کد خبر 1062944
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۰
پرچم نمایه ایران و هند

۱۹۰ نفر از دانشجویان، تجار و گردشگران ایرانی عصر امروز از بمبئی به تهران بازگشتند و به همراه آنها نیز مقادیری کمک‌های بهداشتی، درمانی و تجهیزات پزشکی از سوی ایرانیان مقیم هند به ایران ارسال شد.

به گزارش مشرق، هشتمین پرواز فوق العاده جمهوری اسلامی ایران عصر امروز جمعه ۲۹ فروردین ماه ۱۳۹۹ با ۱۹۰ نفر از هموطنان ایرانی، بمبئی هندوستان را به مقصد تهران ترک کرد.

در پی گسترش ویروس کرونا و اعمال محدودیت‌های شدید در هندوستان ۱۹۰ نفر از هموطنان ایرانی که برای گردشگری، تحصیل و تجارت در هند به سر می‌بردند و با قطع پروازها برای بازگشت به کشور با مشکل مواجه شده بودند، با یک فروند هواپیما متعلق به هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (ایران ایر) عصر امروز راهی کشور شدند.

بیشتر بخوانید:

اطلاعیه سفارت ایران در ایتالیا در مورد پرواز رم

پروازهای خارجی ۴ درصدی شدند

بازگرداندن این تعداد از هموطنان ایرانی در حالی صورت گرفته که دولت هند در پی شیوع کرونا اقدام به اعمال محدودیت‌های بسیار سختگیرانه‌ای از جمله لغو پروازهای داخلی و بین‌المللی، ممنوعیت تردد بین شهرها،  توقف کلیه اتوبوس‌ها، قطارها و تاکسی‌ها کرده است و جمع کردن این تعداد از اتباع ایرانی آن هم در کشور پهناور هند و موانع و محدودیت‌های ایجاد شده برای تردد از یک ایالت به ایالت دیگر، نیازمند دریافت مجوزهای رسمی دولتی بوده که با اهتمام ویژه و شبانه روزی سفارت جمهوری اسلامی ایران، سرکنسولگری‌های جمهوری اسلامی ایران در بمبئی (مومبای) و حیدرآباد و نیز سازمان هواپیمایی، ایران ایر و انجمن اسلامی دانشجویان ایرانی این اقدام عملیاتی شد.


علاوه بر اتباع مذکور، مقادیری کمک‌های بهداشتی، درمانی و تجهیزات پزشکی که از سوی ایرانیان مقیم هند به کشورمان اهدا شده بود، با این پرواز راهی تهران شد.

لازم به ذکر است، پیش از این نیز در پی هماهنگی‌های انجام شده تعدادی از هموطنان ایرانی که به دلیل لغو پروازها در هند جا مانده بودند، به کشور بازگشتند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس