کد خبر 106445
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۴

وزير امور خارجه دولت فلسطين و عضو برجسته جنبش مقاومت اسلامي فلسطين (حماس) اعلام كرد كه هدف از سفرم به تهران اطمينان دادن به مقامات ايران در خصوص كوتاه نيامدن حماس از مقاومت تحت هر شرايطي بوده است.

به گزارش مشرق؛ «محمود الزهار» پس از ديدار با "علي لاريجاني" رئيس مجلس؛ "سعيد جليلي" دبير شوراي عالي امنيت ملي و "علي اكبر صالحي" وزير امور خارجه كشورمان در گفت وگو با شبكه العالم به تشريح اهداف سفر به تهران و محورهاي مورد گفت وگو با مقامات ايران پرداخت.

محمود الزهار درباره اهداف سفر خود به ايران و ارزيابي او از روابط اين جنبش با جمهوري اسلامي ايران در اين مرحله گفت: ما در اين سفر و در سفرهاي ديگر همواره تأكيد كرده ايم كه مخالف كشمكش هاي قومي و مذهبي در جهان اسلام هستيم.

وي افزود: در اين سفر به دنبال اين بوديم كه تاكيد كنيم راه ملت هاي مسلمان اعم از عرب و فارس، آفريقايي، آمازيقي و مالاوي يكي است، بنابراين بايد درگيري هاي جزئي بر سر يك چاه نفت يا مقداري مرز را كنار گذاشت.

الزهار تصريح كرد: مي خواهيم بر برنامه مقاومت و آزادي فلسطين تأكيد كنيم، سامان دهي به وضع داخلي فلسطين هيچ گاه براي هميشه، جايگزين آرمان آزادي تمام فلسطين نخواهد شد.

عضو جنبش حماس تصريح كرد: ما در سفر به ايران و ديگر كشورها به دنبال تأمين سازو كارهاي پايداري و صبر و ثبات در فلسطين و حمايت كامل از همه انواع مقاومت هستيم.

وي ادامه داد: با اين سفر به دنبال ساكت كردن كساني هستيم كه معتقدند مسلمانان و اعراب يا بايد با غرب باشند يا با شرق، ما به دنبال تأكيد بر هويت اسلامي خود هستيم و مي خواهيم برنامه ها و آرمان هاي اسلامي كمال يابد همان طور كه در مصر و ليبي و ديگر كشورها اين روند شكل گرفته است.

الزهار افزود: ما در انتظار ارائه شدن يك آرمان كامل اسلامي هستيم كه از شائبه وابستگي به غرب مبرا باشد.

الزهار درباره حرف و حديث ها درخصوص سرنوشت اين جنبش و برنامه هاي آن و رابطه حماس با مسئله فلسطين خاطرنشان كرد: يكي از دلايل سفرم به تهران توضيح همين مسائل است.

عضو جنبش حماس تصريح كرد: تأكيد كرديم كه به برنامه مقاومت پايبنديم و تنها زماني از آن دست مي كشيم كه وارد مرحله آزادي كامل فلسطين شده باشيم.

محمود الزهار در پاسخ به اين سوال، آيا اين موضوعات در ديدار با مسئولان ايراني بررسي شد؟، گفت: قطعا، من ديداري راهبردي با «علي لاريجاني» رئيس مجلس شوراي اسلامي داشتم و در اين ديدار درباره رويكرد و آرمان اسلامي صحبت كرديم.

وي افزود: از سخنان لاريجاني دريافتم كه هيچ اختلاف نظري بين ما درخصوص ضرورت وحدت جهان اسلام وجود ندارد، درباره برنامه مقاومت و نيازهاي مرحله آينده نيز سخن گفتيم كه ضرورت عدم سوءتفاهم درخصوص برنامه مقاومت مهم ترين موضوع اين بخش بود.

عضو جنبش حماس اضافه كرد: سپس درباره ضرورت وحدت جامعه فلسطين با حضور همه جريان ها و جناح هاي آن تأكيد شد تا بتوانيم در مرحله آينده قدرتمندتر ظاهر شويم.

الزهار خاطرنشان كرد: درباره برخي مواضع كه اشتباه منتقل شده بود صحبت كرديم تا در مسير درست قرار گيريم و فكر مي كنم اين ديدار همان طور كه درباره آن گفته مي شود، ضروري بود.


صالحي: ايران پشتيبان همه جانبه فلسطين است

صالحي در ديدار الزهار ضمن تاكيد مجدد بر حمايت همه جانبه جمهوري اسلامي ايران از آرمان فلسطين، وضعيت مقاومت، بيداري اسلامي و تحولات خاورميانه و شمال آفريقا را به عنوان پشتيبان مقاومت و تضعيف جبهه صهيونيستي دانست.

وزير خارجه كشورمان با محكوم كردن حملات ددمنشانه رژيم صهيونيستي عليه مردم بي گناه فلسطين، آن را نشانه ضعف و زبوني اين رژيم نامشروع دانست و حمايت از مردم و آرمان فلسطين را جزو اصول و اعتقادات ديني و اسلامي برشمرد.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس