کد خبر 1064106
تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۵
آمریکا

۴۳ درصد از آمریکایی‌ها سالانه درآمدی زیر ۲۵ هزار دلار دارند و حدود ۲۷ درصد آنها درآمد بین ۲۵ تا ۵۰ هزار دلار دارند و با توجه به هزینه‌های زندگی که در هر ایالت با دیگری متفاوت است.

به گزارش مشرق، مدتی پیش دولت ترامپ لایحه دو تریلیون دلاری برای مقابله با ویروس کرونا را به مجلس سنا پیشنهاد داد که منتقدان بسیاری از هر دو حزب دمکرات و جمهوریخواه داشت و نهایتا با به توافق رسیدن رهبران دو حزب اصلی، این لایحه تصویب شد.

 این بسته ۲ تریلیون دلاری که با هدف نجات اقتصاد آمریکا از تبعات رکود ناشی از شیوع ویروس کرونا تهیه شده است، شامل یارانه کمکی به هر شهروند آمریکایی که سالانه درآمدی کم‌تر از ۷۵ هزار دلار دارد، می‌شود.

بیشتر بخوانید:

تمدید محدودیت سفر میان آمریکا، کانادا و مکزیک

فیلم/ اعتراض موتورسواران لاس‌وگاس به قرنطینه

 این کمک هزینه تا سقف ۱۲۰۰ دلار به هر بزرگسال و ۵۰۰ دلار به هر کودک (زیر ۱۷ سال) تعلق می‌گیرد، همچنین برای خانواده‌های چهار نفره و بیشتر این مبلغ به ۳۰۰۰ دلار افزایش می‌یابد.

بر اساس این بسته محرک مالی حدود ۵۰۰ میلیارد دلار وام در اختیار شرکت‌های بزرگ و ۵۰ میلیارد دلار هم در اختیار شرکت‌های هواپیمایی قرار می‌گیرد.

دولت آمریکا همچنین در نظر دارد مبلغی حدود ۳۵۰ میلیارد دلار را در اختیار کسب و کارها و شرکت‌های کوچک قرار دهد تا دچار ورشکستگی نشوند. مبلغ ۱۵۰ میلیارد دلار نیز کمک هزینه به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی خواهد بود.

 بسته مالی ۱۲۰۰ دلاری به طور کلی تنها به کسانی که پرونده مالیاتی داشته و مالیات خود را پرداخت کرده‌اند و همچنین به دهک‌های کم درآمد و متوسط جامعه تعلق می‌گیرد.

نانسی پلوسی، رئیس کنگره ایالات متحده پیشتر خواستار افزایش بسته پیشنهادی به ۲٫۵ تریلیون دلار شده بود که دلیل این افزایش، پرداخت یارانه ۱۵۰۰ دلاری به جای ۱۲۰۰ دلاری بوده‌ است.

اما مسئله اینجاست که ۴۳ درصد از آمریکایی‌ها سالانه درآمدی زیر ۲۵ هزار دلار دارند و حدود ۲۷ درصد آنها درآمد بین ۲۵ تا ۵۰ هزار دلار دارند و با توجه به هزینه‌های زندگی که در هر ایالت با دیگری متفاوت است، حدود ۵۰ درصد مردم آمریکا و ۷۸ درصد کارگران و کارمندان، درآمدشان دقیقا خرج هزینه‌های جاریشان می‌شود و هیچ گونه پس‌اندازی ندارند.

‌با توجه به این مسائل، افرادی که واجد شرایط دریافت این بسته معیشتی هستند، ۱۲۰۰ دلار دریافتی تنها پاسخ گوی هزینه‌های اضطراری یک ماهشان است و احتمالا هم در تهیه غذا و هم پرداخت اجاره‌ها و سایر هزینه‌ها با مشکل مواجه خواهند شد.

 اخیرا ویدئویی منتشر شد که صف طولانی و باورنکردنی مردم آمریکا برای دریافت غذای رایگان در ایالت نیویورک را نشان می‌داد که حاکی از ناتوانی تعداد زیادی از مردم این کشور در تامین غذا برای ادامه زندگی است.

بر این اساس؛ به نظر می‌رسد که تدابیر اندیشیده ‌شده، گره‌ای از مشکلات مردم آمریکا را باز نکرده و احتمالا تنها از  عمیق‌تر شدن بحران مالی و اقتصادی و فلج شدن بخش‌های خدماتی این کشور  جلوگیری می‌کند.

منبع: نورنیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
    7 12
    خب کاری نداره که به فقیران امریکا هم کمک کنیم. چی میشه؟
    • یکی از مردم ایران IR ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
      0 1
      بیلن ایران زندگی کنن معنی نداری و فقر و زندانی بودن رو بهتر میفهمن
    • ناساحا IR ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
      0 6
      آها پس بسته یک تومن زندگی ما رو زیرو رو میکنه حتما...با این ن تحلیل های مسخرتون
  • IR ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
    19 7
    پیشنهاد میکنم : ما بریم وام ۲۱ دلاریمون را با بهره ۱۲٪ بهشون کمک کنیم !!!
  • مردم IR ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
    17 20
    کاش به جای این کمکها از وام یک میلیون تومانی برایشان ارسال میکردیم. شاید خوشحال شوند‌. واقعاً ، مردم بیچاره امریکا با کمک بلا عوض ۱۲۰۰ دلاری چه کنند. ۱۲۰۰ دلار با احتساب دلار ۱۵۰۰۰ تومانی میشود ۱۸میلیون تومان ، ان هم بلاعوض!!! واقعاً چه بر سر ملت بیچاره امریکا اورده اند!!!
    • مرتضی IR ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
      1 3
      واقعااااا آدم جیگرش کباب میشه برای مردم آمریکا خدا لعنت کنه این مسئولان خائن آمریکا رو آخه ۱۲۰۰ دلار بلا عوض به چه دردی میخوره که قیمتا تو هر ایالتی فرق میکنه از مسئولین مؤمن و دلسوز و وطن پرست ما یاد بگیرن بجای۱۲۰۰ دلار یه تومن وام دوازده درصد بدن به یه زخمشون بزنن تازه بجای از ین ایالت تا اون ایالت از این بقالی تا اون بقالی قیمتا فرق کنه بخدا تو مسلمون نیستی ترامپ اصلا هر وقت این کار هارو کردی باهات مذاکره میکنیم‌ مفسد فی‌الارض
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    2 2
    این حرف را که می زنم باور کنید حتما اتفاق می افتد مردم امریکا فقیرترین مردم جهان خواهند شد
  • US ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    0 2
    شهروند اين جا هستم بالاى هفتاد پول هم ندارم چرا به من ١٢٠٠ دلار نميدهيد
  • IR ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    2 1
    اونها رو هم تحت پوشش کمیته امداد بیاریم.
  • افشین IR ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    1 2
    بسته 1ملیون تومانی به کار میاد.1200دلار میشه در حدود 20ملیون تومن که به هر فرد میدن .
    • IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
      1 0
      نه یک ملیون به کار می آد نه 1200 دلار. ولی واقعا آمریکایی ها باید خیلی خوشحال باشند که 1200 دلارشون میشه 16 ملیون تومن ایران؟! خیلی خر کیف شدند؟ می آن باهاش کلی سنگگ می خرن ؟! مرد حسابی 1200 دلار برای اونا جیه آخه
  • سهیل IR ۰۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    1 1
    ما خوبیم!!!!
  • US ۰۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    2 2
    نه واقعا کافی نیست اینجا تو بوستن ۲۷۰۰ اجاره یه خونه خیلی معمولیه
  • ج IR ۰۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    1 0
    ما که وضعمان توپه بیچاره آمریکایی ها هزارو دویست تا گرفتن ولی ما یه میلیون بابا مردیم از پولداری
  • احمد IR ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    0 1
    احساس میکنم ماشین حسابم خراب شده، درامده سالانشون نسبت به ما خیلی که نه شدیدا بیشتره ولی گرونی انگار بیداد میکنه اونجا ! اون هزارو دویست دلار که اینجا خرج بیشتر از یک ساله البته اینم مهمه تو کدوم شهر زندگی کنی ، در کل بیشتر اونجا شبیه یه زندانه که همچین درامده بیستوپنج هزار دلاری داشته باشی خرج یه سالت باشه ! تازه این کمترینشونه.
  • ناشناس IR ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    2 0
    بنظرتون چطوری به مردم بیچاره وبدبخت آمریکا کمک کنیم اگه قبول کنند من یارانه دو دلاریمو به مردم فلک زده آمریکا کمک کنم ....‌
  • محمد IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    2 0
    مردم مظلوم ومستعضف امریکا،خدابه دادشون برسه کاش میتونستیم یه کمکی بهشون بکنیم.
  • DE ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    1 0
    200 هزار تومن روحانی چطور ؟؟ به کار میاد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • داود IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    0 0
    یه برتری اونا به ما اینه که ما از گرسنگی میمیریم ولی لز غذای رایگان خبری نیست !!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس