفتلاوی گفت: «هیچ پیچیدگی در گفت‌وگوها و مذاکرات میان گروه‌های سیاسی شیعی از جمله ائتلاف الفتح با الکاظمی وجود ندارد و گفت‌وگوها ادامه دارد تا بر سر نامزدهای تصدی وزارتخانه‌های دولت جدید توافق حاصل شود.

او افزود: «الکاظمی برای انتخاب اعضای کابینه آزادی کامل دارد و ما هم از هر نامزدی که وی بر اساس شروط پاکدستی و شایستگی انتخاب کند استقبال می‌کنیم. هیچ اختلافی با الکاظمی وجود ندارد همه متفق القول بر حمایت از او تاکید دارند».

«برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق، نهم آوریل(۲۱ فروردین)، در پی انصراف «عدنان الزرفی» از نخست‌وزیری، «مصطفی الکاظمی» را مامور تشکیل کابینه کرد و بر اساس قانون اساسی، وی ۳۰ روز مهلت دارد تا کابینه جدید را برای گرفتن رأی اعتماد به پارلمان معرفی کند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    0 0
    باید تعهد سفت و سخت از وی برای اخراج امیکا باید بگیرند سفارت عربستان را نیز باید عراقی ها تعطیل کنند در اعتراض به جنگ یمن- پس این حشد کی می خواهد از یمن حمایتی کند چرا مجموعه های مقاومت بصورت جزیره ای عمل می کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس