کد خبر 1062970
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۰
شناورهای سپاه - کراپ‌شده

قایق‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اقدامی اقتدارآفرین، شناور آمریکایی را که در حال عبور از خلیج ‌فارس بود احاطه کردند. این اقدام پیام روشنی بود مبنی بر اینکه، خلیج ‌فارس جای یانکی‌ها نیست.

به گزارش مشرق، در روز چهارشنبه ۲۷ فروردین، منطقه شمال خلیج ‌فارس شاهد یک رویارویی جدید بین نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و  ‌تروریست‌های نیروی دریایی آمریکا بود.

تقابلی که از طرفی شاهد حضور حداقل ۱۱ شناور تندروی نیروی دریایی سپاه بوده و از طرف آمریکایی‌ها نیز حداقل یک ناوشکن و یک شناور خاص با مأموریت ویژه حضور داشته است.

حضور آن شناور خاص و عملیات‌ها و تمرین‌هایی که در چند مدت اخیر توسط این شناور انجام شده است آن را مورد توجه قرار داده و به‌نظر عملیات روز چهارشنبه نیروی دریایی سپاه هشداری به این شیطنت‌ها و در چارچوب اصل دفاع از حاکمیت ملی ایران در چارچوب قوانین بین‌المللی بوده است.

بیشتر بخوانید:

عکس/ احاطه ناو آمریکایی توسط قایق‌های سپاه

پیام قاطع سپاه پاسداران به تروریست‌های سنتکام در خلیج فارس

پیام رزمنده ایرانی به نظامیان آمریکایی +عکس

 ‌تروریست‌های سنتکام مثل همیشه طرف ایرانی را به رفتار غیرحرفه‌ای و خطرناک در نزدیکی شناورهای خود متهم کرده است. سازمان  ‌تروریستی سنتکام بامداد پنجشنبه به‌وقت تهران در بیانیه‌ای مدعی شده است که یازده شناور نظامی ایرانی با نزدیک شدن به ۶ کشتی جنگی آمریکایی برای آنها مزاحمت ایجاد کرده‌اند.

آمریکایی‌ها مدعی شده‌اند که بارها به شناورهای ایرانی اخطار داده‌اند اما تا یکساعت با پاسخی از جانب شناورهای ایرانی مواجه نشده‌اند.

سنتکام در بیانیه خود برای خلیج ‌فارس از نام مجعول استفاده کرده و محل حادثه را شمال خلیج ‌فارس عنوان کرده است.

مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا نیز به رویارویی شناورهای نظامی ایران با کشتی‌های جنگی کشورش واکنش نشان داد.

اسپر درباره رویارویی شناورهای ایران با کشتی‌های جنگی آمریکا، شلیک موشک توسط کره شمالی و نزدیک شدن هواپیمای روسی به یک هواپیمای جاسوسی آمریکا را رویدادی معمولی توصیف کرده است. وی با لحنی کنایه‌آمیز درباره این رویدادها گفت:«هفته‌ای معمولی برای وزارت دفاع بود».

نظامیان ‌تروریست آمریکایی درحالی شناورهای ایرانی را به تحرکات خطرناک متهم می‌کنند که بارها در ماه‌های گذشته دست به اقداماتی زده‌اند که در تعارض با قوانین بین‌المللی بوده است. روز پنجشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۸، یک فروند پهپاد جاسوسی متعلق به  ‌تروریست‌های نیروی دریایی منطقه سنتکام ارتش آمریکا در پی تجاوز به حریم هوایی جمهوری اسلامی ایران در مقابل کوه‌مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند نیروی هوافضای سپاه قرار گرفت و سرنگون شد.

چندی قبل نیز یک فروند جنگنده اف- ۱۸ نیروی دریایی  ‌تروریستی آمریکا در حال نزدیک شدن به حریم هوایی ایران بود که با اخطار پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران مجبور به تغییر مسیر شد.

پاسخ به اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا

به گزارش مشرق، ناوشکن USS Paul Hamilton از کلاس آلری بورک در ناوگروه ناو روزولت، شناور اصلی این ماجرا بود که از بیش از یک ماه پیش تحرکات و تمرین‌های خاصی را در منطقه خلیج ‌فارس آغاز کرده است. شناور  USS Lewis B. Puller  با کد اختصاری ESB- ۳ دیگر شناوری بود که روز چهارشنبه شناورهای نیروی دریایی سپاه به آن نزدیک شدند. نیروی ایالات متحده دو فروند از این شناورها را در اختیار داشته و به دنبال ساخت ۳ فروند دیگر از آنها است.

در اواخر ماه مارس، ماه گذشته میلادی، شناور USS Lewis B. Puller میزبان بالگردهای تهاجمی ‌AH- ۶۴ آپاچی نیروی زمینی آمریکا بوده است. این بالگردهای تهاجمی‌در یک عملیات تمرینی با دیگر یگان‌های پروازی و شناوری در منطقه خلیج ‌فارس به بحث شبیه‌سازی مقابله با حمله قایق‌های تندرو پرداختند و عملاً جنگ با ایران و نیروی دریایی سپاه را شبیه‌سازی کردند. ناوشکن USS Paul Hamilton  نیز از جمله دیگر شناورهای حاضر در این تمرین بوده است.

مشخص است این تحرکات و تمرین گسترده نیروهای بیگانه در منطقه خلیج ‌فارس از چشم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دور نمانده و حرکت روز چهارشنبه نیروی دریایی سپاه را باید علاوه‌بر انجام مأموریت‌های ذاتی و قانونی در راستای تامین امنیت مرزهای آبی کشورمان، پیامی‌حداقلی و البته روشن به  ‌تروریست‌های سنتکام و فرماندهان آنها دانست.

ادامه استراتژی مرموز آمریکا در عراق برای احتمال درگیری با گروه‌های مقاومت، نوعی تحریک و واکنش‌سنجی از ایران خصوصاً در فضای پس از ‌ترور سردار سلیمانی و پاسخ موشکی ایران و حتی بحث شیوع عجیب کرونا در آمریکا و گشتن به‌دنبال بهانه‌ای هر چند کوتاه برای دور کردن اذهان عمومی مردم آمریکا از حقایق درون این کشور را می‌توان به‌عنوان دلایل این رشته تحرکات بر شمرد.  ‌به‌نظر می‌رسد سپاه پاسداران در روز چهارشنبه پیام روشنی مبنی بر زیر نظر داشتن و تأکید بر سیاست همیشگی ایران مبنی بر بازدارندگی را به  ‌تروریست‌های چشم آبی مخابره کرده است.

منابع ایرانی به یک شبکه قطری گفتند که مانور شناورهای ایرانی در نزدیکی کشتی‌های آمریکایی در پاسخ به اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا بود.

واکنش وزرای خارجه و دفاع

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه در واکنش به اقدام نیروی دریایی آمریکا در خلیج ‌فارس نوشت: به‌نظر می‌رسد که نیروی دریایی آمریکا نمی‌تواند راهش را در آب‌های ما پیدا کند؛ احتمالا به این خاطر که اسم آن را نمی‌دانند. خلیج ‌فارس ۲۰۰۰ سال پیش از آنکه ایالات متحده به‌وجود بیاید به همین نام بوده است. یا اینکه نمی‌دانند ۷۰۰۰ مایل دورتر از خانه خود، اطراف خانه ما چه می‌کنند!

سرتیپ امیر حاتمی ‌وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صبح جمعه در حاشیه مراسم رژه خدمت ارتش و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی پیرامون تحولات اخیر با آمریکا در خلیج ‌فارس، اظهار داشت: چیزی که باعث ناامنی در منطقه خلیج ‌فارس می‌شود در واقع حضور غیرقانونی و متجاوزانه آمریکایی‌ها است که از آن طرف دنیا در کنار مرزهای ما حضور یافته‌اند و از این ادعاهای بیخود هم می‌کنند.

امیر حاتمی‌تأکید کرد: قطعا مردم ما بصیر هستند و می‌بینند حق با چه کسی است؛ ما در خانه خودمان هستیم و آنها از آن سوی دنیا آمده‌اند تا برای کشورهای منطقه با تهدید و تحریم مشکل درست می‌کنند.

این تصویر را باید قاب کرد

تصاویر منتشره توسط آمریکایی‌ها نشان می‌دهد که قایق‌های سپاه شناور آمریکایی که در حال عبور از خلیج ‌فارس است را احاطه کرده‌اند.

در یکی از تصاویر منتشر شده، یکی از دلاورمردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مقتدرانه و شجاعانه آمریکایی‌ها را خطاب قرار می‌دهد. این تصویر بازتاب گسترده‌ای در فضای مجازی داشت.

یکی از فعالین رسانه‌ای با انتشار این تصویر نوشت:«این تصویر را باید قاب کرد. سرباز مدافع وطن، مقتدرانه و شجاعانه آمریکایی‌ها را خطاب قرار می‌دهد که پای در قلمرو ما نگذارند. این تصویر قهرمان ماست».

یکی دیگر از فعالین رسانه‌ای نوشت: «اساس چیزی که آمریکا آن را احیای بازدارندگی در مقابل ایران می‌نامد، بر ایجادترس مبتنی است. رزمنده ایرانی اما دارد می‌گوید ما نه تنها رزمناو شما را محاصره می‌کنیم، نه فقط پایگاهتان را با موشک می‌زنیم، بلکه نهایتا گوشتان را خواهیم گرفت و از این منطقه بیرون خواهیم انداخت».

واکنش جالب مقام یمنی

یک مقام یمنی با اشاره‌ای طنز به ماجرای کرونا در جهان به ادعای آمریکا مبنی بر ایجاد مزاحمت شناورهای سپاه ایران برای کشتی جنگی این کشور واکنش نشان داد.

ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد که ۱۱ شناور وابسته به سپاه، برای شش کشتی جنگی آمریکا مزاحمت ایجاد کردند.

این اظهارات، واکنش «محمدعلی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن را به همراه داشت که ادعاهای آمریکایی‌ها را به سخره گرفت.

الحوثی با انتشار توئیتی در صفحه شخصی خود در توئیتر، نوشت: «باید قایق‌های ایرانی از کشتی‌های گارد ساحلی آمریکا دور شوند».

وی در ادامه این توئیت تأکید کرد که قایق‌های ایرانی همچنین باید اقدامات پیشگیرانه برای مبارزه با ویروس کرونا را (در برابر کشتی‌های آمریکایی) انجام دهند [و فاصله اجتماعی را رعایت کنند] هههه.

منظور الحوثی، گستاخی آمریکایی‌هاست که حضور قانونی قایق‌های متعلق به جمهوری اسلامی ایران در خلیج ‌فارس را ایجاد مزاحمت می‌دانند.

آمریکایی‌ها همچنین ادعا کردند که کشتی‌هایشان در حال عملیات مشترک با بالگردهای آپاچی آمریکایی در آب‌های بین‌المللی خلیج ‌فارس بوده‌ است و شناورهای ایرانی از نزدیکی دماغه و انتهای کشتی‌های آمریکایی عبور کرده‌اند.

نظامیان  ‌تروریست آمریکایی درحالی شناورهای ایرانی را به تحرکات خطرناک متهم می‌کنند که بارها در ماه‌های گذشته دست به اقداماتی زده‌اند که در تعارض با قوانین بین‌المللی بوده است.

رسوایی

این روزها نام نیروی دریایی آمریکا با ویروس کرونا، ناوهواپیمابر تئودور روزولت با صدها مورد مثبت کرونا و البته اخراج فرمانده ناو به دلیل درخواست کمک از مقامات بالاتر و اخراج وزیر نیروی دریایی آمریکا به‌خاطر صحبت‌هایش درباره فرمانده اخراج شده تبدیل به یک رسوایی در اذهان عمومی شده است.

منبع: کیهان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 53
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 12
  • IR ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    72 2
    ان شا ا... آخر داستان هم خوب باشه
    • IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
      33 2
      اگه قلیدون بذاره.
    • IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
      49 16
      آخر داستان رویارویی ما با یانکی ها و اون غده ی سرطانی و نابودی اوناست. می نمی ترسی که؟!! آخه حس می کنم ترسیدی :/
    • IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
      36 9
      آقا میگم اتفاقأ الان وقت خیلی خوبیه برای جنگ! فکر کنین، تقریبأ هیچ پروازی انجام نمیشه و تعداد خیلی زیادی از این عشق کدخدا ها و بچه هاشون مجبور شدم تو ایران بمونن یا برگردن ایران! الان اگه جنگ بشه همه با هم میریم جبهه دیگه راه فرار نیست که یکی الان فلنگو ببنده بیست سال دیگه بیاد بشه وزیر امور خارجه مون!!!
    • IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
      16 7
      انشاالله آخر داستان خوب وخیراست.
    • داشی گله IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
      12 23
      نترس عزیزوم ، عمروم ، این یانکی ها ... مال این صحبتا نیستن ، اولا خدا پشت و پناه این دریا دلان است و در ضمن مو خودوم عاموتوم ، هیش نترس .
    • IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
      3 10
      برفرض هم پیروز شدید امثال آخوندی میخوان بیان بر ملت حکومت کنند که صد درجه از امپریالیسم آمریکا بدتر هستند
    • IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
      2 16
      آخر داستان من با چند نفر دیگه ایران را از بیخ درو میکنیم و اختیارش را به دولت واشنگتن تحویل میدهیم
    • IR ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
      4 0
      13:46شما هیچ غلطی نمی‌توانید بکنید مثل خود آمریکا.!!!
  • دوست IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    15 46
    بهتره با احتیاط و معقول رفتار کنیم و بهانه دست کسی ندیم
    • IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
      40 12
      8:25 بهتره عاقلانه و معقول رفتار کنن و بهونه دست ما ندن! البته گورشونو گم کنن برن خیلی بهتره!!
    • IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
      14 1
      منظورت از معقول رفتار اونایی هست که هزاران کیلومتر از خاک خودشون دور شدن و اطراف مرزهای ما رو گرفتن؟!! حالم به هم می خوره از حقارت هایی که تو وجود بعضیا نهادینه شده.. واقعا آدم چندشش می شه
  • 22 IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    0 15
    حاتمی دیگه کیه؟خخخ
    • IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
      1 0
      دیشب توی آب نمک خوابیده بودی؟؟؟
  • رسول IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    23 22
    انشاالله دنبال جنگ نباشیم هیچکی از جنگ خیری ندیده
    • IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
      23 8
      ان شاء الله دنبال جنگ نباشن چون هیچوقت از جنگ خیر ندیدن، دمشونو گذاشتن رو کولشون با سر افکندگی مجبور شدن برن خونشون و یا در آینده نزدیک خواهند رفت. ویتنام، افغانستان، عراق....
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    32 7
    ای آمریکای متجاوز ، توی منطقه ما چکار میکنی؟! دم سپاه گرم گرم
  • علی IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    56 42
    آقای دوست منظورت از معقول چیست؟ نکنه هن.ز فکر میکنی که آمریکا ابرقدرت و قدر قدرت است مگر قبول نداری که این متجاوز بین المللی از 11 هزار کیلومتر آمده درخانه ما ودارد مانور جنگی ایجاد میکند کافیه شیرمردان دریایی ما که افتخار این منطقه هستند وباجسارت وشجاعت به این ترریست های خون آشام هشدار میدهند قدری کوتاه بیایند ویا خدای ناکرده مانند غربگرایان ترسو از موضع ضعف سخن بگویند آیا ملت منطقه وایران اسلامی روی خوش خواهند دید؟آمریکا به فرموده حضرت امام ره مانند یک سگ هاری است اگر درمقابلش بایستی کوتاه میآید ولی اگر مانند غربگرایان کوتاه بیایی دنبالت میکند پس سپاهیان و ارتشیان دلاور ما می ایستند تا ما امنیت داشته باشیم درود خدا بر دلاورمردان عرصه امنیت وسلامت.
    • دوست IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
      1 6
      آقای علی آقا : نظرات بخون همش راجع به ایران و آمریکاست در حالی که کشتی های تجاری چینی دارن خلیج فارس رو جارو میکنن خداوکیلی تو این چند سال چین به ما ضرر زیادی زده یا امریکا ؟؟ بعدش میتونی به هر انگی که خواستی به من بچسبونی ولی اولش خوب فکر کن بعد ....
  • حسين DE ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    30 8
    اقتدار،اقتدار،اقتدار.........................اقتدار پاسخ تروريستهاى آمريكلئى است، درود بر دريادلان سپاه پاسداران.
  • IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    24 5
    آخرش نیروی دریایی تروریست آمریکا در همین خلیج فارس دفن می شود. مکان های خوبی برای غواصی تفریحی درست می شود.
    • مصطفی IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
      17 4
      ناوهای هواپیمابر یانکی های حرام زاده بهترین آکواریوم زیر دریای خلیج همیشه فارس خواهند شد
    • IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
      8 3
      میگم چند وقت دیگه تور بازدید از ناو آمریکایی میزارن تو خلیج فارس البته با این قایقهای کف شیشه ای که تو جزیره کیش هست همه میتونن برن کف دریا ببیننشون!!!
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    17 3
    خلیج فارس ایران. محل دفن دشمنان. اگر پاشون رو از گلیمشان فراتر بگذارند.
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    18 10
    درود برسپاه پاسداران. مرگ بر آمریکا.
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    6 11
    جناب ظریف مرحبا به غیرت ومردانگیت و سپاه همیشه سرفرازجمهوری اسلامی ایران عزت و سربلندی ابدی را برایتان ارزومندم
    • IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
      1 0
      ظریف دیگه کیه؟ نکنه وزیر برجام رو میگی؟
  • حسینی IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    12 14
    بازی موش وگربه بوده است
    • IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
      19 2
      10:03 نه، بازی شیر و الاغ بوده که شیرها رفته بودن یه الاغیو که اومده بوده تو قلمروشون فراری بدن!!
    • IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
      6 0
      پس بشین موش و گربه ات رو نگاه کن و دهنت رو ببند.
    • IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
      2 0
      آمریکا وایران.!!!
    • DE ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
      8 1
      حسینی ۱۰:۰۳ - بازی موش وگربه بوده است // حسینی پیداست همیشه موش بودی ها . گربه بخوردت موش موشی
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    6 14
    هرکی جنگ میخواد بفرما بره جنگ هم ما راحت بشیم هم خودشون به آرزوشون برسن
    • IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
      5 0
      اجازه نده بن سلمان قلاده رو بندازه گردنت. ارزشش رو نداره. مَرد باش. عو عو کردن رو بذار واسه بی بته ها
  • علی رضا IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    8 3
    تا چند سال دیگه باید اینجوری زندگی کنیم چرا یه انتقام سخت نگرفتن از امریکا ترور سردار سلیمانی تا همه چی تموم بشه از زمان انقلاب روز راحت اقتصادی و سیاسی و رفاهی نداریم مثلا که چی ناو امریکاییو بری دور بزنی برگردی باید منفجرش میکردن تا به خلیج فارس دیگه نیان و تحریم هم نکنن تا ماهم نفس راحت بکشیم . مریضی اعصاب گرفتیم از این مشکلات
  • DE ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    7 1
    برای گستاخانی که علنا خلیج فارس را اشغال کرده اند فقط خط و نشان؟!!!!!
  • مجید IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    6 2
    مارک اسپرم بایدبداندبادم شیرنمی تواندبازی کند
  • ناصر IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    5 0
    سپاه بایدبدون اطلاع قبلی یکی ازناوهاراهدف قراردهدهم خودمان رادریک ازمایش سبک سنگین کنیم وهم قدرتمان رابه رخ استکبارجهانی برسانیم
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    28 5
    درود برشیرمردان سپاه و ارتش.آمریکایی ها اگر بخواهند کوچکترین غلطی بکنند خلیج همیشه فارس گورستان سربازانشان خواهدشد
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    8 7
    به جای این کارا به درد ملت برسید ملت زیر بار فشاگرونی داغون شدن این خط و نشون کشیدنا به چه درد میخوره مشرق اگه راست میگی و واقعا از خود همین مردمی و با دردشون اشنایی حرفامو چاپ کن
  • افشین IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    0 3
    یمنی ها عرضه داشتند ریاض را منفجر میکردند .همین جور مردمشون دارند کشته میشوند اونها هم فقط تهدید میکنند
    • IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
      0 0
      چخ
  • علی IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    6 0
    محاصره ناوهای آمریکایی توسط سپاهیان غیور کشورمان نشان این است که در هرکجای خلیج همیشه فارس باشید از دسترس چند ده متری ما دورتر نمی توانید بروید اونوقت با سلاح متعارف با شما مقابله تن به تن جهت تسخیر ناوهایتان خواهیم کرد ونیازی نیست که اژدر یا موشک برعلیه ناوهیتان اقدام کنیم
  • ایمان IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    0 7
    اون سربازامریکایی گفت ما از قایق تندورو نمیترسیم از ماسک نزدن سریاز ایرانی ترسیدم
    • ناشناس IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
      0 0
      فعلا که بیشترین آمار کشته ها رو بابای تو یعنی آمریکا داره
    • خدابیامرز IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
      0 0
      از امریکا نباید ترسید از بزدلهای داخلی و خیانت پیشه باید ترسید درود بر شرف مردان غیور و دلاوری که برای دشمن خط و نشان میکشند مرگ بر ایادی ترسو و بزدل دولتهای اجنبی و جهانخوار مرگ باعزت اگر خونین است بهتر از زندگی ننگین است
  • IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    0 0
    مرگ یه بار شیون یه بار. این همه بازی درنیارید عرضه دارید حمله کنید. بالاترین مقام نظامی رو میزنن بعد شما هواپیمای مسافربری رو میزنید؟؟؟
  • IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    0 0
    13:46شما غلط میکنید.!!!
  • ناصر IR ۰۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
    0 0
    زیاد به این جوانان امروزی خوش بین نباشید امثال باکری ها دیگه پیدا نمیشه
  • رهام IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    0 0
    سپاه با پیشرفته ترین و گرانترین ناو هواپیمابر یو.اس.اس جرالد آر. فوررا که از 2راکتورهای A1B هر یک از راکتورهای مورد A1B قادر به تولید 300 مگاوات انرژی الکتریکی هستند؛استفاده شده که علاوه بر بهره‌گیری از فناوری‌ها و پیشرفت‌های زیاد، محدودیت‌های راکتور مورد استفاده در ناوهای کلاس نیمیتز را ندارد. علاوه بر ان 80جنگنده اف 35 و اف 18 و پهباد در ان جای گرفته این هشت بالگرد «سیکورسکی اس اچ-۶۰ سیهاوک نیز مستقر هستند و با توجه با اخطارها ایران با شلیک یک خمپاره رادار ان را هدف قرار دادکه به برج ناو برخورد کرد عملا هیچ جنگنده ای توان پرواز را نداشت و تمام سامانه های ان از کار افتاد و سامانه های پرتاب موشک نیز عملا نمیتوانست کار کند به ناچار فرمانده ناو ادمیرال جان میر به فارسی به سرباز سپاه گفت خواهش میکنم نزنید میرویم و چند سرباز سپاه وارد ناو شده و ان را بارزسی کرده و و ناو را به گروگان گرفتند الان ناو در بند عباس پهلو گرفته و تمام هواپیما ها و مهمات ن تخلیه و مهندسی معکوس و با تغییر نام سپاه جزو ناوگان ایران شده است .ترامپ جرات نکرد جواب مردمش را بدهد و فقط ایران سربازان ان را رها کرد البته افسران و فرمانده در ایران تحت بازجویی هستند حدود 6000 نفر الان اسیر هستند.و همچنین 3 رزم ناو اسکورت ان به غنیمت گرفته شده و یکی هم فرار کرد .ایران الان ناو هواپیما بر دارد
  • رهام حسامی IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    0 0
    ناوهای این کلاس قادر خواهند بود تا ۹۰ فروند از انواع هواپیما و هلی کوپتر از جمله: F-35C لایتینگ 2 / F/A-18E/Fسوپر هورنت / E-2D / EA-18G گراولر / C-2A / MH - 60R - S و هواپیمای بدون سرنشین X-47B را حمل کنند.. امریکایی میشودفرمانده ناو با هلی کوبتر فرار میکند و سپاه چند تیر به سمت ناو شلیک میکند .ناو تغییر جهت داده و فرار میکند اما قایق سپاه دنبال ان میرود و و چون سرعت ناو تنها 30 نات و قایق سپاه هم 400 نات سرعت دارد و قایق ناو را متوقف کرده و سپس 6500 نفر از افسران را گرفته و اسیر کرده و بعد ناو را به غنیمت گرفتند این پیام ما به امریکا فقط یک قایق تند رو با شلیک 2 تیر ناو را متوقف کرد.نمیدانم چرا بقیه میترسند بابا انها چیزی ندارند اسلحه هایشان کار نمیکند یا از ترس نمیتونند با انها کار کارکنند میبینید قدرت یعنی این تازه 3 تا رزم ناو اسکورت هم به غنیمت گرفته شد و پایگاههای امریکا در عراق و افغانستان و دبی و عمان الان دست ایران است .الان در منطقه کسی نیست و حتی ایجرلیک ترکیه هم دست ایران است .هیچ امریکایی در خاور میانه نیست حتی سفارت خانه هایشان خالی شده دیپلماتهایشان فرار کردند تازه امریکا الان ایالتهای کایفرنیا و نوادا و میسوری و کنتاکی و وایومینگ و یوتا وایوا و کانزاس وتگزاس ویسکانسین و اورگان و اریزونا و فلوریدا و الاباما از امریکا جدا شده و کشور شده اند و 15 ایالت دیگه هم دارند جدا میشوند و اینها جالبه که با ایران روابط دارند چون انها تحت استعمار بوده و الان جدا شدند والان در کشورمان سفارت دارند اره اینو میدونستید از 50ایالت اون تنخا 20 تا مونده فکر کنم اونها هم در اینده جدا شوند و کشوری به کوچکی واتیکان شود
  • رهام حسامی IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    0 0
    ناوهای این کلاس قادر خواهند بود تا ۹۰ فروند از انواع هواپیما و هلی کوپتر از جمله: F-35C لایتینگ 2 / F/A-18E/Fسوپر هورنت / E-2D / EA-18G گراولر / C-2A / MH - 60R - S و هواپیمای بدون سرنشین X-47B را حمل کنند.. امریکایی میشودفرمانده ناو با هلی کوبتر فرار میکند و سپاه چند تیر به سمت ناو شلیک میکند .ناو تغییر جهت داده و فرار میکند اما قایق سپاه دنبال ان میرود و و چون سرعت ناو تنها 30 نات و قایق سپاه هم 400 نات سرعت دارد و قایق ناو را متوقف کرده و سپس 6500 نفر از افسران را گرفته و اسیر کرده و بعد ناو را به غنیمت گرفتند این پیام ما به امریکا فقط یک قایق تند رو با شلیک 2 تیر ناو را متوقف کرد.نمیدانم چرا بقیه میترسند بابا انها چیزی ندارند اسلحه هایشان کار نمیکند یا از ترس نمیتونند با انها کار کارکنند میبینید قدرت یعنی این تازه 3 تا رزم ناو اسکورت هم به غنیمت گرفته شد و پایگاههای امریکا در عراق و افغانستان و دبی و عمان الان دست ایران است .الان در منطقه کسی نیست و حتی ایجرلیک ترکیه هم دست ایران است .هیچ امریکایی در خاور میانه نیست حتی سفارت خانه هایشان خالی شده دیپلماتهایشان فرار کردند تازه امریکا الان ایالتهای کایفرنیا و نوادا و میسوری و کنتاکی و وایومینگ و یوتا وایوا و کانزاس وتگزاس ویسکانسین و اورگان و اریزونا و فلوریدا و الاباما از امریکا جدا شده و کشور شده اند و 15 ایالت دیگه هم دارند جدا میشوند و اینها جالبه که با ایران روابط دارند چون انها تحت استعمار بوده و الان جدا شدند والان در کشورمان سفارت دارند اره اینو میدونستید از 50ایالت اون تنخا 20 تا مونده فکر کنم اونها هم در اینده جدا شوند و کشوری به کوچکی واتیکان شود
  • مصطفی IR ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    0 0
    جای بس تاسف است وقتی جهان اسلام می تواند باهم باشد بعضی دنبال شیطان بزرگ امریکا هستند ۰آیا شیرتان نخشگیده ؟!که کفتارها دورتان حلقه زده اند گوشتتان را بخورن؟ مزدوران گم شوید قبل ازاینکه افقی آمده وعمودی نرفته اید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس